Drents Friesche Wold 19-8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lappie_Lap

Re: Drents Friesche Wold 19-8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:09

Inderdaad heel erg jammer als je op het terrein aankomt en van de parkeerwachten al te horen krijgt dat de wedstrijd wss niet door gaat Clown Vind het wel super dat je al het inschrijfgeld terugkrijgt, een T-shirt kreeg en dat er zelfs nog klaar-overs bij de oversteekplaatsen aanwezig waren OK dan!
Hoop dat het volgend jaar gewoon wel weer georganiseerd wordt!

Heb ook de hele route gereden, was een erg mooie route. Ben eigenlijk wel blij dat het niet in wedstrijdverband was, anders hadden wij (zusje en ik) wss ook te hoge hartslagen. We zouden met 2 anderen meerijden maar die gingen in zo'n stevige draf van start, dat dat was niet helemaal de bedoeling voor onze paarden. Dus na 2 km, maar zelf verder gegaan. Was echt een mooie rit om met name te kijken hoe het nou zat qua snelheid ed., weet ik veel heb nog nooit eerder een endurance rit gereden Clown
Ook wij hadden weinig last van dazen, muggen of ander gespuis. Op sommige stukken waren er opeens wel veel dazen, maar niet dat het niet te rijden was. Je kon mooi lange stukken ongestoord stappen.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:02

Ik bedenk me nu pas echt dat ik waarschijnlijk heel onbewust menig bokker een T-shirt heb uitgedeelt. Net zei ik al iets in deze richting maargoed. Ik heb Jeddah in ieder geval wél herkend! Lachen Ook een trailer gezien met een Fries & schimmeltje erin maar later niet meer de mensen zelf gezien. Durf ook niet meer te zeggen wie hierbij hoorde. Bloos

Wat leuk om te horen dat de route nog wél een succes was. Daar is natuurlijk ook tijd in gestoken! Lachen Ik meende dat ik iemand hoorde roepen dat ze het niet voor de derde keer gingen proberen ,maar dat kan natuurlijk ook een gerucht zijn. Het was inderdaad wel een onduidelijke warboel van geruchten. Ik wil wel even reageren op het feit dat iemand zei dat niemand van de organisatie definitief had gezegd dat het niet doorging, maar ik zat vlakbij het secretariaat en daar heeft Chantal het nog wel aan iedereen gezegd. Dus een gedeelte heeft in ieder geval wel een lid van de organisatie het definitief horen zeggen. Lachen

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:03

Ik heb ook geen last van dazen gehad. Op een gegeven moment ging in stappen in het bos en toen kwamen er een paar. Even doorgedraafd naar een stukje met wind en toen geen last meer gehad.
Ik ben alleen wel geprikt door een mug in mijn been...Lachen

Ik weet niet wiens schuld het was of wie het wel goed heeft gehandeld. Dat zullen die mensen zelf wel weten dan. Ik baal ervan dat het niet 'officieel' was maar heb super fijn gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:37

Naja, laten we maar zeggen 'S.hit happens'

Er zal vast wel ergens iemand uit eindelijk schuld hebben. Maar denk niet dat die zich vrijwillig komt melden. Denk ook niet dat we daar iets aan zullen hebben, het is nu toch te laten om nog eens van start te gaan.

Ik heb verder nog een leuke dag gehad, en veel meer mensen zo te horen. En daar doen de meeste het toch voor?

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:39

Judith_ schreef:
Naja, laten we maar zeggen 'S.hit happens'

Er zal vast wel ergens iemand uit eindelijk schuld hebben. Maar denk niet dat die zich vrijwillig komt melden. Denk ook niet dat we daar iets aan zullen hebben, het is nu toch te laten om nog eens van start te gaan.

Ik heb verder nog een leuke dag gehad, en veel meer mensen zo te horen. En daar doen de meeste het toch voor?

idd, je kan er wel over blijven zeuren, maar het is nou eenmaal gebeurd, wie de schuld ook heeft. Het belangrijkste is dat we het leuk hebben gehad!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 21:18

Napie schreef:
De KNHS hoort als overkoepelende organisatie voor voldoende dierenartsen te zorgen. Zij hebben hier in verzuimt. De organisatie heeft alsnog hun best gedaan om hier in de buurt dierenartsen te regelen maar even een dierenarts regelen die voor een schrijntje op zondag op komt draven valt niet mee.

Nee, dat horen ze niet. KNHS bemoeit zich niet met het organiseren van wedstrijden. Bij endurance niet maar ook niet bij andere disiplines.

Het hoort bij de organisatie en de overkoepelende vereniging.

genghiskhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:20

Arnoud schreef:
knip
Sneu vond ik het ook voor de sponsoren die een flop hebben gefinancierd. Ook een aantal kennismakinsruiters heb ik uitgelegd dat dit voor het eerst is voorgekomen dat het gebeurt. Verder vond ik de sfeer totaal niet grimmig, eerder gelaten en later toen een heleboel zelfstandig buiten zijn gaan rijden toch ook weer een hele gemoedelijke sfeer. Eenmaal op het paard leek het gewoon een echte wedstrijd.

Wel wil ik heel graag reageren op de vele simpatie voor de organisatoren die er veel tijd in hebben gestoken. Ze mogen er misschien veel tijd in hebben gestoken, maar de simpatie verdienen ze niet. Ik weet als organisator dat de KEV 2 weken van tevoren aangeeft aan de organisatie welke dierenartsen komen. Als 2 tot 1,5 weken voor de wedstrijd nog niet te kennen is gegeven door de KEV wie de dienstdoende vets worden, trek je als organisatie zelf direct aan de bel om dit te regelen en dat doe je niet pas de vrijdag voor de wedstrijd, want dan is het natuurlijk te laat om nog een DA op te trommelen. Als de KEV geen (voldoende) dierenartsen kan regelen, dan huur je als organisatie zelf DA's in en stuurt de rekening naar de vereniging. Ook dit overleg je dan weer met de vereninging. Ook al zijn er zaken die door de vereninging worden geregeld, als organisatie ben je ten alle tijde verantwoordelijk voor je eigen wedstrijd. De KEV kijkt alleen of het aan alle kwaliteitseisen voldoet en is verantwoordelijk voor de veiligheid van de deelnemers. Verder vond ik de organisatie ook onproffesioneel. Alle berichten die kwamen over het gecancelde evenement kwamen via geruchten, Niemand van de organisatie heb ik gezien die kwam mededelen dat de wedstrijd is afgelast. Het enige wat langs kwam waren een paar meiden die als een stel pubers over het terrein liepen te schelden en tieren. Dit doe je niet in bijzijn van deelnemers, maar in de achterkamertjes. Het waren dus niet de deelnemers die zaten te schelden (wel terecht als je bv uit zeeland komst of zoiets), maar de organisatie zelf.

knip

Goh wat laf om zo na te trappen! Als je mij nog eens tegenkomt; Pas op ik draag een rood lintje speciaal voor jou! En dat antwoord ik je open en bloot en niet in een achteraf kamertje!

www.gengiskhan.nl

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:22

Als ex-bestuurslid even nagevraagd en opgezocht:
Citaat:
in het algemeen wedstrijd reglement art 24.1 (blz 15) staat dat de wedstrijdgevende org. verplicht is één of meer wedstrijd DA aan te stellen. Hoewel dit dus door de EV geregeld wordt ben en blijf je als org. zelf verantwoordelijk voor het goed verlopen van je wedstrijd

Nog eens voor de duidelijkheid: de KNHS is de overkoepelende organisatie en de KNHS-endurance vereniging valt daar onder. Net als de rijvereniging bij jullie op de hoek onder de KNHS valt.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:34

_karin_ schreef:
Ik bedenk me nu pas echt dat ik waarschijnlijk heel onbewust menig bokker een T-shirt heb uitgedeelt. Net zei ik al iets in deze richting maargoed. Ik heb Jeddah in ieder geval wél herkend! Lachen Ook een trailer gezien met een Fries & schimmeltje erin maar later niet meer de mensen zelf gezien. Durf ook niet meer te zeggen wie hierbij hoorde. Bloos

Dat waren wij Haha!

Citaat:

Idd, daar gaat het uiteindelijk om!

Citaat:
Ik wil wel even reageren op het feit dat iemand zei dat niemand van de organisatie definitief had gezegd dat het niet doorging, maar ik zat vlakbij het secretariaat en daar heeft Chantal het nog wel aan iedereen gezegd. Dus een gedeelte heeft in ieder geval wel een lid van de organisatie het definitief horen zeggen.

Iemand van de organisatie heeft idd de menigte toegesproken over de stand van zaken en het aflassen van de wedstrijd. Ik was met opzet bij het secretariaat in de buurt gebleven, aangezien het me toch erg logisch lijkt dat daar dan informatie zou worden verstrekt.

Wat ik al van verscheidene mensen had gehoord en gelezen, maar wat ik nu zelf voor het eerst aan den lijve heb mogen ondervinden (aangezien dit m'n 1e kennismakingsrit zou worden). Is het verschil in mentaliteit bij de deelnemers en de sfeer bij een endurancewedstrijd en reguliere dressuur/springwedstrijden. Echt veel gemoedelijker en gezelliger! Ja

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 23:02

Willem, de enig die nu laf doet ben jij. Ik bedreig in elk geval niemand, jij mij wel.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 23:44

Wat enorm balen voor jullie dat het niet door is gegaan

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 08:39

Kan me voorstellen dat als je van ver komt en hoort dat 't niet doorgaat, je eerst behoorlijk sjaggie bent. Maar het verandert er niet door en dan kun je idd beter zoals de meesten kennelijk gedaan hebben, er een leuke rit van maken!

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:47

Ik heb gehoord dat de jury er gauw mee kapte, en dat vlak daarna die ene dierenarts aangekomen was, maar toen was de jury al weg en wou niet meer terugkomen Boos! Maarja ik zeg niet dat dit waar is....dat weet je nooit. Er was 1 man, ik denk dat hij bij de organisatie hoorde die uitiendelijk tegen ons en nog een paar zei de wedstrijd gaat niet door, maar jullie mogen wel recreatief rijden en gebruik maken van het terrein, dat had hij super gezegd, en wij hebben verder ook niet zitten chagerijnen maar onze ruiters hebben gewoon de rit gereden, en wij hebben gegroomd als elk ander wedstrijd Haha! De jury had bv kunnen beslissen dat de starttijden iets later werden en dan hadden ze nog wat tijd om dierenartsen te kunnen bellen. Erg jammer maar wat ik hoorde, was de rit super uitgezet dus een pluim daarvoor!

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:01

Het is allemaal erg jammer dat het zo gelopen is; met een beetje flexibel optreden van de jury (er waren al 2 PAARDEN-artsen op het terrein, waaronder de onze) door b.v. ALLE tijden ½ uur of desnoods een uur (Kl. 2 was de langste rit toch?) te verstellen, had de rit gewoon door kunnen gaan. In plaats daarvan reden ze (kwaad?) weg, i.p.v. zoals in de reglementen staat te blijven tot ½ uur nadat de wedstrijd OFFICIEEL is afgelast!
Wij hopen van harte dat de organisatie (puik mensen, leuk b.v., zo'n T-shirt als aandenken en die mooie geplastificeerde routekaarten) de moed kan opbrengen om het volgend jaar nog een keer te proberen.............. 3 x is scheepsrecht moet je maar denken!
En helemaal geweldig dat er voor degenen die recreatief wilden rijden nog verkeersregelaars beschikbaar waren. OK dan!
Kritiek is gauw geleverd, maar ga er maar eens aan staan, het is echt niet niks, zo'n wedstrijd organiseren!

Als jullie (organisatie) het nog een keer aandurven......................... WIJ KOMEN!!!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Ja

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:26

Wat jammer dat er meteen weer van die vervelende mensen zijn die weer klaar staan met kritiek. Mijn zusje zou rijden en stond ook op het terrein. Het is super jammer dat het niet door kon gaan, en het is fijn dat de deelnemers hebben geprobeerd er het beste van te maken. Jammer dat er dan altijd weer mensen zijn die het leuk lijken te vinden om de organisatie nog even na te trappen...
Ook al zou het zo zijn dat de fout bij de organisatie zou liggen, dan is het nog niet met opzet gebeurd. Het lijkt erop dat sommige mensen ervan genieten dat er zoiets mis gaat, zodat ze zichzelf weer op de borst kunnen slaan hoe goed ze zijn, jammer hoor. In plaats dat we elkaar helpen en voor elkaar klaar staan... We hebben toch allemaal hetzelfde doel; lekker met de paarden bezig zijn?

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:28

ik ben het helemaal met linky eens.
ik hoopte ook de wedstrijd te rijden en toen ik op het terrein aankwam en te horen kreeg dat het niet doorging kon ik het niet geloven, dacht dat het een grapje was... helaas drong al snel door dat dat niet het geval was.
uiteindelijk toch besloten wel te gaan rijden en een super mooie rit gehad! wat een mooi gebied, mooie route!
Alles leek verder prima voor elkaar, de route was duidelijk aangeven, p/a, gescheiden finish voor klasse 1 en 2. (erg prettig!) de weg afgezet, klaarovers, parkeergelegenheid, het secretariaat, T-shirtje meegekregen.
volgens mij was het allemaal prima in orde!
Ik hoop dan ook dat de organisatie de moed niet laat zakken.. 3 maal is scheepsrecht!!!
Ik hoop dat er zo'n mooie wedstrijd blijft in het noorden!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:29

Er waren dierenartsen aanwezig als ruiter / groom die vaker endurance wedstrijden keuren en die zich ook nu hadden aangeboden zodat de wedstrijd door zou kunnen gaan. Maar dat vond de jury geen optie op een vreemde manier.... En dit heb ik uit de eerste hand te horen gekregen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 23:17

Jury was telefonisch niet meer bereikbaar, dat was het probleem

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:40

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:15

SuperSmurf schreef:

En ook hier wordt weer de KNHS genoemd als degene die de DA's had moeten regelen. Rolleyes
Mensen, wees toch eens wat preciezer, zoek eerst uit hoe het zit als je het niet zeker weet. Zeker bij het plaatsen van zo'n 'officieel' bericht.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:24

Bron: Paardenkrant 22-08-07

"In de Endurance is het de KNHS Endurance Vereniging die de veeartsen regelt".......................

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:56

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door linky op 23-08-07 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:04

Lijkt me duidelijk... Mocht het anders zijn, dan zou de KNHS wel rectificatie eisen lijkt mij en ik neem aan dat de journlisten/redactie van de paardenkrant wel hun huiswerk doen voor ze zoiets plaatsen. Sneu voor de organisatie en alle deelnemers die voor niets gekomen waren, ik hoop dat ze het volgend jaar tòch weer organiseren, 3 maal is scheepsrecht toch?

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:31

ooh als ik die krantenkop zo zie, denk ik echt jaaaaa. blijft flink balen vind ik... heb een mooie route gereden had ze graag als officiële km's en met winstpunten willen hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:45

Er reed iemand mee die voor de paardenkrant moest schrijven, in klasse II. Weet alleen zijn naam niet.