[SGW] Verslagentopic Vrouwenpolder 31 mei / 1 juni

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: Verslagentopic Vrouwenpolder 31 mei / 1 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:40

Lekker weekend dus Paul!!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:45

goede verslagen hier! gefeliciteerd iedereen..

gisteren was ik echt helemaal kapot, tja welke gek bedenkt dan ook dat er een pony gereden moet worden voordat je om 7 uur de weg op gaat met een andere pony Frusty maar goed wel erg lekker gereden zo vroeg in de ochtend

Met pino in het M ging het heeeel lekker, redelijke dresuurproef en 1e met 205 punten springen foutloos en de cross ging zo goed alles super en hij ging zo mooi het water in, had alleen een beetje langzaam gereden dus 7.60 strafpunten vor de tijd en uiteindelijk 2e maar dat maakte niet uit want had voor mezelf gewonnnen! kwam met een big smile de cross uit Haha!

vandaag weer vroeg op maar dit keer was ik niet gek Bloos , dressuur ging redelijk vroege zaterdagmorgen had effect want ik stond dit keer ergens in het midden ipv onderaan met 188 punten. Springen gaat wat onrustig maar ik kan haar niet goed regelen toch best goed maar een balk op 8b toch tevreden, en naar de cros ze had op mijn tenen gestaan bij de dierenarts en ben toen even boos geworden (had bij het opstappen voor het springen al bijna in de sloot gelegen dus had het even gehad) maar goed ze maakte alles goed bij de cross want ze sprong super! en binnen de tijd! uiteindelijk 10e geworden..

al met al een vermoeiend maar super weekend gehad!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:46

Zow, mooi weekend dus V_P!!
Gefeliciteerd met je tweede prijs!!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:04

bedankt nickeltje, had alleen geen tweede prijs, we waren maar met zijn 3en.. maar dat neemt niet weg dat ik super tevreden was!

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:43

Goed gedaan allemaal!

ArianneF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:04

nou mijn verslag Lachen
ik heb 2 dagen lang foto's gemaakt, en erg genoten van jullie!!
ze staan op www.sgwzuidwest.nl

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:51

Hoooooi... Nou ik was weer mee als vaste groom van Alixia Hodge met Salina.. Ze startten voor de 3e keer in de klasse L
Hier mijn volledige verslag van het geslaagde weekend
http://zobeleefjenogeenswat.web-log.nl

Even in het kort
Dressuur ging super: 192 punten, 5e achter Gert Naber Pling
Springen: ze had een extra turbo-motor aangezet en tikte een onvermijdelijke balk eraf.. Clown
Cross: foutloos en de flow zat er goed in Pling

3e geworden in groep 2 van de klasse L, een geslaagd weekend!!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:52

Vanmorgen eerst vroeg op en 2 uur gereden met Koek, Gin en Nickje. Even aarzelen, vooral Koek, maar ze gingen allebei mooi de zee in! En wij waren heel blij dat Marije meeging, toch wel fijn zo'n brave Gelderse erbij Knipoog Foto's volgen nog.

Gins dressuur ging alweer veel beter dan de vorige keer. Kon er meer aan rijden, alleen in galop werd ze wat hectisch. En het ging nog erg slordig, zo ging ze 2 keer te vroeg draven, maar dan ga ik niet opnieuw aanspringen, want dat snapt ze nog niet. Resultaat, laatste Bloos en 183 punten. Springen alweer wat gecontroleerder, ze moet nog veel meer rust krijgen en ronder worden, maar met 1 balk niks te klagen. Cross begint ze te snappen, ging als een speer en als het niet past gewoon op (heel) groot af. Super zo'n paard!! Op de waaier reed ik teveel naar het smalle gedeelte en liep ze erlangs, tweede keer geen probleem. Bruggetje deed ze netjes en de rest ook prima. Heel tevreden dus!

Koekie ging z'n eerste echte parcoursje springen en vond dat heel spannend Haha! Weigering op 2 maar daarna ging ie best lekker door. Geloof ik nog 2 keer een balk, maar dat is echt onervarenheid. Cross pakte hij heel goed aan. Met een REUZE sprong over 1, even kijken naar 2 en daarna ging het heel goed. Heksenoog begreep ie niet dus daar ben ik lang gereden. Water stapte hij netjes in en ik was al helemaal blij toen hij halverwege het publiek zag en niet meer verder wilde....dacht bij het lopen nog dat ik die touwen langs de zijkant eigenlijk best link vond... en ja hoor, Koek kwam er met zijn achterbenen overheen, begon te tollen en raar te springen en ik vloog er achterover af, in de meest smerige waterbak die ik ooit heb gezien!! Boos!

Koek weer opgehaald en er aan de hand doorheen gestapt, hij was wel geschrokken. Kregen we een enorm applaus Clown Kwam daarna nog iemand naar me toe om te zeggen dat ik het zo netjes had opgelost en was blijven lachen Sigaar
Heb de foto's op CD dus die volgen nog!

Zag alvast een leuke van Gin!
Afbeelding

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:54

Huh bah Wup, in de waterbak terecht komen. Gelukkig was het bij je tweede rondje en niet bij je eerste Tong uitsteken.

Verder geen pijn gedaan?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 06:04

Arianne; wat goed dat je die foto's gemaakt hebt!

Marieke; ik heb dat ding niet geroken maar ik hoorde van Canterd dat ie behoorlijk stonk ja!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 06:35

Het zag er behoorlijk eng uit Marieke, het leek er even op dat je onder Koek terecht zou komen, maar dat viel gelukkig mee. En toen Koek in volle galop over het veld heen ging dacht ik bijna dat ze ook nog het parcours in zou springen, zo zag ze er in ieder geval uit. Gelukkig allemaal goed afgelopen, applaus vond ik ook wel erg leuk. Haha!

Voor de rest heb ik bijna iedereen wel persoonlijk gesproken geloof ik, prijswinnaars gefeliciteerd en ik denk dat iedereen wel tevreden is over de cross.

Wukkie, het springen zag er goed uit van je paard, hij heeft er echt weer zin in. Ja

En ik heb weer een gezellig weekendje gehad en ben zowaar ook nog een beetje bijgekleurd. Cool

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 07:46

Alle prijswinnaars gefeliciteerd!!

@ marieke; klinkt best eng.. Heb je je niet zeer gedaan?

@ LJ: wanneer ging je ook alweer L met Risky?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:19

Nee, geen pijn gedaan, alleen mijn hand ligt een beetje open. Vond het wel sneu voor hem, want hij ging er juist zo braaf in en hij is best wel onzeker. Misschien volgend weekend maar even naar Ijsselsteijn om door het water te rijden Ach gut

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:14

Gatver Marieke, die waterbak in... Verder wel mooi dat je zulke goede ritten gemaakt hebt!
Was erg gezellig dit weekeinde!

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:59

Ook even een verslagje van mij .

Gisteren begon het van af het eerste moment al erg Relax dressuur was netjes en ontspannenen en het resultaat 2 de met ik dacht 193 punten (weet het niet zeker meer )
het springparcoursje had ik een balkje op hindernis 3 omdat ik deze te schuin en krap aanreed .
De cross ging op zich wel lekker we waren iig foutloos , alleen blijft hij soms wat terug komen op de hindernissen , zo ook het heksenoog dit was een klassieke hink ,stap,sprong .
Maar wel lekker tussen de hindernissen door gas kunnen geven en was 20 sec buiten de optimale tijd binnen dus was erg tevreden.
Afbeelding

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:17

Arianne: Leuke foto's!! Heb je een mailtje gestuurd! Lachen

Marieke: Aah bah, gelukkig heb je je geen zeer gedaan! Heb de waterbak wel geroken en dat was niet aangenaam Nagelbijten / Gniffelen Mooi dat Gin ook fijn ging! Lachen

Rowo: Ik ga in Vlietlanden L starten! Lachen

Dyaco: Fijn dat je lekker gereden hebt! Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:57

Nou, ik heb erg gemengde gevoelens over VP.
Het L rijden is ons niet gegund lijkt het wel. Het wil maar niet lukken....

Dressuur aardig, maar nog teveel spanning bij de onderdelen die doorzittend moeten worden uitgevoerd. 197 punten en daarmee 11e in mijn ring.
Het springen ging wel aardig maar toch 3 sch*tbalken, die niet gehoeven hadden.
Inspringen voor de cross ging lekker en Sim was bij het starthok erg gretig. We gingen heel fijn van start en hindernis 1 prima. Op 2 op het moment dat ik Sim been geef voor de afzet zet ze de ankers uit, stopt en ik pleur er af bovenop de hindernis. Opgestegen opnieuw aangereden en er over. Geen fijn begin, maar toch door. Op 3 simpele boomstam weer een stop maar ik bleef wel zitten Haha! opnieuw aangereden en er over. 4 was een dikke hooiruif en ik twijfelde of ik wel door zou gaan, maar ik besloot 4 nog te doen en zou het niet gaan dan zou ik stoppen. Maar 4 ging hardstikke lekker dus ik vol vertrouwen naar 5ab. In de wending voor 5a voelde ik Sim al terug komen, ik been er aan maar ze reageerde niet en ik kreeg haar niet vooruit. Wéér een stop. Opnieuw aangereden want nu was ik boos en toch erover maar op 5b weer stop. Dat was weigering nummer 4 dus einde cross. Gelukkig stonden Lielle en haar moeder daar waar het allemaal gebeurde dus heb ik naderhand kunnen bespreken hoe of wat maar we konden de vinger er niet echt opleggen waarom het niet ging. Ik had mijn been er aan en reed er aan, maar 0,0 reactie van Sim.

Ik besloot om aan het secretariaat te vragen of er nog een plaatsje vrij was in de oefencross, zodat ik in ieder geval nog een keer kon rijden en kijken wat er ging gebeuren. Gelukkig was er zelfs plaats in de B dus konden we daar een rondje HC mee rijden. Gelukkig heb ik altijd extra startcoupons bij me, dus dat kwam nu eens goed uit!

Nou, schiet mij maar lek, maar zondag ging dus als een speer! Dressuur 211 punten en daarmee een 3e plek, springen foutloos en de cross ook, binnen de tijd. Jammer dat het een HC-start was, want anders was ik gewoon 1e geworden.

Maar goed, wat er nou was, ik weet het niet, maar ik houd de moed er in en ga in Vlietland gewoon weer voor de herkansing in het L.

Verder veel bekenden gezien en gesproken, erg gezellig. Ook het eten zaterdag was geslaagd.

Jammer vond ik het wel dat sommige bokkers die je irl kent net deden alsof ze je niet zagen, je zowat omver liepen en geen sorry zeggen. Is me erg tegen gevallen. Boos!

Astrid, volgens mij herkende jij mij ook niet helemaal. Je reactie was nogal lauwtjes toen ik je gedag zei.....

Verder iedereen die fijn/goed gereden heeft gefeliciteerd! Vooral Loes, je gaat echt super met allebei je paarden!

Marieke, gelukkig heb jij niet echt iets overgehouden aan je val. Hopelijk houdt Koek er geen watervrees aan over en ik ben het met het publiek eens: je hebt het heel goed opgelost door daarna voor Koek uit nogmaals door het water te lopen! OK dan!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:31

Jeetje Sim; balen van het L zeg! Gelukkig heb je niks aan je val overgehouden.
Wel fijn dat je de dan toch lekker in het B mee kon doen. En toch een opsteker dat ze dan zo fijn foutloos rondloopt.

Loes ook super gereden Ja

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:03

Simmie, vreemd, maar ook wel weer erg goed dat het zondag zo lekker ging! Top opsteker. Hopelijk loopt Vlietland in het L weer gewoon...

Dyaco, heb je nog zien opzadelen, maar er was niet zo veel herkenning geloof ik.
Top dat je zo lekker gereden hebt!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:08

Ja gek he? Onverklaarbaar. Ik was ook helemaal niet nerveus en had alle vertrouwen in de simpele cross. Het stond helemaal niet hoog of moeilijk (in geen enkele klasse overigens) dus dat kan het niet zijn geweest.
Verder houd ik het er maar op dat 3 keer scheepsrecht is. Haha!
Goede terugreis gehad in je eentje Nickel?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:10

Nieuwe kans in Vlietlanden. Gewoon alleen nog aan die fijn B cross denken en daarmee weer L gaan starten Knipoog

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:12

Goede terugreis. Lekker op het strand gereden en daarna op mn gemakje 2,5 uur gereden... Vond het toch wel ver hoor, helemaal alleen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:13

Is het ook Nick. Wel lekker dat je toch kon overnachten zodat je maar 1 keer op een dag die rit in je eentje hebt moeten maken.

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:13

Ook nog een verslag van mij. We deden gisteren mee met de oefencross, nadat we in E-L op hindernis 2 in de cross waren uitgesloten. Gingen voor een rondje vertrouwen en controle. Springen stond echt heel laag, dus was even bang dat ze er een steeple van zou maken. Maar ging super gecontroleerd, zeker de eerste helft heel fijn, overal netjes bij. Tweede helft enkele mis afstanden, maar was voor het eerst dat ik zoveel controle had in een parcours. Toen losspringen voor de cross; ging echt super, op alle 3 de hindernissen super afstanden helemaal onder controle kon super schakelen dus met vertrouwen de cross in.
Helaas gingen we niet zo goed van start; voor hindernis 1 lagen we achteruit in de sloot. Ze keek eerst al naar de hinderniscontroleurs maar toch erlangs gekregen en zette hem toen vol in zijn achteruit, maar daar lag de sloot. Vivre stond bijna gelijk alweer op de kant, ik ben er even uitgetrokken door de hinderniscontroleur, want de sloot was toch wel erg diep. Pa had Vivre al gelijk vast en gecontroleerd; niks aan de hand. Dus met een voetje van de starter er weer op. Pa even aan de hand meegenomen naar 1 en vanuit stap erover. Toen even beugel er terug aanmoeten hangen, die was losgeschoten, waarschijnlijk nog door de sloot. Hindernis 2 ging goed, in een galop door richting 3, maar ze werd erg lang, dus terug genomen naar draf voor meer controle. Maar helaas ruim voor 3 (wel na de bocht) zette ze hem in de ankers en kreeg haar niet die kant op. Had ook niet zo'n zin om nog een keer in de sloot te gaan liggen, dus op pa gewacht en die heeft haar weer aan de hand meegenomen en vanuit stap/drafje over drie. Door naar 4; de strobalen genomen ipv ruif, ging super. Lekker door gegalopeerd, langsloper op 5; compleet mijn fout lette niet op ging er teveel van uit dat ze wel zou springen. 5 weer goed heuvel op ook geen probleem. Bos uit vond ze weer even spannend maar met wat aanmoediging vanuit draf over de paddestoelen. Bruggetje geen probleem, trein en waaier ook niet. Op de bijenkorf zat ik weer even te slapen, 2e keer super. Boomstammetje en heksenoog geen probleem. Water vond ze toch echt te vies, maar achter een ander paard aan wou ze wel Lachen. Afsprong en boomstam weer super.
Na de eerste 3 ging het dus wel goed en was ze ook super gecontroleerd Lachen En waren de langslopers echt puur mijn fout. Dus ondanks de opstart problemen toch wel tevreden. Lachen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:15

Ai, die ontmoeting met de sloot is minder!
Fijn dat je toch tevreden bent, Vivre.