Voorsteltopic TEN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 22:04

Celede_x schreef:
He Donna, ik start niet inmiddels in het geel, ik rijd in ieder geval al sinds januari 2009 in het geel. ;)
Maar ik was idd ook in Banholt afgelopen jaar, en daar hebben Nobie en ik de klasse II gewonnen. (geel is een winnaarskleur, niet waar Donna? ;) )

sorry Chris, bedoelde: inmiddels zijn er steeds meer mensen die in het geel starten zoals Chris :D

natuurlijk is geel de winnaarskleur _/-\o_ jij won Banholt klasse II en ik III (3x dat ik hem won), jij won Leersum toch ook? daarnaast heb ik nog wat meer wedstrijdjes gewonnen of goed gereden of leuke buitenlandse wedstrijdjes aan deelgenomen :o

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:12

Nee, Leersum heb ik niet gereden. Heb wel Kootwijk (klasse II) en Laag Soeren (Korte klasse II) gewonnen, en daarmee dan ook dit jaar verenigingskampioen in de de Klasse II geworden :)

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:14

Ik was niet om te starten maar was groom....lekker s`morgens vroeg door het natte gras naar het toilet :D
haha...maar goed wel erg leuk.
Prachtige omgeving

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:52

Karrimh schreef:
hij is zeker erg mooi, maar wat voor ras is hij? en hoe oud en hoe hoog en wat heb je gereden?

Thanks! :D

Hij is 87% arabier, staat ingeschreven en is ggk bij het Duitse ZSAA. Hij is 7 jaar en sinds november 2010 onder het zadel. In Duitsland altijd dienst gedaan als dekhengst en daar verder niet bereden, vandaar dat dat nog moest gebeuren. Ik heb met hem dus nog geen wedstrijden gereden en start dit jaar. :j Ohja, schofthoogte is 1.52.

kim345

Re: Voorsteltopic TEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 09:19

Had even in je profiel gekeken allemaal van die opvallende kleurtjes!
Wel heeel gaaf!

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 09:57

haha, de voorliefde voor de palomino's is daar zeker wel zichtbaar.
komen mooie dieren voorbij in je profiel.
Ik vind deze nieuwe ook erg leuk en je kleur hoofdstel ook :D , die 2 kleuren gemengd is erg leuk. Ik heb alles in de kleur van je overlay.

ben benieuwd hoe hij oppakt met het rijden.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 10:59

zeker leuk al die kleurtjes en nog leuker dat je ook zelf kleinschalig fokt. ben ook heel benieuwd hoe hij het in de wedstrijden gaat doen, succes in ieder geval :)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:08

Ja, ben ooit begonnen met een palomino welsh en er nooit meer af gestapt. Wel toeval hoor, dat de veulens ook palomino werden, op de koffievos na dan. (Maar dat vond ik zelf ook wel een geslaagd kleurtje, mooi chique diep vos/bruin) Champie is voor mij de eerste met donkere staart/manen, eindelijk een niet zo besmettelijke kleur :)) Maar ja het douchen/wassen van de paarden zit er toch zo in, dat hij ook met enige regelmaat eens onder de douche komt.

Ben zelf ook erg benieuwd hoe hij het in de endurance gaat doen. Hij vind het buiten rijden sowieso veel interessanter en leuker dan in de bak. :j Hij is mooi vlot en actief buiten, zonder dat hij zichzelf gelijk over de kop loopt. Daarnaast is hij ook superbraaf en makkelijk in de omgang, dus ik zie het wel zitten. :D

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:47

Hoe doe jij dat in de winter dan? WAs jij ze dan ook?
Ik heb een schimmel (althans, behoort hij te zijn ;) ), maar die was ik echt niet in de winter, is veel te koud. GEvolg: zijn staart en manen zijn ondertussen pikzwart...

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:48

haha, ik heb het ook altijd over die "oorspronkelijk" witte staart.
Na de winter is me dat toch een werk om die weer een beetje schoon te krijgen.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:56

Hihi toch wel handig zo'n vosje :D

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 19:00

Voor nu heb ik een zwartbont paard :D

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 19:01

Ook leuk toch? twee-in-een, in de zomer een schimmel in de winter een bonte!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 19:10

Daar is echt niets leuks aan kan ik je vertellen -O-

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 19:49

Je leert er wel van poetsen, heb 3 jaar een schimmel als verzorgpony gehad met als grootste hobby rollen net als je haar eindelijk wit had.. Dan baal je wel ja xd

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:07

Staart kun je ook apart wassen hè xD worden ze niet ziek van. En verder gewoon waterdichte deken opdoen, houdt ze ook wel schoon.
Als het niet mega koud is, douche ik ze in de winter ook gewoon. Maar dan wel met warm water, zweetmes er overheen en meteen helemaal inpakken in een dikke wollen halsdeken + winterdeken en dan op stal op laten drogen. Wij hebben op de manege een afgesloten douche ben je in 10 minuten klaar. Thuis was ik alleen de staart en witte voetjes met emmertjes warm water. Maar goed ik ben wekelijks op de manege, ga regelmatig gewoon na t rijden meteen ff douchen.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 21:38

mijn andere super shet is Polleke, hij is ook wit. dat blijft toch goed hoor in de winter bij ons, zo vies wordt/is hij niet.

anders laten we hem gewoon lekker zwemmen in de rivier, natuurlijk niet in de winter *\o/*

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:47

Mijn vorige merrie was een schimmel....ben blij dat mijn huidige merrie toch bruin is best gemakkelijk tot nu toe.
Wassen deed ik niet in de winter trouwens ook geen staart.
Maar als het weer het toe liet dan spoot ik haar helemaal af om haar daarna in het zand te laten rollen...heerlijk vond ze dat.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:20

Liek rolt een paar keer per dag, ook met winterdeken op wordt hij vies.
Warm water hebben wij niet op stal dus heeft wassen ook geen zin met dit weer...

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:24

Wij hebben ook geen warm water en de staart wassen is nu echt geen pretje met koud water, over de rest maar niet te spreken.
Ik ben wel heel erg blij dat ik niet meer dressuur rij en ze niet meer super schoon hoeft te zijn.
Zo'n tinker weet ook precies war de witte plekken zitten en duikt daarmee de modder of mest in, monster }>

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:47

ik krijg hem niet eens een beetje schoon met koud water...

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:06

Wij hebben op stal zelf ook geen warm water, maar in huis wel, dus dan haal ik daar ff een emmertje. Maar ja, aangezien we op de manege toch een douche hebben ga ik niet moeilijk doen, gewoon ff afspoelen na het rijden en klaar.
Koud water gebruik ik alleen voor afspoelen in de zomer.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 09:20

Ik spuit in de winter wel de voeten af na het rijden ( als het niet vriest) even alle modder eraf, en dan nog even afdrogen met een handdoek. Maar dan ook alleen de benen.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:53

Een vos is ook niet alles hoor. Krijg dat zand echt niet uit zijn vacht gepoetst momenteel. Waardoor er altijd een stofwolkje over hem heen ligt nu. Moet wel zeggen dat hij zonder deken staat..

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:55

Ik poets haast elke dag behoorlijk lang (A) En ze staat met deken dus dat scheelt een hele hoop!