[WN] Ongeschreven regels... kleding/ uitrusting paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:07

ik heb nix denigrerends van pienb gevonden m.b.t. tot andere rassen.
en ook ik zou apetrots zijn, als ik 10 jaar geleden goed presteerde!velen bereiken dat niet, zelfs niet over nog eens 10 jaar.
niet 1 zondebok(t) hier zoeken, das flauw.
een mening kan zwart-wit zijn, ik ben ook vrij uitgesproken.maar je je bent niet verplicht die mening over te nemen, of te delen. maar dat wil niet zeggen dat ie niet geuit mag worden hier. daar is een forum voor, voor voor-en tegenstanders.
iedereen heeft recht op een mening!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:09

@14cecile14:
Ok, maar dus niet door de jury ;)

En hoe ging je proef? Was je geplaatst naar je score of juist lager? (Of weet je dan niet meer, dat kan natuurlijk ook)
Laat ik het anders vragen: Had je de indruk dat je lager geplaats was door de jury omdat je geen chaps aanhad of waren het alleen maar de ruiters die je er op aanspraken?

Als het alleen de ruiters waren: Who gives a damn?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:12

zolang chaps geen verplichte kost zijn, kunnen/mogen ze je niet lager waarderen....
mss eens vragen, hoe de jury aan t oordeel kwam/ mss iets heel anders.

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:14

Romkabouter schreef:
@14cecile14:
Ok, maar dus niet door de jury ;)

En hoe ging je proef? Was je geplaatst naar je score of juist lager? (Of weet je dan niet meer, dat kan natuurlijk ook)
Laat ik het anders vragen: Had je de indruk dat je lager geplaats was door de jury omdat je geen chaps aanhad of waren het alleen maar de ruiters die je er op aanspraken?

Als het alleen de ruiters waren: Who gives a damn?

Nee het was de ringmeester he die mij erop aansprak kwam ongetwijfeld bij de jury weg. Maar nee mijn horsemanship op het ek ging niet zo denderend dat ik plaats zou verdienen. Maar ik ben ervan overtuigd dat dat bij andere combinaties wel een rol kan hebben gespeeld.

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:15

spicegirl schreef:
zolang chaps geen verplichte kost zijn, kunnen/mogen ze je niet lager waarderen....
mss eens vragen, hoe de jury aan t oordeel kwam/ mss iets heel anders.

Nee het mag niet maar ik weet zeker dat het wel gebeurd op grotere shows al is het alleen om de doorslag te geven wie 1 en wie 2 is.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:20

Persoonlijk heb ik absoluut geen problemen met hoe Pienb zich profileert. Waarom zou je het niet mogen zeggen als je ergens goed in bent? Valse bescheidenheid vind ik ook niet altijd gepast (vooral als die op meer dan 1 manier vals te noemen is :o ).

Dat gezegd hebbende vind ik toch ook wel dat je in de L5 met een wat minder spectaculaire (doch verzorgde) blingoutfit aan start kunt verschijnen dan in de L1 (dat zijn uieindelijk toch de professionals die zich in de picture moeten rijden). In de L1 voegt wat extra aandacht voor je uiterlijk denk ik toch wel wat toe als de uitslagen dicht bij elkaar liggen. En dan heb ik het niet over DUUR, maar over "af", "sjiek" of "mooi".

Verder is wat je zelf uitstraalt ook heel belangrijk! Als jij vol zelfvertrouwen de bak inkomt en uitstraalt dat jij en je paard de beste combi zijn van de dag dan breng je dat ook over op de jury. Die zal dat toch meenemen in zijn/haar beoordeling. Zit je met een oorwurmgezicht of met hangende schouders op je paard dan zal de jury niet meteen een "wow"gevoel bij je hebben en zul je wellicht toch een extra prestatie moeten leveren. Het is ook een stukje communicatie :-) .

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:33

Spicegirl, cecile,mac bedankt,
volgens mij heb ik ook niks denegrerends geschreven.
Ja, ik heb een uitgesproken mening en sta daarvoor. Ik probeer mensen soms verder te laten kijken, aan te spreken op hun ambitie. Ok, hier op bokt heb ik dan waarschijnlijk voor een groot deel de verkeerde doelgroep te pakken.
Maar ik vind het erg opvallend dat de mensen die mij ' beschuldigen' van anderen neerhalen de mensen zijn die hier een halve hetse beginnen. En waarom? Omdat ik wel bepaalde ambities heb? Ik heb nooit iets negatiefs gezegt over iemand die di ambitie niet heeft. Vind het jammer dat dit andersom wel gebeurd.

Ik kom hier niet om ruzie te maken maar om te zoeken naar mensen die mijn passie delen.

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:33

Mac schreef:
Persoonlijk heb ik absoluut geen problemen met hoe Pienb zich profileert. Waarom zou je het niet mogen zeggen als je ergens goed in bent? Valse bescheidenheid vind ik ook niet altijd gepast (vooral als die op meer dan 1 manier vals te noemen is :o ).

Dat gezegd hebbende vind ik toch ook wel dat je in de L5 met een wat minder spectaculaire (doch verzorgde) blingoutfit aan start kunt verschijnen dan in de L1 (dat zijn uieindelijk toch de professionals die zich in de picture moeten rijden). In de L1 voegt wat extra aandacht voor je uiterlijk denk ik toch wel wat toe als de uitslagen dicht bij elkaar liggen. En dan heb ik het niet over DUUR, maar over "af", "sjiek" of "mooi".

Verder is wat je zelf uitstraalt ook heel belangrijk! Als jij vol zelfvertrouwen de bak inkomt en uitstraalt dat jij en je paard de beste combi zijn van de dag dan breng je dat ook over op de jury. Die zal dat toch meenemen in zijn/haar beoordeling. Zit je met een oorwurmgezicht of met hangende schouders op je paard dan zal de jury niet meteen een "wow"gevoel bij je hebben en zul je wellicht toch een extra prestatie moeten leveren. Het is ook een stukje communicatie :-) .

Amen! Ben het met alles wat je zegt eens

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:47

Mac schreef:
Precies! en communicatie is ook het punt waar het op zo'n forum mis kan gaan :j PienB zegt wellicht niets denigrerends over andere rassen, maar zo'n indruk laat ze wel achter door haar manier van schrijven is mijn mening, mijn gevoel. Ieder zijn mening, maar dan moet je ook respect hebben voor die mening en ieder zijn/haar ambitie, daar is ook niks mis mee, het gaat om communicatie en respect ;)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:01

denigrerend of niet,-ik heb het nu NIET! over pienb!!- sommige mensen vinden nu eenmaal " andere rassen"nix. niet in de western, maar ga ook eens een dressurproefje rijden met een appaloosa, of een haf. word er net zo naar je gekeken..
of mensen die b.v. helemaal niet van tinkers houden.hoeft niet denigrerend te zijn, alleen je smaak absoluut niet.

JJocosas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 08:33

mensen wat kleding toch een discussie kan veroorzaken.ik denk: trek lekker aan wat jezelf leuk vind als je een ander zijn mening niet wilt lezen.En zijn namelijk echt wel verschillen in show's en je kleding en je status waar je in uit komt .Daar groei je vanzelf wel in als je verder komt in de sport en je persoonlijk heid speelt hier ook een rol in.En je budget ook .Maar sta wel open in een topic als deze dat andere mensen een heel andere mening kunnen hebben als jij zelf.
Ik heb ook al eerder gereageerd en kreeg er een bp op waardoor ik dacht laat maar.het is nl.geen aanval op iemend maaaaaaaaaaaaar en eigen mening, wat wel kan en niet.sorry maar een discussie is geen aanval op wie dan ook, maar kan als je het toestaat je blik verruimen en kun je er achter komen wat de rest van de ruiters aan doen HANDIG TOCH.
zo zie ik het .sucses verder met de discissie!!!
En vergeet niet te genieten van het paard wat je hebt(ongeacht van het ras)Het is maar hoe jij het presenteerd hoor!

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:20

spicegirl schreef:
ik heb nix denigrerends van pienb gevonden m.b.t. tot andere rassen.
en ook ik zou apetrots zijn, als ik 10 jaar geleden goed presteerde!velen bereiken dat niet, zelfs niet over nog eens 10 jaar.
niet 1 zondebok(t) hier zoeken, das flauw.
een mening kan zwart-wit zijn, ik ben ook vrij uitgesproken.maar je je bent niet verplicht die mening over te nemen, of te delen. maar dat wil niet zeggen dat ie niet geuit mag worden hier. daar is een forum voor, voor voor-en tegenstanders.
iedereen heeft recht op een mening!

Heb je dan ook gelezen wat zij in andere topics heeft gezegd. >;)
En als je verder kijkt zijn er nog wel meer van dit soort opmerkingen van haar.
Bijvoorbeeld (ook genoemd in de topic "Ook nog mensen met Quarter Horses??")

drafbalk schreef:
je kunt ook, als je niet te duur wilt uitgaan, een haflinger kopen. ze zijn dan wel niet top paarden in de western. maar je kunt daarmee ook goed western rijden, eigenlijk met alle paarden. wij hebben zelf ook een haflinger die we western aan het berijden zijn. maar als je daarvoor ook echt top western wilt rijden dan zou ik wel voor een quarter kiezen.

Reactie Pienb
wil je aub niet vloeken hier? :-)

Warbling schreef:
Tinkers zijn ook best leuke westernpaardjes hoor.

reactie Pienb
en jij moet echt je mond gaan spoelen! een tinker.... hoe durf je...
:-)
(opmerking met een knipoog)

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:22

Romkabouter schreef:
@Pienb:
Misschien is het handig om je je manier van communiceren te realiseren:
- je verkondigd je mening behoorlijk zwart-wit
- je gooit best vaak met wat je al gepresteerd hebt
- je doet denigrerend naar andere rassen dan quarters en niet AQHA shows
- je bent heel erg overtuigd van je eigen gelijk zonder al te veel moeite te doen om naar de mening van anderen te luisteren (althans, zo komt het over)

Dan is het op zich niet zo heel gek dat je mensen tegen de haren instrijkt. Besef wel dat de meeste mensen hier op bokt (en ook daarbuiten) geen worldshow ambities hebben en het niet leuk vinden dat er denigrerend over hun ambities wordt gedaan.
Dat jij 10 jaar geleden meedeed op worldshows zegt de meesten geen fluit. En misschien zegt het sowieso geen fluit, 10 jaar geleden werd de westernsport nog minder beoefend dan nu.

Probeer is minder zwart-wit en minder van de toren te blazen en dan worden je medebokkers een stuk vriendelijker naar je denk ik.

+:)+ :j

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:23

jij kunt toch ook smileys lezen of niet?
en bij die laatste zet ik nog letterlijk erbij 'met een knipoog'
maarja, als je zoekt vind je ziets wel van iedereen hier hoor

owja, helemaal vergeten, Rom.
nee klopt, die is ook lekker netjes en vriendelijk ja.
valt me gewoon persoonlijk aan mijn showoutfit van 10 jaar terug.....
ik ben nog steeds op m'n lippen aan het bijten om geen opmerking over zijn showoutfit te plaatsen maar goed....
whatever...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:26

en ALS je van mening bent dat alleen quarters/paints/am.apps geschikt zijn voor de western, mag dat ook! (zeg niet dat ik pienb bedoel!!)
maar het ging hier over kleding, en niet iemand zijn mening over andere dingen.als we allemaal on topic blijven, word het mss gezellig ook.zelfs met verschillende meningen is dat een mogelijkheid.

crazycactus

Re: Ongeschreven regels... kleding/ uitrusting paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:32

@pien..maar Rom heeft ook geen smaak, de dames om hem heen proberen hem al een tijdje wat anders aan te smeren, maar t lukt ze niet ;)

@kleding op lager niveau.. tja hoeft van mij niet superblingbling te zijn, een nette blouse moet voldoende zijn.
Maarrrrr ik heb wel eens mensen zien rijden in van die gewatteerde houthakkersvesten, en dan ook nog over de broek heen gedragen... Hoe laag het niveau dan wel mag zijn, maar dat kan toch écht niet hoor. Daarbij is het ook nog eens gevaarlijk.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:34

ja dat ben ik met je eens!
van die linedancers die een paardje hebben gekocht... scheve hakken aan de laarzen enzo da's jammer.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:48

En toch zie ik liever een kind in een minder mooi setje plezier hebben dan een die loopt teklagen dat zij/hij niet eerste is geworden in perfecte show-outfit.
Ik denk dat als je niveau hoger wordt je vanzelf meer op uiterlijk gaat letten, en je als je het geld hebt het materiaal ook koopt.
Maar er is toch niks mis als je af en toe eens een wedstrijd wil rijden dat je geen kapitaal aan showsetjes uitgeeft.
De een rijdt puur voor show de ander voor het plezier, ik kan beide waarderen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:59

ben ik met je eens coydog, absoluut!!!!

vind het alleen altijd zo jammer als mensen geen idee hebben en er daardoor minder prof. uitzien en dan wel verwachte grote dingen te winnen ed. Ik denk dat je altijd realistisch moet blijven en je moet aanpassen naar de situatie.
op een kleine niet-officiele show zou ik nooit helemaal op en top uitgedost heen gaan.
maar ook niet naar een grote topshow met een outfit die daar niet bij past.

net zoals ik vind dat je niet in een spijkerbroek (tenzij echt aangegeven) naar een begrafenis gaat of naar een sollicitatie ed pas je je kleding op een show ook aan.

zolang je daar gewoon realistisch in bent en aanpast aan het niveau is het allemaal prima!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:15

Pienb schreef:
valt me gewoon persoonlijk aan mijn showoutfit van 10 jaar terug.....
ik ben nog steeds op m'n lippen aan het bijten om geen opmerking over zijn showoutfit te plaatsen maar goed....
whatever...

Ho! Ik val je niet persoonlijk aan, ik vind het gewoon niet mooi ;)

Je heoft je niet op je lippen te bijten hoor, ga gerust je gang. Wat jij mooi vindt of niet, hoeft niet hetzelfde te zijn over wat ik mooi vindt of niet.
Dat is niet aanvallen, dat is gewoon een andere mening hebben.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:16

crazycactus schreef:
@pien..maar Rom heeft ook geen smaak, de dames om hem heen proberen hem al een tijdje wat anders aan te smeren, maar t lukt ze niet ;)

:+

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:19

ik ben blij dat eindelijk duidelijk is dat het meningen gaat en we daar mensen niet persoonlijk op moeten aanvallen.

nee rom, dat genoegen ga ik je niet doen :-)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:25

Het doet me wel goed om te lezen dat veel van jullie het niet als 'knullig' beoordelen als je niet de perfecte showoutfit hebt....

En verder is het natuurlijk een kwestie van smaak....

Ik ga nog even een half jaartje / jaartje trainen en dan ga ik vast wel voorzichtig aan mijn eerste showtje beginnen ;)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:48

Pienb schreef:
nee rom, dat genoegen ga ik je niet doen :-)

Jammer :P

Ik ging bij mij de hele tijd al op meningen hoor, dus wat dat betreft ;)

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:30

crazycactus schreef:
welke dames bedoel je dan? want ik, "als dame om hem heen" vind het prima wat hij aan heeft :j Altijd beter dan wat ik soms nog meer zie op een show of een blouse met "Wrangler" erop :+ én hij draagt géén blauwe spijkerbroek :D Ok, geen chaps maar dat vind ik niet echt nodig.
crazycactus schreef:
@kleding op lager niveau.. tja hoeft van mij niet superblingbling te zijn, een nette blouse moet voldoende zijn.
Maarrrrr ik heb wel eens mensen zien rijden in van die gewatteerde houthakkersvesten, en dan ook nog over de broek heen gedragen... Hoe laag het niveau dan wel mag zijn, maar dat kan toch écht niet hoor. Daarbij is het ook nog eens gevaarlijk.
Dat bedoel ik dus ;)

Maar ja daar gaat dit over: meningen en smaken, nou dan kan het nog een eindeloze discussie worden :D
Ik ga er vanuit dat iedereen zijn/haar best doet om zo goed mogelijk voor de dag te komen op een show en dan vallen degenen die er niets aan gedaan hebben of het niet interesseert snel genoeg door de mand ;)