Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Magrathea schreef:Je hebt toch juist ranke typjes nodig om te spinnen enzo?
Trail met name is meer precisiewerk, daar heb je wel spieren voor nodig maar je hoeft geen sprintjes te kunnen trekken. Zegmaar.
Magrathea schreef:Ik dacht altijd dat halter een goede manier was om je (jonge) paard alvast in de spotlight te zetten, voor je er een zadel op legt, als je er later mee wil gaan fokken. Dit doe je op een rasvereniging, omdat het gaat om je mooie paard. Later kan je dan onderdelen ohz gaan doen, maar velen blijven ook regelmatig in de halter verschijnen om te tonen dat ze nog steeds heel mooi zijn
maar dat is (ook) bij gebrek aan halterpaarden. Ze zijn er wel, maar het zijn er niet veel. En ik denk dat de animo om ze te (laten) importeren ook niet enorm is omdat men toch liever rijpaarden heeft hier (dat is slechts mijn mening he). MissYvette4u schreef:mijn paard is een afstamming van Impressive
niet alleen halter maar ook zeer goed in pleasure
mijn pleasurepaardje van 1m55 kan heel goed en hard rennen![]()
ik hou niet van die extreme bodybuilders in usa snap de bedoeling ervan niet
misschien heb ik het gemist maar snap de sprong halter > hypp niet op de eerste pagina
lifaya schreef:Callisto04 schreef:Western Pleasure paarden als renpaardtype is eigenlijk ook wel om te lachen aangezien die vooral niet mogen rennen...
Iddze zien liever een pleasure paard niet eens rennen in de weide

Paintless schreef:nou dat is ook Bull oliebol, of koeienstront..
in ieder geval hier in nederland, of hebben jullie het nog steeds over de excessen aan de andere kant van de plas?
maar ik praat dan ook over Amerika. Heb ook al van te voren aangegeven dat ik vrijwel geen ervaring heb met de Nederlandse gang van zaken in de pleasure/halter business 
Tuurlijk galoperen die paarden ook
maar niet in volle rengalop. Op de ranch waar ik was rende alleen de jonge paarden zo hard en 1 merrie die niet helemaal spoorde en 1 ruin die wel van joligheid houd. Maar de rest was erg kalm, vooral de fokmerries