Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Dance schreef:Nee, wat is duur als je niet op de penning hoeft te letten ? En ik denk dat heel veel mensen op de penning moeten letten.
PeterV schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Sugarmiss schreef:
Klinkt mij als een behoorlijk dooddoener in de oren.

PeterV schreef:Dat is altijd zo bij mensen die het graag willen horen, dat wat deze willen horen.
Sugarmiss schreef:Klinkt mij als een behoorlijk dooddoener in de oren.
PeterV schreef:Dat is altijd zo bij mensen die het graag willen horen, dat wat deze willen horen.

Citaat:Loop is mee, met een gemiddelde organisatie, wat er voor nodig is, om een knappen show op poten te zetten. Kijk vooral wat voor een kosten dit met zich meebrengt, en oordeel dan of er gemiddeld gezien, in het Nederlandse, wedstrijden te duur worden aangeboden

Sugarmiss schreef:Het merendeel van westernrijdend NL heeft nog steeds geen geldboom in de tuin staan. En dan zul je idd keuzes moeten maken qua lessen (kwantiteit/kwaliteit) , in outfit en in hoeveelheid te starten wedstrijden.
Dat heeft dan niets te maken met niet betrokken genoeg zijn, maar met reëel zijn; je kinderen het brood uit de mond sparen omdat iemand westernwedstrijden wil rijden is geen goede zaak.
Cer schreef:
Ging het trouwens over de prijs van binnenlandse wedstrijden? Ik dacht over paarden houden/rijden in het algemeen, al dan niet zonder coach?
Citaat:
Halloway:Als je dit punt voorbij bent en je bent gericht bezig om wedstrijden te gaan rijden is een mental coach ook geen overbodige luxe.
Equinecoach schreef:Echter, om hier in NL goed mee te kunnen draaien kun je soms maar beter blind en doof zijn, of anders een paar flinke oogkleppen op. Wat ik zie is dat het een klein wereldje is, iedereen let vooral op elkaar ipv op zichzelf.
Equinecoach schreef:Oeps, ... 'iedereen' bij deze veranderd in 'bijna iedereen'.
Ik ken er wel een paar nl.
@Peter, voel je niet aangesproken hé?
storrum schreef:Dit is toch ook in Nederland? viewtopic.php?f=4&t=546344
Dat is natuurlijk wel de duurste klasse maar als ik daar 'gewoon' AQHA all-round wil starten (dus nog niet eens NSBA of NRHA) ben ik ook 95 (box) 15 (inschrijfgeld) 4 of 5 of 6 proeven à 25 euro is ± 125 euro = 235 euro kwijt, los van een hapje en een drankje en reiskosten, overnachtingskosten etc.
Equinecoach schreef:Heb je hier ondertussen al een aantal cocrete conclusies weten te halen t.b.v. je regelgeving?

Citaat:Afgelopen jaar heb ik vele gevallen gezien, van combinaties die echt niet in mijn ogen konden, terwijl deze aan de rand van de arena toch duidelijk gecoach werden, en wel ook door genoemde stallen in dit topic. Dus de bewering dat stallen, die genoemd worden in dit topic een naam hoog te houden hebben, geloof ik dus totaal niet in, dus zullen er wel ander belangen aan ten grond slag liggen om dit plemp plubliek er toch voor over te hebben, daar ik vind dat je gewoon voor schud staat.
Cer schreef:Uhm.... kan ik de conclusie trekken dat je dus bij de verkeerde doelgroep zit nu?
Cer schreef:Want ik denk dat de mensen die jij bedoelt, niet op bokt zitten. Althans, niet als actief lid?
Cer schreef:En de mensen die wel op bokt zitten...sja.... dat is weer zo'n apart volk, daar moet je niks mee willen kunnen.....
Cer schreef:Bedoelen we toch een beetje hetzelfde?
Halloway schreef:Misschien is het wel een droom die nooit uitkomt, om met zijn allen een doel na te streven. (maar ook dromen zijn nodig om gemotiveerd te blijven)
Voor het geld wat ik ieder jaar aan sponsering uitgeef kan ik me ook een nieuwe auto kopen.
Ik doe dit puur omdat ik de sport leuk vind en ik weiger aan te nemen dat het allemaal al gedoemt is voor dat het eigenlijk goed van de grond is.
Soms komen dromen uit:
http://www.metacafe.com/watch/62355/i_w ... e_a_horse/

PeterV schreef:Hum, maar deze lezen het wel hoor, en anders krijgen deze het vast te horen.

Citaat:En de mensen die wel op bokt zitten...sja.... dat is weer zo'n apart volk, daar moet je niks mee willen kunnen.....
Nu vind ik weer dat je ongelijk hebt.