[SGW] SGW Alphen - Chaam 2015

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kom jij ook naar de SGW?

Ja, als bezoeker.
14 (19%)
Ja, als fotograaf.
5 (6%)
Ja, als vrijwilliger.
2 (2%)
Ja, ik rijd de terreinrit.
1 (1%)
Ja, ik start bij de pony's.
7 (9%)
Ja, ik start bij de paarden.
30 (41%)
Nee, maar zou wel graag willen.
14 (19%)
Nee, ik vind er niets aan.
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 73

ElineThera

Re: SGW Alphen - Chaam 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:26

Inderdaad, wat een slecht weer hebben we getroffen vandaag. Ik heb vanmorgen wel gedressuurd maar toch besloten niet te gaan springen en crossen. Anders had ik over een kwartiertje gemoeten. Vond het risico te groot. Jammer maar op naar de volgende sgw!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:23

Wij zijn wel gestart.
Door de bodem werd het wel erg zwaar

Toch heel tevreden.
Slechts 1 stop. Pony deed nog een dappere poging maar hij redde het niet.
Fijn uitgereden en overal goed aangepakt

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:10

Ik mocht vanochtend starten waar ik uiteindelijk wel blij mee was wanneer ik naar het weer kijk!
Half 5 uit bed, dressuur 189, springen een balk (heb het gefilmd maar zie maar niet waarom ze die balk meenam) en cross een weigering. Nam bijna het bordje mee :o toch heel tevreden!

odD_Fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:37

:brr:
Foto's van vandaag (Pony's) staan bij mij online!!
Helaas geen Paarden B. Als ik nog langer was gebleven was ik niet meer uit de modder gekomen denk ik :) Ondanks dat: veel kijkplezier!!
/3 /3 /3 /3 /3
http://www.oddfotografie.nl/?mode=gallery&id=3

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:04

Gaaf heb mooie foto's gespot van mijn dochter

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:12

Nou wat een dag zeg!
Eerst een klapband en vervolgens de hele dag niks als regen.
Respect voor de vrijwilligers en organisatie!

Zowel ik als mijn bijrijder met de pony niet aan de finish gekomen, maar toch echt met een super gevoel huiswaarts gekeerd.
Ik vond de cross ERG pittig, was voor de pony 2e L cross en paard eerste keer B.
Nu staat Chaam bekend om een pittige cross maar dit had ik dan weer niet verwacht haha.
Toch vol goede moed op naar Etten-Leur en we hebben weer veel geleerd en weer heel wat sprongen vooruit gemaakt, zeker het paard wat ik uitbreng. Twee weken terug nog hortend en stotend de BB cross door en nu al tot hindernis 12 in de cross.
Ze had nog nooit zo'n hindernis gezien met diepere landing en dat was toch even teveel.

Valerie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:32

Ik ben blij dat ik al even thuis ben. Heel jammer van het weer. ik was in de L pony's foutloos met springen en helaas ging mijn zadel na een weigering helemaal scheen en moest ik dus afstappen. Jammer maar helaas volgende keer beter hoop ik, dan in Etten-Leur. SGW Alphen-Chaam en alle vrijwilligers bedankt en tot volgend jaar. /3 :)

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:37

Ik ben niet gestart.
Superfijne dressuurproef gereden maar mijn paard liep voor de eerste keer B en vond de cross belachelijk dik staan.
Dus besloten niet te starten.

Vond het geen mooie, uitnodigende cross. Ik weet dat Chaam erg dik stond maar het is B paarden.
Het einde vond ik erg mooi, maar het begin vond ik veel te wild.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:01

Net bijzonder nieuwschierig maar eens gaan kijken wat er op de B route stond dat mensen het zo heftig vonden en totaal verbaasd dat mensen dit als 'heftig' bestempelen.
Sorry het is geen oefencross en alles wat je in een cross tegen kan komen zit er in, een gat, op en af sprong, combinatie. En dit alles op mooie uitnodigende massale wijze.
Dit is het niveau waar de B naar toe moet. Anders krijg je wat nu gebeurd datgeen hoop mensen simpel de B doorkomen en dan denken L kan ook wel en dat er mensen L gaan rijden waar je dat liever niet van hebt.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:05

Ik ben niet geweest, maar ik kan me niet herinneren dat Chaam belachelijk dik staat. Ben het met Lautje eens, zorg dat je goed voorbereid bent en dat ben je niet met 1 of 2 lessen als groene combinatie.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:06

en ook ik sluit me erbij aan. Ben dit jaar niet in Chaam geweest, maar het is alle jaren een leuke complete B cross geweest die prima te rijden is.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:09

Klopt hoor dames.
Het Was een eerlijk rondje.
Alleen was de bodem op een gegeven moment niet meer geweldig.
Maar rijden met beleid is altijd geboden en dan maar niet finishen binnen de tijd.
Daar moet je toch in het B en zeker in het begin niet teveel op Letten.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:13

Toen ik een jaar of 18 geleden begon met crossen werd er door de instructeurs gemeld dat je minimaal 10 trainingen nodig hebt voor je goed een B cross kan rijden. Dit geldt voor beginnende combinaties. Gevorderde ruiter met groen paard kan sneller gaan.
Ik neem aan dat de meeste mensen ook niet na 1 keer springen meteen B parcours starten, verbaas me er dan ook over dat mensen met 1 of geen les/ervaring gaan starten.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:25

Verbaas ik mij ook over Roos. Als excuus wordt dan genoemd dat het paard tijdens die 1 of 2 trainingen zomaar alles deed!
Maar wat heeft een paard en ruiter nu gezien na 1 of 2 trainingen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:44

Ik verbaas me eerlijk gezegd dat jullie de B cross zo dik vonden. Foto's voor degene die er niet waren: http://www.mijnalbum.nl/Album=BNO4JSJL. Enige "dikke" vond ik het eindstuk (coffin, afsprong, opsprong, afsprong)

Hier heel blij terug gekomen ondanks dat we de finish niet haalden.
Dressuur matig, springen heeft ze me totaal verrast; vol vertrouwen en twijfel foutloos en in de cross was ze er eindelijk weer. Een heel fijn gevoel, gretig paard dat wilde aanpakken. Op het strand even terug genomen zodat ze de tijd had om te kijken en het water was heel eng (veel stroming door de harde wind). En door mijn eigen geklungel stops op de coffin. Toen kreeg ik te horen dat er een alternatief was (WAAT?! Ik heb hier nog zo naar gekeken met parcours lopen, ik snap er echt niks van). Daar wel over en bij 12 kwam ze terug en vond ik het eigenlijk wel prima (voor zover ik er niet uit moest, weet niet hoe ze het me nou aangerekend hebben). Ik ben heel blij!

De springbodem was om te huilen, maar de bodem in de cross is me alles meegevallen.
En ik heb diep respect voor de organisatie en alle vrijwilligers!! Bedankt allemaal :+:

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:52

Nou ik heb wel meer als 1 of 2 trainingen gereden. Zo ook de pony en die heeft de laatste 3 crossen foutloos gelopen.
En er waren best wat mensen die moeite hadden met het parcour.
Nu is de pony waar ik over spreek wel een C pony dus dan zijn de hindernissen natuurlijk allemaal heel wat imposanter.
Pony was overigens foutloos in springen en foutloos tot hindernis 13 in de cross, maar verloor daar even het vertrouwen door fout van het ruitertje.
Ik zelf heb vooral een paard wat heeeel veel km's moet maken. Mist nog vertrouwen en dat krijg je toch alleen door te starten.
Er was gewoon veel tot het maximale gebouwd en dat mag natuurlijk, maar ja ik vond hem pittig.
Ik kan me overigens wel voorstellen dat als je heel wat meer gewend bent dit mee valt!
Denk dat het gewoon een samenloop van meerdere dingen is en slecht weer dus bodem heel slecht, dan ook nog begin vn het seizoen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:58

heb naar de serie van splash gekeken, maar dat is echt niet een dikke B cross, alleen de oude waterplascombi is wat lastiger.

/splash, ik zie iig geen zwarte strepen over de vlaggen van de coffin, kan alleen niet zien hoe de witte vlag staat.

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:01

Ik ben vanochtend ook gestart! Half 5 opgestaan maar niets voor niets! 2e plaats in de B-pony's , ring 1.
Dressuur was wat waaierig maar ondanks wat foutjes toch nog 200 punten *\o/* . Springen foutloos en de cross uiteindelijk ook foutloos! Mijn rugnummer was 62 maar de cross duurde helaas iets langer dan gepland. Na het meer moest ik stoppen aangezien er iemand van de pony was gevallen, uiteindelijk was dit zo ernstig dat ze afgevoerd moest worden met de ambulance. Uiteindelijk was het geloof ik wel goed gekomen :(:) .
Maar na 20 minuten weer verder met de cross en het foutloos afgesloten! Uiteindelijk 2e geworden en echt heel trots op mun crosspony <3 . Dit was onze tweede sgw wedsdtrijd (outdoor) en dan al meteen met zoveel enthousiasme over alle sprongen gaan :Y) .

Weten jullie toevallig welke fotografen er allemaal waren?
-Eventing-photo
- en nog een paar? :')

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:10

Ik heb het meisje zien liggen (was parcours aan het lopen) zag er niet lekker uit :(:) Hopelijk is alles goed met haar.

GNS daar lagen kaartjes van :j

Gefeliciteerd met je prijs!!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:10

Klopt Lielle ik zou dit eerder een mooie uitnodigende B cross willen noemen die zeker niet te technisch is.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:14

Ach voor iedereen is de ervaring natuurlijk anders.
Dit is voor ons in ieder geval tot nu toe de moeilijkste B paarden/ L pony's die we gezien hebben.
Maar goed misschien waren die andere dan gewoon veel te makkelijk.
Ik vond overigens wel dat alles top geregeld was en er zaten ook genoeg fijne sprongen bij!
Ik vond met name bij het water en de oude waterplas erg pittig, maar schijnt dus niet zo te zijn.
Zowel ik als bijrijder hebben het overigens super naar de zin gehad en ook weer veel geleerd en ook weer dingen om te trainen.
En zo kom je gewoon steeds een stapje verder!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:15

de oude waterplas vind ik idd wel redelijk pittig, maar dat is ook de enige. Waterplas in was een VD zag ik op de hindernislijst, dus dat scheelt een heel stuk. Ik weet niet wat je verder hebt gereden, maar bv Barchem en Maarsbergen staan echt zwaarder.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:16

Geen idee wie er nog foto's heeft gemaakt helaas. Heb zelf geen foto's kunnen maken door alle regen. Was tot en met mijn ondergoed doorweekt. Leuk je dochter groomen ;)

Hebben wel wat getwijfeld gezien het blootsvoets zijn van het nog zo jonge paard en de bodem maar het was zo nat dat ik denk dat ijzers met kalkoenen of blootsvoets eigenlijk geen verschil maakten.

Paard liep een nette dressuurproef, helaas daar wel wat weggegleden hier en daar. Parcours deed hij foutloos en cross ook. Wel iets tijdsoverschrijding door de bodem maar hij pakte overal super aan. Vorige week was ze vierde in het M, vandaag vierde in het B dus ze was echt super content.

Ik vond de B eigenlijk erg vriendelijk staan moet ik eerlijk bekennen. Enige waar onze Shetan even van opkeek was tante en kind naast het bankje maar verder sprong hij alles even enthousiast.

Hij heeft zich echt voorbeeldig gedragen en dat voor zo'n jonge hengst.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:22

Lielle schreef:
de oude waterplas vind ik idd wel redelijk pittig, maar dat is ook de enige. Waterplas in was een VD zag ik op de hindernislijst, dus dat scheelt een heel stuk. Ik weet niet wat je verder hebt gereden, maar bv Barchem en Maarsbergen staan echt zwaarder.

Waterplas in hier geen problemen wel de waterplas uit, maar dat kwam meer door het paardenetende bootje. Heb flink gebruik gemaakt van de waterplas zeg maar, van voor naar achter van voor naar achter... en tjha dan kwam je ook in de problemen bij de uitsprong.
Daarna was ze gewoon even van slag en had ik een stop op de holle boom ,maar die hindernis stelde eigenlijk echt niks voor.
Persoonlijk vond ik het voor de pony vooral flink staan, niet technisch oid maar toch een aantal hindernissen flink aan de maat. Maar vaak zit er tussen de b en l pony echt maar heel weinig verschil.
Maar dat was hier gewoon echt niet zo, de b pony had hij met 2 hoeven in zijn neus uitgelopen.
Vindt het ook niet direct slecht want zo zie je wel waar je nog aan moet werken en waar je staat.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:25

ik kijk vanuit B paarden perspectief, pony's en zeker C pony's heb ik geen verstand van.