paard voor gehandicapte manege?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BeeMed

Re: paard voor gehandicapte manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:46

ik doe werk op een gehandicapten manege. De paarden en poney´s die ze daar hebben zijn zowel van particulieren als van manege´s afkomstig.
Het valt me op hoe ontzettend veel ze pikken van de gehandicapten, maar als er een medewerker of een vrijwilliger oprijd zijn ze minder braaf.
In een gehandicapten manege hoeft een paard niet veel en lang te draven en te galoperen, veel stapwerk. Maar dat maakt het niet minder zwaar want het vraagt wel veel van een paard een wiebelende, benenknijpende persoon op ze zit.

12356

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:09

lorica schreef:
Ik heb ook vrijwilligerswerk op een manege voor gehandicapten gedaan, maar die paarden daar vandaan waren toch meestal afkomstig van de naburige manege, heel wat jaren trouwe dienst op een gewone manege en daarna naar de gehandicapten manege.

Gr Lorica

Ik vind het mooi dat kinderen of volwassne dat werk willen doen omdat de gehandicapten er ook niet hebben gevraagd voor een afwijking of wat dan ook het zjin ook gewoon mensen die alleen iets meer hulp nodig hebben.

vindh et goed van je dat je dat heb gedaan Lorica.

X_Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:25

Zon lief paardje is zeker geschikt voor gehandicapte!

__evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:06

Sonja schreef:
De eisen aan een paard voor dit werk zijn zwaar, dus het dier zal wel echt 100% hersteld moeten zijn én geen te grote kans op herhaling van de blessure moeten hebben.
hier ben ik het mee eens een gehandicapte dragen is veel zwaarder want die geven niet zo goed mee als niet gehandicapte ruiters