[SGW] SGW Neede verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

renskek

Re: SGW Neede verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:55

Ik vond het heel erg meevallen Kennedyl! Het losrijden was op het maisland, maar dat was gewoon een goede bodem Ja

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 09:11

De dressuurringen waren gewoon op gras, alleen het losrijden was op een maisveld. Het was niet zwaar, glad of ongelijk, ik kon met beide paarden (waaronder een slungelige slappe 4 jarige) prima losrijden. Bovendien had je lekker de ruimte.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 09:23

Ook geen klachten van mijn kant, ring en losrijden was imo goed.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 09:39

Ik heb niemand horen klagen over die banen eigenlijk. Ik moet ook zeggen dat de ''echte dressuurmiepen'' ook veel sneller en harder klagen dan de echte SGW'ers (als ik ze zo even mag noemen). IMO was het losrijterrein en de banen prima (voorzover ik dat kan beoordelen zonder meegereden te hebben).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 09:40

als het hetzelfde terrein is als 2 jaar terug, (langs de weg, zelfde kant als de cross); dat was prima te rijden

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 09:43

Losrijden was nu op het stuk waar vorig jaar de banen lagen, was nu alleen mais (??), de banen lagen helemaal achterin op het gras. Ver weg van parkeren. 2 jaar geleden was, waar nu parkeren is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 09:49

dat wordt me te ingewikkeld, maar dan ken ik het iig niet.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 09:57

Waar vorig jaar de banen waren werd nu iig losgereden, daar helemaal achter nog waren nu de banen.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 09:59

De banen zijn voor de wedstrijd ook nog even gerold. Hierdoor waren ze een stuk beter. Ik vond het ook na het rollen erg meevallen...

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 10:09

Ik vond het dressuurterrein er ook goed bij liggen.
Van onze kant zal niemand klachten hebben gehoord!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 10:15

vind dat een beetje SGW paard er tegen moet kunnen om los te rijden op een mais veld. Je kon nu tenminste mooi een lijntje rijden Tong uitsteken
Dressuurringen waren prima. Heb ze wel eens slechter gezien bij een reguliere dressuur wedstrijd.
De tijd waarneming in de cross was idd niet helemaal toppie, maar ach. Als het voor iedereen hetzelfde niet goed ging, dan is er nog niets aan de hand.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 10:20

ik vond het lossrijden op het mais veld ook niet echt super maar de dressuur ringen lagen er netjes bij vond ik..
Heb geen klachten over deze wedstrijd..

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 11:13

losrijden was zat te doen.
alleen in de baan beetje hobbelig met van hand veranderen haha, maar ach ik zeur niet hoor, heb ze veel minder meegemaakt.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 11:44

Ik was de allerlaatste starter van het weekend in de dressuur en ik vond het dressuurterrein er goed bij liggen. Het gras was volgens mij pas ingezaaid oid want ik was vergeten stiften te draaien en heb ze ook niet nodig gehad. Het zand kwam door het gras.

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:34

kennedyl schreef:
Ik heb een heerlijke wedstrijd gehad, met wat rare punten. Wat me vooral opvalt is dat niemand wat zegt over het knollenveld van de dressuur. Terwijl je op het voorterrein iedereen daar over hoorde klagen. Ik vind het te belachelijk voor woorden dat we daar onze paardenbenen op kapot moeten rijden. Bij een gewone dressuurwedstrijd, zou het afgekeurd worden en heel veel klachten opleveren. We rijden op dezelfde paarden met dressuur en SGW wedstrijden. Waarom maakt het voor de bodem dan zo'n groot verschil. Verder klopte er volgens mij ook iets niet met de tijd, want ik zou 1 minuut over de tijd heen zijn gegaan... Maar ik had dat ook in Maarsbergen, terwijl ik dat logisch vond omdat ik zoveel had gedraafd bij moeilijke hindernissen. Maar bij Neede heb ik heerlijk doorgereden, dus ik zag geen probleem, maar ja... Het viel me op dat de laatste in mijn ring allemaal veel tijdfouten hadden, erg opmerkelijk....

Ik wil niet alleen als klager over komen, maar deze zaken vind ik niet leuk. Volgend jaar gaat het weer op het zelfde (dressuur)terrein gereden worden, ik kom dan niet.

Karin met Kyvonne, nr 86

Stiekum moet ik wel een beetje gniffelen hoor!

Dit jaar was ik voor het eerst toeschouwer ipv deelnemer maar ik vond voor zover ik alles kon overzien alles goed geregeld. Bodem lag er ook prima bij. Ik heb wel eens met stiften en al door de dressuurbaan "gegleden" en tot de knieen in de modder. Tja als je paard daar niet tegen kan kan die dan wel een cross door met modderstukken als het geregend heeft vraag ik me dan af? En ach die tijd daar kan ik niks over zeggen dat heb ik niet ervaren.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:36

Vind het dan weer weer opmerkelijk dat als je vind dat je je paard erop kapot rijdt, je dat dan vervolgens gewoon doet Clown

Als ik een bodem te slecht vind, dan rijd ik niet.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 13:06

Het was trouwens geen grasland, maar een gerst land. En inderdaad er kwam al mooi wat gras erdoor...

Miky0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 13:48

Caatje1986 schreef:
kennedyl schreef:
Ik heb een heerlijke wedstrijd gehad, met wat rare punten. Wat me vooral opvalt is dat niemand wat zegt over het knollenveld van de dressuur. Terwijl je op het voorterrein iedereen daar over hoorde klagen. Ik vind het te belachelijk voor woorden dat we daar onze paardenbenen op kapot moeten rijden. Bij een gewone dressuurwedstrijd, zou het afgekeurd worden en heel veel klachten opleveren. We rijden op dezelfde paarden met dressuur en SGW wedstrijden. Waarom maakt het voor de bodem dan zo'n groot verschil. Verder klopte er volgens mij ook iets niet met de tijd, want ik zou 1 minuut over de tijd heen zijn gegaan... Maar ik had dat ook in Maarsbergen, terwijl ik dat logisch vond omdat ik zoveel had gedraafd bij moeilijke hindernissen. Maar bij Neede heb ik heerlijk doorgereden, dus ik zag geen probleem, maar ja... Het viel me op dat de laatste in mijn ring allemaal veel tijdfouten hadden, erg opmerkelijk....

Ik wil niet alleen als klager over komen, maar deze zaken vind ik niet leuk. Volgend jaar gaat het weer op het zelfde (dressuur)terrein gereden worden, ik kom dan niet.

Karin met Kyvonne, nr 86

Stiekum moet ik wel een beetje gniffelen hoor!

hehe.. gniffel met je mee..

Maar ik vraag me dan heel erg af, wat doe je in de cross als het een beetje zwaar word?
Of moeten we voor het hele parcours ook een Agterberg Bodem neer gaan leggen.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:45

het inrijden op het veld was inderdaad niet ideaal,maar het was prima te doen. bovendien was er langs de zijkant een mooi glad stuk.

en ik ben het volledig met sgwuppy eens: als je vind dat je jou paard erop kapotrijd, doe het dan ook niet. Lachen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:51

Ik ben nu foto's aan het uploaden. Wie weet zien jullie ook nog wat bekenden. K heb onder andere ook de bokkers Irene, L_J, Jitske er op staan.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:01

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:04

waar is de link naar jou album?
hoop dat je mij ook hebt..moest na irene

Edit nu staat ie er bij
Laatst bijgewerkt door xxitsmexx op 01-10-08 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:05

Mooie foto's rowo!
Weet iemand trouwens wie er nog meer foto's heeft gemaakt? Heb wel iemand bij het water gezien, maar zou niet weten wie Bloos

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:40

Mandy, stiekemerd!! je had me helemaal niet verteld dat je een foto had! erg gaaf, dankje!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 06:49

Hahaha, zag je ons neit staan? We stonden ook bij twee, maar die is mislukt!

@ xxitsmexx: de link naar het album staat IN het woordje album, je moet op "ALBUM'' klikken Knipoog