[SGW] SGW Lisse - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daniekjuh

Re: SGW Lisse - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:22

Haha oke :)
spullen kopen is inderdaad een fijne bezigheid ;)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 06:45

De blauw-zwarte, is nou eenmaal op vlietlanden veel op gestopt, in het officeel springen binnen in lisse ook, dus ja er is wat mee maar dat weten allen de paardjes ;)

Die van mij sprong hem nu ook weer in 1 x gelukkig :)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 06:48

mag ik nog een tip(je) meegeven voor de evaluatie?

gebruik voor de dressuur protocollen, dat is duidelijker.
Nu zijn er dressuurcouponnen op elkaar gelegd bij het schrijven, waardoor er van alles doorgedrukt staat op de coupon. En er zijn een paar cijfers niet goed leesbaar. Een 6 of een 7. Met het schrijven op een protocol voorkom je dit, en voor een schrijfster is het prettiger werken, meer ruimte om te schrijven, en duidelijker waar het geschreven moet worden.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 06:50

de blauw-zwarte zagen we nu voor de 2e keer. De 1e keer in Vlietlanden en we hebben ons er toen over verbaasd hoeveel weigeringen er op waren. Nu in Lisse vielen er wel wat balken op deze hindernis, maar veel minder stops dan in Vlietlanden. (tenminste toen wij stonden te kijken) Misschien omdat het toen de 2e van de dubbel was, maar het ging hier in ieder geval veel beter.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 07:07

Oh das lekker snugger gedaan van die protocols! Neem aan dat ze bij het secretariaat ook tot die conclusie zijn gekomen :+

magicsanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 07:38

daniekjuh schreef:
Haha leuk! :D
Ja ik ben er ook erg trots op :) voor die ene keer per jaar dat ik 'spring' ;)
Reed ik met jou in de inrij bak? :)

Jammer dat je niet vaker springt. Aan de foto te zien vind je paardje het best leuk, oortjes naar voren en gaan! Mischien leuk om een paar crosstrainingen mee te pakken en volgend seizoen lekker zelf te crossen. Je paard zou het volgens mij helemaal geweldig vinden.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 08:18

Daniekjuh, en als je vaker springt dan vind je het ook minder eng :-)

AnneOkona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 09:45

Zijn de uitslagen al ergens?? :o
Ik ben erg benieuwd naar iedereen die zijn best heeft gedaan.. ;)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 11:09

Uitslagen komen waarschijnlijk morgen, ze zijn tot gister bezig geweest met opruimen en vandaag moet er weer gewerkt worden :D

Overigens staat de mailbox open voor suggesties, voor het geval je nog wat kwijt wil wat je niet in het weekend zelf bij de organisatie kon deponeren.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 11:18

Daniekjuh wat een superleuke foto van jou en Choiciej!! Het plezier straalt er vanaf :D

X Sharon

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 11:41

Talida schreef:
Uitslagen komen waarschijnlijk morgen, ze zijn tot gister bezig geweest met opruimen en vandaag moet er weer gewerkt worden :D

Overigens staat de mailbox open voor suggesties, voor het geval je nog wat kwijt wil wat je niet in het weekend zelf bij de organisatie kon deponeren.

ik zou zeggen hou de ontzettend aardige mensen vast bij het sectariaat en de ring dan is het allemaal goed.

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 16:31

Weet iemand ook wat sites voor fotos van afgelopen zondag?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 18:58

even over de aardige mensen van het secretariaat: wij hadden bij de coupon een briefje gedaan met de vraag of ze ajb rekening wilden houden met de starttijden ivm het vertrek van de 1e boot op zondag, en dat hebben ze gedaan!! De starttijden waren perfect. Hartstikke fijn als er zo meegedacht wordt!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:04

Moet zegen dat de parcourbouwer(jos) ook aardig was voor het L die heeft de balkjes toch naar beneden gedaan ;)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:22

dat is ook een heeeeele aardige parcoursbouwer. De hindernissen stonden voor de M-pony's pittig op hoogte, mooi dat ze voor de L-paarden toch een gaatje zakten. Er vielen nu evengoed nog genoeg strafpunten te noteren in het parcours bij de L-pa.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:29

Ik vond de mensen van de organisatie inderdaad erg vriendelijk en behulpzaam. Verder had ik het wel fijn gevonden als er bij de hindernissen had gestaan wat er werdt veranderd voor bepaalde klasses. Nu kwam ik bijv. bij het water aanrijden en lag er ineens een boompje bij.
Verder vond ik het springparcours behoorlijk staan, was blij toen ik te horen kreeg dat het M pony's was dus dat het nog iets zou zakken :o

Dus ik zou wat dat betreft zeggen: Petje af voor de goede organisatie en bedankt voor de gezellige dag!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:30

Klopt ;) maar goed voor de mensen die dan parcour liepen was het wel even een shock :D

benthe geef me even je email of hyves, dan kan ik je dat flimpje sturen :D

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 22:43

Oh waar lag die boom dan?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 06:40

Als je de bak hebt op dat stuk je waar 2 jaar geleden de bloemenbak stond. Open stukje gelijk voor aan

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 06:42

@jipje-niekje: het ontbreken van duidelijke aanwijzingen wat er ging veranderen misten wij ook bij de hindernissen.
Een boom lag voor de klasse L op de rand van de waterbak en dan is de hindernis toch totaal anders dan zonder. Een verrassing dus, want wij hebben nergens gezien/gelezen dat dat aangepast zou worden. Ook de extra tonnetjes na de waterbak was een verrassing. Verschillende hindernisrechters wisten wel wat er nog aangepast zou worden, maar lang niet allemaal.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 06:44

Klopt wij vroegen ook bij een hindernis, maar die meisjes wisten dat niet :+

magicsanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 07:00

Nou jah dan was de hindernis in ieder geval af haha Laris moest Zaterdag over stormschade terwijl ze hem nog aan het veranderen waren voor de L pony's en bij hindernis 9 stond geen hindernis jury daar ben ik maar iedereen gaan filmen die er over heen kwam. Ach we hebben lol gehad en voor ruiter/paard en parcoursbouwers pure mazzel denk ik dat zij als eerste was, onze pony is niet zo snel onder de indruk van "vreemde" dingen maar een met een pony die wat eerder schrikt kan het raar lopen als ze nog met een hindernis bezig zijn terwijl je er overheen moet.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 07:12

Probleem is dat de hindernisrechters onderling niet in met elkaar in contact staan. Een wijziging in de startvolgorde werd door een lid van de organisatie door gegeven aan de hindernisrechters, en daarvoor moest hij dus op de fiets een rondje langs alle hindernissen.

Het geluid miste ik in het bos. Je staat te afwachten wie wanneer voorbij komt en je hebt geen idee hoe het gegaan is. Met walkie talkie's bij de hindernisrechters en een centraal punt die de meldingen van de hindernisrechters onvangt en omroept ben je direct op de hoogte of ergens soms ergens, terecht of onterecht, een weigering aangerekend is, en kun ja actie ondernemen. En voor de wachtende grooms is het ook fijn als je hoort of er problemen zijn onderweg. Dat houdt het wel spannend natuurlijk!!
Maar ja, niet op iedere locatie mag je zomaar luidsprekers ophangen, en het huren van walkie talkie's is ook een behoorlijke kostenpost. Voor elke beslissing om iets wel of juist niet te doen, zal een reden zijn.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 07:33

Waren wel wat walkietalkies alleen niet voor elke post. Dus alleen de behoeftigde hindernissen kregen er 1 :+ Maar dat is al meer dan jaar ervoo rgeloof ik, dus er zit verbetering in!

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 08:25

texelse schreef:
@jipje-niekje: het ontbreken van duidelijke aanwijzingen wat er ging veranderen misten wij ook bij de hindernissen.
Een boom lag voor de klasse L op de rand van de waterbak en dan is de hindernis toch totaal anders dan zonder. Een verrassing dus, want wij hebben nergens gezien/gelezen dat dat aangepast zou worden. Ook de extra tonnetjes na de waterbak was een verrassing. Verschillende hindernisrechters wisten wel wat er nog aangepast zou worden, maar lang niet allemaal.

Extra boom in combinatie met de kuilen ervoor, kan me voor stellen dat dit problemen geeft.
Niet voor Fjordy. *D
Afbeelding
De tonnen.
Afbeelding