[SGW] SGW Wieringerwerf 2010 - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:55

Zou je dan een hoger cijfer op het water kunnen krijgen als je constant galloppeert (aangepast uiteraard )of zou dat niet uitmaken ??
Mijn tempo bij de spoorbomen was denk ik zowieso te laag ik gallopeerde iets te relaxt.. :D voor cross snelheid dan en de sprongen hadden idd ook wel iets vloeiender kunnen gaan, maar was al blij dat hij rustig en op vertrouwen doorging en dus niet meteen de stop verkiest. Maar een 3maal 6 was ik dan ook tevreden mee, dat was terecht.

cherise09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:42

Geluk met het weer, cross ideale tijd, hierdoor 3 plaats L ring4.
Alleen jammer dat in de cross op verschillende hindernissen de afstanden niet klopte,
vooral bij het water , van A naar B, had B 75cm terug moeten liggen dan was A-B 1 galopsprong naar het water toe 2 galopsprongen,
heb er geen 1 soepel doorheen zien gaan, erg jammer, vooral voor jonge combinaties wekt dit geen vertrouwen.
Op naar Gorssel!

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:08

Bedoel je de andere dubbels ook, Cherise? Ik vond de afstanden vaak juist goed aangepast aan de soort hindernis. De dubbel van de spoorbomen stond krapper ((kijkerige) steiltjes) dan de dubbel van het keukenblok en kookeiland erna (oxers).

Het water heb ik eigenlijk niet echt gemeten, omdat ik het zo'n enorm verschil maakt hoe enthousiast ze inkomen. Bovendien speelde daar het hoogtverschil nog mee. Weet je zo nog wat de afstanden waren?

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:43

cherise09 schreef:
Geluk met het weer, cross ideale tijd, hierdoor 3 plaats L ring4.
Alleen jammer dat in de cross op verschillende hindernissen de afstanden niet klopte,
vooral bij het water , van A naar B, had B 75cm terug moeten liggen dan was A-B 1 galopsprong naar het water toe 2 galopsprongen,
heb er geen 1 soepel doorheen zien gaan, erg jammer, vooral voor jonge combinaties wekt dit geen vertrouwen.
Op naar Gorssel!

Ik heb in de cross (op de wal na) geen dubbels gezien. Ook al zat er maar 1 galopsrong tussen, de hindernissen waren apart genummerd. Ik vraag me af wat daar de reden van is. Bij een weigering zou het op verschillende plekken erg lastig worden om goed opnieuw aan te rijden zonder de hindernis ervoor te springen (wat reglementait niet toegestaan is)

ponyparadijs

Re: SGW Wieringerwerf 2010 - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 06:53

dat is bij een vriendin van mij dus ook gebeurd. Die had de picknick tafel bij het water gesprongen maar paard weigerde op het bankje wat er achter staat. Ze kon niet tussen beide hindernissen aanrijden en heeft dus ook weer de picknicktafel genomen.
Volgens mij hebben ze haar daar niet op gediskwalificeerd! Ze stond namelijk wel gewoon op de uitslagen lijst als uitgereden met een weigering!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:53

bianca1980 schreef:
Zou je dan een hoger cijfer op het water kunnen krijgen als je constant galloppeert (aangepast uiteraard )of zou dat niet uitmaken ??
Mijn tempo bij de spoorbomen was denk ik zowieso te laag ik gallopeerde iets te relaxt.. :D voor cross snelheid dan en de sprongen hadden idd ook wel iets vloeiender kunnen gaan, maar was al blij dat hij rustig en op vertrouwen doorging en dus niet meteen de stop verkiest. Maar een 3maal 6 was ik dan ook tevreden mee, dat was terecht.

Ik had op het water allemaal 7ens, ik ben er in een langzame draf door heen gekomen met een hele dikke smile op mijn gezicht en haar goed beloond, bij mij stond erbij: fijn en ontspannen gereden. Dus je hoeft niet perse in volle galop er door heen, het is hoe je denk ik met je paard omgaat

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:14

sfranken, dat viel mij dus ook op. Aparte keuze, en IMO niet zo logisch.

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:42

Ja ik vond het ook al een beetje apart dat het als een 'dubbel' staat maar dan anders genummerd wordt.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:45

Misschien om zo aan meer hindernis nummers te komen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:51

27 hindernissen in het L vind ik wel rijkelijk veel :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:52

Misschien hadden ze geen a/b bordjes? :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 12:19

Tijdens het lopen (L) vond ik alleen de afstand van de keuken naar het kookeiland een beetje apart, vooral omdat je de keuken vanuit een bocht sprong. Maar tijdens het rijden ging het allemaal erg soepeltjes :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:42

Wiso had weinig respect voor de keuken, ze sprong er heel hard tegen aan! Ze teste vast even of het wel echt was ;)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:39

Viel de keuken niet om bvw? Vroeg me toch al af of ze al die hindernissen verankerd hadden!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:41

ponyparadijs schreef:
Viel de keuken niet om bvw? Vroeg me toch al af of ze al die hindernissen verankerd hadden!

In de inbouw zal vast wel iets zitten dat het niet zomaar om dondert. Dat lijkt me erg gevaarlijk.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:56

Mijn ook daarom vroeg ik het me af!

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:43

het keuken eiland stond wel los, want heb er iemand op zien vallen en het blok ging om mee naar voren. Hebben het daarna snel weer in elkaar gezet voor de volgende ruiter.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:20

Keuken stond vast met metalen pinnen, misschien dat die door de klap losgekomen zijn.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:47

Leuke foto's allemaal!
Bianca goed zeg! Leuk filmpje!
Heleen mooie foto idd!
Nienke gefeliciteerd!
Kylyco hahaha erg grote sprong zeg! :D Maar ze ging wel! Super hoor!
Ponyparadijs leuk stukje!
Ruudjw wat leuk zeg! Zo kan ik mijzelf over hindernis 1 zien gaan! :) En zie ik dat ik wel een wat hoger ritme mag hebben. :+
Ik heb juist bij het water hogere punten dan bij de spoorwegbomen. Terwijl die sprong (1 van de weinige) echt fijn was, met een mooie afstand en een mooi ritme.

De picknickbank en dat bankje stonden toen ik de cross liep ook te dicht bij elkaar. Hebben we nog even geholpen met de picknickbank meer naar voren te plaatsen. Mijn springparcors verdiende ook geen schoonheidsprijs denk ik. Hij vind het dan toch wel erg spannend en sluit zich af. Dus overal prut afstanden. Op het filmpje van Ruudjw kun je ook zien hoe hij dan gaat springen. Lijkt wel slowmotion.

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 16:12

Ruud_O schreef:
En het filmpje van wieringerwerf.
Wegens drukte niet heel strak geknipt en geplakt.

Tje ik had het hele filmpje nog niet gezien. ( ik ben een paar dagen weg geweest). Super leuk. Heb ik nog een heel stuk van mijn cross op de film :D

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:22

Hmm, de stijlpunten maken me nu iets minder blij. Had op de spoorbomen een 8 en 2x7 en 3 zevens op het water.

Mijn dressuurcoupon was ook heel saai, allemaal 7-ens, 1x 8 (voor een volte) en enkele 6-en (5).

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:27

Hoezo minder blij yvetjes? Omdat er geen commentaar bij staat?

De organisatie gaat mijn stijl- en dressuurcoupons opsturen, super service +:)+

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:30

Zijn toch mooie cijfers?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:53

Bedoelt Yvet niet dat er hier meerdere mensen (waaronder ik) hier vraagtekens zetten bij de punten van sommige mensen en dat ze daarom nu minder blij is?

Yvet, Hoe jij normaal gesproken rijdt, vind ik deze punten wel terecht hoor ;)

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:04

Mootje schreef:
Bedoelt Yvet niet dat er hier meerdere mensen (waaronder ik) hier vraagtekens zetten bij de punten van sommige mensen en dat ze daarom nu minder blij is?

:j Inderdaad, het filmpje van Ruud gaf wel duidelijk aan hoe er toch gereden werd in de B en dan de punten, dan zie ik mezelf daar ook tussen zeg maar :')

Maar inderdaad verder nette punten en helaas geen enkel commentaar. Ik ben nog groen als spring- en crossruiter (nu 6 maandjes bezig) en zou wat meer commentaar wel op prijs stellen/toejuichen. Ik begrijp dat een jury niet kan zien wie er gevorderd is en wie niet, en de dagen zijn natuurlijk lang....