[WN] Update Classy.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Update Classy.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:37

Ik vind je wel lef hebben om na het vorige topic waarin je beweerde 'slechts' af en toe te longeren en een zadel er op te leggen dit te posten.
Longeren is al erg belastend voor zo'n jong paard, laat staan bereden worden

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:41

Jammer hoor, dat je je paard niet eens de tijd geeft om lekker jong te zijn & dat je het dier gelijk al zo aan het werk zet op die leeftijd... Misschien had je beter een ouder paard kunnen nemen als je toch zo snel als mogelijk wilt rijden....

Maar ahg, dit is toch een typicsh voorbeeld van iemand die het allemaal beter weet & doet waar die zin in heeft.

Succes ermee..

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 16:04

Wranglerbutt schreef:
Veiligheid is een keuze die iedereen voor zichzelf mag maken, maar ik zie hier toch
een aantal fikse no-no's in mijn boekje:

* longeerlijnen (aan bit vast) die op de grond liggen
* aan het werk met een groen paard in een onafgesloten ruimte
* geen cap
* geen stevige schoenen/laarzen met hak

Tja, en persoonlijk vind ik 2,5 jaar ook te jong om berijden Scheve mond

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Maar, onze Classy heeft zo'n super goed karakter, gedrag en opvoeding gehad, (thanks to Rhina en haar verzorgmeid) dat we dit gewoon doen zoals op de foto's te zien is.

Lijnen los op de grond, ze verzet geen stap.
Ze kan los op de poetsplaats staan zonder weg te lopen.

Ik weet zeker dat niemand van de mensen, die zo reageren, dit ook met zijn paard kan doen.

Er zijn bij mij op stal al heel veel paarden zadelmak gemaakt met de nodige problemen.

Maar deze merrie is wat betreft karakter en gedrag een gigantische uitzondering.
En dat in positieve zin.

Enne het inrijden, volgend jaar pas.

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:08

wow gaat super relaxed dit....
Dit paardje zal volgend jaar heel veel profijt hebben van deze relaxte voorbereiding....

volks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:14

Hallo,

Beetje jammer als die reacties.
Ik weet echt wel waar ik mee bezig ben hor. Ervaring genoeg.
Het was niet eens de bedoeling dat ik er op ging zitten, maar kdacht probeert het ff.
Het is echt niet zo dat ik nu intensief gaat rijden wat iedereen gelijk denkt. Beetje jammer.
Ik longeer ze nu 1 of 2 keer in de week en af en toe met een zadeltje dr op.
Vor de rest staat ze lekker in de wei. Aan het eind van het jaar of begin volgend jaar ga ik beginnen met de basis.

Groetjes de verzorgster van classy

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:28

Ik ben het ook eens met Wranglerbutt. Ik vind het echt heeel gevaarlijk om gewoon die longeerlijnen op de grond te laten liggen vlak naast je paard. Hetzelfde met die sportschoenen.
Ikzelf zou het mij nooit riskeren, zelfs al zijn ze zo braaf, zoals jij zegt. Het blijft een dier en ze kunnen altijd vluchten, zeker een jong paard.
Ik vind 2,5 persoonlijk ook nogal jong om al op te gaan zitten. Misschien wacht je toch beter nog een half jaartje. Maar das natuurlijk een persoonlijke keuze en daar doe je mee wat je zelf wilt
Ik vind haar in ieder geval een heel mooi paardje en alles ziet er heel relaxt uit.
Tzou zonde zijn om dat te verknoeien Knipoog

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:37

Beetje jammer van de reacties????

Beetje jammer dat je de verleiding niet kon weerstaan!!...Afbeelding

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:05

beetje jammer voor het dier ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:05

Ariebren schreef:
Maar, onze Classy heeft zo'n super goed karakter, gedrag en opvoeding gehad, (thanks to Rhina en haar verzorgmeid) dat we dit gewoon doen zoals op de foto's te zien is.

Het is en blijft een (ook nog eens heel jong) vluchtdier.

Ariebren schreef:

Maar ze zal het eens wel doen... je wilt toch niet weten wat dan de gevolgen zijn?!

Ariebren schreef:
Ik weet zeker dat niemand van de mensen, die zo reageren, dit ook met zijn paard kan doen.

Ik kan het best doen, maar ik houd mijn paard liever heel en veilig.

volks schreef:
Aan het eind van het jaar of begin volgend jaar ga ik beginnen met de basis.

Dan is ze dus nog steeds geen 3 of nauwelijks 3...

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 20:11

Loody schreef:
Beetje jammer van de reacties????

Beetje jammer dat je de verleiding niet kon weerstaan!!...Afbeelding

Beetje jammer dat jullie zulke experts zijn.
En dat deze experts zo gaan lopen zeuren hier.

Kom allemaal maar eens een keertje naar Goudswaard.

En dan zal ik laten zien hoe hier omgegaan wordt met de paardjes.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:39

Daar hoeven we niet voor naar Goudswaard, dat hebben we hier al kunnen zien...

voks schreef:
Het was niet eens de bedoeling dat ik er op ging zitten, maar kdacht probeert het ff.

Als je nu al zo weinig zelfbeheersing hebt belooft dat weinig goeds voor de toekomst.

'Ervaring' wil niet zeggen dat je ook 'kundig' bent overigens, ervaring op doen in verkeerde trainingsmethodes is ook 'ervaring' maar wil niet zeggen dat je goed bezig bent.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 00:27

@Ariebren pas jij wel op......................... voor je geiten. Die lust ze ook zonder saus hoor Haha! Cool

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 00:41

Ariebren schreef:

Nu klopt je conclusie niet meer.....
Ik kan mijn paardje los uit het land halen (zij blijft wachten als ik achter haar het hek dicht doe).
loopt netjes met mij mee en ik kan haar overal laten staan wachten enz....

Maar ik neem het risico niet (meer).

Heb een pony gehad die dat ook deed, luisterde perfect en was super braaf.

enneh toen gebeurde het... pony schrok toch en sprong op hij, gleed onderuit en ging er vandoor.
Klapte over de kruiwagen heen en spurtte de weg op.
Gelukkig stopte hij bij de pony van de buren en kon ik hem daar ophalen.

Dus ik heb mijn lesje wel geleerd.

En ken je de uitdrukking:
De makste paarden zijn het gevaarlijkst!!

Waarom, omdat je te laks gaat worden en er niet meer bij na denkt.

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 09:30

Na al die reacties is het moeilijk te geloven dat je niet teveel vraagt van je paardje. Bovenstaande reactie sluit ik me bij aan, het gevaar van een braaf paard is dat het vanzelfsprekend wordt en je niet meer oplet. Het blijft een jong paard!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 09:43

Ik heb het vorige topic ook gelezen (en gereageerd) en daar was je heel stellig, helaas spreek je jezelf tegen met deze foto's. Geniet van je paard, boeiend of ze uitgegroeit is, maakt jullie dat uit? Welneeee, als je er maar op kunt rijden. Knettergek.

En om over de gympies, cap en longeerlijn maar niet te beginnen...
Om nog even iets te weerleggen: Mijn keurig opgevoedde merrie staat ook doodstil, tilt zelf haar hoefjes op, gaat liggen op commando, zou los met me meelopen over straat en zal dus ook nooit op een loshangende longeerlijn gaan staan die op de grond bijna tussen haar benen ligt en aan haar bit vast zit welke in haar uiterst gevoelige mondje ligt, MAAR IK DOE HET NIET! Ik kan me niet voorstellen dat jullie niet iig de intentie hebben om voorzichtig met je paardje te zijn... Waarom dan riskeren dat ze onderuit gaat, brandplekken van een langs benenschurende lijn oploopt, uitgescheurde mondhoeken overhoud, of in dit geval een kapotte neushuid, of erger....
Ik kan er met m'n pet niet bij.

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:58

Wat mij wel verbaast, is dat ik mensen (die ik hier anti zie reageren) in een ander topic zie reageren waar staat "hij is 2 en half" (en dit paard wordt al gereden), dat het daar gaaf is en geweldig en dan wordt er niet 1 opmerking over gemaakt........ Is dit nou afhankelijk van de persoon die de originele post stuurt en van wie het paard is?

Groetjes, Gisela

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:11

gisela wat mij betreft niet in ieder geval, ik ben er gewoon op tegen , maakt niet uit wie het doet

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:25

In het vorige topic schreef je dat je in het najaar pas met het echte werk zou gaan beginnen. Ik neem dus aan dat je daarmee rijden bedoeld? Over een maand of 2 krijgen we waarschijnlijk rijfoto's te zien van een 2,5 jarig paard wat 3x in de week fanatiek wordt gereden, want zo te zien hebben jullie niet de zelfbeheersing om het beestje nog een jaartje op de wei te laten staan.

Misselijk

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:28

@spatter (het was ook niet naar jou toe bedoelt), ik heb ook specifiek geen namen genoemd of het topic waaraan ik refereer, het viel me gewoon op, dat is alles.

Groetjes, Gisela

Chex99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:11

Wat mij nou opvalt is: dat altijd als iemand iets leuks wilt delen met andere bokkers dat er altijd een discussie uit voortvloeid.
Meningen mogen natuurlijk gezegd worden maar hee, het wordt helemaal uit zijn verband getrokken. Zo is een blije toppic van iemand meteen een discussie punt geworden.
Al die negativietijd...
Je kan je blijheid voortaan maar beter voor je houden op deze manier..

En dat is mijn mening.

Ariebren, succes met het beleren van je paardje!! Knipoog

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:38

Chex99 schreef:
Wat mij nou opvalt is: dat altijd als iemand iets leuks wilt delen met andere bokkers dat er altijd een discussie uit voortvloeid.
Meningen mogen natuurlijk gezegd worden maar hee, het wordt helemaal uit zijn verband getrokken. Zo is een blije toppic van iemand meteen een discussie punt geworden.
Al die negativietijd...

En dat is mijn mening.

Ik sluit mij hier volledig bij aan...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:45

Gisela schreef:
Wat mij wel verbaast, is dat ik mensen (die ik hier anti zie reageren) in een ander topic zie reageren waar staat "hij is 2 en half" (en dit paard wordt al gereden), dat het daar gaaf is en geweldig en dan wordt er niet 1 opmerking over gemaakt........ Is dit nou afhankelijk van de persoon die de originele post stuurt en van wie het paard is?

Groetjes, Gisela

Gisela, ik maak er geen gewoonte van om in fototopics dergelijke opmerkingen of info te plaatsen. Maar in dit geval wel... in een vorig topic is de eigenaar van dit paard al op de feiten gewezen (je kon toen dus nog van onwetendheid spreken) maar nu blijkt dat ze, tegen haar eigen uitspraken in, toch verder gaat met het dier, dan vind ik dat geen onwetendheid meer paar pure eigenwijzigheid/dommigheid/kwaadaardigheid... noem het maar wat 't is, maar onwetendheid is't in ieder geval níet meer... Dus wordt willens en wetens zonder één enkele góede rede (want de eerste persoon die mij een góede rede kan geven om op een twee jarig paard te gaan zitten moet nog opstaan!) weer een te jong paard onder 't zadel geknalt, met grote kans dat er over 1 of 2 jaar rijtechnische problemen ontstaan die zo simpel met een béétje geduld en zelfbeheersing voorkomen hadden kunnen worden...

Zeg nou zelf... vind jij dit een vrolijk paardje, wat blij is dat z'n baas bezig is met em? Sorry hoor, maar mijn paard heeft nooit zo zuur gekeken met longeren, zadelen en rijden... dit paard is niet blij en laat dat weten... er wordt alleen niet naar haar geluisterd. Nú fluistert ze nog... straks gaat ze schreeuwen en ontstaan de problemen en 9 van de 10 keer krijgt 't paard de schuld... klote bok, zuur ding, wil niks, moeilijk paard enz. enz....

En waarom??... Geef die ene goede rede nou es dan?
Laatst bijgewerkt door Francis op 05-09-08 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:57

Bolieke schreef:
Chex99 schreef:
Al die negativietijd...

En dat is mijn mening.

Ik sluit mij hier volledig bij aan...

Netjes omschreven en zonder verwijtingen. Ik ga hier ook in mee...

Chex99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:59

Francis schreef:
Gisela schreef:

Groetjes, Gisela

Gisela, ik maak er geen gewoonte van om in fototopics dergelijke opmerkingen of info te plaatsen. Maar in dit geval wel... in een vorig topic is de eigenaar van dit paard al op de feiten gewezen (je kon toen dus nog van onwetendheid spreken) maar nu blijkt dat ze, tegen haar eigen uitspraken in, toch verder gaat met het dier, dan vind ik dat geen onwetendheid meer paar pure eigenwijzigheid/dommigheid/kwaadaardigheid... noem het maar wat 't is, maar onwetendheid is't in ieder geval níet meer... Dus wordt willens en wetens zonder één enkele góede rede (want de eerste persoon die mij een góede rede kan geven om op een twee jarig paard te gaan zitten moet nog opstaan!) weer een te jong paard onder 't zadel geknalt, met grote kans dat er over 1 of 2 jaar rijtechnische problemen ontstaan die zo simpel met een béétje geduld en zelfbeheersing voorkomen hadden kunnen worden...

Zeg nou zelf... vind jij dit een vrolijk paardje, wat blij is dat z'n baas bezig is met em? Sorry hoor, maar mijn paard heeft nooit zo zuur gekeken met longeren, zadelen en rijden... dit paard is niet blij en laat dat weten... er wordt alleen niet naar haar geluisterd. Nú fluistert ze nog... straks gaat ze schreeuwen en ontstaan de problemen en 9 van de 10 keer krijgt 't paard de schuld... stinkmodder bok, zuur ding, wil niks, moeilijk paard enz. enz....

En waarom??... Geef die ene goede rede nou es dan?

Maak het nog erger zeg pffff... Slapen

volks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:51

Ik zet de fotos dr niet zelf op en kan beter zeggen dat hij dat niet meer moet doen.
Julie maken een mug een olifant zeg maar. Echt heel jammer.
Tgaat helemaal goet komen met classy.