TREC Wieringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PBT

Re: TREC Wieringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 10:14

Ik doe ook mee.
Dit keer geen hele TREC maar de WE en de MA en de PTV. Ik ben druk mijn kleding aan het voorbereiden voor de WE.

De foto is van afgelopen juli in Courtil (TREC).

Afbeelding

Tot ziens in Wieringen.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 10:27

Alsof mijn paard daar doorheen gaat! Haha...ooit, ik zeg het je, ooit. Maar vertel, hoe ben je je kleding aan het voorbereiden? Oh wacht, heb het stukje over de WE even doorgelezen, dat ga je natuurlijk niet verklappen Knipoog Wel stoer hoor...wat is er veel te doen dat weekend zeg.

En ik las op buienradar: 50% kans op droog weer het weekend...zou stoer zijn niet?

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:47

Ik heb net de startlijst voor de POR door gekeken en ik kom genoeg vreemde namen tegen.
Leuk dat er steeds meer mensen TREC ontdekken.
Ik kwam ook de naam van een vriendin tegen.
Zij wilde al eerder een wedstrijd proberen maar dat lukte niet door een extra opleiding die ze is gaan doen naast haar werk.
Maar ze heeft zich toch opgegeven voor Wieringen, super.

Verder zit ik met het zelfde probleem als PBT : wat doe ik aan bij de WE Verward
Ik heb wel een idee, maar ben bang dat het wel erg bont kan zijn voor de WE.

Elpharo - Nu wil ik natuurlijk ook jou naam weten Haha!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 19:20

PBT wat een gave foto. ! Mijn Spirit gaat wel het water in maar zo ver?? lijkt me heel leuk.

tot in wieringen

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 19:22

kwam er ook achter dat ik via marktplaats wat had verkocht en haar naam op de startlijst zag staan. Hoe toevallig!!

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:24

Gilbey, bont is leuk *LOL* Gewoon doen! Mijn naam is trouwens Stella Lachen Ik start als laatste omdat wij zaterdagochtend nog moeten aankomen. Eerste keer enzo, dus liever iets extra tijd...zeg maar...Ik zag ook al een paar bekende namen...errug stoer allemaal! Maarre, jij doet niet de POR maar de WE begrijp ik hieruit?

Kokopelli- wat grappig...nu zie je straks nog iets terug wat je verkocht had Lachen

FjordenWen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 09:39

Ik doe ook mee Go jij! Go jij!

Eerste keer..en vind het best wel spannend Bloos! Ik heb er wel veel over gelezen en filmpjes gekeken enzo, maar nog nooit een echte wedstrijd gezien. Elke keer kwam er wat tussen! Dus nu kon ik wel gewoon komen kijken, maar ja, dan kan ik net zo goed meteen meedoen Haha!

Ik doe samen met een stalgenootje mee. We zijn druk aan het oefenen. Kaartlezend door een parkje rijden, door de sloot ipv over de brug oversteken, etc. En vanmiddag gaan we een parcours maken in de bak.

Mijn pony vindt het allemaal geweldig leuk. Hyper! Hij houdt erg van springen, water, rare hindernissen enzo. Nu moet ik alleen ook nog netjes rijden Knipoog

Heb wel een vraag aan de ervaren ruiters hier: hoe zit het met dat kaart intekenen bij de por? Dat klinkt namelijk super simpel, maar je hebt er wel 20 minuten voor. Ik zie vast iets over het hoofd Verward Wat is de valkuil? Hebben jullie tips?

Arabische

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:38

Lijkt me wel leuk Haha! , waar kan je je inschrijven?

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:12

Ik doe ook weer mee. Dit keer ook niet de hele TREC maar zaterdag de WE en zondag de MA en PTV. Ik heb er erg veel zin in. Haha!

Dit was vorig jaar bij het hek openen:
Afbeelding

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:38

Berith: wat een leuke foto!

FjordenWen: ik doe ook voor het eerst mee, maar ik heb wel een introductieweekend gedaan. Op zich is er niets tricky aan het kaart intekenen (behalve dat je er ook weer niet TE lang over moet doen, anders heb je niet genoeg tijd. Wat ons aangeraden werd was veel soorten pennen/potloden meenemen, omdat je niet altijd hetzelfde soort papier krijgt om op te tekenen. Een bosje pennen dus. En niet OP de weg tekenen maar er net naast, zodat je nog kan zien wat voor soort weg het is...en goed de richting aangeven, vooral waar de routes elkaar kruisen...en iets meenemen om de kaart in te stoppen zodat 'ie niet nat gaat worden als het regent...wij hadden flink wat regen, maar een insteekmap (met van die gaatjes) deed de truuk voor ons. Daarbij helpt het ook erg goed tegen vies worden Lachen Je bent wel leuk aan het oefenen hoor! Ga ik deze week ook nog even doen. Helaas hebben we hier geen water om doorheen te waden. Tot dan in elk geval! Lachen

Marc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 21:49

Wij zijn er ook! Ik zie deze topic nu pas...Elpharo....ik ga vast pennen en potloden verzamelen! Knipoog Haha! Handige tip!
Mijn echtgenoot rijdt de wedstrijd...PoR, PTV en MA....op onze Arabier.
Ik heb wel een vraagje! Rinda heeft nogal mok gehad maar mag en kan nu weer gewoon alles....maar je ziet wel dat er wat was aan die benen natuurlijk. Is dat een probleem? Letten ze daar ook op? Ze loopt als een kievit hoor.....
Wij hebben trouwens een box gereserveerd.....en blijven ook slapen. Hopelijk is de tent die al jaren niet is gebruikt nog goed!
Hoe laat kun je terecht eigenlijk? De POR begint best vroeg, zag ik! Wordt beetje vroeg opstaan.....dat wordt ook best spannend...hebben nog nooit een wedstrijd buiten de eigen stal gedaan.
Marc heeft helaas, door die moktoestand, maar weinig kunnen oefenen...conditioneel wel natuurlijk maar wat hindernissen betreft is het toch een beetje afwachten.....en och, als je maar lol hebt met je paard! Het is voor ons de eerste keer.....we hebben Rinda nu anderhalf jaar en ontdekt dat ze buitenritten waanzinnig leuk vindt. En dat ze een dijk van een conditie heeft! We hebben er echt zin in! Vingers aflikken

Groetjes van Tanja!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 22:37

Als je paard regelmatig loopt en verder geen last heeft van die mok dan zal het geen probleem hoeven geven, maar dat is natuurlijk lastig te beoordelen vanachter de computer. Maar we gaan er in eerste instantue natuurlijk vanuit dat jullie als eigenaar zelf kunnen inschatten of ze nog hinder hiervan ondervindt.

Er is geen aanvangstijd, dus je kunt zo vroeg arriveren als je nodig vindt.
En het komt vast helemaal goed met die hindernissen Knipoog
Tot zaterdag!

lan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:30

Ik ben er ook bij in Wieringen hoor, met mijn new-forest Orlando (voor de 2e keer, heb in Aalten voor het eerst meegedaan, ik rijd T1. Heb al heel wat geoefend inmiddels (het kaartlezen viel in Aalten een beetje tegen...), ik kan iedereen TREC aanraden, je leert gewoon supergoed samenwerken met je paard en je hebt nog hartstikkel veel lol ook!!!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:36

lan schreef:
Ik ben er ook bij in Wieringen hoor, met mijn new-forest Orlando (voor de 2e keer, heb in Aalten voor het eerst meegedaan, ik rijd T1. Heb al heel wat geoefend inmiddels (het kaartlezen viel in Aalten een beetje tegen...), ik kan iedereen TREC aanraden, je leert gewoon supergoed samenwerken met je paard en je hebt nog hartstikkel veel lol ook!!!

Haha! Haha!
Ik wil ook erg graag TREC gaan rijden met mijn merrie. Lijkt me echt zo leuk!! Haha!
Wellicht dat ik een ander topic zou moeten openen Bloos , maar toch even een vraagje tussendoor; moet je eerst lid worden van een TREC-vereniging, of heb je ook gewoon een kennismakings klasse?
Ik wil ook wel eerst een dagje komen kijken, eens kijken hoe het allemaal in z'n werking gaat Lachen . Een dag SGW kan ik onderhand wel dromen Knipoog .

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:42

WolinLotte schreef:
Haha! Haha!
Ik wil ook erg graag TREC gaan rijden met mijn merrie. Lijkt me echt zo leuk!! Haha!
Wellicht dat ik een ander topic zou moeten openen Bloos , maar toch even een vraagje tussendoor; moet je eerst lid worden van een TREC-vereniging, of heb je ook gewoon een kennismakings klasse?
Ik wil ook wel eerst een dagje komen kijken, eens kijken hoe het allemaal in z'n werking gaat Lachen . Een dag SGW kan ik onderhand wel dromen Knipoog .

Voor de T1 hoef je (nog) geen lid te zijn van de TREC club.
zie ook:
http://www.trec-nl.nl/wat.htm

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:00

Leuk dankjewel!! Ik kom misschien in Wieringen kijken!!
Haha! Haha!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 16:35

moet je doen WolinLotte is leuk hoor. Ik kon vorig jaar niet meedoen omdat mijn paard nog te jong was. Nu is ons debuut (dus kan nog lachen worden )

Heb er echt veel zin in

FjordenWen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:10

Goede tip van die verschillende pennen en potloden! Haha! Het is dus wel even goed opletten met dat overtekenen. Anders kan je t daarna natuurlijk helemaal niet meer vinden...

Ik heb trouwens met oefenen wel gemerkt dat kaartlezen op je paard dus iets heel anders is dan als je wandelt.... Ineens veel beter opletten Knipoog

We hebben van t weekend zelf een parcours gemaakt. Pony was dolenthousiast Haha! Ben heel benieuwd hoe t parcours in Wieringen zal zijn!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:48

@Kokopelli: Mijn merrie is dit jaar 5 geworden, dus ik zag dat ze dan mee mag doen. Ze is heel erg dapper en echt een paard dat het iniatief neemt en meedenkt, daarom denk ik dat ze uitermate geschikt is! Ze is wel vrij temperamentvol, mijn zus heeft een tinker met dezelfde karakter eigenschappen, alleen is die dan weer heel erg koel in de kop. Dus dan vullen ze elkaar aan!! Haha!

Ik kom dan waarschijnlijk op zondag kijken. Is dit een leuke dag om te komen kijken met de onderdelen die dan aan bod komen? (Om een goeie indruk te krijgen van wat TREC precies allemaal inhoudt e.d.?)
(Ik kom namelijk van best ver..)
We zien het hier al helemaal zitten met onze viervoeters om dit te gaan doen Pling .

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 05:43

Om te kijken is zondag waarschijnlijk het leukste. Zaterdag is iedereen onderweg met de POR en zondag zijn de MA en PTV op het terrein zelf.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:18

Naast de startlijst van de POR staat nu ook de startlijst van de MA en PTV online, samen met nog wat extra informatie.
Ik heb een plattegrond gemaakt en ook de hindernissen staan er op!

De lunch is op een locatie op Wieringen. Je kunt eten voor je paard meenemen, maar het hoeft niet. Maar een klein maaltje muslie oid is wel lekker voor ze. Laat ik nou net weten dat iedereen ook wat Pavo muslie in een zakje krijgt Pling Dankzij onze sponsors! Dus dat zou je mee kunnen nemen. Misschien halen we nog wel wat wortels voor daar, moeten we even zien of we dat redden.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:13

Esperanza- jullie denken er zo goed over na heh! Echt leuk. Ik zat inderdaad te dubben hoe ik dat ging meenemen. Is er op de rustplaats wel water voor de paarden? Bij het introductieweekend van NVVR hebben we een emmer aan de pannekoekenboerderij gevraagd (en vervolgens hoefde natuurlijk niet één paard water!) Stoer hoor, van die sponsors! WolinLotte- ik denk ook dat de zondag leuk is. In dit geval is er ook de WE op zaterdag en zal er dan ook wel van alles te doen zijn? Maar zondag zijn de hindernissen en da's natuurlijk altijd leuk! Jij komt vlak bij mij vandaan zie ik...het is een uurtje rijden, valt nog mee Lachen
FjordenWen- echt stoer van dat parcours- had ik ook willen doen maar het kwam er niet van...ach nu ja, is dat weer een goal voor de volgende trec!

Ik ga nu ook maar vast op pennen-jacht...hihi es kijken wat het huis rijk is!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 13:00

@Elpharo, tijdens het NVVR Weekend kwam het water met bakken uit de hemel, ik kan me voorstellen dat de paarden geen dorst meer hadden Knipoog

Maar er staat water op de lunchplek hoor.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 14:10

Delphi...grinnik, inderdaad as het toen wat nattig...maar niet minder leuk! Daarbij vraag ik me hard af of het als het droog was anders was geweest hoor bij mijn paard...ik ben al allerlei dingen bij elkaar aan het verzinnen om mee te nemen...just in case. Moet ik maar eens mee gaan ophouden, haha, straks past mijn auto niet meer dicht.

Nog een praktische vraag...hoeveel hooi (ruwvoer) nemen jullie meestal mee? Ik heb geen idee hoeveel gras er staat en hoe lang dat volhoudt...hooi is dan wel lekker (of kuil), wat is jouw/jullie ervaring daarmee?

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 14:12

Ik neem meestal 1 baal hooi mee en dat is dan ruim voldoende voor een weekend.