Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sammyoo schreef:Callisto, ik ben wel benieuwd hoe dat allround type er uit heeft gezien. Heb je misschien linkjes naar foto's van hengsten? Ze klinken mij als het ideale paard.

vienna1987 schreef:Ik las hier iets over het KWPN dat die goed bezig waren. Ik heb zelf van een jury lid van het KWPN te horen kregen dat er behoorlijk wat paarden rond lopen met een te klein hoofd, omdat mensen dat mooier vonden. (markt werking). Gevolg is dat paarden been problemen krijgen bij het grazen, omdat ze een verkeerde houding aan moesten nemen. .
Boompje1985 schreef:tjee het is de Engelse bulldog onder de paarden...ik vind het geen gezicht, ze zijn erg beperkt in hun bewegingen, en hoe zit het met spierbevangenheid komt dat dan niet veel voor bij deze dieren of hart problemen??? En ze worden niet bereden waarvoor worden ze dan gebruikt? Leven ze net zo lang als "normale" paarden en hoe gaat het fokken/dekken in z'n werking ki? Ik heb ze nog nooit zo gezien...vandaar mijn vraagjes! (ieder z'n smaak en mening) (en ik kom in vrede!)

Ik ga er vanavond even voor zitten om het hele artikel in je eerste link te lezen.Sammyoo schreef:Wat een prachtige dieren Callisto, thanx!Ik ga er vanavond even voor zitten om het hele artikel in je eerste link te lezen.
Wat me opvalt bij deze paarden is het front: de schuine ligging van de schouder met een hals die bij een aantal best hoog uit de borst komt, en het redelijk rechte kruis. Zo wil je die eigenlijk ook bij een dressuurpaard.
Kom je deze hengsten nu nog veel tegen in de pedigree van Quarters die nu succesvol zijn in de sport?
Sammyoo schreef:Wat een prachtige dieren Callisto, thanx!Ik ga er vanavond even voor zitten om het hele artikel in je eerste link te lezen.
Wat me opvalt bij deze paarden is het front: de schuine ligging van de schouder met een hals die bij een aantal best hoog uit de borst komt, en het redelijk rechte kruis. Zo wil je die eigenlijk ook bij een dressuurpaard.
Kom je deze hengsten nu nog veel tegen in de pedigree van Quarters die nu succesvol zijn in de sport?
Jessix schreef:Boompje1985 schreef:ik google zelf even! dan val ik jullie er ook niet mee lastig en kunnen jullie door discussiëren over wat wel en niet kan.....
Er is al eerder een topic over geweest. Misschien is dat wel interessant.. (ik heb het zelf nog niet helemaal gelezen)
[WN-AM] extreme halter paarden
althans de eerste paar blz, heb het nog niet helemaal gelezen
.