Eef_Bam schreef:Ik heb nog even een vraagje aan iedereen die op zondag de cross gereden heeft, wat voor stiften hadden jullie onder, hoelang zijn die ongeveer en hoeveel grip had jullie paard?
Ik rij zelf namelijk altijd met simpele vierkantjes, en dat gaat eigenlijk op elke bodem fijn altijd, maar ik heb nog nooit op zo'n natte grasbodem gereden en zondag had mijn paard gewoon erg weinig grip op de bodem, en werd hierdoor heel erg terughoudend. Nu zijn er al heel veel topic's over welke stiften bij welke bodem, maar daar zegt de een dit en de ander het tegenovergestelde. Ik ben dus erg benieuwd waar jullie mee gereden hebben en wat jullie ervaringen waren zodat ik kan zien waar de meerderheid goede grip mee had, zodat ik volgende keer als ik ineens een natte bodem tref weet welke stiften ik eronder wil.
Ik heb met grote blokken (18mm) gereden en Caap is geen een keer weggegleden. Moet er wel bij zeggen dat ik vooral in de bochten en bij het aanrijden van hindernissen heel rustig heb gereden. Misschien zou ik de volgende keer eerder grote punten pakken (ook 18mm) omdat de bodem wel vrij hard was.
Ik heb altijd een hoop verschillende kalkoenen bij me:
* kleine scherpe puntjes voor harde droge bodem
* kleine blokken normaal, niet nat en niet te hard
* Grote blokken voor als het nat is en de bodem niet te hard
* Grote punten net en redelijk harde bodem
* Takx puntjes (14mm) meestal voor de dressuur. Of bij 'normale' omstandigheden.
.
Beetje dezelfde ruiters staan erop 
elke fotograaf lijkt wel het zelfde gat tussen de personen te hebben...
: