[WN] Ik wil western rijden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Re: Ik wil western rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 15:14

Haflingers zijn hartstikke geschikt om western mee te rijden, er zijn er aardig wat die het zeeeer goed doen in de westernsport en er mening Amerikaans gefokt paard uitrijden Haha!

Ik raad je aan om bij Jan Pieter Koopman te gaan lessen, ik vind het een zeer goede ruiter en heb nog geen negatief verhaal over hem gehoord Lachen Bovendien is híj in ieder geval niet vies van een niet-Amerikaans ras. Hij traint ook tinkers e.d. Lachen

Overigens komen de reacties van anderen hier wat belerend over, maar zo wordt het volgens mij niet bedoeld. Het is alleen zo dat veel mensen om de verkeerde reden de overstap maken en vervolgens weer teruggaan naar hun 'oude' rijstijl. Op een enkeling na die inderdaad geen onderbouwd antwoord geeft, bedoelen ze het volgens mij goed Knipoog

Gewoon proberen, ik zou het lekker op je eigen zadeltje doen in het begin (ik reed mijn westerngereden paarden ook met engelse optoming in de hunter under saddle, dus het kan prima!)! Misschien bevalt het je wel zo goed dat je volledig overstapt Knipoog

Keep us posted!

pol_Doer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 18:13

ik heb 3 jaar western gereden. Nu al ruim 2 jaar niet meer. Ik krijg vanaf 1 augustus en 2e pony een shet x haf. Die stal waar ik heb leren western rijden is vlakbij de penionstal. Ik wil dan ook wel is met een meisje die ik al ken van stal en haar pony met zijn vieren is een les gaan nemen. Maar dan gewoon voor de lol.

Gabon op bokt heeft een new forestje reed bij mij in de les op die western stal en heeft daarvoor ook dressuur gereden voor de grap rijdt ze af en toe wel is dressuur met haar New Forest pony terwijl ze ook western wedstrijden rijdt.

Het kan dus allemaal wel maar kijk eerst of je het echt iets vindt en verder heb er vooral geduld mee.

succes

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 20:15

Citaat:
Ik denk niet dat western zoveel makkelijker is, maar het lijkt me onwijs LEUK om te doen en daarom wil ik western gaan rijden. Het lijkt me voor mijn pony ook een aangename afwisseling waarop ze haar spieren iets anders gebruikt.

Ik wil geen mieperd zijn, maar je kunt met dressuur haar toch ook een wat lager instellen, wat hoger laten lopen of iets ronder vragen? Of eens zonder aanleuning, helemaal op eigen benen laten lopen. Eens wat meer (lengte)buiging vragen, en met ietsje minder tevreden zijn. Haar flink vooruitrijden of een hele hoop (schijn)overgangen, zijgangen. Dubbele lijnen, grondwerk, springen, enz.
Er kan zoveel, met wisselend spiergebruik, stel ze eens wat anders in!

En ik geef ook 'tegengas' op je antwoorden, maar puur omdat dat mijn oprechte reactie is.

Maar weet je, aan deze reacties heb je weinig als je je aangevallen voelt. Probeer Western eens uit, en je merkt het vanzelf...

nice_cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 20:20

Hey,

Kan me niet voorstellen dat Peter geen haffies wil les geven. Ik heb zelf ook een kruising haflinger en les ook bij hem.... Hij is wel verhuist nu en zit in Bergen op Zoom...
Maar als ik jou was zou ik gewoon lekker gaan lessen en kijken hoe je paardje het oppikt...
Ik vind haffies cool en ik vind ze erg geschikt voor western!
Veel succes en voor HEEL VEEL PLEZIER!
xxx Shannon

XSeOnie_Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:50

Ik heb ook van iemand lesgehad die een hekel had aan haflingers (alle koudbloeden bijna) maar hij gaf les voor het geld Gaaaap

Mijn vriendin heeft een haflinger.. ik vind het een super beessie !
Mij lijkt western ook cool om te doen en ik heb er ook wel is over na gedacht Tong uitsteken
xx

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 13:28

Had leuk geweest als de topicstarter ook nog even reageert op dit topic Schijnheilig

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 23:46

Misschien bevalt Westernles toch niet zo...

(Just kiddin')

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 07:40

XoNo schreef:
Had leuk geweest als de topicstarter ook nog even reageert op dit topic Schijnheilig

Topicstarter is van t weekend weg geweest en heeft daarna ook nog ziek op bed gelegen en niet alle eigen topics bijgelezen.

Heb een mailtje van de vrouw (?) van Peter Simons terug gehad, maar ze geven alleen bij hun op stal les en zijn verhuisd naar Bergen op Zoom en dat vind ik toch een beetje te ver.
Ga na t weekend JanPieter Koopman eens bellen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 07:46

@TS: mocht je aan huis les willen hebben zou je BnB quarterhorses nog eens kunnen benaderen.geloof dat Ben aan huis komt maar weet niet tot welke afstand.

Alvast veel plezier met je 1e les!

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 23:00

Heel goed plan om Jan Pieter eens te bellen! Ja Kan alleen maar positief over hem zijn, hij geeft gewoon zo ontzettend goed les! Ik les ook iedere donderdagavond bij hem.

En hij heeft inderdaad 2 lespaarden, dus je kunt beginnen met eerst zelf een beetje aan de westernstijl te wennen. Daarna kun je eventueel samen met je paard bij JP gaan lessen, of je zet je paard voor een maand o.i.d bij hem in training Lachen

Leuk trouwens dat je overstapt op western! Ik hoop dat het je bevalt, en misschien zie ik je een volgende keer met een AQHA buitenrit wel in western outfit Knipoog

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 08:23

Julia_14 schreef:
Leuk trouwens dat je overstapt op western! Ik hoop dat het je bevalt, en misschien zie ik je een volgende keer met een AQHA buitenrit wel in western outfit Knipoog

Was de laatste keer toch?

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 23:17

Ja, officieel gezien wel, maar mensen hebben het er al over om toch nog een keer zo'n dergelijke rit te organiseren, maar dan wat kleinschaliger Knipoog

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 23:35

jpk zeker benaderen, had graag gehad dat ik dichterbij woonde maar helaas.
Heb ook bij hem gelest en zou het graag weer oppakken in de toekomst. Hij heeft een quartermerrie en een tinkermerrie in de les, toen.