[SGW] Heeft iemand de SGW kalender 2005 al?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 18:38

Scum schreef:
Ambt Delden slaan wij ook dit jaar weer over. Ik vind het toch niet echt een eerlijke cross. Wel fijn als je op het punt van promoveren staat.

sorry maar ik snap je niet helemaal, geen eerlijke cross?
ik vind het juist een hele mooie cross!
en hij is zeker niet oneerlijk of so

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 19:09

Scum schreef:
Ik wel. Graag per direct 20 graden erbij en tot 11 uur 's avonds licht!

Ben het helemaal met je eens! (heb stiekem toch ook wel een beetje zin om op wintersport te gaan Lachen )

CrOsSgIrL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 20:12

AnneMieKe_89 schreef:
sorry maar ik snap je niet helemaal, geen eerlijke cross?
ik vind het juist een hele mooie cross!
en hij is zeker niet oneerlijk of so

[i] hahah ook alleen omdat je daar vorig jaar eerste was haha Haha! Ik was vorig jaar bijv. eerste in Serooskerke nou dat vind ik ook een hele mooie cross terwijl best veel mensen het een stomme cross vinden

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 20:28

neeejj, want Ede vin ik ook mooie cross, terwijl ik daar ook nog nooit bar heb gepresteerd :p

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 22:24

AnneMieKe_89 schreef:
neeejj, want Ede vin ik ook mooie cross, terwijl ik daar ook nog nooit bar heb gepresteerd :p

Maar ede is gewoon mooi. Mooi aangekleed, mooi afgewerkt, prachtig terein..

Ambt delden is idd een beetje oneerlijk. Ja, idd wij zijn rondgekomen, annemieke, maar we waren ook de weinige. Als meer als drie-kwart uit wordt gebeld, dan klopt het ook niet. En de afstand bij 3 stond ongelooflijk kort. Ik vind het eigelijk altijd een zware cross.. Iig niet een van de makkelijkste.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 22:25

andrea16 schreef:
Ben het helemaal met je eens! (heb stiekem toch ook wel een beetje zin om op wintersport te gaan Lachen )

Wintersport? Gewellldig Tong uitsteken.. Ow, maar ik geloof dat ik nu een beetje off-topic ga Bloos

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 22:48

Ambt Delden is inderdaad niet een van de makkelijkste crossen, maar ik vind Ambt Delden ook niet erg oneerlijk gebouwd ofzo.

Er zijn wel een aantal hindernissen waarvan je denkt... *ahum, hoe kom ik daar over*

Dat was voor mij vooral in de M pony's hindernis 3, de greppel-houtstapel waar velen een weigering op kregen (Murphy stoomde gelukkig goed door... Haha!)
En dit jaar vond ik dubbel (trakhener - kist) ook wel erg zwaar voor de B, maar wat was er verder nog zo oneerlijk dan aan Ambt Delden?

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:00

Toen ik reed in Delden (niet dit jaar maar daarvoor) moest je in de binnenbak springen, dat was wel een beetje vaag, en een beetje zware bodem. Dat hele eind lopen naar de start van de cross vond ik ook niet echt geweldig, maar verder vind ik het wel een leuke cross. Nou is B en L pony's nooit extreem moeilijk, maar het stond daar ook niet hoger of moeilijker als ergens anders. Ik vond Maarsbergen afgelopen zomer de B pony's wel echt hoog staan, was precies hetzelfde als de L, en op een paar hindernissen na even hoog als de M. Blij dat mijne op massieve hindernissen beter springt....

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:04

Ambt Delden heeft het springen inderdaad altijd binnen.

En dat stuk naar de start/finish lopen dat is inderdaad vervelend, maar ja daar valt natuurlijk rekening mee te houden.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:16

Als afstanden erg kort zijn hoeft dat geen probleem te zijn. Als je dit opmerkt tijdens het lopen kun je gewoon goed verzameld galopperen of zelfs even gaan draven. In de M en Z hebben de meesten veel ervaring en zien dat dan ook. Als je met je trainer loopt, zie je het ook.

In de B rijden echter ook heel veel onervaren combinaties die niet altijd de mogelijkheid hebben om met hun trainer te verkennen en dan is het behoorlijk link.

Princenhage had voorheen ook van die technische afstanden. Of dat slim is in een cross is weer een andere discussie...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:26

Ben het wel met je eens marieke, in de B vind je veel "onervaren" crossers, maar ik denk toch wel dat die de nodige ervaring in het springen (moeten) hebben en dan kun je toch zelf ook de afstanden meten? Ik heb nooit met mijn instructeur gelopen ook niet toen ik net begon, maar ik zag gelukkig zelf wel waar het krap of ruim staat en wanneer je terug moet rijden of juist tempo houden.
Tuurlijk zijn er altijd mensen die moeite hebben met afstand bepalen, maar dan denk ik; wees dan zo slim om het iemand te vragen (je komt toch altijd veel ruiters tegen tijdens het verkennen).

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:27

Ja inderdaad. Of neem iets mee waar je de afstanden op hebt staan. Kan je altijd even controleren of het wel klopt.

SuusEventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:33

Nou ben heel benieuwd!! Dit seizoen word mijn eerste cross-seizoen aangezien Lubbert een afgelopen jaar een beetje in de lappenmand zat, gelukkig heeft hij wat meer ervaring dan ik dus ik hoop dat het goed komt!! Neem in ieder geval wel iemand mee om de cross te lopen!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:35

Loop de cross 2 keer als je de kans hebt, zeker als je net begint!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:42

Ja, dat doe ik meestal ook. De 2e keer kijk je er toch iets anders tegenaan en zie je weer andere dingen.

SuusEventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:50

Bedankt voor de tip, zal het zeker doen!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 18:41

chantal_cs schreef:
En dit jaar vond ik dubbel (trakhener - kist) ook wel erg zwaar voor de B, maar wat was er verder nog zo oneerlijk dan aan Ambt Delden?

Als ik naar het technische gedeelte kijk, en de hoogte van de hindernissen, dan vind ik in AD altijd dat er 1 klasse te hoog wordt gebouwd. Dus als je B rijdt, dan staat er gewoon een L cross gebouwd. Dat bedoel ik, Chantal. Vandaar dus ook dat ik zei dat als je tegen je verplichte promotie aanhangt, dat wel een cross is om te gaan rijden. Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:48

Primeur! SGW kalender 2005 online op een geheel vernieuwde eventingsite!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 18:54

Thanx voor de tip Simmie! De nieuwe cross in Limburg gaat door. Er staat alleen Castenbraay, maar die plaats bestaat niet. Ik denk zelf dat het Castenray moet zijn. Super!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:56

Ja, had ik gezien. Kende het niet dus gelijk op de link gedrukt en zag dat dat de nieuwe cross in limburg is. Ben benieuwd. Morgen ofzo met het SGWgroepje van stal maar rond de tafel om een wedstrijdplanning te maken.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 19:02

Endelijk dan die langverwachte kalender *LOL* Knipoog

gaat bij mij nu ook wel weer kriebelen hoor!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 19:03

Toen die nog in Ysselsteyn was, was dat altijd een hele mooie cross. Meestal met als thema iets van Champignons en dan ook een paar hindernissen in de cross waar iets met champignons in verwerkt zat (dat komt door hun hoofdsponsor). Ook heel fijn georganiseerd en fijn gebouwd.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 19:13

Klopt ja, veel mooier dan de wedstrijd id ewe nu in Ijselsteyn hebben gereden.

Ik zag ook dat Chico weer is teruggekeerd in het A-kader...en hij heeft nog geen wedstrijd of training gelopen, das nog eens wat anders dan Goliath Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 19:39

Grr, nou zie ik dat ze Maarsbergen en Hooge Mierde in hetzelfde weekend hebben geplaatst! En het weekend daarna is er geen cross. Hoe kunnen ze dat nou weer doen?!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 20:01

Bedankt voor de tip Simmie!

AD en Castenbraay zijn toch op dezelfde datum, dus voor mij wordt het Ambt Delden...

Ik snap nu wel wat je bedoeld Scum over AD!