[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miereneter

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 17:33

Geweldig, wat doen jullie dat goed. Ziet er erg ontspannen uit! Is echt een enorm voordeel als je eenhandig kunt sturen. Dat is bij de mijne nog verre van bevestigd, en dat is enorm lastig met zo'n stok in je hand.

Gaaf om les te hebben van Ton Duivenvoorden, staat ook nog op mijn wensenlijstje.

Beeb lijkt me een ideaal paard als uitlaatklep in moeilijke tijden, hoop dat het wat rustiger voor je wordt. Je hebt gelukkig wat leuke vooruitzichten!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-24 16:54

miereneter schreef:
Geweldig, wat doen jullie dat goed. Ziet er erg ontspannen uit! Is echt een enorm voordeel als je eenhandig kunt sturen. Dat is bij de mijne nog verre van bevestigd, en dat is enorm lastig met zo'n stok in je hand.

Gaaf om les te hebben van Ton Duivenvoorden, staat ook nog op mijn wensenlijstje.

Beeb lijkt me een ideaal paard als uitlaatklep in moeilijke tijden, hoop dat het wat rustiger voor je wordt. Je hebt gelukkig wat leuke vooruitzichten!

Haha, nou niet denken dat het hier zo perfect is ook! Maar ik verbaas me er soms om hoe goed het eigenlijk gaat. Vooral toen mijn trainster zei dat ik binnenkort langzaam richting een scharenbitje kan gaan. Baby correctional of één met een lage port, weet het nog niet. Vind het lastig want ik ga niet zomaar met iets aanklooien. Dus nog even wachten tot ze weer beschikbaar is.

Het vind zijn weg wel weer, Beeb is echt een rots in de branding ja. Maar aan de andere kant ook een puntje van kopzorgen als je verzorgster (die vlakbij woont) niet kan garanderen dat ze Beeb haar supplementen kan geven als ik ineens weg val als Oma komt te overlijden. Lastig soms ...

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 21:18

Fotos blijven het leukste.. mooi kleurtje ook.

Mag ik vragen hoe groot jullie Quarters ongeveer zijn? En hoe lang jullie zelf zijn?
Ik heb een jonkie van 2,5 en hij zal nu ongeveer 143 zijn. Maak me wat zorgen over zijn hoogte. Natuurlijk groeit hij nog wel iets maar zal vast niet veel meer zijn. Hoewel ik zijn voorhand nog wel erg jong vind ogen, vanaf ze zijkant gezien dan. Zijn borstkast van voor oog wel breed en zijn billen zijn ook fors. Hij is er ook nog echt niet maar hoop ook niet dat hij heel klein blijft.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-24 21:39

Een paard groeit nog een hele tijd door, komt vast goed. Beeb is 1.49 en ik ben 1.67. Mijn broertje is richting de 1.90 en kan er ook prima op rondrijden. Die fotos ga ik alleen nu niet hier plaatsen, hij heeft vandaag weer gereden haha.

En mijn knappe Beeb noem ik een ladylike Quarter. Niet zo overdreven bodybuilder breed, gewoon een nette dame hahaha.

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 22:29

Persevero schreef:
Mag ik vragen hoe groot jullie Quarters ongeveer zijn? En hoe lang jullie zelf zijn?
Ik heb een jonkie van 2,5 en hij zal nu ongeveer 143 zijn. Maak me wat zorgen over zijn hoogte. Natuurlijk groeit hij nog wel iets maar zal vast niet veel meer zijn. Hoewel ik zijn voorhand nog wel erg jong vind ogen, vanaf ze zijkant gezien dan. Zijn borstkast van voor oog wel breed en zijn billen zijn ook fors. Hij is er ook nog echt niet maar hoop ook niet dat hij heel klein blijft.

mijn 4 jarige is ongeveer 1,55 maar toont veel groter. moet nog verder uitzwaren. Ik ben zelf 1,84 en redelijk grof/breed qua bouw maar wij passen perfect bij elkaar.
Mijn zusje haar 2,5 jarige is nu denk ik 1,45 maar is ondanks zijn puppy looks op zicht al breder dan zijn broer.

De paarden hun beide ouders zijn rond de 1,50/1,55 en breder type gespierd. daar rijden mensen op van 1,60 lengte maar ook mannen van rond de 1,90 lengte

foto ik naast de 2,5 jarige hengst
Afbeelding

dit ben ik met 1,84 op de 4 jarige ruin
Afbeelding

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 22:33

James is denk ik zo'n 1,55m, ikzelf ben een ukje van 1,60m. Dat ziet er zo uit

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-24 16:45

xDenies schreef:
Een paard groeit nog een hele tijd door, komt vast goed. Beeb is 1.49 en ik ben 1.67. Mijn broertje is richting de 1.90 en kan er ook prima op rondrijden. Die fotos ga ik alleen nu niet hier plaatsen, hij heeft vandaag weer gereden haha.

En mijn knappe Beeb noem ik een ladylike Quarter. Niet zo overdreven bodybuilder breed, gewoon een nette dame hahaha.

Afbeelding
Ik dus met mijn 1.67 op 1.49

Afbeelding
Mijn broertje met zijn 1.86 op 1.49
(niet op zijn houding letten, hij is het paardrijden weer aan het oppakken en Beeb is een hele goede leermeesteres haha. Die geeft niets cadeau!)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 16:52

Ik vind jou er wel beter op passen dan hem maar dat ligt dan misschien aan zijn houding..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-24 19:23

Bellatrix schreef:
Ik vind jou er wel beter op passen dan hem maar dat ligt dan misschien aan zijn houding..

Natuurlijk pas ik er beter op, maar daar ging het niet om toch? Hij zit haar niet in de weg en is ook niet te zwaar, daar let ik uiteraard op :) Daarnaast rijdt hij heel sporadisch sinds kort omdat hij graag naar Amerika wilt. Nou, er staat een Quarter op stal dus doe daar dan weer even de foefjes mee opfrissen.

Persevero vroeg om de verschillen en ik heb toevallig een extreem verschil, dus wellicht kan het haar helpen, daarom heb ik hem geplaatst.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 06:13

Oh ik bedoelde het niet verkeerd. :o Sorry als je dat zo opvat.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 11:26

wat fijn dat Beb zo verschillend inzetbaar is. Zon eerlijk meester is haar gewicht in goud waard!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 14:07

Ik ben 1.71 en Frosty is 1.45m (jaja, echt maar zo klein, vanmorgen gemeten omdat ik nieuwsgierig was, dr kont staat op 1.50m momenteel dus hopelijk trekt ze dat nog gelijk ;) )

Afbeelding

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 19:08

Hier zijn ze ook allemaal rond de 1,45m. Maar afhankelijk van de bouw kan dat heel anders ogen.

Ik was op zoek naar beenbescherming voor onze buitenritjes. De gekende merken vond ik echt te duur om mee in het slijk te rijden.
Had op equinics beenbeschermers gevonden. Heb er nu een paar keer mee gereden en moet zeggen, voorlopig heel tevreden van. Ik weet niet meer wie hier de vraag toen gesteld had.
https://nl.equinics.eu/nl-be/collection ... icine-boot

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 21:16

Mooie foto's komen er weer voorbij.
Ik vind jullie allemaal heel netjes op jullie paarden passen.

Cash is pas 1.5 jaar maar al 1.50m
Ik ben zelf 1.79m en mijn man 1.95m
Wij wilden graag wat groter (we waren een paard van 1.73m gewend).
Ik vrees alleen dat Cash wel een enorm kasteel zal worden _O-

@kirrr: en die van Kramer dan?
Deze zijn ook mooi hoor.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 07:58

Afbeelding
Deze is gisteren gemaakt <3
Ik ben 165 en Luna is 150 ongeveer. Daar gaat nog 2 of 3 cm bij komen.
Maar ze gaat nu echt de breedte in.

Afbeelding

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 14:39

Wij hebben 4 quarter, waaronder een smal gebouwde quarter van 1.56 en een breed gebouwde quarter van 1.49
Mijn man van 1.94 kan op beide goed rijden, ook omdat hij maar 75 kg is. Maar de smal gebouwde lijkt net een kleine pony wanneer hij erop zit.
Het paard waar hij het meeste op rijdt is 1.60 en ook best wel breed. Moet eerlijk zeggen dat dit hem het beste past.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 15:30

Hailey is net aan 1.50 en dit is met mijn moeder die is 1.76m.
Past prima. Ik rijd er ook op en ben 1.79m .

Afbeelding

Slechte foto deze. Maar dit heb ik op Skylar. 1.53m en ik ben 1.79m

Afbeelding

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 19:49

Brio - 1m55
Smoothie - 1m45
Quizy - 1m42

En ik ben 1m62 :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-24 20:28

Zijn Quiz & Smoothie kleiner dan Beeb? Wat grappig zeg. Toentertijd waren Smoothie & Beeb wel een beetje gelijk :') En voor Quiz waren ze nog te klein haha. Nouja zij zijn in ieder geval wel breder!

P.s. Gefeliciteerd met je kampioenschap haha!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 22:29

Afbeelding

1.72m met 1.82m van de ruiter. In beide gevallen. 2 totaal verschillende paarden, zelfde ruiter.

Afbeelding

Bij veel quarters zie je op foto's niet dat ze vrij klein zijn, dat zie je pas als je er naast staat zeg maar. :P

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 23:05

xDenies schreef:
Zijn Quiz & Smoothie kleiner dan Beeb? Wat grappig zeg. Toentertijd waren Smoothie & Beeb wel een beetje gelijk :') En voor Quiz waren ze nog te klein haha. Nouja zij zijn in ieder geval wel breder!

P.s. Gefeliciteerd met je kampioenschap haha!

Ja ze zijn best klein maar breed :P Beeb heeft als n echte dame mooie lange benen haha <3 :D

Haha bedankt, het NK was eind juni *\o/*
Ben eigenlijk niet vd wedstrijden maar Quiz had er toch weer lol in gekregen en ik vond dit n mooie gelegenheid om zo zijn wedstrijdcarriere af te sluiten *\o/*

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 19:34

Ik ben vandaag op pad geweest met Luna bij een trail clinic, en kwam spontaan Sheeltje2 van bokt tegen in het zelfde groepje :D
Super trots op luna. Ze vond het een beetje spannend maar bleef de focus bij mij houden en heeft geen pas verkeerd gezet. Voor mij ook een overwinning want behalve het uitladen heb ik alles zelf gedaan, zo zonder grondwerk een vreemde bak in met vreemde paarden :+
Hopelijk volgend jaar onder het zadel maar in hand vinden we ook super <3

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 08:48

Afbeelding

Afbeelding

Sirius leuk om jullie zo spontaan tegen te komen leuk stel zijn jullie echt een knapperd ook <3

Wij hadden indd ook trail clinic eerst even aan de hand gelopen en toen erop topper Johnny hij is 1.50 ik ben 1.75

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 11:13

Leuk dat jullie elkaar tegenkwamen!

Sheeltje2, op de eerste foto kijkt hij nog wel wat sceptisch :D .

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 13:04

ja klopt de paarden werden binnen gehaald dat was even interessant :) _O-