[SGW] Verslagen Sgw Markelo 29 mei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnkeVivaldi

Re: Verslagen Sgw Markelo 29 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:08

Marielle: Vind die foto wel erg mooi hoor op die trakener!!
Ik vind ook dat als je foto's wilt verkopen ze qua prijs-kwaliteit verhouding gewoon goed moeten zijn.

Lautje_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 21:26

sanurie schreef:
Lautje_17: Dat zag ik!! Je ging er egt mooi af eigenlijk. Maar je paard kwam heel goed erin, heel verzekerd en opeens, draaide die volgas om!!

klopt, was wel t laatste wat ik aan zag komen, maargoed
Heb je toevallig ook nog mensen met camera daar gezien? ben wel benieuwd hoe mn vlucht ging eigenlijk, haha :')

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:50

Ik neem aan dat alle foto's erop zijn gezet, misschien heb je niet goed gezocht? Het staat namelijk wel heel erg door elkaar! :\

De foto's staan er trouwens geloof ik met wat verminderde kwaliteit op, het kan wel zijn dat de kwaliteit op groot formaat wel beter is ;)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:56

van de dressuurfoto's zijn er zo weinig en ben ik de enige in een rood jasje dus ik kan mezelf vrij makkelijk vinden en ze staan er niet allemaal op ;)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 23:13

Hierbij mijn late verslagje. Ik ben bijgelezen tot pagina 3 :P en schreef het offline dus lees straks al jullie berichten.

Dressuur ging lekker, 181 ptn. Gelukkig was m'n voorleesster er nu wel, hihi, zit je ook op Bokt?
We hadden er véél tijd tussen zitten, dus rustig aan de cross verkend en bij het springen en de waterbak gekeken. Daar met vereende krachten nog een vosponietje het water in geholpen. (maar hij ging uiteindelijk wel!)
Springen ging best goed. Geen weigeringen, meestal goede afstanden en ik had hem goed onder controle. (en mezelf ook :) ) Twee balken.
De cross foutloos, maar Ot voelde aan of hij er niet zoveel zin in had. De start zelf wel, waarbij hij het starthokje nog een beetje afbrak. Maar de hindernissen, daar trok hij niet op af. Pas na de waterbak, die we over de boom zijn ingesprongen, kwam hij goed op gang. Maar toen waren er nog maar een paar hindernissen. Meestal komt hij eerder in de cross goed in zijn ritme. Ach ja, wij houden iets meer van boscrossen, maar dit was weer een goede oefening. Puntjes en coffin gingen goed.
Hartslag was voor en na 48. :Z

Ik vond het heel goed georganiseerd voor een eerste keer! Complimenten aan de organisatie!
En super dat mensen (buiten mededinging) mochten doorrijden na een val of weigeringen! Dat vind ik zo’n goede instelling, zo kan iedereen tenminste wat leren. :) Ik hoop dat meer organisaties dit gaan doen.

De thriller van deze week was Benthe! Wat maakte jij het spannend zeg!!! Gelukkig dat je mocht crossen!

Ik heb nog een super-shet gezien! Wat een leuke combinatie, en die “echte” leren beenbeschermers met gespjes, zo schattig en stoer! En helemaal rondgereden! +:)+

Nog onbedoeld heerlijk lomp geweest, haha. Ik vroeg aan een man of hij niet met de militaire SGW mee moest doen die dit weekend ergens anders was.
Hij vroeg: ”Hoezo?”
Ik: ”Nou, je bent toch militair, of niet?”
Hij: ”Nee hoor.”
Ik: ”Maar je jasje dan?”
Hij: ”Nou die is gewoon blauw omdat ik dat mooi vind.”

OEPS! :o
(ik heb maar niet meer gevraagd: ”En die strepen dan?”)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 07:23

Motje11 schreef:
En super dat mensen (buiten mededinging) mochten doorrijden na een val of weigeringen! Dat vind ik zo’n goede instelling, zo kan iedereen tenminste wat leren. :) Ik hoop dat meer organisaties dit gaan doen.

Dat hoop ik toch van niet. Zeker niet na een val. Ik weet uit ervaring dat je na een val toch (onbewust) behoorlijk van slag kan zijn (en het paard ook) waardoor je niet meer geconcentreerd genoeg je cross kunt rijden.
De bedoeling is goed, maar ik ben van mening dat als je te veel weigeringen hebt het ook geen zin heeft om door te rijden. Ga dan ergens trainen.

Wel fijn dat jij zo'n lekkere dag had. Springen zag er goed uit en tijdens je cross kon ik niet zien dat Ot er niet echt aan trok.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 07:59

idd, ik snap dat het voor de ruiter in kwestie heel fijn kan zijn als je nog door mag rijden, helemaal als je er vroeg in de cross al uit ligt maar ik vind het niet heel verantwoord. Afgezien van de punten die _sim_ hierboven aanhaalt kan je jezelf of je paard ook erger blesseren dan je misschien op het eerste oog denkt. lijkt me beter om dan eerst rustig te kijken of jij en je paard nog helemaal heel zijn ipv zo snel mogelijk weer je cross vervolgen.

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 09:20

ik vind het heel fijn dat ik heb doorgereden na de weigeringen :j
het is toch zo dat een echte sgw wedstrijd iets heel anders is als een training..

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 09:31

Het probleem met doorrijden na uitsluiting is dat de organisatie het wel goed kan keuren, de KNHS doet dat niet! Hierdoor krijgen hoogst waarschijnlijk alle mensen die zijn doorgereden een foutbrief of zelfs een boete!

Bij onze wedstrijd halen we mensen er ook nooit uit en nemen we ook geen nummers in, dit betekend NIET dat jke mag doorrijden. Dit is juist om mensen die na uitsluiting toch doorrijden te kunnen registeren! Wanneer iemand zonder nummer verder springt kan je nooit achterhalen wie het was, blijft het nummer om dan is dat juist heel gemakkelijk.

Ik snap wel dat het heel leerzaam is voor de paarden maar of de KNHS hier zo blij mee is betwijfel ik.

(ik ben zelf ook een keer doorgereden nadat ik van de organisatie toestemming kreeg, toch kreeg ik een boze brief van de KNHS)

Teesje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 10:00

Ligt het aan mij, of is er op de site van WM-fotografie echt nergens te vinden of de foto's te bestellen zijn en wat de foto's kosten? Zelfs geen mailadres?? :n

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:29

T zou wel erg raar zijn als ik meteen een boete zou krijgen, aangezien het voor mij echt de eerste keer is dat ik ben doorgereden. Maar ik vraag me eigenlijk af hoe ze er achter komen dat ik ben door gereden aangezien ik als UITSL op de uitslagen sta? Of stel ik nu een heel blonde vraag :o?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:02

omdat je als goed is wel aangevinkt staat op de hindernis lijsten dat je ze gepasseerd hebt en die gaan ook naar de knhs!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:15

Aaah... :)* Ik wist niet dat die daar ook heen gingen. Weer wat geleerd.