[SGW] Voorbespreking SGW Markelo Snorrewind 1 juni

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:27

Bij hindernis 4 zat arie van Eventing foto. Bij 3 zat het hanna van Eventing foto.
Bij hindernis 4 stond ook zo'n klein cameraatje.

Dressuur 190 springen en cross foutloos en ontzettend genoten. Alles rechtuit zonder twijfel. Springen en cross wel beide tijd fouten maar dat vind ik echt niet erg :D trots op mijn grote vriend. Ik was nummer 117. Foto's vinden wij altijd leuk :D

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:16

Marijke wij stonden in het begin met de trailer naast jullie! Dacht al dat jij het was, maar wist het niet zeker dus heb maar niks gezegd :+ Tot ik je de cross uit hoorde komen en je zei 'Ik ging best hard he Geert!' toen wist ik dat jij het was haha. (lees vaak in uitslagentopics iets over je tempo vandaar)
Goed gedaan!

Meesten zijn tevreden +:)+

Never_Mind

Re: Voorbespreking SGW Markelo Snorrewind 1 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:30

Ik ben uiteindelijk ook wel tevreden. Dressuur ging niet geweldig, maar beter dan normaal. Krijg ik 163 punten :\ Springen ging wel heel lekker, foutloos met wat tijdfouten. En de cross was heerlijk, geen alternatieven genomen en makkelijk foutloos. Als het goed is was ik precies op de optimale tijd binnen :P
Nu al weer zin in volgende week, op naar Vinkega :)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:33

Dewi volgens mij heb ik jou gezien toen je hoofdstel afschoot! Klopt het dat niemand je kwam helpen? Vond ik zo stom, dus toen moest je zelf maar afstappen

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:36

Ook ik ben met een tevreden gevoel thuis gekomen! Hij heeft nog nooit zo fijn een cross aangepakt!
Ik heb de finish helaas niet gehaald (viel er heel knullig af op de eennalaatste hindernis). Maar dit was de eerste keer dat we tempo konden rijden en afstanden groot afgingen in plaats van nog een krabbel erbij! Echt een super goed gevoel, jammer dat je dan knullig eraf valt, maar ach ja leer je ook weer van ;)

Dressuur ging goed 199 punten en een derde plaats. Springen helaas 3 balken, maar ook hier konden we lekker voorwaarts rijden en kwam hij niet terug op de hindernissen. Nog genoeg werk aan de winkel! (ook conditioneel voor mij, was bek af! Had ik met de andere crossen nog geen last van gehad!)

Afbeelding

Afbeelding

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:54

Zo jammer van je val. Wij waren toen net bij het springen. Je paard was wel aardig paniekerig. Gelukkig liep hij zich vast en gelukkig heb jij niks.
Wel hele gave foto op de punt!!

blondy_m83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:57

Ah Mjoor! Je ziet je paard echt kijken op de laatste foto van "baas, wat gebeurt er nu? Ik doe toch niks fout?" Wel fijn dat je er een goed gevoel aan over hebt gehouden!

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:08

Mette1998 schreef:
Dewi volgens mij heb ik jou gezien toen je hoofdstel afschoot! Klopt het dat niemand je kwam helpen? Vond ik zo stom, dus toen moest je zelf maar afstappen

Dat was ik ja :o

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:10

Zie goede, en mindere resultaten voor bij komen.

Hier erg blij met een SUPER debuut.
Dressuur begon gespannen (schrok van een paard in het crossparcours), 193 punten. Springen foutloos en cross ook foutloos. 1 seconde te langzaam (dit had ik niet verwacht bij m'n eerste cross), en een 8 voor stijl :D Gevolgd met een 2e prijs, super blij dus!

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:16

Wat een fijne resultaten zie ik voorbij komen! Iedereen gefeliciteerd!

Bar schreef:
Zo jammer van je val. Wij waren toen net bij het springen. Je paard was wel aardig paniekerig. Gelukkig liep hij zich vast en gelukkig heb jij niks.
Wel hele gave foto op de punt!!

Ja, hij is vreselijk eenkennig en laat zich niet makkelijk vangen... Vooral als mensen naar hem toelopen (met goede bedoelingen overigens) en hem willen 'grijpen' voelt hij zich erg in het nauw gedreven.

Als hij het terrein af was gekomen was hij zo naar huis gerend denk ik (3 km verderop en we rijden geregeld in het bos tegenover Snorrewind, dus hij weet de weg...) gelukkig rende hij zich vast inderdaad!

CaKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:21

Ik heb je ook zien vallen Mjoor (was aan het wachten voor de cross, nr. 110). Jammer hoor!! Zag dat je teugel was geknapt en dan er veel mensen je paard probeerde te vangen, wat niet echt lukte... Ik hoorde nog iemand roepen: 'hij is bang voor mannen'! Hij vond al die aandacht naar hem toe niet echt fijn nee. Gelukkig ging hij naar rechts, bij de finish. Jij verder ook niet aan overgehouden?

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 21:21

Mjoor, ik heb nog geprobeerd m te pakken en toen pats boem was hij weg. Ik hoorde je al mompelen: alleen ik kan m krijgen...

Heel misschien (als mn moeder kan) ga ik zaterdag naar de oefencross bij Snorrewind en dan GA ik gewoon van de afsprong af. Desnoods sta ik er een uur, hij moet en zal er vanaf. Anders eerst maar de lage, maar er is maar een weg en dat is de mijne. (zo jammer dat je dat dan in de SGW niet kan doen... dan krijgt die gewoon zijn zin)

Mare73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 08:55

Ik heb het ook overleefd :) Toen ik parcours ging verkennen, vond ik het best pittig, en een aantal hindernissen, die wij nog niet eerder hadden gesprongen, Puntje, de drie dubbel met greppel, en hoge haag van gras in zandbak, leeg mij ook lastig.

Ik was nr 16, al mooi op tijd! Bij het springen, had ik helaas tijdsoverschrijding, en in de cross 1 weigering, inderdaad bij de greppel. De dikke boom pakte hij beetje ongelukkig en hup gelijk voor greppel op de rem en ik vloog op zn nek! Dacht nog, blijven zitten, anders moet ik eruit!! Toen maar alternatief gereden, en hup verder. Was dus niet echt snel maar verder de cross wel goed afgelegd en ik ben super tevreden! Ook de andere hindernissen waar ik mijn twijfels overhad, deed hij moeiteloos! :)

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 09:03

Mare73 schreef:
Ik heb het ook overleefd :) Toen ik parcours ging verkennen, vond ik het best pittig, en een aantal hindernissen, die wij nog niet eerder hadden gesprongen, Puntje, de drie dubbel met greppel, en hoge haag van gras in zandbak, leeg mij ook lastig.

Ik was nr 16, al mooi op tijd! Bij het springen, had ik helaas tijdsoverschrijding, en in de cross 1 weigering, inderdaad bij de greppel. De dikke boom pakte hij beetje ongelukkig en hup gelijk voor greppel op de rem en ik vloog op zn nek! Dacht nog, blijven zitten, anders moet ik eruit!! Toen maar alternatief gereden, en hup verder. Was dus niet echt snel maar verder de cross wel goed afgelegd en ik ben super tevreden! Ook de andere hindernissen waar ik mijn twijfels overhad, deed hij moeiteloos! :)

Oooh dan ben jij degene waar mijn moeder het over had, zij stond ook bij de combinatie met greppel en vond je keurig rijden! En ze vond het verstandig dat je het alternatief koos na de stop;) hihi. Wat voor stijlcijfers had je?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 09:05

Hahaha rianne Ik heb jou niet herkend!
Jammer mjoor! Jullie gingen zo mooi!

Prijs winnaars Gefeliciteerd!

Mare73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 09:21

:o Bedankje voor je moeder M_Vainqueur! :) Ik zal je vertellen, dat ik helemaal vergeten ben om mijn stijlpunten op te halen... We waren bijna weer terug op stal, nadat we nog wat hadden gedronken in Markelo, gekletst, cross nog keer gelopen.., en dat ik er later pas achter kwam dat ik de protocollen helemaal niet heb gekeken en opgehaald! :? Dus ik heb geen idee... uitslag staat er ook niet op.. was ook wel benieuwd!

Skaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 09:48

Ik was er gisteren met twee leerlingen. Voor beide hun SGW debuut! Pony's liepen bij de dressuur
keurig hun rondje. De kleinste liep zelfs de hele proef lekker nageeflijk.

Bij het inspringen trokken beide pony's fijn aan op de hindernissen. Maar in zijn uppie in de ring kreeg
de jonge pony het toch een beetje te kwaad. Hij wilde terug naar de inrijbak en daardoor uitgebeld met
3 weigeringen.. Meteen duidelijk wat we kunnen gaan oefenen! :')

A-pony foutloos gesprongen en door naar de cross. Heel blij met hoe ze reden voor een eerste keer!
Helaas 3 weigeringen op hindernis 7. Het bankje met de heeele enge collectie fruit erop..

Mij viel toch vooral weer op hoeveel die kleine pony's te verduren krijgen aan prikken, trekken, slaan en
schreeuwen. En die arme, arme kids die het hele crossparcours worden achtervolgt door brullende ouders... :(

Complimenten aan de organisatie dat deze combinaties ook gewoon uit de cross worden gehaald! _/-\o_
Wij zijn er zeker volgend jaar weer. De meiden hebben de smaak te pakken!

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 09:53

Hier heel tevreden! Was weer onze eerste cross na 7 maanden revalideren. Ik was stiekem heel zenuwachtig en vond in mijn hoofd alles best wel hoog ;-)

Springen ging wat onbehouwen waardoor ik weinig controle had, resultaat 3 balken en 5 tijdfouten omdat ik hem tussendoor even flink terug heb genomen om te kunnen blijven sturen...

Cross begon erg fijn, voor mijn eigen vertrouwen wel op de punt en bij de greppel het alternatief genomen. Ging fijn! afsprong rustig in stap gedaan, waterbak ook. Hij ging braaf het water in, maar eruit over de witgeschilderde streep was erg spannend! In stap eruit gewandeld en over de boom erachter.
Helaas op de een na laatste hindernis een weigering, hij vond hem erg spannend met die kleurtjes en was ook alleen maar druk aan het kijken naar links, waar de punt stond.... Daarna simpel gesprongen en met een super tevreden gevoel gefinished!

Nu weer met wat meer vertrouwen op naar Wieringerwerf!

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 10:07

Er staan al foto's op WM fotografie! Meer nog van de ochtend, rest komt denk ik nog. Ben benieuwd! :D

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 10:27

Hmmm jammer, 1 niet zo heel spannende foto van mij:P we gingen fijn over het puntje dus had gehoopt dat ze die op de foto had. Maar 1 voordeel, dit was een foto plek die ik niet had opgemerkt dus alle andere komen als het goed is nog! :)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 10:27

Mjoor, ik heb je ook zien vallen. En moest stiekem wel beetje lachen om je paard. Mensen dichtbij laten komen en dan snel wegrennen. Het leek van een afstandje op een spelletje ;)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 12:00

Hier ook een tevreden amazone met nr 113! Dressuur ging prima, vond het klein beetje streng gejureerd maar toch 183 puntjes. Springen ging fijn. Foutloos!!

Ik vond de cross echt wel uitdagend. Die punt hadden we bijvoorbeeld nog nooit eerder gedaan. Die deed ze geweldig! De trakehner BAM! haha knallend! Maar ik had met cross lopen niet goed verkend bij hindernis 11. Daardoor kwam ik niet goed bij de eerste en rende ze er langs, eigen schuld. Daarna goed en de greppel galoppeerde ze gewoon overheen , ze keek niet eens :-)

Bij de waterbak liep ze een pasje achteruit dus stop nr 2.. toen weer fijn ritme, de laatste hindernis kwam eraan.. finish in zicht.. stop... hmmm niet oke.. opnieuw.. oei weer stil... derde keer ook.. ai .. Ik heb haar even laten kijken en daarna alsnog gesprongen. Ik reed niemand in de weg en vind dat ze hem wel moet springen, dan maar gediskwalificeerd. Mun paard heeft er veel van geleerd, en ik ook!! :-)

Ik ben super tevreden, de hindernissen waarvan ik dacht dat het spannend zou worden deed ze geweldig! Daar ben ik blij mee. Op naar Ermelo, gelukkig nog wel paar cross lesjes bij de bronsveld! Jihaaa! :-D

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 12:08

Hier ook tevreden iemand :D

Dressuur ging vet prut! 178 punten, viel me nog mee.
Ik was zooo zenuwachtig voor het springen, 16 strafpunten maar mochten de cross tenminste in! (allemaal balken) maar springrondje was nu wel mijn tempo! (renswoude uitgebeld)
De cross in! t/m 8 ging zooo fijn! 9 twijfelde ze bij de opsprong maar kon d'r wel doordrukken, toen waren we uit het ritme.. trakhener ging wel erg goed! 11 reed ik erg stom aan weigering, op het midden was ze ook aan het kijken en c ging ze zowat stapvoets overheen. Toen kon ik weer even gas maken, bij waterbak twijfelde ze even met de inloop maar ging wel! Maar je dacht toch niet dat ze er weer uit ging! No way!! Ze wilde echt niet... dus gestrand bij het water... Maar weer erg veel geleerd en een fijn gevoel aan over gehouden!! :D

blondy_m83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:14

Paar foto's gevonden van mij en Doly..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Renske_NW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:52

glenstorm, ik heb je inderdaad nog gezien bij de afsprong! Balen zeg.. :(
En Mjoor, ik was op het veldje bij de startbox aan het stappen voor ik mocht starten in de cross toen jouw paard aan kwam rennen! Was wel even spannend met al die mensen daar.. :P Mijn pa maar roepen: "PAS OP!"

Mijn debuut is prima gegaan! 192 punten in de dressuur, had een stuk beter gekund, maar ik zat er te laat op dus ik kon de ontspanning die ze willen zien niet helemaal voor elkaar krijgen. Foutloos springparcours, beetje truttig begin en hij ging op 7 en 8 wat vroeg af volgens mij, maar wel tevreden! Toen de cross.. Weer een truttig begin (zag ik op de video naderhand), maar wel beheerst. Hij trok in het eerste deel mooi aan op de hindernissen. Tweede deel moest ik er veeeel meer aanzitten.. Ik werd echt verrast door zijn aarzeling bij vooral de opsprong en de waterbak, normaal vreet hij alles wat voor z'n neus komt op maar nu was hij toch wat terughoudend. Desalniettemin overal overheen gekomen en maar 5 seconden buiten de ideale tijd wat dus resulteerde in 2 strafpunten in de cross. Stijlpunten waren beide een 8 (!) en het resultaat was de derde plaats in ring 1! Ik heb het allemaal wel echt te danken aan mijn ervaren paard die me ontzettend geholpen heeft door de cross.. Valt vast niet mee met zo'n dressuurmuts op je rug! Paar foto's van WM fotografie:

H10 (trakehner):
Afbeelding

H11A (hij ging al veel te ver naar rechts dus was echt flink terug sturen om nog over de greppel te komen!):
Afbeelding

H11C:
Teugels helemaal los.. :n
Afbeelding

Afbeelding

Aanduwen in de waterbak...
Afbeelding

Op naar Ermelo! *\o/*