[SGW] Wie nog meer SGW debuut in 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 14:18

Wat is het rustig hier zeg.

Mijn topper is gelukkig weer helemaal 100% en zoals het er nu uitziet gaan we in Heino ons debuut maken. Dus ben weer helemaal blij :D

suikermeisje

Re: Wie nog meer SGW debuut in 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:37

Mijn debuut met het jonge paard was geslaagd van het weekend! Foutloze cross en daarmee 2 winstpunten in de pocket (goede punten voor stijl) en 2 balkjes in het springen. En zelfs nog net in de prijzen :D

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 15:41

suikermeisje schreef:
Mijn debuut met het jonge paard was geslaagd van het weekend! Foutloze cross en daarmee 2 winstpunten in de pocket (goede punten voor stijl) en 2 balkjes in het springen. En zelfs nog net in de prijzen :D

Wat super! Gefeliciteerd! *\o/*

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:51

Ik ben helemaal vergeten hierin te reageren nadat ik mijn debuut had gemaakt.

Het was de 5e keer crossen en onze eerste wedstrijd, dressuur 198, een foutloos springparcours en een foutloze cross! 6,3 en 7,3 voor stijl, dus ben helemaal blij, de eerste 2 winstpunten zijn binnen. Wel 28,8 tijdstrafpunten (dus ik was een beetje heel erg buiten de tijd). Maar de tijd komt later wel. Zondag weer cross in Wieringerwerf en dan proberen we iets sneller te rijden.

suikermeisje: Netjes zeg! Gefeliciteerd!

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 16:58

Ik ben nu druk op zoek naar crossbescherming. Twijfel tussen C.S.O. PE en Dalmar

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:10

Ik heb de PE en ze zijn echt heeel fijn! Ik heb geen ervaring met CSO, maar volgens mij kun je dalmar en PE wel wat vergelijken, alleen zijn ze goedkoper :D
Nadat ik cross heb gehad, zaten ze nog op de plek als voor de cross en de benen waren niet veel warmer geworden. Ik ben er tevreden over!

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 17:14

Dalmar zijn nu in de aanbieding bij paardendrogist. Kosten nu ongeveer evenveel als PE.
Alleen morgen stopt nu aanbieding en dan moet ik ze dus nu al kopen, terwijl ik niet op zo'n grote uitgave had gerekend -O- En ik vind de PE's er wat mooier uitzien :P

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:46

Wij hebben donderdag getraind in Boekelo en zondag in Winterswijk. Het wordt nog wel wat met Izzy! Hij gedroeg zich erg goed, sprong alles en kregen zondag echt goeie punten waar we op kunnen gaan trainen. Ik zie het volgend jaar wel goed komen met hem!

Afgelopen zaterdag ons eerste springwedstrijdje gehad, 60 cm, wel officieel parcours. Ging boven verwachting goed en hadden zelfs dikke voldoendes voor de stijl!

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 19:30

Iedereen gaat hartstikke goed lees ik, wat fijn! +:)+

Helaas geen gecross meer voor mij, althans voorlopig. Er is een hernia geconstateerd en paardrijden mag, maar wel heeeeel rustig. Dus misschien dat ik me volgend jaar weer kan melden, maar in de tussentijd geniet ik lekker mee van jullie voortgang :j

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 19:39

Ik zit sinds een week ook weer op mijn 4 jarige. Gewoon zadel erop gelegd na ruim 3 maanden en weggereden. Braaf dier! Dit jaar wordt het nog geen cross of crosstraining. Mijn streven is Westerbork 2014 :D

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 19:51

Aaah wat balen Saar.
Wat een fijn paard dan voor een 4 jarige, dat je er zo op kan stappen Caro.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:57

Ik heb ook mn eerste wp gehaald in Oenkerk, dressuur 201 en springen foutloos maar daar zat ik ook niet zo over in :P Cross liep ie erg fijn nog wel veel te langzaam maar ik heb voor mezelf ook rustig aan gereden, helaas stopte hij voor een afsprong voor het water maar heb hem daar gewoon even rustig op t randje laten staan en toen ging ie er braaf af en dus 1 wp binnen. Erg tevreden want mijn doel was h7 :P

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:00

glenstorm schreef:
Ik ben nu druk op zoek naar crossbescherming. Twijfel tussen C.S.O. PE en Dalmar

Ik heb de PE besteld. Wel het nieuwe model dus.
Ik had hele goeie recenies gelezen!
Vind ze ook Fancy uitzien, mr het gaat natuurlijk om kwaliteit en bescherming.
Zodra ik ze heb, laat ik wel wat weten

ik ben dan zo een druif die niet de dalmar wilt omdat iedereen die heeft :p

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 20:03

CalvinenGino schreef:
glenstorm schreef:

Ik heb de PE besteld. Wel het nieuwe model dus.
Ik had hele goeie recenies gelezen!
Vind ze ook Fancy uitzien, mr het gaat natuurlijk om kwaliteit en bescherming.
Zodra ik ze heb, laat ik wel wat weten

ik ben dan zo een druif die niet de dalmar wilt omdat iedereen die heeft :p

Ik ga denk ik ook voor PE. Maar wacht nog ff met bestellen. Mn cross is pas 22 september dus heb nog even de tijd.
Vind de PE's er ook leuker uitzien dan Dalmar

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 20:03

QueenE schreef:
Ik heb ook mn eerste wp gehaald in Oenkerk, dressuur 201 en springen foutloos maar daar zat ik ook niet zo over in :P Cross liep ie erg fijn nog wel veel te langzaam maar ik heb voor mezelf ook rustig aan gereden, helaas stopte hij voor een afsprong voor het water maar heb hem daar gewoon even rustig op t randje laten staan en toen ging ie er braaf af en dus 1 wp binnen. Erg tevreden want mijn doel was h7 :P

Super zeg!! *\o/*

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:35

Ja ik heb ze ook pas 15 september en 5 oktober nodig :p

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 20:41

Waar heb jij ze besteld dan?

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:54

Ik heb de CSO's, kon die heel goedkoop krijgen en vond dat eerst wel prima, misschien dat ik volgend jaar voor duurdere ga als we ook wat vaker weg gaan :)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 07:50

ik heb ze besteld bij eventingshop.be
Kosten daar 131 euro voor en achter
;)

Ik zag bij medhorse.nl dat ze daar nu 129 euro kosten.
Verder niet goedkoper kunnen vinden.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 09:32

QueenE schreef:
Ik heb de CSO's, kon die heel goedkoop krijgen en vond dat eerst wel prima, misschien dat ik volgend jaar voor duurdere ga als we ook wat vaker weg gaan :)

Die heb ik nu ook. Was 35 voor de hele set. En die was 2x gebruikt dus vond dat wel goed. Ik rij toch hooguit 6 crossen per jaar voorlopig. Mijn moeder wil namelijk niet zo ver..

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 07:31

ik heb de PEI aircooled binnen.
Ik heb voor voor en achter L, ik moet zeggen achter is wel echt Heel groot, maar goed, het pas mijn paardje, hooguit een cm te lang, maar ze zitten prima!
Het verbaasde me wel dat ze zo zacht zijn, niet een harde beschermen zoals gewone beschermers.
Er zitten natuurlijk wel op de juiste plekken KEI harde bescherming.
Dus achterkant voorbenen en voorkant achterbenen, over de hele lengte.

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:48

Ik heb vorige week ook de PEI Aircooled binnen gekregen. Leken me in het begin ook wat groot, maar het is gewoon even wennen als je kleinere algemene bescherming gewend bent ;)
Ik heb voor en achter M, zitten goed, moet er alleen wel op letten dat ik achter strak genoeg doe want na een paar sprongen in-uit waterbak waren ze wat naar onder geschoven.
Wel even een investering maar goede beenbescherming is het halve werk :)

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 12:59

Gister weer de eerste sprongetjes gemaakt sinds 4/5 maand. Ging echt goed. Heb de afgelopen zomer de hindernissen een nieuw kleurtje gekeken waardoor ze echt heel erg kijkerig zijn (zwart/wit zuurstok balken enzo). Ze keek nergens naar, heerlijk zo'n koel karakter als ze heeft. Maar geen stops alleen een enkel balkje door een stuurfout van mij.
Hebben denk ik zo'n 60/70 gesprongen en alleen kruisjes en stijltjes. Gevoel samen moet er nog wel weer even komen maar komt vast goed. Als ik haar optijd klaar heb gaan we in Heino debuteren :D

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:23

15 september weer een oefencross :) dn 5 oktober mijn 2e officiele cross en Tevens ook LK!
Ik heb zo zin in volgend jaar, om het meer te gaan oppakken!
Mijn outfit is compleet! Nu de horloge nog en goeie springschoenen (kevlars van PEI)
Al moet ik ff in de buidel tasten.. Die horloge is best duud, voor een stopwatch, heeft er niet iemand nog een dubbel liggen :+

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 22:18

En hoe ging je Oefencross vandaag?

Ik heb vandaag een super fijne crossles gehad. 0 stops en best wat pittige sprongen gedaan. Ook hoog.
Dus met veel vertrouwen naar Heino volgende week.
Al zijn de hindernissen het probleem niet. Tis meer lastig om in t ritme te komen als die alleen is.
Heb trouwens wel fijne tijden volgende week :)