[SGW] Voorbespreking SGW Gorssel 10 en 11 september 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: Voorbespreking SGW Gorssel 10 en 11 september 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:00

Dat is het probleem denk ook, de gronden die van boeren gebruikt gaan worden. Ik weet niet hoe dat afgesproken is, maar denk dat Gorssel alle schade van her in zaaien etc wel moet vergoeden. Duur grapje.

Naja op naar Neede idd. *klopt af* die hebben de laatste jaren in het weekend zelf goed weer gehad.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:02

Weersvoorspellingen waren natuurlijk niet best, wie weet hoeveel "schade" er op de bospaden is ontstaan door het opbouwen van de hindernssen. Men moet toch met zwaar materieel het bos in om de hindernissen te kunnen plaatsen. Misschien kunnen ze nu de kosten nog beperkt houden doordat ze tijdig kunnen afzeggen. Als het zaterdag al niet best was en alleen een droge week de bodem kan redden dan snap ik het wel hoor. Anders ook trouwens.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:03

Zoiets last je niet zomaar af lijkt me. Dus de reden zullen ook te snappen zijn. Hun hebben een bult werk verzet voor niets, maar ook een bult werk bespaard door het een week er voor al af te lassen.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:13

We gaan allemaal duimen voor mooi weer in Neede!!!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:20

Uit ervaring weet ik dat je met elkaar zo'n beslissing neemt met "bloedend hart". Dat is niet zo maar eventjes tussen neus en lippen door. Iedereen wil dat het doorgaat. Maar wat niet kan, dat kan niet. En nu is het hoofdterrein nog niet opgebouwd, de banen liggen nog niet, de springtuin staat nog niet. Als dat allemaal klaar gemaakt moet worden met in het achterhoofd dat je eigenlijk al weet dat het niet door kan gaan, is het oneerlijk tegenover iedereen. De deelnemers, de vrijwilligers, de officials, en hou je als organisatie ook jezelf voor de gek. Nu het een week van te voren duidelijk is, kan iedereen nog zijn plan trekken voor het weekend.
Balen voor Gorssel, maar petje af voor de manier waarop ze dit gedaan hebben, en ook hebben durven doen. _/-\o_

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:26

Ik kan me dat helemaal voorstellen hoe ze daar zitten te balen terwijl ze over die beslissing aan het vergaderen zijn. :(:)

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:28

Gaan ze nog kijken of ze het kunnen verplaatsen? Daar heb ik eigenlijk niks over gehoord/gelezen?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:50

Ik heb gister iemand gesproken die daar bij de vereniging zit en tegenover de manege woont. Daar waar je langsgaat richting dressuur. Ze vertelde dat de bospaden zo slecht waren, dat je ook gewoon niet moest willen starten. Het is daar klei achtig, dus word enorm glad. Daarnaast kan het dressuurweiland en het springen ook weinig hebben. Het was gewoon onverantwoord en ook al regent het nu weinig, het kon gewoon niet snel genoeg opdrogen. Daar in het bos weinig wind en zon bijkomt.
Laatst bijgewerkt door tientjeh op 06-09-11 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:09

Ik snap het hoor Tientjeh. In W'werf was het donderdag super, donderdag avond regen en niet eens gek veel, maar het bos is gewoon verzadigd en dan kan het niet weg. Daardoor zaterdag wel natte en of slechtere stukken in de cross.
Wil je het door laten gaan, dan moet je gewoon de zekerheid hebben van 1 week droog weer met minimaal 20 graden, zonnetje en beetje wind.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:27

gr_roos schreef:
van 1 week droog weer met minimaal 20 graden, zonnetje en beetje wind.

Mmmm, dat klinkt zalig :D .

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 08:06

Jeetje wat een water is er gister gevallen zeg..... denk dat Gorssel toch wel een erg wijs besluit heeft genomen. De betere voorspelliingen voor de komende dagen zijn ook niet meer.....

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 16:01

Ik dacht altijd dat Gorssel wel wat water kon hebben zeker na vorig jaar. Er is gisteren wel abnormaal veel gevallen. Wel een wijs besluit als je zoveel deelname heb.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:49

Het was vandaag wel lekker crossweer geweest!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:50

Heeft Gorssel vannacht nog noodweer gehad eigenlijk? Hier in Twente hebben wij nog steeds heel mooi weer, geen regen en lekker temperatuurtje. Gister was het Heet :+

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:47

rowo schreef:
Heeft Gorssel vannacht nog noodweer gehad eigenlijk? Hier in Twente hebben wij nog steeds heel mooi weer, geen regen en lekker temperatuurtje. Gister was het Heet :+
Volgens mij niet maar slaap door bijna alles heen er was wel wat onweer zonder regen. :P Gister was het bloedheet door de hoge luchtvochtigheid, ongeveer alles is compleet groen uitgeslagen zoals verkeersborden en lantaarnpalen. Het bos ziet er niet uit met al die blubber dus maar goed dat ze het op tijd hebben afgelast want het is een goede beslissing geweest. Alles is al opgeruimd wat maar goed ook is want het lijkt me niet fijn werken zoals het er nu uitziet. Vind het zelf ook erg jammer vind het altijd leuk om te helpen en te kijken. Als er nou niet de hele zomer zoveel regen zou zijn gevallen hadden we een veel betere bodem gehad omdat het vooral zandpaden zijn. Het is wel zuur om alle spullen weer bij de vereniging te zien liggen omdat er al zoveel werk gedaan was. Gelukkig dat het in Texel wel doorgaat. :D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:44

Het was hier op Texel ook kantje boord. Gisteren ging prima, maar vannacht is er weer 8 mm gevallen op het terrein. Gelukkig scheen vandaag de zon, en stond er een flinke partij wind. En, een hele dikke bui is ons op 2 km afstand gepasseerd. Daar stortte het van het water, en op het terrein was het gelukkig droog. Die bui hadden we er niet bij kunnen hebben.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:21

Wat een gedoe allemaal die regen. Fijn dat het bij jullie goed gegaan is!

En zo zuur voor de mensen van Gorssel. Is toch iets waar je naar toe leeft en heel veel werk voor verzet. Vol goede moed naar volgend jaar hoop ik!