Enjoy the Endurance 12 aug te Kootwijkerbroek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:43

Wat balen dat het zo is gegaan Prisca.
Doen jullie de volgende keer ook gewoon Klasse 1 dan ?

UrbanL

Re: Enjoy the Endurance 12 aug te Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:49

Euh wil geen endurance rijden al die regels dat is de reden dat ik met de wedstrijd sport gestopt ben. Wil gewoon lekker ontspannen en voor de lol rijden. Die was snel weg hier jammer.

Volgde ook de lintjes dit was bij de punt waar je rechts moest en dan later daar weer terug kwam. De lintjes hier daar dus ook.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:50

Al die regels.. ik vind dat nou ook wel weer mee vallen.
Het was ook een gewone vraag.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:14

Vond het ook wel meevallen, de regels zijn nodig omdat het anders onduidelijk is. De sfeer vond ik gemoedelijk en werd overal goed geholpen bij de finisch/ pa en nakeuring. Misschien kwam het omdat jij later op de middag startte en het erg druk was op het terrein.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:16

Ja geloof dat het aan eind van de dag drukker was, maar toen was het natuurlijk de gewone endurance al afgelopen :j.

Fjordy heeft gelukkig nergens last van vandaag ! Hij staat a24/7 buiten, dus kan alles lekker los lopen. :D
Denk dat ik deze ga bestellen... Alleen jammer van mij haha :=
Afbeelding

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:18

Leuke foto! Ik heb jullie niet gezien!
Ik ga vanmiddag eens kijken hoe Noah er bij staat, moet vandaag eerst nog werken. Zit toch wat krampachtig zo'n bureaustoel :D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:19

Hahahaha ik ook hoor !
Ik mag nu Klasse 2 starten.. maar dat word hem niet denk ik.
Krijg gewoon schaafplekken op mijn bil := Hoe moet dat dan bij langere afstanden haha.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 09:25

Prisca,
Als je de P/A gemist hebt, dan heb je ook je drinken en je broodje gemist :o

Hier ging het passeren hartstikke goed.
Iedereen vroeg of ze mochten passeren en mij maakt het echt niet uit of ze in draf langskomen.

Wij zijn gewoon hartstikke goed opgevangen, en ik denk dat je zelf, ivm de hectiek, ook gewoon eventjes moet opletten mbt startnr's enzo.
Wbt stress voor het starten.
De enduranceruiters zitten met het aanbieden van hun paarden. Gewoon een beetje rekening houden met elkaar.
Ik vond de sfeer super ongedwongen en leuk dat iedereen vraagt hoe je het ervaren hebt.

Jammer van het paard van je stalgenoot :(:)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:28

Amber_ schreef:
Hoe moet dat dan bij langere afstanden haha.

Andere rijbroek, ander ondergoed, juist wel/niet bontje of seatsaver, rij-/zitles nemen.. Kortom: vele mogelijkheden die je kunt proberen.

Prisca, jammer dat je de dag niet zo positief ervaren hebt. Het was natuurlijk ook erg druk. Op zich ook een mooi leermoment, want dan kies je in het vervolg gewoon een rustigere EtR uit (er zijn er toch ook met een inschrijflimiet van een x aantal combinaties?).

Overigens staan de foto's van Vanessa Teepe al online: http://www.vanessateepefotografie.nl/

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:31

Hahah klasse 2 lijkt mij ook behoorlijk pittig, vooral met die warmte! Wel goed hoor dat jullie zo ver zijn gekomen!

We zijn ook nog een tijdje achter een menwagen aangereden, die reden ook aardig door. Hoe is het eigenlijk met het paard zonder ruiter afgelopen wat voorbij kwam?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:45

Hilli schreef:
Amber_ schreef:
Hoe moet dat dan bij langere afstanden haha.

Andere rijbroek, ander ondergoed, juist wel/niet bontje of seatsaver, rij-/zitles nemen.. Kortom: vele mogelijkheden die je kunt proberen.

Jaa je hebt gelijk :D Maar ik ben niet echt een fanatieke Endurance ruiter,
Dus moet even goed alles bekijken ! :D Eigenlijk zijn wij van de SGW :))

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:53

Attitude schreef:
Prisca,
Als je de P/A gemist hebt, dan heb je ook je drinken en je broodje gemist :o

Hier ging het passeren hartstikke goed.
Iedereen vroeg of ze mochten passeren en mij maakt het echt niet uit of ze in draf langskomen.

Wij zijn gewoon hartstikke goed opgevangen, en ik denk dat je zelf, ivm de hectiek, ook gewoon eventjes moet opletten mbt startnr's enzo.
Wbt stress voor het starten.
De enduranceruiters zitten met het aanbieden van hun paarden. Gewoon een beetje rekening houden met elkaar.
Ik vond de sfeer super ongedwongen en leuk dat iedereen vraagt hoe je het ervaren hebt.

Jammer van het paard van je stalgenoot :(:)

Ja idd knap waardeloos ik zei nog moet ik niet die kant op ...nee iedereen gaat die kant op...tja wat doe je dan he.

Tja hun stress had uitwerking op hun paarden mijn paard is een koele kikker die had nergens last van. Alleen is gewoon irritant als mensen zo bij de start zo moeilijk doen. Paard van mijn stalgenoot had daar wel last van.

Als ik bij aanmelden geen startnummer krijg vind ik het prima hun fout niet de mijne.
Wat bij de vetgate idd erg druk de papieren moesten gecontroleerd worden voor de start dus heen en weer met paard en papieren. Als het dan al zo druk is laat die papieren van de gewone ETR gewoon checken zonder paard scheelt weer ruimte. Als die drukte daar is niet gezond vooral als mensen met paarden een praatje krijgen en je je paard niet onder controle hebt. Denk ook dat door de drukte mijn stalgenoot niet geholpen is en gewoon soort van weggestuurd.

Volgende keer een aparte plek voor ETR ruiters zou handig zijn.

Nee hoor dit is absoluut NIET mijn ding.

@amber_
Nee hoor dat was nog niet afgelopen de 68 km liepen nog. Em nog een paar met 34 km.

@hilli
Met alle andere 9 ritten die ik heb gehad waren prima geen stress of drukte waaronder de hele drukke paasrit. Sfeer was gewoon rustig en relaxed niemand deed moeilijk. Liep allemaal zo uit omdat er bij de endurance meer starts waren ingeschreven dan vooraf verwacht. Daarom werd onze start tijd oom 13:30 ipv 12 uur. Dat viond ik wel erg veel. Vol is vol telt wel bij eter en schijnbaar niet bij de endurance.
Ik heb me vooraf en achteraf echt een paar gestaan van ???????

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:58

Ik denk dat je het beste deze feedback aan de organisatie kunt teruggeven, dan kunnen ze dat meenemen in hun evaluatie. Hier kun je je ergernis natuurlijk ook kwijt, maar geef het toch ook nog even aan bij de bron.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:08

Jammer dat je het zo ervaren hebt Prisca...

Ik juist absoluut niet, wij startten om 12.30 uur, waren ietsjes te laat. Tijd werd aangepast, geen stress bij voorkeuringen, alles werd juist duidelijk uitgelegd.
Ook met inhalen werd het netjes gevraagd, succes gewenst etc. Vond de sfeer juist erg gemoedelijk!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:13

Prisca, misschien kun je vragen voortaan vroeg te startten, dan is het nog rustig bij de start en op het terrein.

Andere rijbroek heeft bij mij wel heel goed geholpen, normaal heb ik ook snel schuurplekken, nu nergens last van!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:20

Wat voor rijbroek heb jij nu ?
Ik heb nu met leerstuk... maar Dat is het ook niet, misschien een hele gladde zoeken.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:23

Een Takooha/ Tahooka wat was het nou? :D Daar zit alleen een leer stukje bij je binnenbeen, maar het zitvlak is helemaal glad en vanbinnen soort fleece, zit ideaal.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:24

Volgens mij heb ik ook ergems gelezen dat inhalen niet in stap hoeft, maar met 'gepast tempo'? Wij zijn zelfs in galop ingehaald, maar niet voordat er gevraagd werd of dat goed was. De mening van prisca bij de finish kan ik me wel voorstellen... Ik vond het ook een chaos en vond de begeleiding ook niet zo heel fijn daar. Kwestie van ervaring op doen. De volgemde keer zal het voor ons wat soepeler verlopen, omdat we nu weten wat precies de bedoeling is ;)
Dezelfde chaos was er bij de P/A ook, dus misschien alleen maar fijn dat je die gemist hebt. Echter, daar werden wij wel heel fijn begeleid. Scheelde een boel stress. Alleen wel veel paarden op een klein stukje, en niet iedereen was even ontspannen van de organisatie.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:32

Prisca, balen dat je de p/a en daardoor eten en drinken gemist hebt. Vlak voor dat punt waar je voor de p/a naar rechts moest en doorgaande route 52km naar links hing dat heel groot op 2 vellen papier + tape op een boom. Daar heb je dan denk ik net langs gekeken.

En KWB is wel 1 van de drukste wedstrijden als het gaat om hoofdterrein en parkeerplaats. Het is allemaal redelijk krap opgezet en dat begint al met parkeren. Ook de finish nog op de binnenplaats waar ook de keuringen zijn geeft dan wel veel drukte.

Mensen die de wedstrijd/locatie al langer kennen dan vandaag weten dat, maar als je de rustigere ETR gewend bent is dit wel een verschil ja. Snap dat niet iedereen dat prettig vindt.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:55

Jeeeeemig, wat een dure fotos -O-

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:57

Wij hebben ook een super fijne rit gehad (wij waren de combi het "grote" paard met de kleine welsh pony)
Vooraf netjes alles begeleidt en rustig door de voorkeuring heen gekomen voor mijn jonkie was het zijn eerste grote evenement dus alles was nog een beetje spannend en nieuw maar hij maakte zich bepaald niet druk alleen als hij zijn vriendinnetje uit zijn oog verloor op het terrein. paard kwam glansrijk door alle keuringen heen met hartslagen tussen de 40 en 48 dus super netjes.
Wij werden ook vaak ingehaald in draf of galop dat waren dan vaak de mensen die ook echt de wedstrijd reden daar kon ik wel begrip voor hebben zij willen gewoon doorkarren en wij deden het rustig aan.
Het was echt een fantastische ervaring voor paard en mij we hebben genoten. Het enige jammere aan de rit was dat toen we over de finish kwamen en voor de keuring moesten verschijnen we eerst aan de begeleiding hadden gevraagd wat de hartslag was zij zei dat die boven de 60 was wij koelen en koelen hij bleef boven de 60 zei ze maar we moesten toch echt laten keuren bleek die volgens de DA 40 te zijn..... Door deze foute meting verschenen we 10 sec te laat op de keuring en dus uitgesloten :(.

Ik vond het hartstikke leuk en denk wel voor herhaling vatbaar :D

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:58

@ Prisca: reed jij mee met ijslanders????

Ik weet nl (mijn starttijd was 13.18 nr 215) dat iemand met een lintje heeft gesaborteerd, van een rode een gele heeft gemaakt. Daardoor ben ik rechtdoor gereden en dus ook verdwaald, uiteindelijk p/a gevonden en route vervolgt maar wel controlepost gemist. Helaas pindakaas want paard deed het super!!!
En ik weet dat ik ijslanders heb ingehaald, daardoor helemaal verdwaald en hulp van organisatie hadden ingeroepen en zodoende het probleem aan licht kwam linten weer veranderd en de rest dus nooit iets heeft gemerkt. En een paar zijn hierdoor helaas schip ingegaan.
Dat ligt niet bij organisatie maar bij een of andere *** die dat grappig vond.

Anders had ik hoogstwaarschijnlijk 3 winstpunten gehad en nu niet maar wel een superdag/rit/paard.
Ik ben ook in galop e.d ingehaald maar altijd na netjes vragen. Misschien dat rood lintje in staart wat afschrikt als je paard er niet tegen kan?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:25

_Noah schreef:
Prisca, misschien kun je vragen voortaan vroeg te startten, dan is het nog rustig bij de start en op het terrein.

Pff hou op zeg.. lees wat paginás terug dat was ook al een drama...ik had GRAAAG om 12 uur gestart zoals gevraagt en bevestigt helaas liep dit anders.

Loetie84 schreef:
... Ik vond het ook een chaos en vond de begeleiding ook niet zo heel fijn daar. Kwestie van ervaring op doen. De volgemde keer zal het voor ons wat soepeler verlopen, omdat we nu weten wat precies de bedoeling is ;)
Dezelfde chaos was er bij de P/A ook, dus misschien alleen maar fijn dat je die gemist hebt. Echter, daar werden wij wel heel fijn begeleid. Scheelde een boel stress. Alleen wel veel paarden op een klein stukje, en niet iedereen was even ontspannen van de organisatie.

Gelukkig is dit mijn eerste en laatste keer. Als ik weer die stress wil was ik dressuur blijven rijden. Voor mij is endurance geen ontspannen iets meer wat ik altijd dacht jeetje wat een stress verhaal.

mltex schreef:
@ Prisca: reed jij mee met ijslanders????
Ik ben ook in galop e.d ingehaald maar altijd na netjes vragen. Misschien dat rood lintje in staart wat afschrikt als je paard er niet tegen kan?

Nee gewoon een KWPNer... van 1.73 groot.

Galop inhalen op korte afstand met melden is alsnog not done had vaak niet eens tijd om te antwoorden en zaten al naast me. Paard doet niets maar netjes is het niet.

Nee lintjes geeft alleen maar gezeur mensen onthouden dat hele drukke etrs meeggemaakt maar niet zoals gisteren jamer hoor.

Er reed 1 ruiter mee daar heb ik echt om gelachen kwam hard voorbij in galop ging in draf voor PA ging ze ernaast stappen dus ik haal weer in daarna kom ze WEER in galop voorbij en laten veel draven. Vlak voor de finisch haal ik haar weer in en ben nog eerder over de finisch terwijl zij ernaast liep. Ben ik nu gek of is dit vreemd?.
Ik ben om 13:38 gestart en kwam om 16:20 binnen. Heb veel gedraft en beetje gestapt klein galopje over 24,25 km. Wel snel maar paard was snel op adem en goed geen controle gedaan. Draf was lekker rustig en regelmatig dat bevalt hem het beste stappen vind hij niet fijn in het zware zand.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 12:37

Als ik het zo lees dan kan je je inderdaad beter alleen nog maar inschrijven voor etr ritten :')

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:40

ja idd wel jammer is wel een rit minder. Hier in de buurt zijn er niet veel.

Is dat ik ben gegaan omdat het mooi weer was en mijn geld niet meer terug kreeg toen de starttijden bekend waren en zo afweken van de opgegeven tijd. Rit was erg mooi ga hem zeker nog een keer rijden.