Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
Lenneke_ schreef:Je krijgt er wel een goede onafhankelijk zit van
Geen diepe zit, geen dikke kniewrongen en hij zit heel smal.Lenneke_ schreef:Omdat je nergens steun hebtGeen diepe zit, geen dikke kniewrongen en hij zit heel smal.
Wat ik een groot voordeel vind, je wordt niet gedwongen in een bepaalde houding, dus kun je tijdens het rijden makkelijk eens een andere houding aannemen wat weer zorgt voor een andere belasting (voor jezelf en je paard).
Op de Massimo kon ik alleen in verlichte zit galoperen (Anouar zit vrezelijk in galop), op de Podium doe ik m'n benen een stuk naar voren en kan ik heerlijk zitten.
Lenneke_ schreef:Die overgangslijn voelde ik ook bij de leren versie, niet bij de champion
Lenneke_ schreef:Bedoel je met een los leren zitje of helemaal van leer?
Ik heb op eentje van helemaal leer gereden, die vond ik niet fijn. Maar mijn Podium krijgt ook zeker een los leren zitje, dit nepbont vind ik waardeloos.
[/quote]
Gisteren op 80 km moeten stoppen omdat Anouar last van z'n rug had. willeke_nijs schreef:oooh leuk! Ik wil ze echt eens uitproberen! Jeetje dat gaat een héél verschil vormen met m'n boomloos dan, daar zit ik héél erg breed op!
Destijds een van de redenen waarom ik boomloos echt vreselijk vond, ik wil graag meer contact met mijn paard.
Zit heerlijk. Ik heb nu een ROC met leren zitting (mijn ROC die ik al 5 jaar heb heeft bont), en dat zit ook wel lekker. Maar het bontje is me ook altijd super bevallen.
Als je een tijd eraf gaat (of zoals in Helchteren, toen onze zadels op een balkje lagen te wachten tot wij klaar waar met de voorkeuring, in de stromende regen...
) dan wordt het wel nat ja. Ach, even doorbijten, het wordt daarna lekker warm.