[WN] overstap naar western

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mayfair

Re: overstap naar western

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 11:51

Ja dat ben ik zeker van plan! Ik heb de 11e mijn eerste les met mijn paard dus ik ben super benieuwd. Een wedstrijdje zit er voorlopig echt nog niet in dat doe ik pas als ik en mijn paard er klaar voor zijn en al een tijdje westrn aan het rijden zijn ,-)

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:14

Anya schreef:
jakeline schreef:
ik zag een tijd geleden een grote shire mee doen aan een pleassure wedstrijd en ook de trail. al moest ze wel als laatste en werdt t parcours iets aangepast op de groote van t paard. kan niet verwachten dat als het paard niet in de vierkant past hij hier een rondje in draaien kan natuurlijk. was wel super gaaf om te zien.

was het vast geen officiële wedstrijd

kan toch een WRAN wedstrijd geweest zijn? Bloos

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:49

YouthReiner schreef:
kan toch een WRAN wedstrijd geweest zijn? Bloos

Oh!? Wat gaaf dat ze tegenwoordig bij de Wran het vierkant aanpassen in de trail aan de grootte van het paard YouthReiner! Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:40

Youthreiner heeft kennelijk de wran-reglementen met voorgeschreven maten van de trail niet gelezen.
Maar ik weet vrij zeker dat er niet staat "als het paard heel groot of heel klein is worden de maten van de hindernissen aangepast" Echt niet Haha!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:31

Jahaa, en dan moeten ze de brug verbreden! Haha!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:09

Nee weet je wat, haal die brug maar helemaal weg!! Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:10

Gewoon geen trail meer doen.
stom onderdeel Knipoog Clown

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:33

Anya schreef:
Youthreiner heeft kennelijk de wran-reglementen met voorgeschreven maten van de trail niet gelezen.
Maar ik weet vrij zeker dat er niet staat "als het paard heel groot of heel klein is worden de maten van de hindernissen aangepast" Echt niet Haha!

Dat staat inderdaad niet in de regels van de WRAN helaas, voor de mensen met een groot paard dan hé

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:45

Anya schreef:
Anya meldt zich maar weer Knipoog
Onmogelijk is het niet. Maar je moet er wel harder voor werken.
Bijvoorbeeld omdat de halshouding van het gemiddelde dressuur/springgefokte paard veel hoger is dan die van de gemiddelde quarter. En op o.a. halshouding wordt je in de pleasure afgerekend. Dan moet je de rest wel heel goed in orde hebben, wil je de hogere halshouding vergeven worden.

Ze is dan niet dressuur/springgefokt, maar ik ben nu een Groninger paard aan het beleren (engels jaja, dat ken ik ook nog een beetje hihi).
Als je nu de fout maakt dat je gelijk met een 'te lange teugel' begint, dan is het verdomt lastig om dat koppie weer om hoog te krijgen hoor Nagelbijten / Gniffelen
De westernruiters vinden het prachtig, de dressuurruiters hier vinden het schandalig Clown

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:27

ik had het verkeerd gelezen, ik dacht dat jullie bedoelden met een Shire meedoen aan een western wedstrijd. -.-' tuurlijk passen ze het parcours niet aan, maar ik hou me daar allemaal niet zo mee bezig, ik hou het op de onderdelen waar wat meer pit in zit ^^

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:37

@Roest, ik heb daar eerlijk gezegd geen problemen mee. Teugels korter, koppie hoger en meer oprichting Ja