overeind slaan? Als ik paard was deed je dat een keer, en dan liet ik niets meer van je over
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
overeind slaan? Als ik paard was deed je dat een keer, en dan liet ik niets meer van je over
pharagirlke schreef:Vind mensen er hier behoorlijk hardhandige methodes op na houdenovereind slaan? Als ik paard was deed je dat een keer, en dan liet ik niets meer van je over
piggeljay schreef:dus mijn advies zou zijn.
1. ga hem inderdaad met een zweepje rijden puur om je paard te laten weten dat je dit soort gedrag niet tollereerd.
2. rijd hem consequent maar voer de druk niet te hoog op wordt hij moeilijk doe dan even een andere oefening met hem om zijn gedachte van waar je mee bezig bent af te leiden en ga dan langzaam weer terug naar je oefening waar je mee bezig was.
3. wordt niet boos of pissig op het paard, je bent het wel maar leer tot 100 te tellen en ga gewoon verder met wat je aan het doen was.
dit paard is je aan het uitproberen en weet nu dat hij iets inhuis heeft waar hij je op terug kan pakken.
boos worden in nu net wat hij wil dat je wordt dus leid hem af en doe een oefening die hij niet verwacht en leer hem op jou vertrouwen, dat je het niet leuk vind wat hij doet maar dat je hem niet wil pesten, maar dat hij wel moet gaan doen wat jij wil maar dan op een vriendelijke manier.
misschien dat jij het op deze manier nog uit kan krijgen ( je paard is nog jong) wij zullen altijd er rekening mee moeten blijven houden dat de hengst van ons het wel blijft doen op gezette tijden ( omdat hij al op een leeftijd is dat hij maling aan de mensheid heeft gekregen)
hij wil graag een reactie van jou en het maakt niet uit of die positief of negatief is, en ga verder met je oefeningen.taris2004 schreef:@ superwomen heb geen topic overgenomen. dus snap niet helemaal wat je bedoeld ik wil gewoon weten hoe andere mensen dit op zouden lossen. en wie is TS?
nikita_benno schreef:pharagirlke schreef:Vind mensen er hier behoorlijk hardhandige methodes op na houdenovereind slaan? Als ik paard was deed je dat een keer, en dan liet ik niets meer van je over
ha ja overeind slaan vind ik weer te.
maar een tik verkopen kan wel gewoon straffen ook met stem als dat niet helpt ziu ik pas echt gaan slaan maar dat echt pas als laatste
na een paar keer heeft ie het door en je hebt hem geen tik moeten verkopen
pharagirlke schreef:Met een tik ben ik het ook eens, maar overeind slaan? Dat gaat me te ver...
Als een paard gaat liggen zonder angstig te zijn ofzo en dus wil blijven liggen, zeg ik ook dat je 'm moet slaan tot hij gaat staan. imo is het gevaarlijk en moet hij het geen 2e x willen doen
taris2004 schreef:ik heb hem helemaal na laten kijken. 16 foto's dierenarts. verschillende bitten, dekjes, hoofdstellen.
zadel heb ik na laten kijken. allemaal niets.
maar goed ik ga nu naar hem toe. moment van de waarheid. kijken wat hij doet als hij ligt en ik erop zit. en blijf zitten. en anders een tikje met een zweep. we zullen zien. ik laat het weten!
bedankt voor alle reaktie's hebben zeker geholpen.
superwoman schreef:pharagirlke schreef:Met een tik ben ik het ook eens, maar overeind slaan? Dat gaat me te ver...
Nou, dan ben ik erg hardAls een paard gaat liggen zonder angstig te zijn ofzo en dus wil blijven liggen, zeg ik ook dat je 'm moet slaan tot hij gaat staan. imo is het gevaarlijk en moet hij het geen 2e x willen doen
![]()
Echter is het wel noodzaak om de oorzaak te vinden ipv het "simpel" afstraffen. Als je het paard goed voorwaarts en aan de hulpen heb, zou hij niet kúnnen gaan liggen.
En mag je heel blij zijn dat je niet mij als paard hebt
(of mijn merrie
)
superwoman schreef:Je kan het zo kort door de bocht lezen als je wil. Zegt imo meer over de lezer...
Juist omdat elk paard een ander karakter heeft is het een sport om de juiste manier te vinden en een goede combi te worden.
Citaat:Het mag duidelijk zijn dat een "goede" leraar betere resultaten boekt met dezelfde leerlingen, dan een 'slechte' leraar. Als leraar moet je dan achter je oor krabben. Als leerling moet je ook je hand in eigen boezem steken, de slechte cijfers komen niet door de leraar, maar door jezelf.
Citaat:Tis zó makkelijk om de schuld ergens anders te leggen...
Tenminste, das mijn mening. pharagirlke schreef:Dan kom jij dus onder geen enkele voorwaarde bij mijn paarden in de buurt.En mag je heel blij zijn dat je niet mij als paard hebt
(of mijn merrie
)
En nee, daar heb ik haar echt niet half dood voor geslagen. Nu gaat ze als een trein. Maar je hoeft haar niet onfair te behandelen. Er zijn hopen andere manieren om je paard duidelijk te maken dat hij daar mee niets bereikt dan door hem omhoog te slaan, als je dat bij die merrie doet, springt ze overeind, steigert ze en laat ze zich gewoon bovenop je vallen
Dán ben je veel verder moet ik zeggen!
En ik denk dat ik dit paard meer onder de duim heb dan menig andere ruiter zou hebben. Ik durf dat zelfs vrij zeker te weten. Arrogant van mij he? spicegirl schreef:ik heb eens een paard gezien bij een pensionstal waar ik ook stond. KWPN-er, kasteel van een beest. die had t zelfde ontdekt.zodra hij onder druk stond, speciaal op wedstrijden, ging ie liggen. les ging nog wel eens, tot er flinke oefeningen kwamen, meneer ging liggen.was zeker niet te moeilijk of boven zijn niveau!! m.n. op een wedstrijd stond ze flink voor l** met alle commotie rondom. hij is binnenste buiten gekeerd, veterinair, van alles. hij mankeerde nix!!in training geweest, grand prix ruiter erop. springruiter erop. bij een beetje druk ging ie liggen. eindconclusie; als t paard t eenmaal gebruikt, puur om onder het werk vandaan te komen, kom je er nooit meer vanaf!! dit paard is voor de recreatie verkocht, wat ie prima doet.
p.s. hij heeft wat pakken slaag gehad, zelfs tijdens wedstrijd, met instemming vooraf van de jury- maar t hielp nix....
probeer t te doorbreken, en anders word het een gewoonte, waar ie nooit meer vanaf komt.
)...net zolang en vaak laten doen tot het hem zijn neus uitkomt.
Er is overal een excuus voor te verzinnen. Het is knap dat jij de enige bent die haar kan rijden, aan de andere kant is het niet goed dat jij de enige bent en echt onder de duim heb je haar niet. Sowieso klinkt het niet erg veilig dat het een typ is die overeind krabbelt en zich zo bovenop je sodemieter laat vallen...dan denk ik, waar gaat het verkeerd? superwoman schreef:@taris200"4:
Blijkbaar doe je iets erg verkeerd als je pony niet voor je wil werken...
De schuld ligt dus niet bij de eigewijze pony, maar bij de slechte leider/ruiter...
De leider moet er voor zorgen dat de pony het werken leuk vind.

Yamcha schreef:@ de persoon die begon over Penny: niet zo beleefd om gelijk te gaan schelden, wel?
Moet zeggen dat ook ik dat meppen, en niet kijken naar de oorzaak niet erg sympathiek vind. Waarom dat Penny is, is mij een raadsel