Paard op een week tijd klaar voor wedstrijd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paard op een week tijd klaar voor wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:52

Je doet me weer twijfelen Clown

Ze zeggen toch ook als je paard regelmatig wat buitenritjes loopt dat ie makkelijk initiatie (of klasse I) aankan .. en de pony is toch iets beter getraind dan dat, ookal is er nu een maand vrij weinig mee gedaan (maar hij staat wel 24/7 buiten) ..

Het gaat inderdaad om [***] Ja
Het is nu ook zo dat hij waarschijnlijk toch mee gaat moeten naar het wedstrijdterrein (z'n chippapieren zijn nog niet in orde en die persoon die de papieren heeft liggen en ook de schets moet maken woont niet in de buurt maar gaat wel naar die wedstrijd..) dus dan heb ik zoiets van: als hij toch mee moet ... (en als ze niet te moeilijk doen over de papieren Tong uitsteken)

Pff, ik weet het niet goed hoor ..
Als we gaan is het voor gewoon rustig uit te rijden (desnoods buiten tijd als het echt niet zou gaan). Er is dan nog een jong paard bij, heeft die tevens gezelschap, moet dat niet meer ter plaatse gezocht gaan worden Tong uitsteken Maarja, misschien is het ook wel teveel op de 1 of andere manier .. Ik kan het mij niet voorstellen maar je weet nooit en ik weet niet of ik het 'risico' wil nemen ..

Ik ga vanavond rijden .. misschien weet ik daarna meer te vertellen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:54

Jamika schreef:
is er over een paar weken niet weer een wedstrijd die je zou kunnen rijden?

Er zijn nog wel wedstrijden ja, wanneer precies kan ik zo niet zeggen.. Maar ik zeg al elke keer: ach, volgende wedstrijd gaat wel .. En tot nu toe heb ik gedurende het hele seizoen 1 wedstrijd gereden Nagelbijten / Gniffelen Dat had ik niet meteen voor ogen aan het begin Clown

Maar we zien nog wel .. ik ga vandaag gewoon rijden en dan zullen we zien hoe meneer zich voelt (en hoe hij aanvoelt) Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:28

Nou, ik ben dus gaan rijden .. [***] liep ZO GOED! Ben er helemaal Haha! van!

We begonnen met de gebruikelijke discussie aan het einde van de straat maar daarna was hij zo super! (al heeft hij wel z'n streken niet afgeleerd in tussentijd Clown). Even in het begin dacht ik van: ik kan helemaal niet vergelijken, want alleen loopt hij sowieso niet graag en doet hij dan ook niet z'n best en is hij heel anders dan met andere paarden (of op wedstrijd) maar wauw .. Als hij alleen al zo loopt als nu .. Clown

Het is zo'n leuke knol! In het begin waren we aan het stappen en er kwam een fietser voorbij met een hond ernaast .. en [***] ging die spontaan achterna Huilen van het lachen En ach, heel de weg liep hij eigenlijk gewoon super. Stappen, draven, galopperen .. Alles ging, zelfs over steentjes en kiezeltjes en .. (week hij in het verleden nogal eens voor uit namelijk, heb meermaals een boom van veel te dichtbij gezien Clown). Even bij het aanspringen in galop dacht ik van 'ohjee' .. die oren gingen in de nek en er wilden een paar bokken volgen, maar verder dan wat huppeltjes geraakte hij niet... Heb 'm dan vooruit gereden en gingen die oortjes meteen weer naar voren. Paar passen verder weer in draf, paar passen draven en terug aangesprongen .. Niks aan de hand, oortjes naar voren en gaan Lachen En belangrijk: blijven gaan .. Af en toe viel hij naar draf, maar in vergelijking met anders (zeker met het boomloze) eigenlijk niet veel .. Alleen in galop ineens besluiten een amper zichtbaar klein bospaadje naar rechts te nemen is toch niet zo handig .. maar ach, dat is [***] Vork

We hebben denk ik iets van een 15 kilometer gedaan en hebben hier 2u en 5 minuten over gedaan. Hierin zit wel een kilometer of 5 stappen van & naar het bos en ook 10 minuten kletsen met iemand (heb alleen in het begin en op het einde gekeken, beetje stom) dus dat trekt alles wel naar beneden natuurlijk .. Ik denk dat het stukje dat we echt gereden hebben echt niet zo slecht was .. En ook belangrijk: ik heb geen druppel zweet gezien .. een hééééél klein beetje onder het zadel en aan de singel, maar zelfs nog niet volledig .. Dus op dat gebied zit het wel goed Clown

Maar denk toch niet dat de wedstrijd zondag erin zit .. blijkbaar is het niet mogelijk om [***] mee te nemen met de trailer .. dus dat is dan ook alweer opgelost Clown

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:58

beetje off: wou je meedoen in opoeteren dit weekend of is er nog ergens wedstrijd?

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:33

Ik zou (buiten het trailerprobleem waardoor je hoogstwaarschijnlijk belemmert zal zijn) wel meedoen met de wedstrijd...al is het maar om rustig de rit uit te rijden en voor de ervaring van de wedstrijd op zich. Als je rekening ermee houdt dat je paard weinig bereden is en spierpijn kan krijgen weet je dat je hem niet moet overbelasten maar een rit van 27km rustig uitrijden kan naar mijn gevoel niet echt meteen veel kwaad als je jezelf maar voor ogen houdt dat je het als oefening ziet en niet als 'wedstrijd' op dat moment.
Ik heb hetzelfde gedaan met mijn paard, na zelfs maanden amper werken en een ernstige hoefblessure ben ik terug een rit van 27km meegestart en we hadden hiervoor niet extra veel getraind.
Ondertussen kan je paardje weer wennen aan de wedstrijdomgeving, vetgates, enz. En die oefening heb je met gewone trainingsritjes niet. Je moet er wel zeker van zijn dat je je paard kan inhouden als er iemand voorbij steekt anders is er van een rustige rit ook weinig sprake. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 09:35

Goh, dat inhouden zal het probleem niet zijn Huilen van het lachen
En ook de rest (vetgate enzo) is nu niet iets dat ik daarvoor speciaal zou moeten gaan, om daaraan te wennen of dergelijke. Pony doet alles met "de vingers in de neus" Clown

De reden dat ik wel zou willen gaan, en liever wedstrijd dan zelf trainen bv., is voor de andere omgeving. Eens lekker ergens anders rijden zonder je weg te moeten zoeken, gewoon pijltjes volgen en rijden (tenzij je natuurlijk wat mist, maarja Tong uitsteken). Dat is eigenlijk de hoofdreden ..

Maarja, zal er toch niet geraken, toch niet met pony in ieder geval Clown

mattievent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:07

De conditie is geen probleem maar of zijn spieren en pezen het prettig zullen vinden is een tweee .

Maar jij kent je pony het beste en als hij rustig blijft dan kan je het toch ook rustig aan doen en het zien als een mooie rit?? Cool

succes Knipoog

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 22:47

Vetgates heb je toch al niet in de eerste klasse