Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ir111 schreef:Splash schreef:Volgens mij heb je je prioriteiten een beetje verkeerd liggen. Geen auto kunnen kopen omdat je een paard hebt?
Waarom zou ze haar prioriteiten verkeerd hebben liggen?Als ze geen auto nodig heeft (behalve nu om eventueel naar paardrijlessen te gaan) waarom zou ze er in hemelsnaam eentje aanschaffen? Ik kan me goed voorstellen dat iemand liever zijn geld aan een paard uitgeeft dan aan een auto.
Verder sluit ik me volledig aan bij de post van JoyRider!
Niet mijn ding
het heeft niks met western of engels te maken 

calemity_jane schreef:Ik zal me eerst eens gaan afvragen of ik mijn paard nog daar laat inrijden!!! Als ze jouw op een paard zetten die zo reageert vindt ik dat niet normaal en eigenlijk levensgevaarlijk want hij is niet geschikt om iemand erop te zetten die niet genoeg vertrouwen heeft. { wat ik ook niet zou hebben op een vreemd paard}
En meisje je paard laten komen met 2,5 ingereden en wel??? Hoe lang wil je je paardje bij je hebben??
Denk ZELF na en laat je niks aanpraten JOU paard.
Splash schreef:Daar heb je ook weer gelijk in. Ik kan me het zelf alleen moeilijk voorstellen helemaal geen auto te hebben of op z'n minst eentje die je af en toe kan lenen.
). 

calemity_jane schreef:Ik zal me eerst eens gaan afvragen of ik mijn paard nog daar laat inrijden!!! Als ze jouw op een paard zetten die zo reageert vindt ik dat niet normaal en eigenlijk levensgevaarlijk want hij is niet geschikt om iemand erop te zetten die niet genoeg vertrouwen heeft. { wat ik ook niet zou hebben op een vreemd paard}
En meisje je paard laten komen met 2,5 ingereden en wel??? Hoe lang wil je je paardje bij je hebben??
Splash schreef:calemity_jane schreef:Ik zal me eerst eens gaan afvragen of ik mijn paard nog daar laat inrijden!!! Als ze jouw op een paard zetten die zo reageert vindt ik dat niet normaal en eigenlijk levensgevaarlijk want hij is niet geschikt om iemand erop te zetten die niet genoeg vertrouwen heeft. { wat ik ook niet zou hebben op een vreemd paard}
eigenlijk is er niks mis met inrijden op 2,5 jarige leeftijd. En dan heb ik het over inrijden in de zin van zadelmak maken, licht aanrijden en daarna weer een tijdje de wei op. Maar op 2,5 jarige leeftijd inrijden en daarna doorrijden is een andere zaak.
Nuage schreef:Even offtopic tussendoor (heb je profiel gelezen) ben je begonnen bij manege de Ruiterhoek/Kraak?

manutjuh schreef:ik heb nog 1,5 jaar de tijd om te beslissen, maar ik weet nu wel dat ik hem met een strakkere teugel in laat rijden, dat geeft mij net dat beetje zelfvertrouwen op een vreemd paard.
Je begint gewoon met een licht teugelcontact, dus ik neem aan dat je paardje zo ook ingereden zal worden. Pas als je paard verder beleerd en getraint is, zal er aan die losse teugel gewerkt worden