[WN] Barefoot Arizona, schuift naar voren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Clovertje

Re: Barefoot Arizona, schuift naar voren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 19:39

Hier nog foto's van het zadel waar ik een optie op heb: een Continental Equiflex.

[imgAfbeelding][/img]

[img]Afbeelding[/img]

[img]Afbeelding[/img]

[img]Afbeelding[/img]

[img]Afbeelding[/img]

[img]Afbeelding[/img]

Ik had weinig tijd dus even snel foto's van het zadel gemaakt, en dus niet aangesingeld e.d. en Clover staat er bij als een hoogbejaarde koe Clown

Graag weer jullie mening?
Laatst bijgewerkt door Clovertje op 23-06-08 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 19:41

@Dubbeldun: wow, wat een bedrag! Ik heb helemaal geen ervaring met kopen in Amerika, via het internet. Als het nu niet bevalt of het werkt toch niet, wat dan?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:43

sluit het zadel aan op de gehele rug?
anders krijg je puntbelasting aan voorkant en achterkant.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:48

Clovertje schreef:
@Dubbeldun: wow, wat een bedrag! Ik heb helemaal geen ervaring met kopen in Amerika, via het internet. Als het nu niet bevalt of het werkt toch niet, wat dan?

Dan probeer je het hier weer te verkopen, ik krijg er vraag genoeg naar iig. En degene die ik te koop had waren zo verkocht.

Overigens past dat zadel voor geen meter, dat ziet zelfs een leek.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 08:00

ja die equiflex lijkt me inderdaad niet te passen hoor

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 14:21

Ik was er al bang voor. De eerste keer dat ik hem er op legde, leek het wel wat, maar nu voor de foto zag ik het eigenlijk zelf ook wel ja..... Donderdag komt er iemand met meer kijk er op dan ik, even langs.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 17:00

nee dat zadel past niet,die is te lang en volgens mij sluit het nooit aan midden op de rug.
is moeilijk om een goed passend zadel te gaan vinden voor zo'n rug weet ik uit ervaring....
hopelijk vind je wat!

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 17:25

ik hoop het ook. Ik wordt het wat zat om zonder zadel te rijden....
Wat voor een zadel ben jij uiteindelijk op uitgekomen, Ellepel?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 17:31

ik rijd helemaal geen western Bloos Haha!
stalgenootje van me wel,en die heeft wel de barefoot arizona er op liggen,maar dat paard heeft een veel rechtere rug
je moet zoeken naar een zadel wat geschikt is voor een weke rug.
misschien een bedrijf wat langs komt met diverse zadels om te passen?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 17:38

Ik ga dik met met Dubbeldun mee, 160 euro lijkt misschien veel voor zo´n pad, maar dat lijkt me de enige manier om die rug van je paard niet te overbelasten. Daar corrigeer je tenminste nog iets zinvol mee.

Of ik zou echt een saddle fitter laten komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:39

Zadel ligt niet goed...ik raad je echt aan Eurohorse of de Countrymill te laten komen.
Overigens zou ik nooit beginnen aan een zadel op maat laten maken, mocht je dat overwegen. Heel erg prijzig en de mensen die ik ken die er een hadden laten maken zijn stuk voor stuk verre van blij en hun paarden idem...rijden allemaal weer op een 'gewoon' zadel. Zelfs een zadel gezien dat gewoonweg asymmetrisch was! Bloos!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:31

skippy1 schreef:
Zadel ligt niet goed...ik raad je echt aan Eurohorse of de Countrymill te laten komen.
Overigens zou ik nooit beginnen aan een zadel op maat laten maken, mocht je dat overwegen. Heel erg prijzig en de mensen die ik ken die er een hadden laten maken zijn stuk voor stuk verre van blij en hun paarden idem...rijden allemaal weer op een 'gewoon' zadel. Zelfs een zadel gezien dat gewoonweg asymmetrisch was! Bloos!

ik vind dat je dit niet zomaar kan zeggen!!
en dat je nu alle zadelmakers als slecht betitelt!

mijn zadel is door een zadelmaker met de kale boom gepast,en het zadel ligt perfect.

en dan zeggen stuk voor stuk ,geef dan een naam van die zadelmaker ,maar scheer ze niet allemaal over 1 kam!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 06:49

Mirgino, ik ga geen namen noemen...als TS er toch aan denkt, mag ze me altijd pb-en dan zal ik mijn verhaal doen... Dit is mijn mening, heb teveel ellende gezien...

Blij voor je dat jij wel tevreden bent. Knipoog

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 07:24

skippy1 schreef:
Mirgino, ik ga geen namen noemen...als TS er toch aan denkt, mag ze me altijd pb-en dan zal ik mijn verhaal doen... Dit is mijn mening, heb teveel ellende gezien...

Blij voor je dat jij wel tevreden bent. Knipoog

dan noem ik bij deze wel even 1 naam van wie ik weet dat er heel veel blijde ruiters en paarden zijn met goed passende zadels; Louis van Kerkhoff van Vaquero.

ik vind het nl niet kunnen dat jij wel 2 mensen opnoemt die volgens jou wel goed zijn om een zadel passend voor je paard te vinden terwijl ik weet dat 1 van hun het met een pasmal doet!

en dat jij alle zadelmakers! over 1 kan scheert dat deze slecht passende zadels maken!

zet dan neer dat JIJ een slechte ervaring hebt met een zadelmaker en leg per pm uit wie en hoe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 07:29

Goh jeetje Mirgino, waarom voel je je zo aangevallen?! Ik heb inderdaad slechte ervaringen, dat schrijf ik toch ook? Ik geef toch aan dat 'ik het niet zou doen'? Verder noem ik geen namen, hoe graag jij dat misschien ook wil...

Gaat lekker offtopic zo... Hoop dat TS een goed passend zadel weet te vinden! En inderdaad, wat DD en HF al aangeven, zo'n pad is misschien prijzig, maar goedkoop is duurkoop, misschien toch een kijken of het wat is? Knipoog

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 07:53

Inderdaad een beetje off-topic.....
Wel fijn dat er zoveel mensen meedenken hoor!

Is passen met een pasmal geen goede methode? Ik vond het er wel goed uitzien nl. Bloos , maar ik ben echt een hele grote leek op westernzadelgebied

In elk geval is de zoektocht nog niet ten einde Verdrietig
Maar de SwayBack pad houd ik zeker in gedachten! Wanneer ik een zadel heb gevonden en/of mijn bankrekening het toe laat, gaat die er komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 08:14

Clovertje, jawel hoor, als ze ook maar verder kijken dan enkel de mal. Knipoog Belangrijk is ook je eigen gevoel erbij en uiteraard wat je paard je vertelt...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:13

@mirgino: jij bent -gelukkig net als veel anderen- in het gelukkige bezit van een goed passend handmade zadel. Als het bij jou net zo had uitgepakt als bij een aantal Bokkers dan had je je ook anders opgesteld.
Alle WN-zadelmakers die ik ken in NL hebben allemaal hun blunders aan 'maandag'produkten. Men moet zich dus niet blindstaren op een custommade zadel.
Het komt alleen véél zuurder aan als bij een 'zadel van de plank'.

@clovertje: een mal is een hulpmiddel, maar ook niet meer dan dat. In de handen van een ongeoefend/onkundig persoon kan een mal net zo funest zijn als elke andere methode.
Een zadel op een paard passen houdt meer in dan kennis van het zadel. Iemand moet bijv. ook kunnen zien of een paard scheef is, hoe de kombinatie ruiter/paard is, de rijstijl van de ruiter en leeftijd van het paard in ogenschouw nemen.
En soms zelfs beslissen dat men deze kombinatie géén zadel wil verkopen omdat men vermoedt dat het alleen tot ongenoegen gaat leiden.
Dát is een goede zadelpasser/maker !!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:10

en het probleem met en custom die niet goed is betekend vaak ook niet te verkopen (want welk paard wil je in de puin helpen) of niet in te ruilen bij een zadelpasser
en dus zit je met een zadel wat nog geen 3 maanden gebruikt is...
nee een zadel op maat laten maken zal ik ook niet snel weer doen...

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 12:13

Ik heb gisteren toch even een rondje gereden met de Equiflex....

Clover liep er echt heel erg fijn mee. Ze draafde lekker door.
Ook in stap voelde ze heel lekker los. Met alle andere zadels had ik na een drafje dat ze heel kort ging stappen. Maar nu dus niet.... Ze bleef lekker voorwaarst. Ook een galopje ging goed.
Het zadel bleef keurig op zijn plaats liggen!

Vanavond komt iemand even kijken die er veel meer van af weet dan ik.

Nog even weer wat foto's:

[img]Afbeelding[/img]

[img]Afbeelding[/img]

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:20

@Clovertje: Die Continental ligt practisch op de schoft.
Het duikt voorover, klemt over de schouder en wipt aan de achterkant op...
Kwestie van tijd voordat je paard hier last van gaat krijgen Verdrietig

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:49

Wat WB zegt kan ik allen maar onderschrijven. Dat zadel ligt écht NIET goed.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 22:06

Inderdaad, jullie hebben gelijk! Zadel is op de terugweg....
Mijn zoektocht is dus nog niet ten einde!

Zaterdag, als ik tijd kan maken, even langs Evelien.

In elk geval heel erg bedankt voor jullie advies en tips!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:23

Ik zou die Barefoot eens proberen met die speciale swaybackpad eronder (die Dubbeldun noemde). Ik denk dat je dan in elk geval zorgt dat het zadel goed aansluit op de rug en geen puntbelasting geeft. Is er niet iemand van wie je die swaybackpad kunt lenen?

Jouw pech is misschien mijn mazzel, want volgens mij is dit het zadel dat ik na jou mocht uitproberen (als jij het niet nam dus). Ik weet het niet helemaal zeker hoor, misschien is het ook wel een ander zadel. Maar ik heb een Belg, dus die is een stuk forser op de schoft. Misschien dat het daarop juist wel goed past. Ik ben dus erg benieuwd!

Vreselijk he, die zadelzoektochten.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 20:13

Ja, die zoektocht komt me nu ook wel een beetje mijn neus uit hoor, om eerlijk te zijn. Eerst ging ik ook echt nog een beetje voor een mooi zadel, nu heb ik zoeits, als het maar past, dan maakt het me niets uit hoe het eruit ziet!

Ik zal eens een betje in het rond vragen of ik een Swayback pad ergens kan lenen.

Weet iemand trowuens of dat hetzelfde is als een build up pad?