[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 20:49

Ik heb gisteren ook de 2 lege stallen schoon gespoten met de hoge druk. Er staan nu nog 5 paarden dag en nacht op de weide. Maar als het natte weer terug begint moeten er 2 zeker terug op stal.
Weide is dan amper bereikbaar, enkel tevoet.

Lucy zou rond 10 juli moeten bevallen. Vorige keer was ze wel 20 dagen te vroeg. Ik denk erover om zo’n magneetje te laten innaaien.

Hier ook geen rijregenjas.

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 07:16

Zo ik ben er een tijdje yit geweest. Voet gebroken gehad en paard tegelijk kreupel. Nu wil ik weer gaan lessen maar iedereen hier in Noord Nederland zit behoorlijk vol en ik heb niet echt heel veel tijd ook. Zijn er misschien nog nieuwe goeie bij gekomen?

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 11:23

hoikimmmy schreef:
Zo ik ben er een tijdje yit geweest. Voet gebroken gehad en paard tegelijk kreupel. Nu wil ik weer gaan lessen maar iedereen hier in Noord Nederland zit behoorlijk vol en ik heb niet echt heel veel tijd ook. Zijn er misschien nog nieuwe goeie bij gekomen?

Oei dat klinkt pijnlijk! voet wel god hersteld? en paard ook weer goed?

Ik zit qua lessen met hetzelfde "probleem". zit zelf in redelijk centraal Friesland maar kan in een straal van ongeveer 1 uur met de trailer ook geen instructeur vinden die tijd heeft....
de meeste hebben nog een dikke wachtlijst ook

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 11:29

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 20:42

Met lesgevers in NL kan ik niet helpen.

Kimmy, had het breken van de fout iets te maken met paarden of was het een toevallig toeval?

Hier nog even genoten van de droge dagen en piste.
Afbeelding

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 11:55

Leuke foto's allemaal!
Zijn het nou panterbandages hierboven?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 13:37

Kan nog steeds niet rijden, maar we hebben gelukkig genoeg andere leuke dingen te doen. Zo lief, de leasers zijn de ouders en het meisje van 10. Waren alle 3 met mij aan het appen om te kijken hoe het ging. Helaas blijven de naweeën van de aanval nog wat doorzetten,helaas hoort dat erbij en kan nog weken aanhouden... of morgen over zijn. Valt niks over te zeggen.

Afbeelding

Gisteren wel heerlijk een tijdje bij de ponies gezeten. Die kwamen heerlijk bij mij hangen. Wat kun je dan verliefd worden op je beesten.

Afbeelding

Gelukkig wel wat fotos van het inrijden.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 18:58

Persevero schreef:
Leuke foto's allemaal!
Zijn het nou panterbandages hierboven?

Schuldig :Y) *\o/*

@Benfan, niet fijn. Ik ken het helemaal niet. Ik hoop voor jou dat het morgen is ipv over enkele weken.
Bij jullie beter weer dan hier precies. Afgelopen 2 dagen héél veel regen gehad. Alles wat droog was, is weer helemaal nat. Nu lijkt het wel weer wat droger te zijn en zelfs warmer de komende tijd.

Gerardyolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 19:51

Mijn zadel is vandaag binnengekomen!!! *\o/* *\o/*

Zie hier de Edix santos:
Afbeelding

Tijdens het proefrijden had ik nog een te kleine zitmaat, maar toen zat ie al geweldig! Ondanks dat het een boomloze is vond met ik deze met proefrijden ook totaal niet instabiel of wiebelig. Ben heel erg benieuwd.
Ik moet Nog heel even geduld hebben, mijn pad moet namelijk nog binnenkomen. Maar zodra die er is gaan we ervoor!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 19:57

Die ziet er lekker comfi uit

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 21:26

Deze edit ziet er gaaf uit! hopelijk veel plezier ermee straks

Ik hoop wel voor jou dat de kwaliteit in de loop der jaren flink is verbeterd, Ik heb zelf niet zo goede ervaring met FRA/Edix....

Zijn er hier meer mensen die ervaring hebben met de pads van het merk Arena masters?
de lederen stukken bij de onderkant van het pad lijkt een soort kunststof/plastic laagje op te zitten. Deze wordt al heel snel lelijk en laat stukjes los bij de singel :(
mijn oude pad heb ik 2e hands gekocht en die was van gewoon leer en heeft nooit geen rare dingen laten zien...

Gerardyolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 21:41

SCC schreef:
Deze edit ziet er gaaf uit! hopelijk veel plezier ermee straks

Ik hoop wel voor jou dat de kwaliteit in de loop der jaren flink is verbeterd, Ik heb zelf niet zo goede ervaring met FRA/Edix....

Ik ben benieuwd hoe hij zich gaat houden, de santos (die heb ik) is nog niet zo lang geleden vernieuwd, en lees daar veel goede dingen over.
Het leer voelt ook echt stevig en degelijk aan. Ook hij erg mooi afgewerkt.
Ben er erg blij mee in ieder geval!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 21:52

Ik vind het zadel van Edix erg mooi om te zien. Maar vorige week stond er nog een topic op bokt over een probleem met een vrijwel nieuwe (7 keer gebruikt) Edix. Dat topic is vreemd genoeg verdwenen, maar daar was wat afgescheurd en de ruiter was dus met zadel en al van het paard gevallen.
Ik hoop dat je niets raars aan je zadel kunt ontdekken en dat je dus gewoon een goede serie hebt.

Gerardyolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 22:12

Ik heb dat topic toen ook gezien, maar het lijkt me dat dit helemaal goed moet komen. :)

Ik heb een ander model, en een ander gebruiksdoel.
Denk dat je dit in dat geval ook niet alles aan het zadel kon wijten, er staat in de beschrijving dat deze zadels ze allround geschikt zijn voor de lichte disciplines. barrel racen vind ik daar niet onder vallen.
Dat zadel is gebruikt voor iets waarvan de leverancier al zegt dat het zadel daar niet voor geschikt is. Dan is het nog heel netjes dat edix het zadel wilde repareren…

Ik maak me in ieder geval geen zorgen, De singels zitten er echt heel stevig aan. en heel eerlijk, als ik ook maar iets 1% niet vertrouw laat ik er m’n eigen zadelmaker er een keer naar kijken
Laatst bijgewerkt door Gerardyolo op 11-10-24 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 22:22

Gerardyolo schreef:
Ik heb dat topic toen ook gezien, maar het lijkt me dat dit helemaal goed moet komen. :)

Ik heb een ander model, en een ander gebruiksdoel.
Denk dat je dit in dat geval ook niet alles aan het zadel kon wijten, er staat in de beschrijving dat deze zadels ze allround geschikt zijn voor de lichte disciplines. barrel racen vind ik daar niet onder vallen.
Dus dat zadel is gebruikt voor iets waarvan de leverancier meld het zadel daar niet voor geschikt is. Dan is het nog heel netjes dat edix het zadel wilde repareren…

Pardon? Sorry hoor, maar dat is echt te kort door de bocht. Een westernzadel moet je gewoon kunnen gebruiken om een paar rondjes rond de tonnen te scheuren, zoals de TS in dat topic dus af en toe deed naar eigen zeggen.
Zij had gewoon een slechte kwaliteit zadel en ze was daarin niet de enige.
De verkoper had het zadel gewoon terug moeten nemen en ts het geld terugbetalen.
Dus nee, het was helemaal niet netjes nee.

Gerardyolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 22:41

@ achterom, ik ben het niet met je eens.

Als ik met mijn oma fiets over de crossbaan ga en vervolgens over de kop vlieg en m’n wiel verlies, Dan ligt dat niet aan die fiets. ik heb die fiets gebruikt voor iets waar die niet voor gemaakt is. Als ik had willen crossen had ik een bmx moeten kopen.
Als ik dan vervolgens naar de fietsenmaker ga met dit verhaal, en hij repareert gratis mijn fiets “omdat dat voorwiel niet af had mogen breken” is dat heel erg netjes.

Exact het zelfde is bij dat zadel gebeurd.

Het zadel is volgens de beschrijving geschikt voor buitenritten en de lichte disciplines. Dat zadel is dus gebruikt voor dingen waarvan de fabrikant aangeeft dat dat niet het doel van dit zadel is. Gevolg: zadel gaat kapot.
Edix had niks hoeven doen, in het garantiebewijs staat dat schade door verkeerd gebruik niet onder de garantie valt.
En toch hebben ze het kosteloos opgelost, dat vind ik erg netjes.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 10:49

Daarin zijn we het dan niet met elkaar eens :n dit is in mijn ogen vooral indekken van een fabrikant van een zadel van inferieure kwaliteit. Bovendien heeft zo'n garantiebewijs waarin dit soort zaken op deze manier staan omschreven weinig zeggingskracht, het consumentenrecht geldt gewoon. Als er sprake is van "normaal gebruik" dan geldt het recht op garantie.
Je moet met ieder zadel gewoon een keer een scherpe wending in galop kunnen doen, zonder dat de tie strap afbreekt, wat ook nog eens levensgevaarlijk is. Dat is gewoon normaal gebruik.
Dan passen excuses en het geld terug.
Nu is er dus weer een levensgevaarlijk zadel in de handel terecht gekomen.

Bovendien bleek in dat verdwenen topic dat die ts niet de eerste was bij wie iets dergelijks gebeurd was met een edix zadel.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 16:17

Ik ken de topic niet, maar een tiestrap die afbreekt? Waar was hij afgebroken? ben we heel benieuwd nu. En nee, dat mag niet gebeuren. Je moet zelfs met je wintec dressuurzadel een barrelrace kunnen doen, zonder dat de boel breekt. Je moet er toch niet aan denken dat je tijdens een bos-cross - vrijwillig of een geschrokken paard- de boel afbreekt?

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 22:31

Ja, die riem waar aan de rechterkant de singel aan zit (latigo?) was losgebroken. Normaal is dat zo'n dubbele riem, maar als ik het goed herinner was de achterkant van die singer stoot maar 10 cm lang (zo was het ontworpen) en zat het met een leren touwtje vast aan de voorkant (ipv dat de dubbele riem ndoor de singel ging).

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 08:01

Zat dus net zo vastgemaakt als de tie strap. Die zit nl ook maar 10 cm dubbel met een leren koordje geborgd.

Sommige zadels hebben aan beide kanten een tie strap, rechts wordt dan net als links met een knoop vastgemaakt (met een singel zonder gesp, met alleen een ring).
Daarbij wordt de strap dan wel ook een keer dubbel geslagen, net als links.

Klinkt een beetje als 2 methodes door elkaar gemengd.

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 20:21

Kirrr, klopt het is de WWW. Het genezingsproces gaat gelukkig erg goed, we mogen niet klagen. Het werd wel tijd voor hem om nu te castreren. Houden jullie de veulens thuis? Wat heerlijk dat dat kan!

Scc, als je zelf maar tevreden bent, daar gaat het toch om. Goed dat je je eigen doelen stelt.

Mondy, ah de braverd! Als ik bij sommige die binnenbak zie lijkt me dat met de aankomende winter zó fijn. Al rijd ik niet meer met Skeet, met Whizper lijkt het me straks echt een luxe.

Juniper, wat enorm fijn dat de verhuizing zo goed is gegaan. Dit heb je maar weer gehad. Hoe gaat het nu na enkele weken? Ik hoop helemaal gewend.

Speedfiets, volgens mij pakt Fudge alles soepel op en is niet veel hem te gek. Altijd nuttig die obstakeltrainingen.

Benfan, wat naar, dat is niet niks als je dat hebt. Heel veel beterschap!

Toushie, Skylar vind ik erg knap, een mooi oog zit daarop. Prachtig die ochtend mist.

Paintlinger, gefeliciteerd met jullie aanwinst!

Whizper hersteld goed na zijn castratie, heel fijn.

Afbeelding

Skeeto schiet zijn wintervacht in en met zijn ppid wordt dat een 2e keer scheren. Zondag heb ik de film gekregen van het dronen in augustus. Ik ben er helemaal verliefd op, 13 jaar komt hierin samen. <3
https://vimeo.com/1019161218?fbclid=IwY ... F5JP8u92gA

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 06:14

@Carien: Dankje, Tulip heeft het heel erg naar haar zin! Eten, slapen, en met de ruinen spelen. Die moesten daar eerst niks van hebben maar nu beginnen ze los te komen!

Afbeelding

Afbeelding

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 08:27

Geweldig juniper, wat een fijne plaatjes!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 20:00

Wat een gezelligheid @juniper

@_carien wat fijn dat whizper goed hersteld. Toch altijd een beetje spannend.

Hiergeen ervaring met Edix.
Het spreekt me persoonlijk miet heel erg aan.
Heb een tijd geleden de overstap van Bob Marshall (jaren gehad) terug naar een boomzadel gemaakt.
Heb een heerlijke billy cool classic reiner......en heb daar geen spijt van gehad.
Denk alleen niet dattie op Cash gaat passen :\

Vanmiddag even fijn gespeeld met Cash, tis een droom van een jaarling echt.

Gezellig op de track met z'n maat Bronco.
Die is inmiddels 22 jaar en nog altijd hengst.

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-24 16:55

Hi allemaal,

Long time no see. Ik heb wel trouw meegelezen maar niet de energie om er op te reageren. Er is een heel hoop privé aan de hand. Eigenlijk sinds april al. Waar ik aan de ene kant nog aan het worstelen was met mijn relatie breuk, werd ik aan de andere kant alweer omvergegooid door het slechte nieuws over mijn oma. Die blijkt slokdarmkanker te hebben en we zitten echt in de afloop fase. Soort van sinds april al, maar er zijn dan toch nog wat onderzoeken weetjewel. Maar het gaat alleen maar slechter en slechter. Wat is het toch vreselijk om te moeten mee maken dat iemand die eigenlijk nog alles kan & wil, steeds meer in een kooi terecht komt omdat die tumor roet in het eten gooit. Letterlijk .. ze kan heel veel dingen niet meer eten. Sinds 2 weken is de suiker opgekomen en was zelfs fataal hoog, het lijkt nu redelijk 'onder controle'. Het is onmenselijk ... Maarja .. wanneer kies je voor euthanasie? (dat is allemaal al rond, dus als ze zegt ja nu dan is het ook nu).

Dus vandaar mijn afwezigheid. Ik kan me niet zo lekker concentreren en de energie is ver te zoeken. Toch probeer ik wel op leuke dingen te focussen. Sowieso is Beeb natuurlijk een leuk ding, áltijd :) Zeker nu we hopelijk binnenkort weer het lessen kunnen oppakken!
Maar afgelopen zondag hadden we weer onze Working Equitation clinic *\o/* Over twee weken ga ik met mijn broertje op een korte roadtrip naar Schotland *\o/* , en in november gaan Beeb en ik weer koeien drijven *\o/* En ik ben al weer druk bezig voor volgend jaar hahaha.

Dus ik wilde even wat foto's delen van de WE! Ton Duivenvoorden is zo'n top vent! Het ging zo goed dat we het hele parcour op 1 hand hebben afgelegd met de garroca. Zijwaarts, over de brug heen, slalommen - geweldig <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop snel dat het weer wat kouder wordt! Met een wintervacht + 20graden is dat voor de paarden echt niet leuk! Beeb had het wel wat benauwd maar liep donderdag geweldig goed weer, alleen was zeik en zeiknat. Ik vrees dat we dit jaar echt moeten gaan scheren. Wie is er nog meer mee bezig?

(klopt, mijn cap leeft een eigen leven, ben helemaal klaar met dat ding :Y) )