[SGW] Clinic Tim Lips - 28 augustus - Ede

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:13

hahaha dankje :D Simmie en Sannnn (stonden jullie bij elkaar? op het veldje bij Tim?)

ja leuk he, hij wordt steeds enthousiaster, bij het water was ie ook zo fijn,... koppie erop, oortjes naar voren en gaan,.. (hij nam mij helemaal mee met mn waterangst) volgens mij vond hij het ook echt heel leuk vandaag haha

Marloes helemaal mee eens, we hadden een fijn groepje.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:16

Jaa, we stonden daar te kijken. :j Maar hij vond het echt leuk! Oortjes erop en aan :D Af en toe iets te enthousiast haha.
Vond het leuk om gezien te hebben de training.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:21

ja klopt hij was vandaag wat overenthousiast in het begin :o :+ , maar gewoon met rijden was ie de laatste tijd wat matjes, dus was hier wel blij mee,.. later temperde het iets,..
hij kan onwijs sterk worden soms,.. maar dat komt doordat we vrij rustig moesten en dan wil ie naar de rest, en als je later in wat meer crosstempo komt is ie een stuk fijner en minder sterk

maar zoals jullie zeiden, beter dit dan dat je m moet drukken.

hadden jullie zelf ook gereden in een eerdere les die dag of alleen gekeken?

Sim

Re: Clinic Tim Lips - 28 augustus - Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:23

Wij kwamen alleen de kunst afkijken.

Wij hebben een aantal jaren geleden ook eens samen getraind in Ede, Natas. Bij Rob. Herinner je dat nog? Toen had ik nog wel lang haar. Ik heb een klein zwart paardje. Kittig/pittig ding.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:36

ja je hebt een heel leuk paardje! ik weet het nog, oh vandaar dat ik je zo snel niet herkende, ivm je haar :D

hoe gaat het nu met je paard? en het rijden? cross je nog dit najaar?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:46

Het gaat goed met haar. We starten weer in Gorssel en nog wat andere crossen, o.a Ysselsteyn en nog een aantal.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:46

Leuk om jullie verslagen te lezen.
De meeste van jullie hebben zo te lezen een fijne les gehad.
Wel jammer dat de les van Tim soms wat minder was.
Gelukkig geeft zijn vader wel super les.
Erg leuk die foto,s van Anne en Vies.
Het lijkt mij ook heel leuk en leerzaam om n keer aan een sgw
clinic mee te doen.
Ik heb vorige week mijn eerste crossles gehad bij Rob Janssen
en het is echt zo verslavend leuk!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:49

Rob is ook heel fijn he?!
Ook fijn voor het vertrouwen vind ik.

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:56

ik heb het erg naar mn zin gehad.
t was wel heel erg jammer van het weer alleen ..

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:03

we moeten het gewoon nog een keer over doen bij goed weer :D

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:22

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:09

Ja Rob is inderdaad een superfijne instructeur.
Hij geeft je echt vertrouwen en blijft zelf rustig.

Wat een leuk filmpje danique, gaaf paard heb je zeg!
Lijkt wel een beetje op mijn schimmel , maar dan een stukje groter, tof dat je zo lekker met hem door de waterbak kon
galoperen.
Jammer dat jullie zo veel last van de regen hebben gehad, hier in de buurt was het vandaag gelukkig bijna droog gebleven.

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 23:31

Afbeelding

Hmmm.. de foto's zijn wel weer erg confronterend.... Maar toch ben ik er blij mee! Op naar de volgende keer!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 09:38

@Simmie: Het mocht niet harder. En vooral bij Tim werd er gehamerd op het zitten. Hij wilde geen verlichte zit zien, we moesten echt zitten zoals je normaal met het dressuren ook doet.
Vreemd Bob dat jij dan wel verlicht moest gaan zitten.

Juventus: De afsprong mocht van mevr. Schlimmer niet genomen worden. Ze vond hem door de regen te glad en gevaarlijk. Er zat ook een gat in de bodem van de landing had ik begrepen.
En ja dat was ik :D Helemaal verregend en koud geworden.

Danique ik heb jou ook nog gezien! Jammer dat ik niet wist dat je op bokt zat, want ik heb van de bokkers die ik heb zien rijden bij het water wat filmpjes en foto's gemaakt. Jullie reden bij die pony of niet?
Zodra ik tijd heb zal ik van de week de foto's e.d. erop zetten. Vinden jullie het goed als ik de filmpjes gewoon op youtube zet, of willen jullie die liever niet op internet voordat jullie ze gezien hebben? :)

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 09:55

@Annetje, heb je ook een filmpje van mij? Ben ik wel benieuwd naar.. En ja hoor, op Youtube is mij best... Leuk zelfs,, want dan kan ik het ook aan anderen laten zien...

Nou, ik wacht het wel even af, ik krijg ook nog wat foto's van mensen, dus dat is ook leuk.

Hmm.. Wij hebben ook een afsprong gedaan. Vlak bij de waterbak. Maar Martin gaf het zelf aan, dus ik nam aan dat het veilig was. Het lukte ook prima.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 09:57

Toen wij les hadden kwam Mevr Schlimmer (hoe heet ze ook alweer met de voornaam?) tegen Tim zeggen dat hij niet die afsprong mocht nemen, omdat ze dat niet veilig vond. Die stond aan de rand van het terein waar je met Tim bezig was.

Ik heb van jou in elk geval foto's, maar ik denk dat ik van jullie alle drie ook een filmpje heb.

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 10:01

Ooh, die hindernis. Zoiets zei hij al, inderdaad. Die hebben we niet gedaan. Een soort bruggetje was dat, geloof ik.

@Annetje: ik stuur je ook wel even mijn e-mailadres per PB, voor evt. foto's. Heel erg leuk.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:07

Ik heb alvast weer twee filmpjes van mezelf. De eerste is van het lijntje dat we uiteindelijk hebben gesprongen bij Tim

En de waterinsprong. Vies liet zich de eerste twee keer mooi zakken en deze keer sprong hij wat fanatieker :+ Baasje was daar niet helemaal op voorbereid

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 10:21

Zo hee.. dat was nog eens een sprong in het water! GAAF!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 11:23

Annetje schreef:
Toen wij les hadden kwam Mevr Schlimmer (hoe heet ze ook alweer met de voornaam?) tegen Tim zeggen dat hij niet die afsprong mocht nemen, omdat ze dat niet veilig vond. Die stond aan de rand van het terein waar je met Tim bezig was.

Ik heb van jou in elk geval foto's, maar ik denk dat ik van jullie alle drie ook een filmpje heb.

(hoe heet ze ook alweer met de voornaam?) Wendela

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:08

Leuke filmpjes Annetje :j

Wat betreft de opbouw en het tempo in galop. Is het maar niet net hoe je de les opbouwt. Ik ben het met Simmie eens dat je in een cross een paard onder je door wilt laten galopperen, maar door op deze manier op te bouwen behoudt je de controle in mijn ogen wel veel beter. Wat betreft verlichte zit, is het niet net waar je je prioriteiten legt? Eerst controle en dan houding en zit, of werk je andersom? Eigenlijk zijn dat zaken die wij hadden moeten vragen in de les. Misschien was er in hun ogen juist een heel goede reden voor.
Wat dat betreft mag er vanuit de ruiters ook meer interactie komen naar een instructeur, meer vragen over bepaalde zaken. Dan haal je wellicht ook meer kennis en info uit zo'n les :j

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:21

Interessant om jullie verhalen te lezen.
In tegenstelling tot Simmie snap ik heel goed dat Tim en Marin de ruiters niet teveel in de verlichte zit lieten zittten. De O-sh*t-position klinkt mij ook erg bekend in de oren ;)

Vooral bij jonge of onervaren paarden is het niet handig om teveel in de verlichte zit te gaan zitten, dit waren natuurlijk ook veelal meer onervaren ruiters die tijdens de verlichte zit nog wel eens de fout maken om teveel naar voren te gaan zitten. Wanneer je paard dan kijkerig is voor een bepaalde hindernis val je er veel sneller af dan wanneer je in de O-S-position zit.

Wanneer ik zelf een terrein training doe, train ik ook vanuit een rustig tempo en controle. Wanneer dat goed is kan je iid meer verlicht gaan zitten en je paard meer laten galopperen.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:55

malloesje schreef:
Leuke filmpjes Annetje :j

Wat betreft de opbouw en het tempo in galop. Is het maar niet net hoe je de les opbouwt. Ik ben het met Simmie eens dat je in een cross een paard onder je door wilt laten galopperen, maar door op deze manier op te bouwen behoudt je de controle in mijn ogen wel veel beter. Wat betreft verlichte zit, is het niet net waar je je prioriteiten legt? Eerst controle en dan houding en zit, of werk je andersom? Eigenlijk zijn dat zaken die wij hadden moeten vragen in de les. Misschien was er in hun ogen juist een heel goede reden voor.
Wat dat betreft mag er vanuit de ruiters ook meer interactie komen naar een instructeur, meer vragen over bepaalde zaken. Dan haal je wellicht ook meer kennis en info uit zo'n les :j

ik vond dit ook een heel fijne manier,..
het gaf mij en mn paard echt vertrouwen,.. ik heb (helaas) heel andere ervaringen met crosslessen, en weet nu het verschil. Dit werkt, lekker relaxed en uit rust,.. ik was lang zo stressy zelf ook niet als anders.

hahah de ow sh@t-position, geweldig

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 12:59

Daar dacht ik later ook aan. Ik had gewoon zelf meer dingen moeten vragen. Ach, volgende keer beter!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:00

Natasje ben even leuke foto van ons aan het uploaden :) (en paar filmpjes van mij)

Billy; zoals jij het zegt in de laatste zin zo zei Tim het ons ook ongeveer. Ik kon me er goed in vinden overigens!

Edit; hier een foto en 2 filmpjes
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding