Voorsteltopic TEN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GAM

Re: Voorsteltopic TEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:26

@griebels ik ken je probleem hoor hier ook een viespeuk. Ik doe har nu een halsdeken op zodat ze een beetje fatsoenlijk blijft. Zodra het een beetje mooi weer is gaat de spuit er weer over.

Maar een bruine is ook neit alles daar zie je weer alle stof op.haha

Het houd je bezig!!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:20

Ik vind die hals nog niet zo erg, maar die staart :(
Vandaag zei de stalbaas dat ik zijn staart moet knippen (ligt zo'n 10cm op de grond in rust) omdat hij er staartharen uittrekt als hij erop staat in de wei... Als hij loopt komt de staart tot halverwege kogels/hak.
Maar ik kan niet knippen. Hij poept altijd IN zijn staart, heeft redelijk dunne poep altijd vanwege eiwitgevoeligheid, en rolt elke dag.. Zijn staart is dus dik kleverig van de opgedroogde mest met zwart zand erin :(
Morgen ga ik een poging doen met zijn verzorgster om zijn staart zo'n 20x te wassen :o
En dan een stuk eraf knippen.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:31

O jaloers op een mooie lange staart! Die van smurf wil maar niet groeien! :S

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:12

Als je m dan na het wassen volsprayt met van die mega gladde (niet vette) glansspray, blijft hij langer schoon. En evt in een vlecht doen. :j

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:48

hij zat voorheen in een vlecht maar hij werd nog vies en heb hem eruit gehaald met de bedoeling hem vorig weekend te wassen.. helaas had/heb ik voorhoofdsholte en bijholte ontsteking dus het is er neit van gekmen...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 00:21

Ik heb Bliksem zijn staart deze winter een keer of 3 gewassen en 2x een cm of 5 eraf geknipt. Afgelopen zondag nog. Hing tot op de grond en werd dus pikzwart := Maar wij hebben dus idd wel heet water op stal, dat scheelt enorm. Maar 1 of 2 thermoskannen met heet water mee naar stal nemen is natuurlijk een optie. Heb je iig warm water ipv koud.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 08:50

als het echt moet (deze winter 1 x gedaan) dan neem ik de waterkoker mee.
Bij Gilbey (en de anderen) word ook regelmatig de staart geknipt omdat hij anders op de grond hangt.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 20:07

Polleke mijn shetlander schimmeltje heeft (bijna) nergens last van :P hij is gewoon (redelijk) wit en zijn staart is helemaal schoon (a)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:09

Djilna schreef:
Ik heb Bliksem zijn staart deze winter een keer of 3 gewassen en 2x een cm of 5 eraf geknipt. Afgelopen zondag nog. Hing tot op de grond en werd dus pikzwart := Maar wij hebben dus idd wel heet water op stal, dat scheelt enorm. Maar 1 of 2 thermoskannen met heet water mee naar stal nemen is natuurlijk een optie. Heb je iig warm water ipv koud.

Ik ga vanuit mijn werk naar stal dus dat is geen optie ;)

Heb vandaag heet water van de stalbaas gekregen... Na een 3x wassen was hij redelijk schoon. Snel maar weer een vlecht ingedaan :=

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:11

Ik knip bij gis altijd een behoorlijk stuk eraf. 15cm boven de gron ongveer.
Ik heb daarbij wel het voordeel dat ze een megadikke staart heeft en heel snel groeit. Dus van de zomer is dieze zo weer lang. En in de winter blijft ie wat schoner, maar word wel geel hoor.

Ik ga haar dit weekend helemaal wassen heb dan warm water tot mijn beschikking:D

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:14

Even een vraag het avs telt dat als een rijvereniging voor het knhs?
Of moet je lid zijn van een andere rijvereniging als je een startkaart wilt aanvragen.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:14

Ik ben jaloers op alle dikke lange staarten!

Nog even een foto van de wedstrijdoutfit!
Afbeelding Afbeelding

Je moet lid zijn van de endurancerijvereniging toch? En een startkaart hebben dacht ik.

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:31

stoer outfit kim!!

Ik heb inderdaad geluk beide paarden hebben een dikke staart alleen heel vaag mijn shet daarin tegen weer niet :S

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:34

Bedankt!

ik zou idd ook bij de shet een dikke staart verwachten, maar misschien groeit dat ooit nog? (of niet? )

O net in je profiel gekeken de staart van je shet is ook mooi dik hoor!! Iig meer dan wat smurf heeft :+

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:47

AVS is een stamboek... Geen rijvereniging.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:31

Nee hoor, AVS staat ook als rijvereniging bij de KNHS geregistreerd. Ik heb mijn startkaart via het AVS lopen :j

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 05:54

Djilna schreef:
Nee hoor, AVS staat ook als rijvereniging bij de KNHS geregistreerd. Ik heb mijn startkaart via het AVS lopen :j

Had ik het toch goed begrepen...scheelt een dubbel lidmaatschap wilde eigenlijk wel lid worden van het avs ook namelijk.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 09:58

Maar dat is dan alleen voor dressuur, springen en eventing hè. Als je ook endurance wilt rijden zul je wel ook lid moeten worden van de endurancevereniging. Dan mag je met diezelfde startkaart ook endurance starten.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 09:59

Echt waar? Hoe kan dat dan? Toen ik ervoor belde bij het inschrijven voor een startkaart endurance, moest ik DER opschrijven...

Edit: dan zit daar het verschil...
Betekend dit dat ik dressuur zou mogen starten zonder lid te zijn van een rijvereniging als ik lid zou zijn van het AVS?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 10:11

Als je alleen endurance wilt starten is het handiger en goedkoper deze via de endurancevereniging aan te vragen.

Vanaf het jaar dat ik met Bliksem ook dressuur wilde gaan starten heb ik als rijvereniging bij de KNHS het AVS opgegeven en mijn gewone startkaart aangevraagd. Het AVS staat als rijvereniging geregistreerd bij de KNHS, dus als je via hun een startkaart aanvraagt ben je dus wel gewoon lid van een rijvereniging. Maar wel in de regio Utrecht. Dus als je aan kampioenschappen mee wilt doen zul je naar regio Utrecht moeten.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 10:22

Mooi hoofdstel Kim, zou m zo zelf kopen :P

Aan Ryv haar staart doe ik niet zo gek veel, af en toe magic erin, lekker uitborstelen en regelmatig een flink stuk eraf knippen. Maar het wordt nu wel hoog tijd om m een keer te wassen hoor!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 10:42

Ok, thanx voor je antwoord..
Voorlopig ga ik nog geen dressuur starten, maar je weet nooit voor de toekomst he ;)

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 11:24

Djilna schreef:
Maar dat is dan alleen voor dressuur, springen en eventing hè. Als je ook endurance wilt rijden zul je wel ook lid moeten worden van de endurancevereniging. Dan mag je met diezelfde startkaart ook endurance starten.

Ja dressuur is ook de bedoeling..fijn komt dus goed

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 19:28

Citaat:
Mooi hoofdstel Kim, zou m zo zelf kopen :P
Dankjewel, :D Haha hij is niet te koop :Y)

keep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 22:41

Hallo,

Ik ben Patricia en ben 32 jaar oud.
Ik heb L1+1 dressuur en B+2 springen gereden.
In endurance ben ik klasse 1+3.

Ik heb endurance gestart met mijn draver Keep the change, die ik op 11-11-2009 heb moeten laten inslapen.
Dit was erg zwaar aangezien we al bijna 17 jaar samen waren, hij had een 8 voudige achterbeenbreuk opgelopen door een trap van een weidemaatje.

Afbeelding

Sinds kort ben ik de gelukkige eigenaresse van GE Qadir.
Ik vind het erg leuk om weer van jongs af aan een band op te bouwen, alhoewel het natuurlijk wel erg kriebelt om weer lekker te rijden en te trainen.

Afbeelding

Ik zou hem graag hengst willen laten, als dat mogelijk is, maar weet niet precies hoe het allemaal zit met de regels om een hengst uit te brengen...