Ja die paarden die naar binnen vinden vond ik ook wel een dingetje, klonk als een kudde olifanten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xDenies schreef:Even een ego post! Afgelopen paar dagen ben ik heerlijk in Schotland geweest voor de eerste keer waar ik volop heb genoten. Het liefst ga ik linea recta terug haha. Maar ik had al weer iets om naar uit te kijken want op dag van vertrek kreeg ik ook te horen dat mijn zadel eindelijk in Nederland is! En die kwam vandaag![]()
Het zadel voor Beeb is helemaal van 0 opgebouwd speciaal voor ons. Ook de boom was niet direct beschikbaar, dus die is ook speciaal voor ons gemaakt. De eigenaar van dit bedrijf was onverwachts overleden en ze wisten niet of ze het bedrijf door zouden zetten en hoe snel; dus dat was ook echt nog spannend. Daarna is natuurlijk het zadel er om heen gebouwd. Helemaal naar mijn wens! En ik maakte de keus om een square zadel te laten maken. Ik vond dat er sjieuker uit zien dan de tig jaar round zadel haha. En puntje bij paaltje koos ik er ook nog voor dat er deze keer gewoon echt sterren op moeten komen. Dus Evelien is daar mee aan de slag gegaan en heeft handgemaakte one-of-a-kind sterren meegeleverd. Voor zadel & hoofdstel![]()
Zadelpad had ik al nieuw aangeschaft. De Classic Equine zijn zo sterves duur dat ik daar een keer niet voor heb gekozen maar gekocht bij een Franse westernshop. Zij maakt ook uniek pads. Als een batch eenmaal op is dan komt die ook niet meer. Kwam vlot binnen, ziet er prima uit en pastte goed. Wel nog heel stug, maar dat is zo los gewerkt.
Het hoofdstel had ik in eerste instantie ergens gezien maar kreeg hem online niet gevonden. Toen heb ik bij iemand op fb hem laten bestellen. Helaas kreeg ik uiteindelijk toch een voor ons te donkere kleur binnen, heel zonde. Vooral toen ik hem online in een Duitse webshop vond! Ik ben perfect geholpen en heb ook gelijk kinriem, teugels en buckleset er bij besteld. Wat was dat gaaf toen ik het binnen kreeg. Zeker met het idee dat hier nog sterren op komen!
En vandaag kon ik dan eindelijk alles matchen! Natuurlijk ieder zijn smaak (dus als je het niet mooi vind dan is dat jammer haha), maar ik ben er helemaal happy mee en heel veel mensen om mij heen die het al gezien hebben waren ook zeer gecharmeerd er van. Oprechte en pure reacties, zo leuk! Ik ben zo trots en zo blijMijn Shine Like A Star heeft eindelijk haar sterren zadel!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Evelien heeft er zelf een wat zachtere zitting in laten zetten, wat ik ontzettend vriendelijk vind! Ik merk wel iets verschil maar voor mijn billen is niets zacht genoeg haha. Dus ach, de gelseat is geduldig en gaat er vanzelf weer op. Mijn lijf vind de voorgevormde fenders wel weer héél erg fijn! En Beeb liep ook als een zonnetje. Man man, helemaal in mijn nopjes hierzo![]()
* Kinketting is omdat we gaan toe werken naar een overstap naar shank.
** Het zadel lijkt iets naar voren te kiepen maar geloof mij, dat komt door de stugge zadelpad. Het zadel klapte ook tegen mijn billen aan. Na zo'n 20minuutjes rijden stopte dit omdat die stugheid er wat meer uit ging, heeft even tijd nodig - geen zorgen!
![]()
![]()