[SGW] SGW Diepenheim verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:15

Jemig wat kan jij dat goed! Ziet er echt geweldig uit!

Nummer 009 was xxitsmexx

Roxxiejj

Re: SGW Diepenheim verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:36

Loetie: +:)+ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:20

bvw schreef:
Jemig wat kan jij dat goed! Ziet er echt geweldig uit!

Nummer 009 was xxitsmexx

Ok, thanx, linkje heb ik verzonden!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:38

-O- Officiele waarschuwing van de KNHS gekregen...

Ik vind het niet terecht. Het volgende is gebeurd:
Mijn paard stond even stil voor de waterinsprong, toen ben ik omgedraaid en opnieuw aangereden waarop hij wel meteen sprong. Ik las later pas in de uitslagen dat hiervoor twee weigeringen gerekend zijn. Met die twee weigeringen heb ik ook geen probleem, het blijft nou eenmaal een beetje subjectief bij het water. In het reglement staat "Bij waterinlopen mag een kleine aarzeling nooit een weigering tot gevolg hebben als het totaalbeeld voorwaarts blijft. Bij afsprongen mag een paard/pony even aarzelen om zijn landing te taxeren. Dit is in overeenstemming met de africhting van paard/pony en deze kleine aarzeling moet derhalve niet als een weigering worden aangerekend"
Maar hoe had ik moeten weten dat ik daar twee weigeringen had? Het is mij niet gezegd.
Ik had daarvoor al een stop en op de één na laatste hindernis nog één, dacht dus dat dat mijn derde was, en heb de laatste hindernis nog gesprongen. Nu heb ik een officiele waarschuwing voor het doorrijden na 4 weigeringen... Jammer en niet nodig.

Daarom mijn verzoek aan hindernissjury's, met name van de waterhindernis. Willen jullie a.u.b. zeggen "Dit is je eerst weigering. Dit is je tweede weigering."? Zo weten de ruiters hoe we er voor staan en kunnen evt. besluiten na één weigering het alternatief te nemen. Of zoals ik, om na een latere weigering netjes te stoppen zoals het volgens de reglementen hoort. Nu heb ik een waarschuwing aan m'n broek die een jaar blijft staan, terwijl ik echt niet bewust de regels overtreden heb. :(

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:39

Motje: volgens mij heeft mijn moeder je daar zien rijden. Zij had het er namelijk over dat iemand 2 weigeringen had gekregen en dat ze dat geheel onterecht vond en dat het er gewoon 1 was.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:40

Op de zaterdag of de zondag?

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:41

In de L op zaterdag.
Maar dat er twee weigeringen gerekend zijn maakt me niet uit. Alleen, hoe had ik het moeten weten?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:42

Op de zondag is meegeteld per weigering, zodanig dat de ruiter dit gehoord heeft.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:43

Ja, dat is fijn. :j

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:33

mijn mannetje had ook 2 weigeringen bij de waterbak, terwijl hij er maar 1 had, is gelijk na het heksenoog aan de kant staan wachten, toen met 1 weigering achter de combinatie na hem aangegaan.
heeft daartussen dus niet de waterbak aangereden.. jammer maar we zijn tevreden omdat hij rond was. vervelend dat je een officiele waarschuwing hebt gekregen.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:40

Precies hetzelfde hier, heb er al een mail uitgedaan naar de KNHS. Toch zo irritant dat ze er bij zoiets als de kippen bij zijn en als je iets van hen wil.....pfffff!

Rox_Basil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:17

Jammer van je waarschuwing! Als je gelijk die dag op de uitslagenlijst had gekeken dan had je protest kunnen aanvragen en hadden ze nog kunnen overleggen met op dat moment de hindernisjury en federatievertegenwoordiger. Ik begrijp natuurlijk ook dat je naar huis bent gegaan omdat je niet gaat wachten op de prijsuitreiking met al 2/3 weigeringen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:28

weule schreef:
Op de zondag is meegeteld per weigering, zodanig dat de ruiter dit gehoord heeft.

Klopt, ik had er daar 3 en bij elke weigering is het er luid en duidelijk bij gezegd :P

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:35

Haha, kennelijk vinden anderen dat prettig...

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:39

Is ook wel zo duidelijk en handig hoor, vond het wel fijn.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:03

weule schreef:

Op zaterdag niet... Althams niet toen k daar stond. (einde B paarden)
Mij is het iig zo geleerd: Als je en weigering hebt, geeft je duidelijk aan "eerste weigering" enz... Anders is het inderdaad niet duidelijk voor de ruiters.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:07

loetie thanks voor filmpie... ging maar net goed daar
en je taarten zijn te mooi om op te eten

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:08

Rox_Basil schreef:
Jammer van je waarschuwing! Als je gelijk die dag op de uitslagenlijst had gekeken dan had je protest kunnen aanvragen en hadden ze nog kunnen overleggen met op dat moment de hindernisjury en federatievertegenwoordiger. Ik begrijp natuurlijk ook dat je naar huis bent gegaan omdat je niet gaat wachten op de prijsuitreiking met al 2/3 weigeringen.

Helaas trek je dan altijd aan het kortste eind, behalve als je het toevallig op video hebt. Organisatie en fed. vert. blijven achter hun hinderniscontroleur staan en dat snap ik ook wel. En idd, na 3 weigeringen ga ik geen uren wachten op de prijsuitreiking, dacht dat paardenwelzijn bij de KNHS ook hoog op het lijstje stond ;)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:09

xxitsmexx schreef:
loetie thanks voor filmpie... ging maar net goed daar
en je taarten zijn te mooi om op te eten

Graag gedaan! Lijntje liep niet helemaal soepel daar he? Maarja, je bent er overheen gekomen ;)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:10

SGWuppie schreef:
Rox_Basil schreef:

Helaas trek je dan altijd aan het kortste eind, behalve als je het toevallig op video hebt. Organisatie en fed. vert. blijven achter hun hinderniscontroleur staan en dat snap ik ook wel. En idd, na 3 weigeringen ga ik geen uren wachten op de prijsuitreiking, dacht dat paardenwelzijn bij de KNHS ook hoog op het lijstje stond ;)

Prijsuitreiking vond ik trouwens helemaal niet zo lang duren hoor! Dat had de organisatie netjes voor mekaar....

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:19

dat is mooi, maar dat weet je niet van tevoren, 9 van de 10 keer loopt dat gigantisch uit.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:20

inderdaad en met weigeringen hoef je toch niet op je prijs te wachten

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:24

Nee klopt... Ik heb even op mij stijlprotocollen gewacht en ben toen ook naar huis gegaan, maar een kwartiertjes daarna zou de prijsuitreiking al zijn.

Maar msschien is het een idee om hindernisjurys in het vervolg te instrueren op dit punt... Want hoe kun je het anders weten? Althans op de waterbak, verder is het vaak wel duidelijk (maar ook niet altijd...)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:16

Wat balen zeg marieke!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 10:11

Loetie wat een gave taart! Leuk hoor.

Die waterbak heb ik van vorig jaar ook een kater van overgehouden. Leverde ook een wat omstreden weigering op. Dit jaar gelukkig geen problemen.
Wel balen om zo ongemerkt 4 weigeringen aan je broek te krijgen -O- .

Mijn verslag is (eindelijk :o ) af. http://www.deleliaard.nl/Fotografie/Fot ... 211012.htm