[WN] de WRAN ruiter op het NK

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mienmien

Re: de WRAN ruiter op het NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:30

kjcm schreef:
mienmien schreef:
Misschien wordt het tijd dat er 1 NK komt voor de beste ruiters?? Wat houdt een titel van nederlandskampioen nog in als je niet de beste bent??

Ik gun iedereen zijn titel, zijn lol en plezier, zijn topprestatie. Maar we moeten wel reeel blijven. Je ziet ook in de top dressuur/springsport bepaalde rassen wel en niet.. In andere sporten zie je ook dat mensen het beste materiaal gebruiken (wel eens een wielerwedstrijd gezien waaraan een opoe fiets mee doet?)

Op een Kampioenschap gaat het om de beste!

jeetje, dat daar nou niet aan gedacht is! Tong uitsteken
maarja, blijft er wel een probleempje, de verenigingen moeten wel samen kunnen (en willen)werken aan één NK.
volgens mij is dat altijd al een probleem geweest.

Inderdaad... dat is het jammere van alle verschillende vereningen..

Mijn reactie was meer een reactie op dubbeldun. Dat er een apart kampioenschap voor niet amerikaanse rassen moest komen....

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:34

Bolieke schreef:
Maar, buiten enkele uitzonderingen, zijn quarters nu eenmaal beter geschikt, zeker voor de reining.

Bij de pleasure is het zelfs zonder *buiten enkele uitzonderingen* Cool

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:41

Rob_H schreef:
Bolieke schreef:
Maar, buiten enkele uitzonderingen, zijn quarters nu eenmaal beter geschikt, zeker voor de reining.

Bij de pleasure is het zelfs zonder *buiten enkele uitzonderingen* Cool

Bedoel je nou dat er juist alleen maar quarter goed pleasure kunnen of dat er juist véél niet-quarters goed pleasure rijden? (Tja, ben stilaan blond aan het worden Knipoog )

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:43

Ik bedoel dat je een QPA op dit moment niet kunt verslaan met een WWK.
En nu kan men wel vanalles gaan verzinnen,maar dat is simpelweg een feit.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:46

Rob_H schreef:
En nu kan men wel vanalles gaan verzinnen,maar dat is simpelweg een feit.

Inderdaad en dat weet je op voorhand als je aan zo'n NK gaat meedoen. Maar je kan altijd wel proberen Knipoog maar dan, vind ik, moet je alsnog op een bepaald niveau zitten vooraleer je aan een NK gaat meedoen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:55

mienmien schreef:
Mijn reactie was meer een reactie op dubbeldun. Dat er een apart kampioenschap voor niet amerikaanse rassen moest komen....
In die reactie moet je eigenlijk met een Cool zien Haha!

Ik lees uit het hele topic dat mensen met een niet-QPA het jammer vinden dat ze ondergesneeuwd worden door een QPA en dat niet-QPA-'s alleen maar een WRAN hebben om te starten, terwijl QPA's meer mogelijkheden hebben.... en ja dat is zo.

Het aloude probleem dus.

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:57

ik zie het probleem niet zo,
je weet toch wat je koopt!
dus weet je ook wat je wel en misschien niet kan.........
ook in de shows!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:02

kjcm schreef:
ik zie het probleem niet zo,
je weet toch wat je koopt!

Wel ja, dat weet je dus. Je gaat ook geen draver kopen als je ambitities zijn NK springen hé?? Ik wil hier dus absoluut geen dravers beledigen hoor. Ook met hen kan je een bepaald niveau halen, maar een topper wordt dat dus nooit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:03

Het probleem is misschien niet zozeer wat je koopt, maar wat je hebt en wat je zou willen hebben als je al niet iets anders had en wat je misschien ook niet kunt betalen c.q. onderhouden.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 11:17

ik doelde eigenlijk niet eens op een niet QPA Bloos
het gaat mij er om dat als je het hele jaar wran wedstrijden start als L1 ruiter.
je niet de L1 ruiters (uitzonderingen daar gelaten) tegen komt die je op het NK wel tegen komt.
kan me dat wel indenken , want die rijden gewoon een nivo hoger.
en daarom schreef ik ook de " WRAN ruiter"
en waarschijnlijk ligt het nivo van de WRAN ruiter lager dan het landelijke nivo.
maar ja . wat is landelijk nivo?
en het heet wel WRAN NK!!
en ja , misschien hoor je dan idd niet op een NK thuis.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:24

Dan zouden die ook in een niveau hoger moeten rijden in niet mee in de L1... of zie ik dat verkeerd.
Daarom zou het echt niet verkeerd zijn, dat er met punten wordt gewerkt tijdens het jaar. Als je genoeg punten hebt, verhuis je direct naar een niveau hoger. Maar dan moeten ze dus niet bv die L1 en L2 bij elkaar nemen, want dan ligt het niveau weer te hoog voor de ene en te laag voor de andere. Dan weet je nog niet wie er nu eigenlijk de beste is in welke categorie! En dat is toch de bedoeling bij een NK, nietwaar?
Kan je wel gaan stoefen dat je goud hebt behaald Knipoog

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:04

ik weet wel wat je bedoelde jos, hebben we t al over gehad ongeveer Tong uitsteken

ik wilde reactie geven op het gevalletje wel/geen (qpa of ander) goed paard om nk te rijden

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:07

Rob_H schreef:

Klopt, alleen QPA's kunnen dusdanig onregelmatig lopend toch nog winnen.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 13:15

op het ogenblik is het voor een L1 WRAN ruiter dus eigenlijk zo:
op de regionale wedstrijden start je regelmatig onder je nivo, en op het NK start je boven je nivo
dus eigenlijk 2 keer niks Haha!
(misschien Level 1,5 whoehahahaaa)

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:30

Romkabouter schreef:

Ik zie dat je geen smiley hebt gebruikt,dus mag ik aannemen dat je dat serieus bedoelt toch!
Vind je het erg vervelend als ik dat dan niet serieus neem!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:48

Dan bedoel ik inderdaad serieus en ik vind het niet vervelend als je dat niet serieus neemt Haha!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:42

Dank je OK dan!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:13

Jos schreef:
op het ogenblik is het voor een L1 WRAN ruiter dus eigenlijk zo:
op de regionale wedstrijden start je regelmatig onder je nivo, en op het NK start je boven je nivo
dus eigenlijk 2 keer niks Haha!
(misschien Level 1,5 whoehahahaaa)

Daarom heb ik een amerikaanse appaloosa Clown
Tijdens een NK voor appies deden er voorheen niet zoveel mee... dus heel veel winkans (ben je soms gewoon de minst slechte ipv de beste). Dus altijd wel een lintje Haha!
Toen overgestapt op dressuur en dan zoek je gewoon de regio's uit waarvan je weet dat je met een slechte proef nog kunt winnen ( dus weer lintjes Pling )
Dus zo kan het ook ROFL
Maar ja, zeg soms tegen een engelse ruiter dat je nl. kampioen bent en ze denken wow. Zeg het tegen een westernruiter en dan is het bijna de vraag, van de WRAN, APHA, ApHC, drha, dawra, etc etc en dan nog het onderdeel , level en weet ik veel wat niet allemaal. Net zoiets als linedancen, ook zoveel kampioenen Go jij! Go jij!
(voor het geval iemand bovenstaand bericht serieus neemt... lees het met een enorme Knipoog )

EllyStel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:53

Ik ben geen wran-ruiter maar wel een happy-ruiter mag ik dan ook mee doen??? Go jij! Go jij! *LOL*

specialA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:56

mienmien schreef:
DubbelDun schreef:
Misschien wordt het tijd dat er een show komt voor alle-rassen-behalve-de-amerikaanse met een eigen NK en dat er daarbuiten een show komt voor alle-rassen-samen (wat nu dus de WRAN is).

Misschien wordt het tijd dat er 1 NK komt voor de beste ruiters?? Wat houdt een titel van nederlandskampioen nog in als je niet de beste bent??

Ik gun iedereen zijn titel, zijn lol en plezier, zijn topprestatie. Maar we moeten wel reeel blijven. Je ziet ook in de top dressuur/springsport bepaalde rassen wel en niet.. In andere sporten zie je ook dat mensen het beste materiaal gebruiken (wel eens een wielerwedstrijd gezien waaraan een opoe fiets mee doet?)

Op een Kampioenschap gaat het om de beste!

helemaal mee eens!!!!!!!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:45

Dus eigenlijk zeggen we hetzelfde Knipoog

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:34

Romkabouter schreef:
Rob_H schreef:

Er waren nogal wat "dralopjes" te zien op het EK in Kreutz Knipoog Maar wat betekend WWK Blond

Cornelie: da's dan het voordeel als je een QPA hebt: kun je toch nog érgens kampioen in worden Haha! Knipoog

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 00:17

Ik start dan wel nooit wedstrijden, maar kijk regelmatig en heb wel een mening als New Forest bezitster.

Niets slechts over mijn NF, die zeker net onder doet voor een quarter. Misschien beter loopt dan menig quarter.
Ik heb een goeie quarter gehad, maar het is niet heiligmakend. Wijze woorden van iemand uit de sport ooit waren tegen mij; je kan beter zo een goeie pony hebben dan een mindere quarter om alleen een quarter te willen hebben toen ik weer op zoek was naar een leuk paardje met minder budget dan eerder.

Dat alleen quarters er dan nog steeds boven uit steken is volgens mij alleen in de L1 en L2 klasses.

Ook jammer dat trainers bijna nooit andere rassen starten bijv......
Hebben ze geen belang bij misschien en wordt soms ingewikkeld, maar laat maar eens zien.......Denk dat de competitie dan nog best wat kan veranderen soms.......

Je zou idd alleen NK mogen starten als een soort finale ronde van het hele jaar. Mensen die normaal DRHA starten bijv zou een soort Grand prix klasse voor kunnen komen.......

Maar de WRAN zelf moet wel voor alle rassen leuk blijven, daar was het voor bedoeld. Natuurlijk ook de quarters, paints, appies, maar laat ook de andere rassen zien. Eigenaren worden alleen enthousiast als het zien en deinzen dan minder terug voor de prestaties van de quarters etc. En als mensen enthousiast zijn komt er weer concurrentie bij.

Wil je je alleen meten met quarters als die beter zijn dan andere rassen, meet je dan tijdens het NK quarters met anderen.

En volgens mij is het ook je eigen trots om te starten waar je concurrentie hebt en niet alleen voor een NK titel te starten waar je meer kans maakt.

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 07:27

Ik ga mee met het gevoel van Jos!
Wat is er na de L1??? In de "top" klasse. Deze top klasse bestaat uit de NRHA/DRHA, waar ALLE rassen aan mee mogen doen en de NSBA/DSBA waar in een select gezeldschap aan rassen mag mee doen!
Kijk regelmatig op duitse sites en moet zeggen dat het concept van de EWU kampkoenschappen(duitse wran) mij enorm aanspreekt. Heb vorig jaa de EWU kampioenschappen gevolgd en ik vond het geweldig te zien hoe een haflinger met een hele dikke score de westernriding wist te winnen!

gr. johanna

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 08:17

Pling schrap de wran voorrondes, en wijs een paar WRAN wedstrijden aan die meetellen voor de selectie voor het NK.
en houdt een WRAN NK met die ruiters.
op de vrij gekomen dag, kan je dan een FNW NK houden die open is voor iedereen. Haha!

(meelezers , denk er eens over )
.