[SGW] SGW Gorssel 15 en 16 september voorbesprekingstopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: SGW Gorssel 15 en 16 september voorbesprekingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:19

Je rijdt B toch? Met een stijlsprong ruim 2 galopsprong voor het water toch? Ik heb niet heel uitgebreid naar de B gekeken...
Maar als dat hem is, een stijlsprong van ongeveer 70 of 80 cm, met daarna nog gras dan kan je die ook uit een mooie voorwaardse draf nemen, heb ik ook vaak gedaan om juist geen weigering op te lopen en gewoon het paard niet te overvallen.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:28

Heb je nog even een PB gestuurd Nickeltje voor de starttijden, zag dat ik dat helemaal vergeten was.

Na de foto's heb ik zin in morgen en dat van de draf voor de waterhindernis is wel een idee, het is niet zo'n waterheld dus het wordt daar wss erop of eronder, al moeten we zien dat we onze 2 keer zover komen. We oefenen anders gewoon lekker door. Alles staat klaar. Als je me herkent mag je me best aanspreken :)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:32

Het risico van draf is dat je te veel impuls verliest en net als met een heel harde galop, een weigering hebt.
Maar als jij hem echt in een mooi aan het been, hoofd omhoog, voorwaardse draf hebt, dan kan dat vaak veel mooier en soepeler lopen dan een onhandige twijfelachtige galop of juist hard aanrijden met de gedachte dat ie dan niet kan weigeren...
Zo hoog is die hindernis die er staat niet, die alleen moet een paard gewoon uit draf kunnen nemen, dus dat alleen is geen reden om het niet te doen.

Belangrijk is dat jij zelf aanvoelt of bij jouw paard een draf voorwaards genoeg blijft.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:35

Nou volgens mij lukt dat wel hoor gewoon er instappen. In Norg stond de sprong er dichter op als ik dat zo zie. En daarbij, ik wil niet in stap liever in draf natuurlijk. Dus we zullen zien. :)

Paard staat er klaar voor en de trailer zit vol. Morgen om 7 uur vertrekken.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:36

Het is ook meer dat ie kan zien wat er achter zit, puur het water gaat ie met een rustig tempo wel in met aanmoediging van mij. Die sprong ervoor doet ze zo, maar waarschijnlijk let ze alleen op het water. Dat wordt morgen dan even aanvoelen hoe ze voelt en reageert en dan beslissen of het een wat rustigere galop wordt met meer been of een simpele draf, wat zoals je al zei beide prima kan. Een harde galop is nog niet van toepassing omdat ze eerst maar eens vertrouwen in de cross zelf moet krijgen.

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:41

Ik had alleen zelf het idee dat het maar 1 galopsprong tot het water was. Maar ja die van mij wil ook rustig een dubbel die op 1 galopsprong staat als in-uitje springen ;) Ik vind het nog niet eens een slecht idee. Heb dat in training wel vaker gedaan bijvoorbeeld ook met smalletjes. Ik zat er ook bijna aan te denken om tussen de L en M hindernis eerst het water te gaan bekijken en daarna pas 10 aan te rijden. Maar moet denk ik maar even kijken hoe hij de voorgaande hindernissen loopt.... Eerst maar eens de 9 hindernissen daarvoor doorstaan :)

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:33

Heerlijk gereden. Helaas met beide paarden op 5 de M hindernis genomen ipv de L. Wel doorgereden, had het nl niet in de gaten en dacht dat ik foutloos was met obi. Met pas 2 stops op het water helaas. Rob stond erbij en we hebben nu iig iets om aan te werken de komende week op de training. Voor L debuut met zeer fijn gevoel naar huis!

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:42

Even een vraagje aan de mensen die B rijden: gaan jullie na hindernis 14 waar je rechtdoor moet (hogere klasses rechts) rechts langs de boom heen, over die uitstekende wortels, of er links langs?
Ik denk namelijk dat ik wel ga proberen er omheen te rijden, ze steken best ver uit.. ;)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 21:54

Ik wil links. Er zijn mij teveel wortels. Net als dat ik recht voor hindernis 7 wil komen en dus niet de aanrijdlijn pak zoals de l hem vandaag pakte

Kris wat zonde je ging zo goed met obi.

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:13

Ik zat eigenlijk ook te twijfelen bij hindernis 7 of ik niet om zou rijden, maar daar zaten wat kuilen, en de hindernis is niet erg bijzonder, dus ik denk dat ik de schuinere lijn neem.

Ik ga slapen, iedereen succes morgen!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 22:16

Met schuin springen heeft mijn paard ook geen moeite maar dan weet ik zeker dat ik niet voor de l hindernis kan draaien. Aan de andere kant houd ik me totaal niet bezig met tijd want als ik rondkom mag ik al dolblij zijn

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 01:09

Nickeltje, bedankt voor de 'draf-tip' ik denk dat ik daar voor ga. Heb ik meer contole over haar en kan ik beter doordrukken... Nu snel slapen anders wordt t niks .

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 05:39

Zo ik ben al weer onderweg. Ben nog wel giga moe