Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ruud_O schreef:grappig dat veel mensen hier galop gebruik voor conditie training, terwijl endurance ruiters juist heel veel stappen en draven
SplashIsLief schreef:In de trailer zetten en naar een bos toe rijden?
UK_eef schreef:Topic net gevonden en de eerste paar pagina's doorgelezen. Handige tips!
Doen jullie de conditietrainingen, met name galopperen, buiten of in jullie bak? Bij ons thuis is de bak zo enorm zwaar dat dit voor mijn 4-jarige echt geen doen is. Ik woon wel vlakbij het bos maar de merrie is nog niet verkeersmak. Vorige week heeft ze pas haar eerste buitenrit met een ander paard gehad. Dit ging wel heel goed. Hoe moet ik dit oplossen?
hetismij schreef:@ caresje, niet zozeer om je paard meer conditie te laten krijgen, maar wel om hem sterk te krijgen/houden is om met balkjes te longeren, heel simpel en toch heel effectief. Gewoon afwisselen dan is 3 balken, dan is 5 balken, dan is hoog dan is op de grond, mijn paarden vinden het erg leuk en ze worden er heel sterk van in de achterhand.