[SGW] Global-e 't Zand (Chaam) 18 & 25 maart. - Verslagen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: [SGW] Global-e 't Zand (Chaam) 18 & 25 maart. - Verslagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 08:12

maar dat dat paard dan echt nog uit zich zelf is gaan springen nadat de ruiter al onderweg was vind ik wel apart!

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:01

Dag dames,

Mijn foto's van Chaam:

Mijn paard is Z geweest en weet heel goed hoe hij een afsprong moet nemen, echter vind hij het erg leuk eraf te jumpen in plaats zich eraf te laten zakken...overigens is de foto gemaakt vlak voordat ik zelf goed achterover zat want hij ging heel goed, dat is wel jammer, maar al zeg ik het zelf best leuke foto's! Op de site van Chaam zelf verwacht ik ook nog foto's daar kun je wel zien dat ik naar beneden spring:

Opsprong:
http://www.evenementenfoto.com/Chaam200 ... 32_std.jpg

Afsprong:
http://www.evenementenfoto.com/Chaam200 ... 33_std.jpg

Mijn paardje denkt ole ik denk oh nee hihihi toch ging die super!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:51

Paard had op de eerste sprong al helemaal geen zin, en stopte op het laatste moment voor de afsprong.
De ruiter viel er voorover af, en het paard kwam toch nog achteraan.

Leuke foto's Caatje!

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:39

Leuke foto's!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 09:52

Afbeelding

Over verschrikkelijk zitten gesproken! Bloos Ik houd het er maar op dat ik al weer bezig was om terug te gaan zitten... Schijnheilig Landig was toch niet superconfortabel....

En na het zien van deze foto ben ik toch wel blij met mijn buikflap!! Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:05

die flap is idd niet overbodig. Houding valt toch wel mee ? Je zou zelfs ietsm eer terug mogen zitten voor een afsprong.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:06

Nog gefeliciteerd Wollie en Wuppie!
Leuke foto's allemaal.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:11

Even een vraagje tussendoor, wat vinden jullie over het algemeen van de foto's van mijn oom?
Hij fotografeert natuurlijk nog niet zo heel lang SGW's..
En wat vinden jullie van de prijzen?

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:12

Lielle schreef:
die flap is idd niet overbodig. Houding valt toch wel mee ? Je zou zelfs ietsm eer terug mogen zitten voor een afsprong.

m'n voeten... Bloos Ik heb wat moeite om te bepalen wanneer ik nou precies terug moet gaan zitten. Heb je daar misschien tips voor? Ik heb het idee dat als ik op het moment van de foto verder terug gezeten zou hebben dat-ie zo onder me uit gesprongen was...

De stijljury die daar zat zei dat ik meer mee moest gaan bij die sprong Verward maar ja, ik weet toevallig dat die op dit moment bezig is de basisinstructeurscursus te volgen dus daar hecht ik maar niet teveel waarde aan..... Clown

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:16

Ik ben niet de juiste persoon om dat aan te vragen *LOL* Heb er zelf ook altijd moeite mee. Heb laatst wel de tip gekregen om in de afzet je voeten naar voren te steken kapstokjes probleem ken ik Haha! en zo te zien mogen je beugels ook wel wat korter.
Wb meer meegaan, je zou je teugels iets langer mogen maken, zodat hij zijn hals kan verlengen om te kijken. En dan in de landing weer oppakken.

ik heb nog ergens een oud topic over het rijden van afsprongen, zal eens kijken voor je.

Annemieke, zal zo de foto's nog eens bekijken. Prijzen heb ik geen idee van, komt omdat ik mijn eigen fotograaf thuis heb *LOL*
Laatst bijgewerkt door Lielle op 29-03-07 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:16

Ik vin de prijzen oke en tot nu toe vind ik de foto's erg leuk! Hij kan er ook niets aan doen dat Wup zo maf springt! En ik vind het wel goed dat er een keer ergens anders foto's zijn gemaakt dan alleen bij het water..vaak denken fotograven daar niet zo goed over na. Of zetten het paard wel mooi erop, maar de hindernis niet, zodat het net lijkt alsof je overe een boompje van 20 cm springt. De houtstapel was ook een mooie hindernis geweest voor een foto. Of de smalle haag van de voorkant is ook leuk, maar wel moeilijk timen denk ik.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:19

Volgens Rob rijd ik te netjes (dressuurmuts he) en moet ik juist met springen niet met mijn knieen klemmen, maar in de beugels staan met mijn tenen naar buiten! Been en spoor dicht bij het paard en dus juist kapstokjes!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:19

Hm, dan heeft hij goed naar Albert Voorn geluisterd. Die zei dat ook tijdens de clinic in Vught.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:24

Heb het gister geoefend in Uden en volgens Rob kreeg ik nog steeds heel veel stijlpunten als ik met mijn r**t uit het zadel ging springen Bloos Haha!

Maar zo je been eraan helpt wel, zeker bij Wup die altijd nog een klein beetje terug is..

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:27

ik vind de foto's van jouw oom tot nu toe altijd wel leuk annemiek!

Toevallig kreeg ik zaterdag met springles ook te horen dat ik teveel met mijn knieen klem, moet mijn hakken meer uitdrukken en mijn been naar voren. Door dat klemmen van mij gaat Os "duiken".

Ik vind het nog erg lastig maar begrijp wel het idee erachter! Had ook het idee dat Os het wel fijner vond!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:33

Klemmen met je knieen levert idd vaak wel een wat loperig paard op. Ik moet van Rob altijd heel licht zitten, dan blijven ze fijner te rijden.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:35

Lielle schreef:
Klemmen met je knieen levert idd vaak wel een wat loperig paard op. Ik moet van Rob altijd heel licht zitten, dan blijven ze fijner te rijden.

Os remt er juist wat op, en duikt wat op de voorhand! Maar die is sowieso niet snel loperig.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 13:51

Lielle schreef:

klopt, dat vindt mijn Kees ook. hoe "losser" je zit maar wel goed in balans, dan zijn ze op hun fijnst te rijden.
En dan dat laatste stukje naar een dikke of enge sprong: iets achter je paard gaan zitten, kop dr op zetten, knietjes er iets af en kuit + hak eraan, en in de afzet handjes bij de schoft en evt iets richting de mond . (BTW dit is ook de enige manier om met Pim een Z parcours te overleven Bloos

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 17:01

SGWuppie schreef:
Vera_Pino, heb jou zien rijden in de M, jammer dat ie langs die haag schoot. Mag ik een heel klein puntje van opbouwende! kritiek leveren? Het viel mij namelijk op dat je het hele stuk dat ik je gezien heb in de cross, van de picknickplaats tot na de coffin, gewoon rechtop in je zadel zat. Misschien kun je volgende keer proberen om in verlichte zit te rijden en pas een paar sprongen voor de hindernis terug te gaan zitten. Dat is iig een stuk fijner voor de rug van je pony en bovendien kun je dan ook een stuk makkelijker door galopperen!

Bloos het klopt dat ik zat want ik voelde hem al helemaal terugkomen en ik wilde hem wat ondersteunen maar na de haag heb ik wel in de verlichte zit gezeten tenminste dat dacht ik tot voor de dubbel. Maar dat kan ik natuurlijk ook alleen gedacht hebben Tong uitsteken ik zal er in elk geval volgende keer wat meer aan denken

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:04

SGWOllie schreef:
*foto*
Over verschrikkelijk zitten gesproken! Bloos Ik houd het er maar op dat ik al weer bezig was om terug te gaan zitten... Schijnheilig Landig was toch niet superconfortabel....

En na het zien van deze foto ben ik toch wel blij met mijn buikflap!! Haha!

Ik heb je nog zien losrijden met het springen! (van een afstand weliswaar)
Dacht al dat jij het was, maar had geen tijd meer om nog even te komen kijken/meeten,
we gingen net naar huis Clown

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 14:07

Nou dan doe we dat de volgende keer mar Jitske, je weet me nu te vinden.... Haha! Ik jou nog niet dus neem het me alsjeblieft niet kwalijk als ik je straal voorbij loop..... Knipoog

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 16:54

wel leuke foto Wollie Ja
idd blij dat je een buikflap heb Ja anders was olivier nu open geweest denk ik Tong uitsteken

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 18:09

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 19:02

Leuke foto's Vieva! Heb je er toevallig ook een van mij gemaakt? Nr 174, B paarden?

Ik zat net nog even mijn jurybeoordeling van in de cross te kijken, weet iemand toevallig bij welke hindernis de eerste jury stond? De tweede jury stond bij de afsprong, dat was uit het commentaar op te maken.