Wie rijdt er paard met een vastgezet onderste spronggewricht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

romeorowan

Re: Wie rijdt er paard met een vastgezet onderste spronggewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:28

Sanne: Door mijn spier/zenuw aandoening staan mijn onderbenen niet meer recht boven de voeten. De spieren kunnen de boel niet op de plaats houden en daardoor zakken de enkels erg naar buiten.
Hierbij heb ik enorme holvoeten en klauwtenen (hoort bij de aandoening). Door het vast en rechtzetten van het onderste spronggewricht gaat in mijn geval de grote teen duiken. Vandaar het liften van de teen.

Tja, stress management, ik moet het gewoon maar even uitzingen.

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:31

Oke, dan is er dus heel wat aan de hand, jeetje zeg. Daar moet je veel last van hebben gehad! Nou, ik duim voor je dat de operatie een groot verschil teweeg heeft gebracht. Nog even volhouden en dan huppel je straks vrolijk rond Lachen

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:49

Dank je wel. Ik wil komende zomer voor het eerst in jaren mijn nagels weer eens kunnen lakken Knipoog

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:02

Rijden zal niet makelijk worden hoor,, je moet weer goed herstellen enz.

sanne_

Re: Wie rijdt er paard met een vastgezet onderste spronggewr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:05

Hoe gaat het met jullie inmiddels? De feestdagen en jaarwisseling goed doorgekomen? Op een gezond 2009 in ieder geval OK dan!

Mijn enkel is op Oudjaarsdag weer onder het mes geweest. Om een heel andere reden overigens, een zenuwomleiding dit keer. Merk alleen nu weer hoe het tegenvalt, dat lopen! De bedoeling was dat er een gevoelszenuw zou worden doorgenomen om pijnklachten te doen afnemen. Tijdens de operatie bleek een deel van de zenuw nog intact te zijn en dat stukje is dan ook niet doorgesneden. Ik had dus verwacht vrij weinig napijn te hebben, maar dat viel vies tegen Verdrietig . Ook zou ik een paar dagen rustig aan moeten doen en daarna weer alles moeten kunnen, maar die planning is nu ook een stuk drastisch bijgesteld. Kan nog niet lopen zonder krukken en zit nog aan de morfine. Zijn jullie inmiddels een beetje aan het revalideren? Verlost van het gips of nog niet? Ik merk aan mezelf dat ik nogal scheef ga lopen als ik met 1 kruk probeer. Hebben jullie dat ook misschien? Morgen toch maar eens een afspraak bij de fysio maken...

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:15

Hallo,

We zijn inmiddel alweer maanden verder en ik ben erg benieuwd hoe het met jullie gaat Sanne_ en NancyImka.
Ik ben inmiddels (16 april jl.) ook aan de linkervoet geopereerd. Het gaat allemaal redelijk voorspoedig. De 1ste voet ging echt ontzettend van een leien dakje, de 2de voet gaat ook wel goed maar iets langzamer als de 1ste.
Inmiddels ben ik sinds een maandje weer aan het paardrijden. Een half uurtje per keer en dat gaat goed, wel ietsje pijnlijk maar dat mag de pret niet drukken.

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 13:08

Hoi,

Ik heb al lang niet meer gekeken op bokt, maar hier gaat alles super! Ik heb nu een voet operatie gehad en die is best goed gegaan. Helaas groeit mijn bot héél langzaam aan elkaar. En er zit een heel stuk gewoon niet vast maar waarschijnlijk zit er ergens toch een stuk vast want de krammen en schroeven verschuiven niet. Ik doe ondertussen alles weer, en dus ook paardrijden! En dit allemaal zonder pijn. Het enige wat af en toe nog pijn doet zijn mn knieen, maar als ik de beugels uit doe dan is dat ook snel weer weg.
Ik hoef niet meer terug te komen in Nijmegen voor controle omdat het zo'n pest eind rijden is en als ik last heb moet ik gewoon aan de bel trekken. Dus ik helemaal happy al zal ik de uitjes naar duitsland wel missen hoor dat deden we altijd erna haha!

De andere voet laten we even voor wat het is. Met nieuwe schoenen die mn voeten helemaal vast zetten loop ik weer aardig. Wel altijd met pijn maar er is mee te leven! Zodra het niet meer te doen is dan moet ik aan de bel trekken en zetten ze het boeltje daar als nog vast!

Zo tot hier mijn update....

Groetjes Nancy