Longeren is al erg belastend voor zo'n jong paard, laat staan bereden worden
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wranglerbutt schreef:Veiligheid is een keuze die iedereen voor zichzelf mag maken, maar ik zie hier toch
een aantal fikse no-no's in mijn boekje:
* longeerlijnen (aan bit vast) die op de grond liggen
* aan het werk met een groen paard in een onafgesloten ruimte
* geen cap
* geen stevige schoenen/laarzen met hak
Tja, en persoonlijk vind ik 2,5 jaar ook te jong om berijden
Ariebren schreef:Maar, onze Classy heeft zo'n super goed karakter, gedrag en opvoeding gehad, (thanks to Rhina en haar verzorgmeid) dat we dit gewoon doen zoals op de foto's te zien is.
Ariebren schreef:Lijnen los op de grond, ze verzet geen stap.
Ze kan los op de poetsplaats staan zonder weg te lopen.
Ariebren schreef:Ik weet zeker dat niemand van de mensen, die zo reageren, dit ook met zijn paard kan doen.
volks schreef:Aan het eind van het jaar of begin volgend jaar ga ik beginnen met de basis.
Loody schreef:Beetje jammer van de reacties????
Beetje jammer dat je de verleiding niet kon weerstaan!!...
voks schreef:Het was niet eens de bedoeling dat ik er op ging zitten, maar kdacht probeert het ff.
Ariebren schreef:Lijnen los op de grond, ze verzet geen stap.
Ze kan los op de poetsplaats staan zonder weg te lopen.
Ik weet zeker dat niemand van de mensen, die zo reageren, dit ook met zijn paard kan doen.
Chex99 schreef:Wat mij nou opvalt is: dat altijd als iemand iets leuks wilt delen met andere bokkers dat er altijd een discussie uit voortvloeid.
Meningen mogen natuurlijk gezegd worden maar hee, het wordt helemaal uit zijn verband getrokken. Zo is een blije toppic van iemand meteen een discussie punt geworden.
Al die negativietijd...
Je kan je blijheid voortaan maar beter voor je houden op deze manier..
En dat is mijn mening.
Ariebren, succes met het beleren van je paardje!!
Gisela schreef:Wat mij wel verbaast, is dat ik mensen (die ik hier anti zie reageren) in een ander topic zie reageren waar staat "hij is 2 en half" (en dit paard wordt al gereden), dat het daar gaaf is en geweldig en dan wordt er niet 1 opmerking over gemaakt........ Is dit nou afhankelijk van de persoon die de originele post stuurt en van wie het paard is?
Groetjes, Gisela
Bolieke schreef:Chex99 schreef:Wat mij nou opvalt is: dat altijd als iemand iets leuks wilt delen met andere bokkers dat er altijd een discussie uit voortvloeid.
Meningen mogen natuurlijk gezegd worden maar hee, het wordt helemaal uit zijn verband getrokken. Zo is een blije toppic van iemand meteen een discussie punt geworden.
Al die negativietijd...
Je kan je blijheid voortaan maar beter voor je houden op deze manier..
En dat is mijn mening.
Ariebren, succes met het beleren van je paardje!!
Ik sluit mij hier volledig bij aan...
Francis schreef:Gisela schreef:Wat mij wel verbaast, is dat ik mensen (die ik hier anti zie reageren) in een ander topic zie reageren waar staat "hij is 2 en half" (en dit paard wordt al gereden), dat het daar gaaf is en geweldig en dan wordt er niet 1 opmerking over gemaakt........ Is dit nou afhankelijk van de persoon die de originele post stuurt en van wie het paard is?
Groetjes, Gisela
Gisela, ik maak er geen gewoonte van om in fototopics dergelijke opmerkingen of info te plaatsen. Maar in dit geval wel... in een vorig topic is de eigenaar van dit paard al op de feiten gewezen (je kon toen dus nog van onwetendheid spreken) maar nu blijkt dat ze, tegen haar eigen uitspraken in, toch verder gaat met het dier, dan vind ik dat geen onwetendheid meer paar pure eigenwijzigheid/dommigheid/kwaadaardigheid... noem het maar wat 't is, maar onwetendheid is't in ieder geval níet meer... Dus wordt willens en wetens zonder één enkele góede rede (want de eerste persoon die mij een góede rede kan geven om op een twee jarig paard te gaan zitten moet nog opstaan!) weer een te jong paard onder 't zadel geknalt, met grote kans dat er over 1 of 2 jaar rijtechnische problemen ontstaan die zo simpel met een béétje geduld en zelfbeheersing voorkomen hadden kunnen worden...
Zeg nou zelf... vind jij dit een vrolijk paardje, wat blij is dat z'n baas bezig is met em? Sorry hoor, maar mijn paard heeft nooit zo zuur gekeken met longeren, zadelen en rijden... dit paard is niet blij en laat dat weten... er wordt alleen niet naar haar geluisterd. Nú fluistert ze nog... straks gaat ze schreeuwen en ontstaan de problemen en 9 van de 10 keer krijgt 't paard de schuld... stinkmodder bok, zuur ding, wil niks, moeilijk paard enz. enz....
En waarom??... Geef die ene goede rede nou es dan?