Maar een gelukkig nieuwjaar!
Wat zijn jullie doelen/plannen dit jaar?
Ik voornamelijk in verschillende disciplines groeien op het gemak.
Dressuur niv 2, jumping overgaan naar 80cm en ook daar easy nulrondjes rijden, misschien 85-90cm. Crossen nu vnl trainingen maar misschien eens een officiële occ60.
Endurance gewoon geslaagde 20km wedstrijden uitrijden en newbies meenemen op hun eerste endurance.De eerste jumping van het jaar heb ik intussen gehad! Naar Ti*elt geweest, eerste keer weer op die locatie waar ik mijn enkel zwaar had gebroken. Ik vond het spannend.
Voor Luxor was het een volledig nieuwe locatie + ik zat met zijn 'moeilijk' springverleden in mijn achterhoofd. Maar hij deed het tooooppp.
Eerste rondje foutje met de chrono, zag m niet meer lopen en ze riepen ook af. Waardoor ik wat verward was en laatste sprong niet meer deed, uiteindelijk wel gedaan mr dan balkje en ver van de ideale tijd af. Maar 2e rondje was ik wel nul!
Luxor keek naar niets en liep smooth rond.
en met de vrieskou ook wat vastgevroren. Dan afgelopen zondag oefencross in Westdorpe gedaan. Dacht met 80 safe te spelen omdat Icaro alweer sedert oktober geen crosshindernissen gezien had maar hij pakte het prachtig op. Nu zondag de jumping cross in Moerbeke-Waas, ook 80. Eens kijken hoe de conditie zit, denk dat daar wel nog veel winst te halen is.
Hier staat alles nog altijd op een laag pitje. Weinig motivatie om echt te "trainen". Ponylief is er intussen ook al terug 19 geworden, en de jaren beginnen hem toch wel wat parten te spelen. Ik ben dus rustig aan aan het uitkijken naar een nieuw paard. Moest iemand toevallig ergens iets horen passeren of weten die in de loop van de komende maanden verkocht zouden worden, ik houd mij aanbevolen
leuk om dan ook progressie te zijn. Logisch dat als je maar half kon inrijden dat het er dan ook niet echt uit komt. Zeker voor een eerste parcours.
.

Heel trots op Luxor hoe hij zich gedroeg! In namiddag was het een half uur opwarmen en half uur dressuurles van M. George. Was wat kort. Daar geoefend op keertwending om achterhand. Dag 2 was het een crosstraining in de voormiddag opnieuw van J.A. En het ging echt alweer tóp. Niveau B en toch ook weer een moeilijkere combinatie (voor ons) tussen. Ene hindernis, 90 graden en dan snel weer een andere hindernis. Ook het water eens anders gedaan. Water inlopen, en dan eruit met boom. Omgekeerd ook, over boom en dan na 1 pas al het water in. Van dat laatste zat ik al schrap maar allemaal geen probleem.