Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
catalyst1 schreef:piggeljay....heb je mij ergens horen zeggen dat ik jouw paarden minderwaardig vind?Sterker nog,mijn eerste paint die ik kocht kwam bij jou vandaan hoor, lekker beeld heb jij van je klanten!
Ik bedoelde enkel een voorbeeld te stellen.
Bedragen zijn even snel verzonnen naar mijn eigen idee?Ieder ander kan daar een ander beeld bij hebben.
Ik wilde enkel aangeven dat je bij een paard van 2000 euro andere verwachtingen moet hebben dan bij een paard van 20.000 euro!
piggeljay schreef:dus ik als stal zou minderwaardige paarden op stal hebben staan volgens catalyst1 omdat ik mijn paarden onbeleerd aanbied tot € 4000,- en beleerd tot € 5000,- ?
sorry hoor die stelling gaat mij iets te ver.
ik vind dat je bij grote stallen vaak ook een bedrag neer telt voor de naam van de stal maar niet voor de kwaliteit van de stal.
maar goed ik weet nu dat als catalyst zelf nog een paard zoekt wil ik hem voor haar best wil opwaarderen tot onbeleerd € 7000,- en beleerd € 12.000,- no problemo toch
Wranglerbutt schreef:Ik denk dat je op een bepaald moment ook gewoon op je gevoel moet afgaan, 100% zekerheid dat je paard gezond blijft heb je zelfs niet als het paard alle keuringen met vlag en wimpel doorstaat.
Bij buigproef slecht + foto's goed zou ik persoonlijk een verder aan alle eisen voldoend paard, niet laten staan
@Lenie: durf op je gevoel te vertrouwen!!!rationeel gezien is ieder bedrag boven de kiloprijs toch te veel?
Heb jij indertijd trouwens foto's laten maken van Tessa's benen?
Nou ja dat vind ik dan weer niet. Maar het zijn verhoudingsgewijs wel heel dure paarden.
). Dat bedoel ik. Anya schreef:dat bedoel ik dus Pienb. Bloedlijnen zegt niet alles om te beginnen en aangezien het aanbod van dit ras in deze regio relatief klein is, wordt de prijs hoger. Een goede KWPN-er in de VS is ook bijzonder aan de prijs, om over een Fries maar niet te spreken.
Hier in Nederland worden vooral dressuur/spring/menpaarden gefokt voor de sport. Dus het aanbod is vele malen groter. De echte krenten in de pap zijn heel erg duur, maar gewone goede paarden voor de basissport zijn goedkoper dan quarters. Er zijn er meer van, het aanbod is groot en bovendien zakt de prijs in de winter (als er stallen tekort zijn). Dat bedoel ik.
(Toen onze ruin op MP te koop stond kende ik 'm ook al van bokt
!)