[WN] Wat gaat er mis????????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

woldhoeve

Re: Wat gaat er mis????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:12

crazycactus schreef:
Helaas is dat idd niet eenmalig. Zo wordt het wel interessanter om weer wranlid te worden.. Ik was gister ook 7 euro meer kwijt.

ben jij geen wran-lid?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:13

Nee... vergeet het steeds Bloos

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:17

CC foei dat vergeet je toch niet, ik ben trouwens wel WRAN lid

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:33

Graag on topic blijven....... Bloos

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:34

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:35

vera schreef:
Graag on topic blijven....... Bloos

Met zo'n titel kun je toch alle kanten op Clown

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:36

Whoehahaha, ja dat is waar Nagelbijten / Gniffelen
Maar lees het eerste bericht van TS en je krijgt een heldere (!) blik op de zaak Haha!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:38

Anya schreef:
crazycactus schreef:
Nee... vergeet het steeds Bloos

http://www.wransite.nl
En dan op lid worden klikken Haha!

Oke.. gedaan...

Ik probeer bij ons altijd de wedstrijden te promoten (wran en niet-wran). Als ik ga meld ik dat ruim op tijd zodat anderen zich eventueel ook nog in kunnen schrijven. Nu is er gelukkig 1 meisje bij Ab wat ook enthousiast begonnen is. Het begin is er Haha!

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:49

En ik ben begonnen met de aanvoer van de jeugd Clown
Nee serieus ik stimuleer ook mensen om te gaan starten. Wij hebben nog twee andere meiden bij ons op stal rijden. Ze krijgen nu les van Barry en misschien willen ze wel een keertje startten. We gaan toch meestal met de vrachtwagen heen. ( en daar kunnen zeven paarden op).

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:09

Wat ook erg stimuleert is naar een wedstrijd gaan kijken dan krijg je zelf ook de kriebels dat mee wilt gaan doen

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:31

rom helaas werd de prijs heel snel van gulden naar euro en zaten we weer op dezelfde inschrijfgelden

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:19

Misschien bij jullie in het zuiden dan?
Hier (alle wedstrijden waar ik rij Knipoog ) is 10 euro normaal. En ik rij ook wel in het oosten enzo, dus ik weet niet welke wedstrijden jij dan bedoelt ?

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:56

Ik zou het erg prettig en verhelderend vinden als organisatoren van bv WRAN-shows aan gaan geven welke kosten met zo een wedstrijd gemoeid gaan. Ik kan me niet voorstellen dat bv bij 100x een start á E 10,- en 100x inschrijfgeld á E 3,50 genoeg binnen krijgt om de begroting rond te krijgen tenzij er geen verzekeringen worden afgesloten, geen EHBO-ers worden geregeld, geen belasting wordt afgedragen enz enz............. Wellicht zorgen de sponsors en de baromzet voor een positieve balans.

Ik heb verleden week een verzekering moeten afsluiten voor de hondenevenementen die ik organiseer, per deelnemer zit je al gauw op E 2,-- Ook de vrijwilligers dienen verzekerd te worden, zeker na een uitspraak van de Hoge Raad over een schadeclaim. Ik heb het sterke vermoeden dat dit bij onderlinge wedstrijden meestal niet geregeld zijn en daardoor de organisatie hoofdelijk aansprakelijk bij ongelukken en ongevallen. Als uit de cijfers blijkt dat onderlinge wedstrijden beter bezocht worden dan WRAN-D dan kan de hoogte van het inschrijfgeld daar mede een oorzaak van zijn maar ik hoop voor de deelnemers dat alles goed geregeld is.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:14

@Pannenkoek.. als je deze zaken gaat regelen, kan het helemaal niet uit. Op dit moment kun je voor verzekeringen wat meeliften op bedrijfsverzekeringen van de hal/lokatie waar je de wedstrijd organiseert. Maar dat kan niet overal.

Voorbeeld: De Lutte, oefenwedstrijd.
Terrein was gratis, met de (bewust) laag gehouden inschrjifgelden moest er geld bij (ondanks sponsoring van de prijzen). Strikjes zijn prijzig bij zoveel onderdelen, jury moet betaald, er zijn wat administratiekosten e.d. De vrijwilligers hebben allemaal hun eigen reiskosten betaald. Sonja, Jip en ik hebben verschillende keren overleg gehad om zaken goed rond te krijgen. Die reiskosten zijn eveneens uit eigen zak betaald. Als er bakhuur had moeten worden betaald en een vergunning aangevraagd en een aparte verzekering en EHBO-ers ingehuurd, dan had het niet uitgekund. Ook Pannenkoek zelf is zonder vergoeding toch maar naar De Lutte gekomen om geweldig leuke foto's te maken Ja

Gelukkig ben ik zelf EHBO-er, dus dat scheelde al weer een kostenpost.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:21

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:22

Klopt.
Al is het maar vanuit verzekeringsoogpunt.
Maar er wordt wel weer verschil gemaakt...bijvoorbeeld bij buitenlokaties gelden veel voorwaarden weer niet (anders zou de halve engelse sport in de zomer op de billen liggen).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:25

Dus WN moet meer naar buiten Knipoog iig 's zomers.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:28

DubbelDun schreef:
Dus WN moet meer naar buiten Knipoog iig 's zomers.

Dat lijkt vooralsnog wel goedkoper.
En in sommige regio's wellicht noodzaak.

Er komt bijvoorbeeld een regel aan dat de terreinen voor wedstrijden afsluitbaar moeten zijn. In deze regio heb je veel hallen van de rijvereniging van het dorp. Die zijn juist niet afsluitbaar. Ieder lid moet er vrij kunnen rijden door de week. Een hek om zo'n akkommodatie gaan zetten is onbetaalbaar. Dus dat soort lokaties gaan afvallen. Hou je in mijn regio weinig over. Want de dichtstbijzijnde fnrs-manege is in Holten (Bij Sonja), en die hebben weer een cap-verplichting Haha! Clown

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:41

ik denk dat door o.a de vele regelgevingen en al het gedoe er om heen, voor je aan een wedstrydje kan deelnemen, de zin/leuk er van af gaat.
voeg daar aan toe de onkosten en je bent er.

lees ook nog even het topic van knuffelkont , en je weet hoe de sfeer is/ kan zyn op bepaalde wedstryden, en je hoeft/wil niet meer.........

je moet wel heel gemotiveerd blyven/zyn , wil je iedere wedstryd waar je heen gaat , dit tegen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:24

Nou ik vind wat KnuffelKont beschrijft nou niet bepaald de standaardnorm hoor. En vooralsnog is zij de enige die herkent wat ze zelf schrijft, dus ik denk dat je dat niet te serieus moet nemen...

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:28

kyk, dat bedoel ik nou Knipoog

daarom staat er is/ kan zyn!!

maar even serieus, ik vind dat de sfeer op bepaalde wedstryden niet leuk is (pers. mening he), en het natuurlyke gevolg is dan, dat je niet meer gaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:37

Tja weet je, als je met een negatieve instelling naar een kermis gaat, dan kun je je ook ergeren aan autootjes die op elkaar botsen. Maar als je gaat om een feestje te hebben, dan is het fantastisch dat je in de botsauto's kan om je uit te leven.

Sfeer maak je zelf, met de mensen om je heen.

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:44

daarom zeg ik toch ook dat het een persoonlyke mening is!!
overigens word er gevraagd naar "wat er mis gaat" en de redenen die ik hierboven heb opgeschreven, zyn voor my de reden om niet meer te gaan.

wil toch nog wel even aangeven dat ik 7 jaar wedstryd heb gereden, met verschillende paarden/rassen op meerdere lokaties.
oosterwolde en zuidwolde was altyd gezellig.
wran nk is ook erg leuk.

je moet dus niet byvoorbaat aannemen sonja, dat ik negatief ingesteld ben. Haha!

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:46

p.s myn man maakt al dat kermis geweld Duivel
misschien heb ik dan een reden om negatief te zyn?? Clown Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:50

Dat negatieve ging niet om jou maar om KnuffelKont.