[SGW] SGW Wieringerwerf 2010 - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: SGW Wieringerwerf 2010 - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:08

Jij hebt een goede instructeur, Yvet! Ik zou je vooral op zijn commentaar richten :D

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:15

Klopt, heb er zelfs 4 en dat zal ik ook zeker doen! Hetzelfde met dressuurcoupons, ze zijn er niet om je te leren paardrijden, maar wel prettig als ze iets van tips geven....

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:42

[/quote]Ik begrijp dat een jury niet kan zien wie er gevorderd is en wie niet, en de dagen zijn natuurlijk lang....[/quote]

De lengte van de dag doet er niet zoveel toe denk ik, wel het korte stukje dat een jury een combinatie ziet gaan, en zich dan ook over 3 onderdelen een mening moet vormen en daar ook cijfers voor moet geven.
Heb je een rare slinger, kom je niet uit, dan kan het cijfer dat je krijgt een heel vertekend beeld geven van de hele cross zoals je die gereden hebt.

maar volgens mij hebben we hier vorig jaar een heel topic aan gewijd.....

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:03

Ach ik krijg meestal ook niet zoveel stijlpunten als ik B rijd, maar over het algemeen is dat met een heel groen paard wat nog slingerend en met ogen uit de kassen rollend rondloopt. En ik weet zeker dat ik echt beter rijd dan een 5 voor stijl :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:34

peanutbutter schreef:
Ach ik krijg meestal ook niet zoveel stijlpunten als ik B rijd, maar over het algemeen is dat met een heel groen paard wat nog slingerend en met ogen uit de kassen rollend rondloopt. En ik weet zeker dat ik echt beter rijd dan een 5 voor stijl :D

Dat telt inderdaad wel mee ja..groen paard, vandaar ook mijn 3 zessen op de spoorboom. Met een heel ervaren paard die 1 ritme loopt kun je lekker staan in je beugels en hij neemt je wel mee. ;) 3 achten krijg je daarvoor... _O-

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:46

Is toch logisch? Zo'n ervaren setje mag wel over naar de L. En hoe goed je zelf misschien ook rijdt: een heel groen paard wat nog slingerend en met ogen uit de kassen rollend rondloopt mag nog wel even in de B ervaring opdoen!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:30

Maar aan de hand van de stijlpunten van mijn paard zou je dus zeggen dat ze over kan naar de L? (3x7 op de spoorbomen, 2x8 en een 9 op het water ((of was het andersom?)) Ze reden voor de 2x een cross. Dus ervaring hebben ze niet! Het enige is dat die van mij dus niet rond loopt met ogen die uit de kas rollen!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 16:05

@ Ponyparadijs: in Oudkarspel hadden ze toch een stop bij het water (of de boom ervoor)? Dan zit je nog niet aan de 4 wp die je nodig hebt om over te gaan. Of heb ik dat verkeerd onthouden?

Ik had ook vrij snel de punten voor het L te pakken, maar heb toch het seizoen uitgereden in de B. Dit in verband met ons waterprobleempje, maar ook omdat ik dus wel een paard had met rollende oogjes ;)

Mijn advies zou zijn om eerst nog wat ervaring op te doen. In het L loop je zomaar tegen een verliespunt (of 2!) op!! En dat is zonde.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:47

_Noor schreef:
Mijn advies zou zijn om eerst nog wat ervaring op te doen. In het L loop je zomaar tegen een verliespunt (of 2!) op!! En dat is zonde.

Of erger... Je schaadt het vertrouwen dat zo'n paard in je heeft...

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:56

Denk ook niet dat PB met een jong paard zomaar over gaat en ik in ieder geval ook niet, dus volgens mij is dat de discussie niet. Wij gaan niet met een jong paard dat met rollende ogen loopt al over. Dat we nog een enkele slingeren in ee dubbel en niet het tempo van de cross hebben beinvloed natuurlijk wel de cijfers, maar vind ik juist WEL eerlijker naar mijn paard. Dus dat is wat PB volgens mij ook bedoelt, de cijfers zeggen niet altijd alles over een combi.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:35

_Noor klopt hoor! In Oudkarspel had ze een stop op de boom voor het water! Dus nu hebben we volgens mij 3 winstpunten.
Maar het ging meer om de stel! Kijk wij starten ook nog niet veel crossen. Dit jaar hebben we verder ook niks op de agenda staan aan crossen.
Misschien volgend jaar wat fanatieker?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 20:53

yvetjes schreef:
_Noor schreef:

Of erger... Je schaadt het vertrouwen dat zo'n paard in je heeft...

Inderdaad!

@ Ponyparadijs: beetje regelmaat in de crossen is ook goed voor de ervaring natuurlijk! :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 04:58

Ik vindt het vooral een nadeel dat je half nederland door moet!
Dat houdt mij een beetje tegen om er een regelmaat in te krijgen!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 06:43

Tja, dat hoort het een beetje bij vrees ik ;)