Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 18:52

Bloembloem jammer dat de punten tegen vielen.
Regio start je idd alleen tegen je eigen categorie, volgens mij vanaf de M1 bij de ABC samen. en DE is samen.

Audesta toch een hele goede ervaring rijker samen!

wauw wat gaaf KimWilliam, gefeliciteerd!!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 21:57

Heel gaaf , gefeliciteerd KW ! Je hebt ook wel echt n gaaf paard trouwens _/-\o_

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 22:59

Hejhej allemaal :wave:
Ik heb een tijdje weinig te melden gehad (ook niet gestart). Wel braaf steeds bij gelezen vanonder mijn steen maar weinig zinvols te melden :o
Vanaf nu probeer ik weer een beetje aan te haken als jullie het goedvinden :)

Melzazu,
Wat fijn dat je toch nog ergens kon starten. Jammer dat het met de spanning niet wilde maar wél fijn dat je zelf tevreden was met hoe je jullie er doorheen hebt geloodst. Het is niet fijn maar het zijn wel hele goede leermomenten.

GA,
Gefeliciteerd met de puntjes. Nat pak niet voor niks gehaald dan, maakt het toch weer ietsjes minder erg :j

Getup,
Wat jammer dat het zo is afgelopen en pony’s en paarden door elkaar…Wie heeft dat bedacht?? Onverantwoord naar mijn idee :n

Melis_93,
Fijn dat de tweede proef wel goed ging. Viertal lijkt me ook wel leuk om te doen maar tegelijk ook best lastig?

BloemBloem,
Ponyloedermoeder _O-

Peppertree,
Ik denk dat we dat allemaal wel hebben, dat we onzeker worden als de punten er een keer niet zijn terwijl we wel het gevoel hadden goed gereden te hebben. Ik in ieder geval wel. Ik ben ook niet de jongste meer én rij ook nog eens met een absoluut niet dressuurpaard.

Audesta,
Selecties, dat is best pittig inderdaad. Er hangt dan toch altijd een soort van spanning, anders dan bij een gewone wedstrijd, vind ik.
Fijn dat ze ondanks alle gekke dingen wel braaf was. Ook weer een leermoment :)

Kimwilliam,
Gefeliciteerd *\o/* Ontzettend gaaf!

Inmiddels zijn we zelf ook weer 2x gestart, in de M1.
De eerste wedstrijd was mijn doel om gewoon netjes rond te komen. Het resultaat was 188,5 en 191,5 en een 1e en 2e plaats. Dat had ik echt niet verwacht. Ik vond het wel een beetje ruim gepunt op sommige onderdelen maar ik klaag niet :D
Gisteren nog weer een keer weg geweest en daar 2x 186,5 gescoord en daarmee was ik 9e en 4e van de 12. Hier had ik wat scherper moeten rijden maar ik was zelf niet fit. Ik had echt moeite om eraan te rijden en dan heeft ons lieve Ruudje ook geen haast :+ Gelukkig nog wel winst gereden dus ik ben hartstikke tevreden.
Komend weekend gaan we weer naar ons jaarlijkse grote concours. Eens kijken of het dan ook allemaal wil lukken

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 01:23

Peppertree schreef:
Het blijft ook gewoon ontzettend lastig af en toe, omgaan met de jurysport. Het is nou eenmaal veel makkelijker accepteren als je hogere punten krijgt dan je verdiend dan andersom. Ik had het ook afgelopen weekend, gewoon best wel prima gereden, niet alles top maar wel gewoon alles ok. Alle wissels goed enzo, dus ik hoopte op een of twee keer winst maar had helemaal niks.

Grootste deel van de uitdaging voor mij zit echt tussen m'n oren. Stug door blijven gaan en blijven starten zodat ik in het ritme blijf en gefocust, afgewisseld natuurlijk met periodes van even thuis bepaalde dingen dooroefenen. En vooral, voor mij dan, niet teveel kijken op social media waar iedereen altijd wint en megagoede punten haalt. Want daar wordt ik toch, ondanks dat ik toch al wat ouder ben, elke keer weer onzeker van. Ik haal heel veel uit bepaalde podcasts en luisterboeken over mentale weerbaarheid en sportpsychologie. Moet dat ook echt bijhouden merk ik.

Ik vind het dus ook heel fijn dat iedereen hier niet alleen de topscores deelt maar ook de mindere dingen en de struggles! Niet dat ik geniet van andermans ongeluk, maar gewoon om weer even het besef te hebben dat het er gewoon bijhoort en het grootste deel van de ruiters er mee heeft te dealen.

Helaas is het niet elke wedstrijd feest, waar ik de L1 doorvloog merk ik nu dat hij nerveus wordt van meer achter elkaar. Dit kan ik hem alleen leren door door te gaan met een positieve mindset!

Ik heb geen verwachtingen,
Waar je een lat legt kan je namelijk missen.

Elke wedstrijd start ik met maar 1 doel opzadelen en opstappen. Alles wat goed gaat is een cadeautje en alles wat mis is relativeer ik weer.

Ik ga niet voor de punten, zelfs met 150 punten lach ik nog. Je zit op een levend dier en ieder moment kan er iets misgaan waardoor alles als een kaartenhuis instort.

Elke rit ben ik trots op hem! Zolang ik blijf zitten, "controle behield", nog leef en hem kon blijven rijden ben ik zielsgelukkig.

Peppertree

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 12:47

Dat is een mooie instelling GG! Ik kan dat soort dingen altijd heel goed bedenken van te voren ' Dat ga ik ook zo doen!' Alleen lukt het me niet altijd.

De podcast van Sara Ouwehand van vandaag vond ik ook weer een hele mooie eye opener!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 14:52

Peppertree schreef:
Dat is een mooie instelling GG! Ik kan dat soort dingen altijd heel goed bedenken van te voren ' Dat ga ik ook zo doen!' Alleen lukt het me niet altijd.

De podcast van Sara Ouwehand van vandaag vond ik ook weer een hele mooie eye opener!

Het is niet makkelijk, verre van zelfs!

Nou denk ik dat mijn mindset zo is geworden omdat ik allemaal paarden met een verhaal overneem.

Dit is hem nog eind maart

Afbeelding

Afbeelding

Als ik hem nu zie kan ik niet anders dan trots zijn!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb een periode gehad dat ik hoopte dat ik hem überhaupt aan het lopen zou krijgen. Hij staakte, was ook veel spier verloren en als ik hem dan nu zie kan ik niet anders dan trots zijn op waar we staan.

Die proeven zijn een enkele minuut van iets waar we dagelijks mee bezig zijn. Een foutje van ons of het paard kost je een hoop punten. Ik neem aan dat we allemaal met een redelijk "voor elkaar" paard. Is die thuis niet voor elkaar kunnen we het ze niet kwalijk nemen dat ze in die paar minuten helemaal niet voor elkaar zijn en anders is een foutje menselijk maar ook voor paarden is dit oke. Relativeer elke proef wat er gebeurde en waarom want dat is zooooo belangrijk!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 18:57

GG, ik snap wel dat je trots bent. De ontwikkeling is heel mooi te zien zo +:)+
Ik ga er altijd vanuit dat de fout ergens bij mij ligt. Ik heb het dan net niet goed gevraagd of was niet duidelijk genoeg voor mijn paard. Paarden denken niet: Zo, nu ga ik even lekker klieren. Er is altijd een reden. Zo sta ik erin in ieder geval

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:07

Noisy ja de afstemmimg op elkaar is soms best lastig, we moeten bepaalde oefeningen ook nog wel echt beter op elkaar afstemmen maar het is ook vooral heel gezellig samen. We gaan voor een mooie plaatsing op de regio, maar fun is het belangrijkst :)
een van de proeven van vorige week.

Gabbrgill dat is een mooie ontwikkeling in een paar maanden, mag je zeker trots op zijn!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:41

Nou dat ziet er netjes uit hoor! Lijkt me echt super lastig om met vier heel verschillende paarden een uniforme proef neer te zetten

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:01

Ik vind t knap :D
Lijkt me ook best leuk eigenlijk

Wedstrijd van morgen is afgelast ivm droes op een stal daar in de buurt.

volgende Wedstrijd is eind juni. Even 2 weekenden niets.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:58

Ik heb mijn wedstrijd van vandaag geannuleerd. Ik vond het echt veel te warm om met de trailer op pad te gaan

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:18

Gelijk heb je. Had ik ook niet gedaan

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:51

Noisy schreef:
Ik heb mijn wedstrijd van vandaag geannuleerd. Ik vond het echt veel te warm om met de trailer op pad te gaan

Ik had hem om half 9 en besloot te gaan, maar het was toen al snikheet en benauwd.

Daardoor tam geredsn en 1 winst mee naar huis

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:59

Wat leuk Melis!

Ik vind dit echt leuk om te zien

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:08

Wat was het warm ineens hè, pfff! Gelukkig hadden wij niets staan.

Aanstaande woensdag mag ze het weer een keer proberen! Lekker, blijven de weekenden eens vrij!