[SGW] SGW Alphen - Chaam 2015

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kom jij ook naar de SGW?

Ja, als bezoeker.
14 (19%)
Ja, als fotograaf.
5 (6%)
Ja, als vrijwilliger.
2 (2%)
Ja, ik rijd de terreinrit.
1 (1%)
Ja, ik start bij de pony's.
7 (9%)
Ja, ik start bij de paarden.
30 (41%)
Nee, maar zou wel graag willen.
14 (19%)
Nee, ik vind er niets aan.
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 73

Seventeen

Re: SGW Alphen - Chaam 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:33

Ik vond juist het eindstuk goed te doen, de cross stond zeker niet technisch! En ik heb zelf ook al meer gereden dan alleen B paarden en ga zeker niet met 2/3 crosstrainingen naar een eventing.

Ik vond 1 en 2 goed te doen, vooral 3 en 4 en de wateruitsprong erg dik.
Als ze die verder in de cross hadden gedaan was de cross al heel anders geworden en dat helemaal in combinatie met de bodem en de eerste cross van het jaar.

Die watersprong aan het eind was wel lastig maar dat is vooral opvangen en kijken waar je naar toe gaat. Maargoed, ik ben nog maar 1 keer eerder in Chaam geweest, in de M paarden en toen stond het dik maar was het een fijne cross. Maar ik weet nu dat Chaam dus geen cross is om met een jong paard heen te gaan. Paard wil bij de eerste hindernissen nog wel eens kijkerig zijn en juist daarom vond ik hem erg dik. Ik vond niet dat er een mooie opbouw in de hindernissen zat.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:37

kyrkelover schreef:
Waterplas in hier geen problemen wel de waterplas uit, maar dat kwam meer door het paardenetende bootje. Heb flink gebruik gemaakt van de waterplas zeg maar, van voor naar achter van voor naar achter... en tjha dan kwam je ook in de problemen bij de uitsprong.

Volgens Nuut was het ook een paardetende boot :j

Was nog flink sturen naar de uitsprong :')

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:45

Victor vond het ook een paardetende boot, hier ook een vreemde actie naar de uitsprong gelukkig sprong hij hem wel gelijk.. Hier een fijne cross gehad, ik kan niet zeggen of hij moeilijk was of niet, wat onze eerste officiële cross als combinatie en mijn eerste cross ooit. Wij zijn helaas bij hindernis 14 geëindigd maar voor een eerste keer ben ik zeker niet ontevreden!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:58

Vind het eerlijk gezegd een mooie opening van het seizoen zo vd foto's gezien. Zeker niet zwaarder dan een hoop andere wedstrijd. Niveau in Nederland moet gewoon omhoog, Lisse en Gorssel zijn de wat minder moeilijke crossen, de rest zit aardig op 1 lijn en zo hoort het ook. Ik weet wel dat sommige organisaties speciaal voor de Ctjes verlagen, maar aan de andere kant, Roger vd Aerbosch heeft als Ctje het EK pony's gelopen tussen alle Dtjes zelfs op hoge leeftijd.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:08

Uitslagen staan al online +:)+
Zowaar een keer blij met mijn dressuurpunten, wat een grap :D (vergelijkbaar met anders, maar nu niet verwacht)

Mijn zweep ligt nog ergens in het zand. :+ (Net na hindernis 7 ergens)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:37

Zie de uitslagen inderdaad staan, maar toch heel wat mensen uitgevallen, best wat deelnemers niet gestart ook na de dressuur.

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:16

Ik ben vandaag ook gestart in de B paarden. Vond het niet heel lastig staan. Was een eerlijk gebouwde cross. De wateruitsprong vond ik de enige lastige hindernis omdat het een uitdaging was deze netjes aan te rijden mede door het snel dieper wordende water. Verder was vooral de bodem nu de moeilijkheid.
Foto's vertekenen wel wat omdat daar alles nog op pony hoogte staat (de gecombineerde hindernissen). Hindernis 3 vond ik vriendelijk. 4AB stond idd aan de maat voor het B en ik snap dat dat voor een C pony een pittige hindernis was. Maar zoals mijn pa altijd zegt als je er een balken oxer van maakt op dezelfde afmetingen lach je erom.

In de dressuur was ze veel te heet, daardoor onnodige fouten. 202 pt en 8e. Gelukkig mocht ik aan het begin van de paarden B starten. Springen heel safe, foutloos. In de cross ook foutloos met tijdsoverschrijding. Heerlijk gereden en vol vertrouwen rond gereden. Enige rotsprong was de wateruitsprong. Uiteindelijk 1e in ring 5, totaal niet verwacht wel heel leuk!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:26

Proficiat Vivre!

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:50

Leuk om alle verslagen te lezen.
Wou vandaag foto's gaan maken, maar door de regen helAas niet meer gegaan.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 07:40

Wat een heerlijk weer gister -O-
Maar wat een werk is er verzet om de cross goed te houden zeg _/-\o_
Bij onze hindernis kwamen ze voor de laatste 25 combinaties nog zand storten. Door bikkelen tot het bittere eind +:)+

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:31

Yay foto's van eventingphotography staan al online! Weet iemand of er nog meer fotografen aanwezig waren bij het B paarden??

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:09

Welke hindernis zat Jij Pol?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:13

(halve)coffin en wegovergang

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:13

Oh nee daar hoefde wij niet overheen.

Foto van 11AB en hierna hield voor mij de cross op hihi.
Afbeelding
Afbeelding

En eentje van de pony
Afbeelding
En in de waterbak
Afbeelding
Afbeelding

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:25

Wat een leuke pony kyrkelover!

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:44

Poeh, wat een weer gister zeg! Héél veel regen, wind en blubber!!
Witte broek was aan het eind ook bruin/zwart haha!

Uiteraard eerst de dressuur gehad; lekker in de regen en wind.
Bodem was ook niet geweldig meer, dus save gereden (en een aantal voltes niet mooi gereden daardoor haha)
Toch nog 193 punten! Valt me nog hartstikke mee (halthouden ging wel mooi scheef.. staat veel lekkerder met je kont tegen de regen in natuurlijk…).

Daarna het parcours gelopen; vond hem tijdens het lopen inderdaad ook wel aan de maat. Maargoed dit is mijn 2de officiële cross, hiervoor heb ik Winterswijk gehad; daar stond het springparcours aan de maat maar de cross stelde niet zo gek veel voor. Was dus even omschakelen.

Springen ging niet lekker; 8 strafpunten.. 1 pech balk op hindernis 1 (kon hem niet lekker aanrijden vanwege ander paard die precies op mijn lijn liep) en 1 weigering op hindernis 5. Was geheel mijn fout, jammer maar weer van geleerd. Bijna hindernis 6 vergeten Door de weigering wel aardig wat tijdfouten. In Winterswijk had ik 16 strafpunten (1 balk, 2 weigeringen op 1 hindernis) dus een vooruitgang (en in aanmerking voor winstpunten!). :D

Dan dan de CROSS! Was stiekem wel erg zenuwachtig toen ik de klok zag aftellen hihi. Op de eerste 2 sprongen hem even wat meer geholpen; heeft hij vaak nodig aan het begin van de cross. Maar wel netjes gesprongen. Sprongen vielen ook echt mee toen ik eenmaal bezig was, stelde niet zo heel veel meer voor. 4A+B ging niet helemaal lekker, moest bukken voor een tak waardoor ik me lijn verkeerd reed. Sprong prima over A heen maar kwam bijna rechts naast B neer. Toch nog eroverheen kunnen sturen! Bocht naar hindernis 5 gedraafd.. vond het er wat te glad uitzien. Water ging hij helaas NIET in.. kwam niet eens in de buurt.. Dacht dat ik uitgesloten zou worden maar later ging het belletje rinkelen; het is een verplichte doorgang en geen hindernis. Geen weigeringen mogelijk dus! Mooi mee kunnen liften met het paard achter mij. Wateruitsprong niet helemaal lekker kunnen nemen omdat hij erg naar het paard voor hem trok. Beetje schots en scheef erover heen maar hij deed het wel allemaal braaf. Bocht naar de wijnvaten veeeel te groot genomen dus moest even flink sturen om hem ervoor te krijgen, maar is ook helemaal goed gekomen! Coffin met boom erachter deed hij SUPER. Coffin sprong hij iets wat hoog maar zooo braaf. Kwam ook super uit voor de boom erna! Oude waterplas ook geen problemen; alleen bij de laatste afsprong viel ik er bijna vooraf af (Oude waterplas is gefilmd dus kon het mooi terugzien haha). Laatste sprongen ook geen problemen en dus verder foutloos gefinisht! Wel dik te laat door het water maargoed had toch al zat strafpunten door tijdfouten in het springen.

Al met al echt een SUPER dag gehad, we hebben beide weer heel veel geleerd. Echt een pluim voor de organisatie; top geregeld!
Moet nog even afwachten op mijnknhs.nl of we winstpunten hebben (zo aan de uitslag te zien wel?)! :D

EN HET LEUKSTE: HELMCAMERA HEEFT GEWERKT DIT KEER. ALLES STAAT OP FILM! *\o/*

Heb onderweg niet echt veel fotograven meer gespot.. maar kan het ze niet kwalijk nemen!
Mochten er mensen wel foto’s hebben gemaakt; ik was nummer 136, in het bruin/roze/wit met bruin paard.

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:38

Het weer zat gister zeker niet mee.

Bij mij begon de dag alles behalve fijn. Met opstappen voor de dressuur flipte hij compleet en lag ik er af. Met de dressuur dus erg veel spanning en hij lette op alles behalve mij, dit resulteerde in 177 punten.

Met springen was mijn vader gelukkig er die hem met opstappen goed vast hield en toen kon ik er op maar kostte nog moeite en ben ook pas op t veld opgestapt waar de bezoekers geparkeerd stonden.
Springen ging ondanks de bodem nog wel redelijk, een stop op 4 en ook 2 tijdfouten.

Daarna de cross in met een hartslag van 80. Hij pakte op alle hindernissen super aan. Helaas een stop op 13-b maar dat was mijn eigen fout, kwam te ver naar links over 13-a en stond dus stil voor de sprong van de B pony's.
Verder de cross heel fijn kunnen rijden en super tevreden voor onze 2e cross (vorig jaar schaijk gereden).

Bleek uiteindelijk zelfs nog 6e te zijn.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:23

Zo, die pony gaat diep Kyrkelover :)

Gefeliciteerd met je prijs Ulaantje!

Vond twee foto's van dochter met haar paard, hoop dat er nog wat meer voorbij gaan komen want we willen wel graag een foto gaan kopen.

Afbeelding

Afbeelding

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:25

Ben nog geen andere foto's tegen gekomen van de paarden Percy.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 21:39

Ik heb zondag mee gedaan aan de terreinrit, aller eerste keer een cross gedaan. Van tevoren nog maar 2 cross lesjes gedaan en beide 0,0% ervaring :D
Om 8.45 uur waren we al aanwezig om het springparcours te gaan, daarna was het tijd om pony op te gaan zadelen, want ik moest om 10.30 uur het springparcours in met startnummer 15. Ik reed een mooi foutloos rondje, wat betekend dat ik door mocht om de terreinrit te gaan rijden. Al snel daarna mocht ik richting de startbox, echt spannend als je de tijd zo ziet aflopen. Dan denk je ineens, over een aantal seconden crossen we door het bos :P We gingen vlot van start. Over de hele cross heb ik best wel wat weigeringen gehad, maar nadat pony lief even naar de hindernis kon kijken hebben we het gewoon opnieuw geprobeerd en dat ging wel super! Op sommige hindernissen heb ik gekozen voor het alternatief, tussen de gele vlaggetjes door. Ook het water was even spannend, maar toen ze er eenmaal in ging wilde ze er bijna niet meer uit! Haha :o We hebben de cross afgelegd in 6 minuten en 53 seconden. Daarbij kregen we onderweg een 7,5 en een 6,5 als stijlpunten. Toen we over de finish kwamen was ik echt super blij! *\o/* Ik had nooit verwacht dat het ons zo goed af zou gaan! 'S middags het laatste onderdeel, dressuur. De regen kwam toen met bakken uit te lucht vallen, het waaide erg hard en het dressuur terrein was helemaal kapot gelopen. Toch hebben we nog een best nette dressuurproef gereden, waar we 192 punten voor kregen. Ik ben echt super trots, aangezien dit voor ons allebei onze eerste keer cross was! <3 Wat vonden we het samen leuk :j

Toevallig iemand 's ochtends foto's gemaakt?

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:44

Ik heb ontzettend veel respect voor degene die gister gereden hebben!
Zoals ik op foto´s kan zien was vooral het springterrein flink aan de gort gereden :=
Hoop dat degene die mee hebben gedaan toch fijn hebben kunnen rijden!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:12

Wij ook nog niet Kyrkelover, hoop dat er nog wel wat komt.

Leuk Joeluna!

Ha, Robin_Rikkie, we hebben wel even getwijfeld, veiligheid voor alles maar het was goed te doen alleen zo erg nat, niet gewoon meer.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:16

Nee zag het voorbij komen.. Ik dacht dat de wei bij ons nat is maar daar.. :=

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:20

Ben bang dat veel fotografen niet gekomen zijn/ gestopt door de vele regen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:43

Daar ben ik ook bang voor. Durfde zelf mijn camera niet te gebruiken, die was zelfs vochtig geworden in mijn tas. Heb enorm veel bewondering voor de organisatie die er alles aan gedaan heeft om het door te kunnen laten gaan.