[WN] trainers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 15:44

Sonja"]
Dan zegt toch iedereen dat íe wil leren rijden, maar ondertussen worden er aardig wat centjes verdiend door trainers die 'shortcuts' beloven....
[/quote]

Duidelijk voorbeeld hieronder...:

[quote="GoedVetMan"]
Ik heb teveel geld weg gegooid aan slangevolte lessen.
[/quote]

Het is altijd leuker als het er goed uitziet, maar wat is beter?
Als je puur en alleen kleine cirkels en spins, en runs en stops doet, zal dat er vrij snel behoorlijk uitzien, en niet te vergeten, spectaculair... Maar het gewone rondrijden is dan wel overgeslagen...
Het is maar net wat de klant wil in dat geval.

[quote="Blaze schreef:
Ik heb best wat ervaring met trainers zowel goede als zeer goede,maar nooit zo slecht dat ik niets meer met die man te maken wilde hebben.

Dat scheelt, die ervaring heb ik wel, niet om iets wat ze persoonlijk doen, maar de manier waarop ze met hun dieren omgaan. Dat zegt ook iets over hoe ze met mensen omgaan en hoe ze in het leven staan, en sja, met sommige van die mensen wil ik niets meer te maken hebben....

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 16:18

qhman"]
[quote="FlyingHigh schreef:
Spuugzat.... Clown ..... Schijnheilig

beste flyinghigh, deze topic loop al heel lang, en ik zie dat je niet echt vaak gereageerd heb, ik probeer een andere draai aan deze topic te geven, om te kijken, of we niet bij ons zelf te rade moeten gaan waarom we vast komen met dit onderwerp. nu jij alleen reageerd met spuugzat, zou ik je willen vragen, waarom dan. mag het niet aan de kaak gesteld worden, mogen we niet zoek naar een oplossing, mag elk beroep wat vrij is dan zo maar door de eerste de beste uitgevoerd worden. of mogen we alleen maar dit forum gebruiken, voor onderwerpen die ik liever bij een kopje thee zou willen bespreken.(gelukkig lust ik geen thee) dus ik zou toch graag je mening willen horen, waarom je het spuugzat bent.
[/quote]

qhman, je vraagt of we het misschien al zat zijn, ik antwoord bevestigend. Het onderwerp trainers, daar komen we niet uit. Ieder mens is anders, ieder mens heeft een andere mening omtrent o.a. 'trainers'. Er zijn geen perfecte en extreem waardeloze (hoop ik) trainers. Je kunt discusseren tot je een ons weegt, maar waar wil je uiteindelijk naar toe met deze discussie??? Iedereen zijn zegje laten doen over zijn/haaar eigen trainer en de redenen erbij waarom ze voor die trainer hebben gekozen??? Dat zou de mooiste topic zijn.......iedereen zijn verhaal doen en geen reacties plaatsen. Dan ontstaan er geen discussies, maar kan iedereen van elkaar zien wat de beweegredenen zijn waarom er voor een bepaalde trainer is gekozen. Is dat dan wat???

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 16:27

FlyingHigh"]
qhman, je vraagt of we het misschien al zat zijn, ik antwoord bevestigend.
[/quote]

Maar je spreekt wel voor jezelf neem ik aan.... Knipoog

[quote="FlyingHigh"]
[Je kunt discusseren tot je een ons weegt, maar waar wil je uiteindelijk naar toe met deze discussie???
[/quote]

Nou ja mijn mening is dat, ondanks het 'namen noemen' extreem gevoelig is, we hier uiteindelijk wel een endje op weg zijn. Het gaat niet zo snel omdat het een hoop 'eromheen' geklets is, maar gezien het aantal postings en het aantal views, leeft het blijkbaar wel...

Waar wil jij naartoe dan...? Het er helemaal niet over hebben..?

Iedereen zijn zegje laten doen over zijn/haaar eigen trainer en de redenen erbij waarom ze voor die trainer hebben gekozen??? Dat zou de mooiste topic zijn.......iedereen zijn verhaal doen en geen reacties plaatsen. Dan ontstaan er geen discussies, maar kan iedereen van elkaar zien wat de beweegredenen zijn waarom er voor een bepaalde trainer is gekozen. Is dat dan wat???

Ik geloof dat het al een paar keer gezegd is, maar in de engelse topics wordt ook man en paard genoemd, waarom zou dat niet kunnen? Met discussie, met reacties..?

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 16:42

QHMAN:
ik doe echt wat ik ,niet beweer maar zeg,en die trainer met ijzerdraad is trainer,zie mijn vorig antwoord,en als ik een moeilijk paard krijg dan zal je daar een heleboel tijd in moeten steken,om te zien of het dat weer op een normaal vlak krijgt,daar is tijd voor nodig,en als dat door mij niet lukt ,kan je daar ook de gezamelijke trainingen voor gebruiken,zoals die ook daarvoor bedoeld waren,moeilijkheden die je met jouw methode niet lukken,proberen op te lossen met een methode van een ander,en dan wel op een vriendelijke manier.
je blijft zo erg met dat prikkeldraad bitje in je maag zitten,dat je daardoor waarschijnlijk niet de andere oplossingen ziet,ik zou dat bitje maar eens vergeten,en je concentreren op het zoeken en bekijken van andere oplossingen ten behoeve van de beginnende ruiters,zet een westernsite op met de gedragsregels voor beginners en waar ze naar moeten kijken en maak zo veel mogelijk reclame voor die site,en misschien,heel misschien is dat een steentje en duwtje in de goede richting.dan ben je bezig met oplossen van het probleem in plaats van het cirkeltje weer te sluiten (rondo)
rinus

Trinity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 20:42

Wat qhman zei zit wel wat in.
Dit is een oneindeloze strijd die tot in de honderden paginas kan lopen omdat iedereen en andere trainingswijze heeft en iedereen er een andere waarde aan hecht.

SM: een 'paar' smileys en kleurtjes en grote letters verwijderd. Trinity de boodschap komt zo ook prima over Haha!

rhynstoner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 21:42

[quote="Trinity"]Wat qhman zei zit wel wat in.
Dit is een oneindeloze strijd die tot in de honderden paginas kan lopen omdat iedereen en andere trainingswijze heeft en iedereen er een andere waarde aan hecht.
[size=9]
en daar zijn we weer terug op een beslissing die we 5 pagina's geleden ook al hadden gemaakt, hier komt dus geen einde aan! Schijnheilig

Maclee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 07:58

FlyingHigh schreef:
Iedereen zijn zegje laten doen over zijn/haaar eigen trainer en de redenen erbij waarom ze voor die trainer hebben gekozen??? Dat zou de mooiste topic zijn.......iedereen zijn verhaal doen en geen reacties plaatsen. Dan ontstaan er geen discussies, maar kan iedereen van elkaar zien wat de beweegredenen zijn waarom er voor een bepaalde trainer is gekozen. Is dat dan wat???

vind ik de beste suggestie tot nu toe!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 08:24

Marianne"]

vind ik de beste suggestie tot nu toe!
[/quote]

Dat leek mij dus ook......
Zal ik hier een nieuw topic voor openen?? Een topic waar je alleen je verhaal mag neerzetten en waar GEEEEENNNNN discussies worden gestart, ook niet per pb elkaar de grond instampen over bepaalde trainers. Iedereen heeft zo zijn reden om in zee te gaan met bepaalde trainers, daar hoef je elkaar niet over aan te spreken. Misschien kunnen we na dit topic voorzichtig een begin maken met het "bespreken" van elkaars instructeur, als daar behoefte aan is......

Vallerina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 08:28

Een soort van naslag werk over trainers?

FlyingHigh schreef:
iedereen zijn verhaal doen en geen reacties plaatsen. Dan ontstaan er geen discussies,

We hebben het nog steeds over Bokt ? Schijnheilig

Is het niet wat om zoals, geloof ik, Rinus zei te beginnen met wat grove lijnen? Een beetje een beeld schetsen van een trainer en waar hij/zij aan zou moeten voldoen?

Als je dan nog steeds trainers wilt gaan vergelijken, dan kun je ze in ieder geval gaan vergelijken aan de hand van dezelfde punten. Waar is die sterk in of juist niet?

Vallerina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 08:30

FlyingHigh schreef:
Zal ik hier een nieuw topic voor openen??

Kun je dan niet beter even wachten tot we eruit zijn of we wel of geen namen gaan noemen. Zoals Cornelie daar al zei, als negatief niet mag, dan positief ook niet. Want dat zou je dan eigenlijk weer als reclame kunnen zien.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 08:31

Het idee van flying high lijkt mij ook wel wat. Dat zou in principe toch ook mogelijk moeten zijn. Bovendien krijg je dan ook een beetje het idee welke en hoeveel trainers er nou zijn in nederland en waar hij/zij op let etc. Lijkt me niet verkeerd, zeker ook niet voor degene die instructie zoeken oid. En als het goed is krijg je dan ook alleen de verhalen van mensen die ook daadwerkelijk van die trainer les gehad hebben en zich niet uitlaten over trainers waar ze dat niet van hebben gehad, lijkt me wel zo eerlijk.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 08:33

Is Bokt alleen geschikt om er discussies te starten????? Mag men daar niet alleen maar zijn trainer- verhaal eens kwijt???
Ik weet dat veel mensen er geen behoefte aan hebben om hun trainer hier neer te zetten omdat ze weten dat ze dan een ware hertze (??)openen.....Iedereen duikt er dan op, niemand weet uiteindelijk meer waar eigenlijk de topic over ging en het wordt waarschijnlijk geen normale discussie.....
Als iedereen nu gewoon zijn trainer beschrijft, met de redenen waarom voor die trainer gekozen te hebben.....da's dan toch duidelijk!? Ze kunnen ook min en pluspunten erbij zetten en ga zo maar door.....
Pas later zouden we over trainers kunnen gaan discusseren, 1 trainer-type (dus eventueel geen volledige namen noemen, Lachen ) per topic. Dan blijft het duidelijk en overzichtig voor iedereen!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 08:36

Lijkt me een strak plan als dat hier zou kunnen. Was er ooit ook niet een western ethiek lijst?

qhman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-03 08:59

met enige ongeloof in met ogen, kijkt ik vanmorgen naar deze topic, in zo een korte tijd, is het z'n flink bekeken pagina, dat zelfs de wedstrijd kalender het er bij moet afleggen. ook is het heerlijk om te lezen, dat er steeds meer, over nagedacht wordt hoe we, of wat er aan te doen. oké bokkers, als we zo doorgaan als nu, weet ik haast zeker, dat we in ieder geval een gevoel er aan over kunnen houden, dat we wat geprobeerd hebben, laat zijn als het gaat werken wat we bedenken. deze topic heb ik nooit opgezet, om met modder te gooien, maar alleen maar omdat ik het gevoel had, dat dit soort problemen niet mogen voor komen. bv elke hoefsmid slaat wel eens een nageltje verkeerd, kan de beste gebeuren, elke trainer doet wel eens wat bij een paard, wat een ander niet aanstaat.
dus denk ik dat we nu verder kunnen met toch een behoorlijke groep bokkers, die bereid zijn, om ook voor hun eigen gevoel, hier eventueel wat aan te kunnen doen. onder het mom van, we moeten ergens beginnen. (met elkaar, niet tegen elkaar)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 10:11

Ik lees hier een hoop goede initiatieven, maar wilde toch eerst even de uitslag van de poll afwachten.
Verder heb ik even gespit in wat oude 'engelse' fora (op Bokt) en gezocht naar 'bekende' engelse trainers/instructeurs. Ondanks dat er regelmatig namen genoemd worden is dit merendeel in verband met wedstrijduitslagen (openbaar) en niet zozeer mbt het uitvoerig (zeer negatief) bespreken van trainingsmethoden. Dit zou door de moddie's op betreffende fora ook niet geaksepteerd worden.

Het idee van FlyingHigh is dus niet verkeerd, maar ik wil de poll toch ook nog even een kans geven. Overigens is er daar op de reactie van Qhman geen reactie meer gekomen Verward

Vallerina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 10:39

cornelie schreef:
Was er ooit ook niet een western ethiek lijst?

Waar kunnen we die vinden?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 10:44

Net zoals de western-nl lijst gewoon bij yahoogroups.com voor zover ik weet.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 12:48

Oeiiii, we moeten eens even kijken of ie het nog wel doet......doet de western-nl het nog wel???

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 13:03

Western-nl doet het nog, western ethiek is verdwenen. ***** **** was daar o.a. toch moderator van?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 13:11

Ik heb er al tijden niet meer op gekeken, de laatste keer was het er niet echt druk meer.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 13:15

cornelie schreef:
Western-nl doet het nog, western ethiek is verdwenen. ***** **** was daar o.a. toch moderator van?

***** **** = Flying High..... Schijnheilig

Samen met Chris Knol trouwens.....hij was de opper- mod. Als je binnen een half jaar geen berichten plaatst op een group, wordt ie automatisch afgesloten.
Moet er weer leven in de western-nl lijst????

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 13:18

[quote="FlyingHigh"] Als je binnen een half jaar geen berichten plaatst op een group, wordt ie automatisch afgesloten.Moet er weer leven in de western-nl lijst????[/quote]

Oh vandaar Haha!

Daar is met Bokt toch geen behoefte meer toe Schijnheilig

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 13:26

Lijkt mij ook niet......maar als er toch mensen zijn die behoefte hebben aan meer mails, minder emoticons en nog meer anonimiteit, dan kan dat daar..... Schijnheilig

Vallerina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 13:36

De AQHA heeft de American Quarter Horse Association of Professional Horsemen opgezet om op een zo professioneel mogelijke manier service te kunnen verlenen aan een ieder die in de Quarterhorse Industry meedraait. Zij hebben zich een aantal regels gesteld aan de hand waarvan zij hun taak zo goed mogelijk uit proberen te voeren, dit noemen zij the Code of Ethics. De exacte regels zijn terug te vinden op http://www.4ahorse.com/prohorseethics.html.

Vrij vertaald zegt regel nummer 1: De welvaart van het paard staat voor op en elk paard zal ter aller tijden menselijk en met waardigheid, respect en meeleven behandeld worden.

Verder vragen de regels vooral integriteit, oprechtheid en openhartigheid jegens (zakelijke handelingen met) klanten en publiek.

De een na laatste regel vraagt om er toch vooral voor te zorgen dat de mensen vertrouwen hebben in Quarterhorseindustry en er voor te zorgen dat de AQHA niet in discrediet raakt.

Als we nou overal Quarterhose eens vervangen door Westernsport, dan heb je al een heel stuk van je ethiek te pakken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:08

Een mooi stuk waar we een hoop mee kunnen, maar hier moest ik toch wel even om grijnzen
[quote="Vallerina"]De een na laatste regel vraagt om er toch vooral voor te zorgen dat de mensen vertrouwen hebben in Quarterhorseindustry en er voor te zorgen dat de AQHA niet in discrediet raakt.[/quote]
Misschien moesten ze eerst 'de hand eens in eigen boezem steken'. Want het zijn hun eigen regeltjes waardoor er mensen zijn die geen lid meer willen zijn. Haha! Maar dan gaan we weer erg off-topic.