[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SCC

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 18:13

@ Juniper wat lijkt Tulip nu lekker op haar plek te zijn! ook fijn dat je bij de andere paarden weg kan uit de wei zonder stress!

@speedfiets_2 wat een heerlijke foto zo met de chaps over paard zijn hoofd! En fijn hè dat gevoel als de trail oefeningen lukken. en mbt de blouse, ik heb een blauwe geruite blouse gekocht bij de Primark. (herenafdeling). die is wel blauw, maar niet zo vel in kleur. zit aangesloten in pasvorm, maar los genoeg om te rijden.

Mijn wedstrijd gister ging tja........
paard was braaf! een net 4 jarige op de eerste wedstrijd en ook in een binnenbak, ik ben meer dan trots en tevreden. hij was iets kijkerg, en we konden in de inrijbak ook lekker rondrijden en hij werd steeds relaxter.
door een fout van mij met hek openen (trail) zijn we gediskwalificeerd, maar ik heb lekker gereden en hij heeft gedaan wat we moesten doen (inclusief achteruit en zijwaarts)
en met de walk/jog pleasure heb ik zelfs voorop de groep gereden (op volgorde startnummer de baan in) en met totaal 5 in de bak. Paard lief was ook gewoon niet onder de indruk van de andere paarden! ben laatste geworden van die groep, maar ben wel diegene met de meeste opgedane ervaring.
het jurycommentaar let ik maar even niet op.....

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 18:38

SCC dat is toch top! Goed bezig voor een eerste keer op wedstrijd!

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 18:39

@Speedfiets: Die vos is wel echt heel gaaf! Echt die typische mooie rode quarter kleur. Fijn dat hij het zo goed deed!

@SCC: Dankje, ik ben er ook hel blij mee. Ik ga aan de gang blijven met kleine stukjes uit de wei (ik moet haar benen toch koelen deze week) zodat ze niet te erg vast gaat plakken aan de anderen. Die eerste wedstrijden zijn altijd een uitdaging maar het klinkt alsof hij (en jij) het super gedaan heeft! Ik denk altijd maar, de eerste jaren zijn voor de eraring, winnen komt daarna wel!

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 21:14

qua wedstrijd ervaring gaat het mij totaal niet om de prijzen, maar puur om de ervaring!
ik rij normaal geen wedstrijden en ben zelf in de westernsport groen, plus een groen zelfbeleerd paard. Ik wilde dit gewoon puur doen om te kijken wat ik qua niveau een beetje beheers, en om paard te leren wennen aan vreemde locaties en andere paarden.

en al met al ben ik onwijs trots op mijn gouden paard! <3 (dunskin vachtkleur)
heb nu thuis weer wat te oefenen..... (achterwaarts in stappen ipv dribbeltjes, en netjes zijwaarts over de balk)

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 10:16

SCC, dat klinkt als een goede ervaring. Fijn dat je je paard ontspannen hebt kunnen rondrijden, dat is toch niet niks voor een jonkie. En wat heb jij een fijne instelling, zo zouden meer mensen de wedstrijd in mogen gaan!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 15:48

Wat was het super weer voor een wedstrijd afgelopen zondag! Beide ponies gewassen, de welsh netjes haar lange manen geknot. Gelukkig waren ze beide nog schoon en netjes zondag.

Tijdens het inrijden ging alles goed. Voelde mij wel wat wankel. Helaas uite dat zich in een meniere aanval. Gelukkig was een vriendin in de buurt om mij te helpen afstappen.na een minuut of 5 was de aanval over en ben ik weer opgestapt.

Om na 1 rondje door de bak een zwaardere aanval te krijgen. Weer afgestap, en duizelig geworden dat ik moest gaan liggen. Pony werd voor mij afgezadelt, en zelf naar huis gegaan om ziek op bed te eindigen. Enorm balen!!!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 11:23

Och Benfan, dat is écht niet leuk. Klinkt als een heftige aanval. Wat lastig dat dit zo opeens opkomt. Geluk bij ongeluk dat je mensen bij je had om te helpen. Hoe gaat het nu?

Laetifolia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 16:57

Afbeelding

Afbeelding

Hierbij dan nogmaals de foto's, er is iets mis gegaan met het uploaden en bedankt allemaal

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 08:48

Denies : Wat een gaaf stopje met beeb zeg. Trots!
Wbt cowgirlweekend , das voor mij even afhankelijk van periode ik zit met onregelmatig werk en veulens weer aankomend jaar :o En of mijn rijpaard daar dan fit to go voor is.
En 1 veulen gaat zaterdag weg ( aankomende dus ) en de andere blijft <3

Benfan , wat fijn dat je zo leuke leaser hebt voor je pony.
Wat ontzettend jammer van je meniere aanvallen.
Mondy : Stoere joker zo over het houten bruggertje en wat fijn dat je alweer rondjes op stap kan.
En paraplumak is super handig ! :j

Juniper , jeetje wat een nare plek van tulip zeg. En dat het niet was opgevallen.... Kan me voorstellen dat je daar een beetje nare smaak van krijgt. Je nieuwe plek ziet er wel heerlijk uit. Hopelijk is dit nu een blijven plekje voor jullie beide. Ze ziet er goed uit ! Hoe groot is ze nu ?

Paint _Lover : ooh heerlijk even op vakantie. Goed voor jezelf zorgen hoort er ook bij.

Speedfiets , Wat een heerlijke mooi bos manen heeft fudge, en hij was dus heel stoer .

Scc: Ervaring is echt super belangrijk en alles jullie het samen naar je zin hebt gehad is dat heel veel waard :j

Leatifolio , welkom en leuke haf !

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 08:59

Twee weken geleden was het nog zo eerlijk weer en toen nog even alles op de foto gezet. <3

Skylar , hij is nu 6 en eindelijk echt helemaal paard. Tis een kleinzoon van one hot krymsun en vind dat je het ook wel kan zien.
Afbeelding

Nash onze vuilnisbak
Afbeelding

Lootah , deze blijft <3 het is zo ontzettend lief dier. Ik hoop haar volgend jaar te gaan showen.
Afbeelding

Sookie , gaat volgend weekend verhuizen.
Afbeelding

Mama indian
Afbeelding

Mama Hailey. Als Sookie straks weg is gaat ze fanatieker opgepakt worden onder t zadel deze winter. Al doet ze het momenteel echt steeds beter.
Afbeelding

Ben donderdag nog even op het NK van de dphc wezen kijken. Maar jeetje dat mag van mij ook wel wat meer richting midden van het land. :')
Afbeelding

En vanochtend was het ontzettend mistig.

Afbeelding

Tot het zonnetje er een beetje bij kwam.

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 09:11

Ja, die show is altijd daar. Dat is voor mij ook meer dan een uur rijden. :\
Je hebt echt een toffe kudde.

Ga je nog meer fokken met Indian?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 09:26

Ja joh , voor mij was het bijna 3 uur ;(
Maar gezien ik volgend jaar wel mee wil doen had ik zoiets eerst eens kijken en was toevallig een dagje vrij dus heb 6 uur in de auto gezeten :')

Indian verwacht volgend jaar nog een veulen van factorized.
Dus daar kan een black , blue Roan , Bay of bay Roan splash (heterozygoot) uitkomen.
Ze is van 2006 dus dan is ze 19 en dat is waarschijnlijk dan wel haar 4e en laatste veulen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 09:27

3 uur heen en 3 uur terug? Damn girl. :')

Wel tof dat je mee wil doen maar met trailer erachter ben je nog langer onderweg. := Maar neem aan dat je er dan een heel weekend van maakt?

En wat leuk, is dat het laatste veulen of niet? En houden jullie dat aan of weet je dat nog niet?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 09:32

Hahaha , nou met paarden is wel het plan om het hele weekend te gaan ja. Want even heen en weer rijden is dan niet te doen.
En ja 3 uur heen en 3 uur terug. Maar he peanuts. Ik ben voor een dekking ook al eens naar frankrijk gereden met trailer en vorige veulen naar de nieuwe eigenaren gebracht in spanje.

Het is meestal eerste weekend van oktober dus heb daar al wel gepland dat ik dan vrij ben.

Ik verwacht dat het voor indian wel laatste veulen is. Of ze moet zich nog zo goed voelen e.d. dat ik er nog eens overna denk.

Wbt blijven of houden. Beide merries zijn drachtig en het is heel afhankelijk wat eruit komt , karakter ect. Ik kan helaas niet alles houden.

Hailey is drachtig van wild time d flots.
[FA] Twee painthorse veulentjes voor 2025

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 09:52

Hey ik meld mij hier ook weer na jaren.

Jullie kunnen mij nog kennen van Paintlinger Travis en Drumhorse Maximus.
Travis woont al weer heel wat jaren bij de allergeweldigste baasjes waarmee hij de tofste klik heeft

Max is helaas kortgeleden volledig onverwacht aan koliek overleden.

Afbeelding

We hebben ondertussen zijn opvolger gevonden.

LC Lopin TQ Kid Money
Wij noemen hem Cash
1.5 jaar
Ruin
Apha
Sorrel Overo
Lopin Lazy x Sundays Impression

Afbeelding

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 10:06

Welkom ,

Cash heb je sinds kort denk ik he ? Komt bij copinga toch vandaan? Zijn moeder barbies impression ken ik nog van voor dat ze bij copinga stond. Leuke merrie

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 10:51

Toushie schreef:
Welkom ,

Cash heb je sinds kort denk ik he ? Komt bij copinga toch vandaan? Zijn moeder barbies impression ken ik nog van voor dat ze bij copinga stond. Leuke merrie

Klopt inderdaad.
Hij is hier nu een week.
Ontzettend makkelijk paard.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 12:00

Wat een knapperd Paintlinger! <3

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 18:14

Wat een knapperd zeg <3

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 19:16

Ondanks het verlies van maximus , gefeliciteerd met je aanwinst. Wat zijn de plannen ?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 22:21

Mondy schreef:
Wat een knapperd zeg <3

Dank!

Bellatrix schreef:
Wat een knapperd Paintlinger! <3

Dankjewel!
Toushie schreef:
Ondanks het verlies van maximus , gefeliciteerd met je aanwinst. Wat zijn de plannen ?

Dankjewel!
De komst van Cash helpt wel om verder te gaan.
Plannen zijn niet perse heel concreet nog, vooral gezond en gelukkig leuke dingen doen.
En wat er dan eventueel gaandeweg voor dingen ontstaan zien we dan wel.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 08:47

Paintlinger, Cash is mooi!

Toushie, 6uur tripje is mooi. Als je een heel weekend gaat is dat natuurlijk een heel ander verhaal.
Mooie foto’s ook! Altijd leuk om op terug te kijken.
Sookie spreekt mij het meeste aan <3

Laetifolia, leuke foto’s. Fijn dat je op zulke jonge leeftijd de passie al kan delen.

Benfan, wat een tegenslag. Wel heel fijn dat je zoveel hulp kreeg/hebt.

SCC, klinkt als een positieve ervaring zowel voor jou als je paard.

Sorry voor de beknopte post, zit op gsm. En dat werkt niet zo vlot, zit momenteel op de trein naar een opleiding.
Vorige week een helse week gehad op kantoor.
Lucy is ondertussen bevestig drachtig, we hebben de hartslag mooi kunnen zien.
Met Boogy, kreeg dit jaar een veulentje van Lil Smokeing gun, zijn we terug aan het werk. Ze werd echt veel te dik. Heeft absoluut geen last van een veulen aan de voet te hebben. Hij is al 5 maand. Maar wil nog een paar weken rekken, dan komt zijn vriendje voor na het afspenen want die is wat jonger.
Hij blijft nu alleen op stal rijdens het rijden. Goede voorbereiding voor het afspenen.
Ondertussen al heel wat boskm’s afgelegd met Fonzie.
Alleen van modder is hij geen fan. Gisteren voor de eerste keer de drukke baan overgestoken naar het volgende stuk bos. Deed hij voorbeeldig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 12:18

Hier ondertussen bezig met een grote schoonmaak en alles in orde maken voor de winterperiode. Dus stal schrobben , matten eruit en schoonmaken. zondag komt er nog een vracht zand om weer 1 en ander wat op te hogen en recht te trekken. Na twee jaar is dat wel weer een beetje nodig. Vandaag of morgen nog dakplaten halen om de tweede schuilstal af te maken :j en intussen moet ik nog 3 dagen werken voor ik vakantie heb *\o/* .
Kijk er zo naar uit om volgende week naar Sardinië te gaan. Even niks en mooi weer.

Mochten jullie nog iemand weten die verzorgpaard zoekt omgeving Emmen /Coevorden. En dan vooral voor knuffelen , poetsen , grondwerk ect.

Kirr: fijn dracht bevestiging. Wanneer is ze uitgerekend?
Hier ook zo'n merrie waarvan je niks merkt dat ze een veulen aan de voet heeft. -O- :')

En wat heerlijk dat je zo lekker naar buiten kan . Ontzettend braaf.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 12:46

Hahaha Fonzie de diva..geen vieze voeten.
Toushie heerlijk ff zo'n schoonmaak he.

Welke regenjassen gebruiken jullie met buitenrijden ?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 13:01

Ik kwam vorige week in de kringloop een setje romal reins tegen. Wel de meeste simpele die ik ooit gezien heb, maar de prijs was leuk. Er zaten ook teugelsnaps aan. Die gebruik ik niet overigens.

Hier heb ik nog steeds dat Alamo westernzadel liggen. Ik wil hem binnenkort weer te koop aan bieden. Het begint me in de weg te liggen. Ik hoef er ook echt niet de hoofdprijs voor, iemand mag het zadel best voor de handel kopen, maar 350 euro vind ik toch wel erg weinig voor zo'n goed en mooi zadel. Heb er zelf veel meer voor betaald toen. Maar het past gewoon echt niet meer op de ruin.
Maar wat me zo tegenstaat aan het verkopen is dat mensen beloven langs te komen en niet komen. Of ze willen het zadel hebben voor de handel als ze in de buurt zijn, en zelfs 6 maanden later waren ze nog niet in de buurt. Soms denk ik wel eens, ik zaag het in stukken en smijt het in de container.
Weggeven of voor nog minder weg doen ga ik ook niet doen. Daar heb ik ook wel van geleerd. Ik had ooit een Dale Chavez waar ik niet fijn op zat, en waar 1 fender niet zo goed meer van was. Niet direct onveilig, maar leer had barsten. Dat netjes vermeld, zadel voor 125 euro verkocht en kom ik 2 weken later bij Arthur, ligt het daar voor 750 euro, gewoon in exact dezelfde staat als ik het verkocht had.
Het zadel wat ik nu over heb ligt bij Euro Horse, zelfde model, andere kleur voor 1235.
Dat ik dat er niet voor krijg snap ik, maar ik hoef het ook niet gratis weg te doen. Het kan dus best zo zijn dat over een maand of 6 er een goed zadel de container ingaat als ik het echt te veel vind in huis.

Ik ben verder nog steeds blij met mijn super dure Champion Turf zadel, maar het past gewoon goed en zit fijn.

Ik gebruik geen regenjas met rijden. Als het regent rij ik niet meer.