[WN] trainers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vallerina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 23:19

Sugarmiss schreef:
Misschien moesten ze eerst 'de hand eens in eigen boezem steken'. Want het zijn hun eigen regeltjes waardoor er mensen zijn die geen lid meer willen zijn. Haha! Maar dan gaan we weer erg off-topic.

Dat geldt net zo goed voor een aantal Nederlandse Western/rassenorganisaties, dus dan zijn we weer on-topic. Haha!

Vallerina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 07:34

FlyingHigh"]
[quote="Marianne"][quote="FlyingHigh schreef:
Iedereen zijn zegje laten doen over zijn/haaar eigen trainer en de redenen erbij waarom ze voor die trainer hebben gekozen??? Dat zou de mooiste topic zijn.......iedereen zijn verhaal doen en geen reacties plaatsen. Dan ontstaan er geen discussies, maar kan iedereen van elkaar zien wat de beweegredenen zijn waarom er voor een bepaalde trainer is gekozen. Is dat dan wat???

vind ik de beste suggestie tot nu toe!
[/quote]

Dat leek mij dus ook......
Zal ik hier een nieuw topic voor openen?? Een topic waar je alleen je verhaal mag neerzetten en waar GEEEEENNNNN discussies worden gestart, ook niet per pb elkaar de grond instampen over bepaalde trainers. Iedereen heeft zo zijn reden om in zee te gaan met bepaalde trainers, daar hoef je elkaar niet over aan te spreken. Misschien kunnen we na dit topic voorzichtig een begin maken met het "bespreken" van elkaars instructeur, als daar behoefte aan is......
[/quote]

Waarom kan dit eigenlijk niet zonder namen te noemen? Verward

TiPe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 09:21

Misschien een stom idee... waarom niet een topic waarin iedereen de trainer waar hij/zij tevreden mee is MET naam kan noemen en daarbij je eigen uiteindelijke doel (recreatief, olympische spelen...) en de reden waarom je tevreden bent met de trainer (goede uitleg, veel wedstrijdervaring, ziet er leuk uit..) .. Zo filter je toch ook meteen de slechte er tussenuit ? Dus geen afkraken en geen reactie op de mening van iemand anders omdat zoals reeds eerder meerdere malen gezegd is: of je tevreden bent met een trainer is afhankelijk van je eigen wensen, idee over het omgaan met dieren en met je uiteindelijke doel.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 09:34

Zonder namen kan wel maar waarschijnlijk ben ik niet de enige in western rijdend land die evt aan het rondkijken is naar instructie. Als je dan zo eens kan lezen wie er allemaal lesgeven en een beetje op wat voor manier vind ik dat wel interessant allemaal.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 12:56

TiPe schreef:
.. Zo filter je toch ook meteen de slechte er tussenuit ? Dus geen afkraken en geen reactie op de mening van iemand anders omdat zoals reeds eerder meerdere malen gezegd is: of je tevreden bent met een trainer is afhankelijk van je eigen wensen, idee over het omgaan met dieren en met je uiteindelijke doel.

Nee zo filter je niets, Voorbeeld, toen ik begon dacht ik dat mijn "Trainer" het helemaal was. Nu ik verder ben weet ik wel beter. Dus als je me het TOEN had gevraagd had ik een "goedkeurend" advies gegeven en nu keur ik het af. Snap je? Knipoog

qhman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 14:31

Ods"]
[quote="TiPe schreef:
.. Zo filter je toch ook meteen de slechte er tussenuit ? Dus geen afkraken en geen reactie op de mening van iemand anders omdat zoals reeds eerder meerdere malen gezegd is: of je tevreden bent met een trainer is afhankelijk van je eigen wensen, idee over het omgaan met dieren en met je uiteindelijke doel.

Nee zo filter je niets, Voorbeeld, toen ik begon dacht ik dat mijn "Trainer" het helemaal was. Nu ik verder ben weet ik wel beter. Dus als je me het TOEN had gevraagd had ik een "goedkeurend" advies gegeven en nu keur ik het af. Snap je? Knipoog
[/quote]

het zou ook zo maar kunnen gebeuren, dat je iemand totaal niet mag, bv doordat het eerste contact dat je met dat persoon had niet echt lekker ging. later kom je er achter dat het persoon waar je een stevige woorden wisseling mee gehad heeft, een hele goede trainer is. tuurlijk zullen nu de meeste zeggen, maar als hij goed is voor de paarden, noem ik hem toch.

voor dat ik dit op bokt zetten, heb ik deze situatie geschetst aan een 10 tal mensen..........STEL,

je bent op een feesje, er zit een verschikkelijke slijmert een beetje te g neven maar je vrouw of vriendin, je hebt daar die avond ook een behoorlijke woorden wisseling om. een aantal weken later kom je er achter dat het iemand geweest is die je verder kan helpen, in het geen waar hij goed in is, en door andere, geroemd wordt, omdat hij het netjes doet........ zal je hem om hulp vragen, of aanraden bij een ander.

bij alle was het antwoord NEE, nou herkenbaar of niet ?

TiPe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 15:11

quote Ods: Nee zo filter je niets, Voorbeeld, toen ik begon dacht ik dat mijn "Trainer" het helemaal was. Nu ik verder ben weet ik wel beter.

Ik heb hetzelfde.. maar weet wel dat ik beide trainers en de situatie niet kan vergelijken.. dus... beide goede trainers al zou ik de eerste niet meer gebruiken.. ben er uitgegroeid ? Mijn eisen zijn veranderd.. als je groeit in je sport krijg je andere eisen.. dus een andere trainer.

qhman.. ik zit gelukkig nooit op feestjes.. (o;

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 15:19

TiPe schreef:
.. als je groeit in je sport krijg je andere eisen.. dus een andere trainer.

Is dat per definitie zo Verward
Een goede trainer moet iemand van 0 tot de top kunnen begeleiden. Heel zwart/wit gesteld natuurlijk. Haha!
Je loopt anders wel meer de kans dat het eerder geleerde eerst weer afgeleerd moet worden.

Vallerina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 15:28

Sugarmiss schreef:
Een goede trainer moet iemand van 0 tot de top kunnen begeleiden. Heel zwart/wit gesteld natuurlijk. Haha!

Waarom? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 15:29

Ben ik niet met je eens. Ik denk dat een goede trainer JUIST iemand is die z'n mindere punten gewoon toegeeft en je daarvoor naar een ander stuurt.....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 15:31

Maar dan is hij in andere zin een 'goede' trainer Lachen
IMO is een goede trainer iemand die genoeg kennis, ervaring en inzicht heeft om iemand van 0 tot de top te kunnen en willen begeleiden.

Vallerina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 15:34

Sugarmiss schreef:
IMO is een goede trainer iemand die genoeg kennis, ervaring en inzicht heeft om iemand van 0 tot de top te kunnen en willen begeleiden.

Maar als zelfs, in een normale situatie, trainers bij trainers gaan trainen?
Dan kun je dus eigenlijk nooit de top bereiken?

Kunnen en willen zijn wel twee heel verschillende dingen. Velen willen wel, maar kunnen gewoon weg niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 15:41

Vallerina schreef:
Maar als zelfs, in een normale situatie, trainers bij trainers gaan trainen?Dan kun je dus eigenlijk nooit de top bereiken?
Kunnen en willen zijn wel twee heel verschillende dingen. Velen willen wel, maar kunnen gewoon weg niet.

Je bent nooit uitgeleerd, dat is wat anders dan nooit de top kunnen bereiken. Iemand die stopt met lessen omdat hij vind dat hij het nu wel kan Verward Verward

Op top-nivo gaat het niet altijd meer om het leren ansich, maar om inzichten te vergelijken en die toe te passen voor een nog beter resultaat. En wat is 'de top'...elke berg zijn top ligt op een ander nivo Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 15:42

Sugarmiss schreef:

Zelfs dan is het geen goede ( als in "de beste") trainer, want de beste trainer kan z'n leerlingen zijn eigen niveau laten overstijgen. En dat kan volgens mij alleen met behulp van anderen...

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 22:10

TiPe schreef:
Ik heb hetzelfde.. maar weet wel dat ik beide trainers en de situatie niet kan vergelijken.. dus... beide goede trainers al zou ik de eerste niet meer gebruiken.. ben er uitgegroeid ? Mijn eisen zijn veranderd.. als je groeit in je sport krijg je andere eisen.. dus een andere trainer.

Maar waar hebben we het nu steeds over, de beginner die de juiste stal moet vinden, als die beginner nu bij de "Foute"stal begint.... maar denkt dat hij bij de juiste is, dan geeft hij jou een "fout" advies. Dat is wat ik bedoelde te zeggen Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 00:54

qhman schreef:
het zou ook zo maar kunnen gebeuren, dat je iemand totaal niet mag, bv doordat het eerste contact dat je met dat persoon had niet echt lekker ging. later kom je er achter dat het persoon waar je een stevige woorden wisseling mee gehad heeft, een hele goede trainer is. tuurlijk zullen nu de meeste zeggen, maar als hij goed is voor de paarden, noem ik hem toch.

voor dat ik dit op bokt zetten, heb ik deze situatie geschetst aan een 10 tal mensen..........STEL,

je bent op een feesje, er zit een verschikkelijke slijmert een beetje te g neven maar je vrouw of vriendin, je hebt daar die avond ook een behoorlijke woorden wisseling om. een aantal weken later kom je er achter dat het iemand geweest is die je verder kan helpen, in het geen waar hij goed in is, en door andere, geroemd wordt, omdat hij het netjes doet........ zal je hem om hulp vragen, of aanraden bij een ander.

Nee, niet herkenbaar. Zelfs een beetje erg kortzichtig gedacht. Al heb je met iemand op een ander vlak bonje, dan nog moet je professioneel genoeg zijn om op het gebied van je vak...en dat is voor de meeste trainers dan toch hun vak, gewoon met iemand om te kunnen gaan. En hem dan voor de volle 100% begeleiden, en niet maar 80% omdat er iets op het privevlak is voorgevallen.
Mensen die over hun priveproblemen en ruzies heen kunnen stappen, en verder professioneel genoeg en volwassen genoeg zijn om evengoed met zo'n persoon verder in zee te gaan, die hebben mijn waardering.
Ben je dan een goede trainer? Daar is meer voor nodig. Maar je inzet en je omgang met mensen is dan in ieder geval wel wat het hoort te zijn.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 00:58

Sonja"]
[quote="Sugarmiss schreef:

Zelfs dan is het geen goede ( als in "de beste") trainer, want de beste trainer kan z'n leerlingen zijn eigen niveau laten overstijgen. En dat kan volgens mij alleen met behulp van anderen...
[/quote]

Absoluut mee eens. Als iemand beweert de wijsheid in pacht te hebben, en het allemaal zelf te kunnen doen, dan heeft hij het niet goed begrepen...Van iedereen kun je leren, en velen hebben een andere insteek, die ook naar het gewenste resultaat kan leiden. Als de groten in de westernsport bij elkaar gaan trainen om het van elkaar te leren, dan hebben zelfs zij door dat je nooit bent uitgeleerd. En dat je het gewoon van 1 persoon niet allemaal kunt krijgen...

qhman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-03 09:27

Cassidy"]
[quote="qhman schreef:

Nee, niet herkenbaar. Zelfs een beetje erg kortzichtig gedacht. Al heb je met iemand op een ander vlak bonje, dan nog moet je professioneel genoeg zijn om op het gebied van je vak...en dat is voor de meeste trainers dan toch hun vak, gewoon met iemand om te kunnen gaan. En hem dan voor de volle 100% begeleiden, en niet maar 80% omdat er iets op het privevlak is voorgevallen.
Mensen die over hun priveproblemen en ruzies heen kunnen stappen, en verder professioneel genoeg en volwassen genoeg zijn om evengoed met zo'n persoon verder in zee te gaan, die hebben mijn waardering.
Ben je dan een goede trainer? Daar is meer voor nodig. Maar je inzet en je omgang met mensen is dan in ieder geval wel wat het hoort te zijn.
[/quote]

niet herkenbaar, zelfs erg kortzichtig. schreef Cassidy.

professioneel genoeg zijn om op het gebied van je vak, als trainer, gewoon met iemand om kunnen gaan.
als dat zo was trainden er nu al heel veel trainers samen.
ik kan nog veel meer situaties bedenken, maar heb daar geen zin in om die op papier te zetten. die liggen namelijk nog gevoeliger.
professioneel, volwassen, die hebben mij waardering.
als het zo zou zijn als jij het schetst, zou ik dat ook vinden. het probleem is alleen dat de meeste er niet mee kunnen omgaan, er zijn hier altijd wel weer andere belangen die dat onmogelijk maken. wat een sprookje, zou het zijn, als jij denkt dat mensen zo met elkaar zouden moeten omgaan.
naam en toenaam noemen, goed, maar dan wel een andere topic er bij maken, waar in we kunnen, weten wie het zegt, wat hij zegt, over wie het gaat. dit om te kunnen toetsen hoe gekleurd de mening eventueel zou kunnen zijn. dat afwegen hoe groot de stal is waar die mening vandaan komt, anders kan die wel eens in het voor of nadeel zijn, van die trainer waar het over gaat. (belangen)
en dan priveproblemen, nou die krijg je er vaak bij kado.
ieder mens heeft drie karakters, 1 dat wat hij heeft, 2 dat wat hij denkt te hebben, 3 dat wat anderen denken dat hij heeft.

dit is geen persoonlijke aanval op jou Cassidy, maar misschien is het voorbeeld dat ik aanhaalde, voor jou niet herkenbaar. maar ik ben vrij veel mensen al tegen gekomen in deze sport, en ben er achter gekomen dat van de 100%, 80% de meningen gekleurd van zijn. maar misschien sta jij op een hele kleine stal, en hebt daarom daar minder last van, en de trainer die daar loopt niet zo opvalt, terwijl hij of zij het wel heel netjes doet.

Vallerina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:15

Sugarmiss"]
En wat is 'de top'...elke berg zijn top ligt op een ander nivo Clown
[/quote]
Gelukkig wel Knipoog

[quote="Cassidy"]
Al heb je met iemand op een ander vlak bonje, dan nog moet je professioneel genoeg zijn om op het gebied van je vak...en dat is voor de meeste trainers dan toch hun vak, gewoon met iemand om te kunnen gaan.
[/quote]
Met mensen om kunnen gaan is al een vak op zich.

[quote="qhman schreef:
ieder mens heeft drie karakters, 1 dat wat hij heeft, 2 dat wat hij denkt te hebben, 3 dat wat anderen denken dat hij heeft.

Waarbij 3 weer op te splitsen is naar zoveel mensen, zoveel meningen.
Meningen die, zoals Ods als zei, door de tijd heen kunnen wijzigen. Omdat je niet eeuwig een beginner blijft ..

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 16:51

Sugarmiss schreef:

Echt niet Cool never nooit Cool

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 21:55

Blaze"]
[quote="Sugarmiss schreef:

Echt niet Cool never nooit Cool
[/quote]

OK, ik snap je wel, maar leg het even uit, dan is je korte antwoord voor een ieder toch wat duidelijker, }> .

Een trainer die iemand van 0 tot top kan en wil begeleiden, ben ik trouwens nog niet tegengekomen. Ik ben wel een trainer tegengekomen die het graag wil en zelf hard bijtraind om mij straks ook weer verder te begeleiden....maar dat is niet vanaf 0, maar vanaf 22 ongeveer, denk ik... Schijnheilig .

qhman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 12:43

hallo hier ben ik weer, ik heb me huiswerk weer een beetje gedaan door alles door te lezen, deze topic wil ik graag weer boven aanzetten, al is het alleen maar, om het voorbeeld wat ik geschets had, over gekleurde meningen, voor een aantal niet herkenbaar was. omdat de topic waar ik op wou reageren op slot zat, schrijf ik het hier maar op, dat er genoeg voorbeelden te verzinnen zijn, om uiteindelijk de mening die je over een ander hebt, heel gekleurd kunnen zijn, of gekleurder kunnen worden. het is grappig om te lezen, hoe de schrijvers die mee doen op bokt, anoniem of bekend, eerst weten te vertellen hoe het zou moeten, en dat er later gelezen kan worden in een andere topic hoe het niet zou moeten. weer andere smullen er van, of dikken het aan, en uiteindelijk doet sugarmiss het slot er aan. soms als ik bokt lees, denk ik wel eens over sommige reacties, hier is over nagedacht en ook nog mooi op papier gezet. maar zo als het altijd later blijkt was maar een moment opname.
goh wat een school voorbeeld.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 12:51

qhman schreef:
... soms als ik bokt lees, denk ik wel eens over sommige reacties, hier is over nagedacht en ook nog mooi op papier gezet. maar zo als het altijd later blijkt was maar een moment opname.

Ce la vie Haha!
Sommige mensen hebben het relativeren tot kunst verheven, omdat levenservaring dat leert Knipoog
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 19-03-03 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 13:05

Ik heb zelf vele trainers inde loop der jaren versleten. Niet vanwege het feit dat ik ruzie had ofzo, maar meer omdat het niet meer klikte, of aansloot bij mij of mijn paard(en).
Wél heb ik van iedereen een graanje meegepikt! De ene let meer hier op, de ander meer daar op. En dat neem ik gewoon mee. Ik ben voorstander van les/clinics van meerdere personen.
Zelf heb ik destijds én les gehad van trainers én clinics van juryleden. Mensen kijken toch elke keer weer anders tegen bepaalde dingen....

Vallerina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 13:28

qhman schreef:

Tevens ook een voorbeeld van hoe je je in iemand kan vergissen. In eerste instantie kwam ie nog geloofwaardig over. Maar als je dan het gehele plaatje ziet ....

Maar on-topic weer: Tyrza, werkt dat niet verwarrend voor je paard(en) als je steeds andere graantjes aan biedt?