[WN] Hoe laat begind die/dit/dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rob_H

Re: Hoe laat begind die/dit/dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:46

MSQuincyTE schreef:
Dan zet je je paard toch in de trailer, dat is ook een box maar dan rijdend

Om te beginnen mag en kan jij helemaal niet bepalen wat ik zou moeten doen,maarja dit is weer echt een oplossing die bij jou past Cool

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:49

MSQuincyTE schreef:
Duke dan moet je je paard dat leren, eten geven in de trailer wil ook heel goed, die van mij kan echt wel 1 uur lang op de trailer staan op een wedstrijd geen probleem, hooinet erbij en klaar

Waarom zou iemand dat zijn paard moeten leren.Ik leer mijn paard wedstrijden te rijden en te presteren.
En daar tegen over zet ik dat hij lekker ruim in een box mag staan tussen het presteren door.
Maarja denk niet dat jij daar iets mee kan. Cool
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 02-07-08 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:53

We worden nu wel wat lelijk tegen elkaar zeg Scheve mond ... MSQuincyTE, moge duidelijk zijn dat niet iedereen jouw mening deelt. Ik ook niet. Ik zou het prettig vinden als mijn paard een poosje in de trailer kan leren staan. Al is het maar om hem heelhuids door de files heen te krijgen, mochten we die onderweg tegenkomen.

Maar ik prefereer toch een box, helaas is dat gewoon te duur voor iedere wedstrijd. Als het mooi weer is, kan hij prima bij de trailer staan met hooinet erbij. Hier toch ook het credo: Duurt het veel te lang en geeft mijn paardje aan dat het wel goed is geweest, ga ik liever huiswaarts ipv hem te pushen nog langer te wachten om maar te kunnen starten. Het moet voor hem ook leuk blijven.

*Edit: typo...
Laatst bijgewerkt door Duke op 02-07-08 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:58

MSQuincyTE schreef:
Blunneke schreef:
Wie weet heeft MSQuincyTE er een voor je te koop Haha!
Die kan in elk geval no problemo kennelijk uren op de trailer staan.... of ie dan ook eurie's kakt...dat weet ik niet Clown

Ik zal als ik jou was je grote waffel eens houden miss perfect

Slapen ROFL Huilen van het lachen

Maar even ontopic, zou het iets zijn om inderdaad voor de organisatoren gebruik te maken van de zogenaamde startlijsten?

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:12

ik vind het af en toe ook niet echt handig dat ik niet goed weet hoe laat ik moet starten..
was een paar weken geleden in wanroy en zou rond 11/12 uur moeten rijden, toen ik daar aankwam werd het telkense een uur later. uiteindelijk moest ik om 4 uur rijden terwijl ik al om 10 uur daar was! toch wel een beetje lang om voor je paard op de trailer te staan, want het was ook nog eens bloedheet... ik heb er hem wel een paar keer afgehaald, maar ik kan geen 6 uur naast mijn paard blijven staan. maar goed,
een box huren is voor mij niet echt een optie, want ik ben meestal maar 1 dag op een wedstrijd omdat de klasses die ik rijd meestal vlak na elkaar zijn, en dan is een box huren toch wel een beetje duur.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:16

Ik rijdt veel liever minder shows dan dat ik mijn paard geen box kan bieden Duivel

Zoals al door Rob aangegeven: géén box, géén show.
Het alternatief, door een andere bokker aangegeven "laat maar op de trailer staan" is geen optie. Gestoord
Ten eerste vindt ik dit zeer paardonvriendelijk, ze kunnen zch absoluut niet even ontspannen en ten tweede plast mijn merrie alleen maar op stal, nooit in de trailer.

Maar het initiatief van Frans vindt ik super! Ja

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:52

Mijn paarden kunnen uren lang relaxed op de trailer staan, maar dat wil ik zelf niet. Zeker omdat ik allround rijd en het regelmatig gebeurt dat ik tussen 11 en 19.00 uur aan de bak moet. tussendoor wil ik perse mijn paard op stal hebben, ff ontspannen, knabbelen en vooral kunnen plassen. voor mij zou ook gelden als ik meer dan 1 onderdeel rijd, geen stal geen wedstrijd. Als je maar 1 onderdeel rijdt , is het fijn om toch goed in te kunnen schatten hoe laat zodat je niet toch nog uren moet wachten zonder stal.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:11

is het geen optie om een maximum tijd waarin je je proef kunt rijden in te voeren, bijv max tijd is 10 minuten voor een trailproef en niet maar eindeloos doorgaan? eerst de proef evalueren hoe lang het normaal mag duren en dan dubbele tijd of zo? of een soort tussenoplossing, niet iedereen rijdt zn proef even langzaam.... Knipoog
dan kunnen ze misschien beter inschatten hoe laat de volgende klasse uiterlijk gaat beginnen. dan loopt het programma in ieder geval niet teveel uit, zou alleen in kunnen lopen maar meestal niet Lachen

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:08

cissy schreef:
is het geen optie om een maximum tijd waarin je je proef kunt rijden in te voeren, bijv max tijd is 10 minuten voor een trailproef en niet maar eindeloos doorgaan? eerst de proef evalueren hoe lang het normaal mag duren en dan dubbele tijd of zo? of een soort tussenoplossing, niet iedereen rijdt zn proef even langzaam.... Knipoog
dan kunnen ze misschien beter inschatten hoe laat de volgende klasse uiterlijk gaat beginnen. dan loopt het programma in ieder geval niet teveel uit, zou alleen in kunnen lopen maar meestal niet Lachen

Ja inderdaad, beetje in de spirit van teampenning of cutting: elke deelnemer krijgt bijv. max. 5 minuten de tijd om zijn/haar proef te voltooien. Vind dat wel een goeie Cissy Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:52

Wat mij ook een oplossing lijkt is dat men zich gewoon aan de tijd houdt.
Dus als er staat 13:00 dat het nooit eerder begint dan 13:00 tenzij alle deelnemers er toestemming voor geven.
Als je wat uitloop hebt is het jammer, maar dat is iig minder erg dan inloop.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:05

Het kan wel! Want in Bleiswijk afgelopen zondag hadden ze dus wel een schema gegeven (onder voorbehoud) en dat klopte keurig!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:20

ja maar Niels dan zit je nog met het feit als een paard echt niet wil dat de ruiter toch de kans krijgt om de proef af te maken en dat duurt vaak veel te lang. Zeker in beginnersklassen. Sommige jury's laten je dan toch eerder vertrekken maar anderen gaan door tot iedereen alles geprobeert heeft.... en dan loop je dus gigantisch uit.
En uitlopen vind ik net zo erg als inlopen, je zal daar maar staan te wachten met je jonge paardje....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:23

Tja, met uitloop kan je altijd even je paard wat laten grazen etc.
Zo´n maximale tijd is ook niet verkeerd, wel de tijd geven om het te proberen maar als het echt niet lukt dan wegsturen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 00:24

Inlopen vind ik sowieso not done.
En oefenen behoor je op een wedstrijd eigenlijk niet. Hoe vaak hoor je niet dat paardlief dat hek, of die brug, of dat zeiltje in trail thuis nooit is tegengekomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 08:26

Tja Cassidy. Dat is waar.
Maar ik was bijvoorbeeld in april oid op show waarbij Bo ´opeens´ de balkjes zijwaarts niet wilde doen. Nooit een probleem en nu wel, toch prettig als je even de tijd hebt om hem dan duidelijk te maken dat ie echt moet. (met het risico op een DQ)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:18

Dat je in geval van een probleem gaat scholen is wat anders dan naar een wedstrijd toegaan terwijl je weet dat thuis niet alles 100% lukt.