Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Super dat hij het allemaal zo lekker opppakt!

susan schreef:jeeeeemig is het werkelijk zo dat er mensen zijn die commentaar hebben op d einrijmanier van jeddah?????
wat is bokt toch ene rare wereld
dit paard gaat tenminste gewoon los en rechtuit en wordt niet op de cirkel getrokken in zwaar zand omdat een longerlijnvasthouder het niet kan houden, wat zou er beter zijn denk je????
jemig wat een gezeik weer!

Vind het er verder super uit zien! veel plezier verder samen! 
Maar helaas is het nu niet anders en gelukkig heb ik dusdanig ervaring dat ik een jong paard niet in de weg zit. 
). Paard wil gelijk lopen ipv in de bak te staan, niet wetende welke kant ie op moet. Ook doen paarden op het harde gewoon minder snel "gek". Tevens lopen ze juist veel makkelijker in balans doordat ze op het harde lopen. Inmiddels vind ik het idee van de bak, waar ze alleen rond kunnen en er allerlei palen/hekwerk staan juist eng
) voor jullie leuke reakties!! 
Dat verdient Morris ook niet.
Jeddah schreef:Dank jullie wel allemaal voor de lieve complimenten!
Ja, natuurlijk wou ik ook dat ik 20 kg lichter wasMaar helaas is het nu niet anders en gelukkig heb ik dusdanig ervaring dat ik een jong paard niet in de weg zit.
Overigens denk ik dat een beetje kerel met boomzadel meer weegt, maar dat terzijde.
Wat betreft op straat, ik kan me heel goed voorstellen dat mensen dat griezelig vinden en het is ook niet iets wat ik aan zou raden aan iedereen. Voor mij werkt het super, Morris is de 4e die ik via deze "methode" inrij en IK vind het prettig (zoals jullie kunnen zien de paarden ook). Paard wil gelijk lopen ipv in de bak te staan, niet wetende welke kant ie op moet. Ook doen paarden op het harde gewoon minder snel "gek". Tevens lopen ze juist veel makkelijker in balans doordat ze op het harde lopen. Inmiddels vind ik het idee van de bak, waar ze alleen rond kunnen en er allerlei palen/hekwerk staan juist eng
Ik ga op mijn al-9-jaar-ingereden-paard nog niet eens zo makkelijk de weg op
Maar als Jeddah ze goed heeft voorbereid met wandelingen en fietsen zullen ze toch niet zo ineens schrikken? Niet meer dan in de bak denk ik?
En als ik zo naar Morris kijk ziet hij er niet uit alsof hij elk moment kan wegrennen

Jeddah schreef:Dank jullie wel allemaal voor de lieve complimenten!
Ja, natuurlijk wou ik ook dat ik 20 kg lichter wasMaar helaas is het nu niet anders en gelukkig heb ik dusdanig ervaring dat ik een jong paard niet in de weg zit.
Overigens denk ik dat een beetje kerel met boomzadel meer weegt, maar dat terzijde.
Wat betreft op straat, ik kan me heel goed voorstellen dat mensen dat griezelig vinden en het is ook niet iets wat ik aan zou raden aan iedereen. Voor mij werkt het super, Morris is de 4e die ik via deze "methode" inrij en IK vind het prettig (zoals jullie kunnen zien de paarden ook). Paard wil gelijk lopen ipv in de bak te staan, niet wetende welke kant ie op moet. Ook doen paarden op het harde gewoon minder snel "gek". Tevens lopen ze juist veel makkelijker in balans doordat ze op het harde lopen. Inmiddels vind ik het idee van de bak, waar ze alleen rond kunnen en er allerlei palen/hekwerk staan juist eng