qhman schreef:het zou ook zo maar kunnen gebeuren, dat je iemand totaal niet mag, bv doordat het eerste contact dat je met dat persoon had niet echt lekker ging. later kom je er achter dat het persoon waar je een stevige woorden wisseling mee gehad heeft, een hele goede trainer is. tuurlijk zullen nu de meeste zeggen, maar als hij goed is voor de paarden, noem ik hem toch.
voor dat ik dit op bokt zetten, heb ik deze situatie geschetst aan een 10 tal mensen..........STEL,
je bent op een feesje, er zit een verschikkelijke slijmert een beetje te g neven maar je vrouw of vriendin, je hebt daar die avond ook een behoorlijke woorden wisseling om. een aantal weken later kom je er achter dat het iemand geweest is die je verder kan helpen, in het geen waar hij goed in is, en door andere, geroemd wordt, omdat hij het netjes doet........ zal je hem om hulp vragen, of aanraden bij een ander.
bij alle was het antwoord NEE, nou herkenbaar of niet ?
Nee, niet herkenbaar. Zelfs een beetje erg kortzichtig gedacht. Al heb je met iemand op een ander vlak bonje, dan nog moet je professioneel genoeg zijn om op het gebied van je vak...en dat is voor de meeste trainers dan toch hun vak, gewoon met iemand om te kunnen gaan. En hem dan voor de volle 100% begeleiden, en niet maar 80% omdat er iets op het privevlak is voorgevallen.
Mensen die over hun priveproblemen en ruzies heen kunnen stappen, en verder professioneel genoeg en volwassen genoeg zijn om evengoed met zo'n persoon verder in zee te gaan, die hebben mijn waardering.
Ben je dan een goede trainer? Daar is meer voor nodig. Maar je inzet en je omgang met mensen is dan in ieder geval wel wat het hoort te zijn.